דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

קיה נירו במבחן ארוך טווח: שלב הסיכומים

Getting your Trinity Audio player ready...

אמצע חודש יוני זו העונה של הפרידות. בימים אלו קבוצות הווטסאפ רועשות בדיונים על מתנת סוף שנה לגננת ולמורה, מסיבות הסיום של החוגים והנשפים של בוגרי התיכון. בעולם הספורט מסכמים את הליגות השונות בעולם ונכנסים לעונת המלפפונים, ואפילו החורף נשאר איתנו יותר מהרגיל - אך נראה שגם הוא מראה סימנים של פרידה.

אנחנו נפרדים כעת מקיה נירו, אחרי קצת יותר מחצי שנה של מבחן ארוך טווח. קיבלנו אותו בנובמבר 2017 עם 16,680 קילומטרים על השעון. החזרנו אותו, בלי אף תקלה בדרך, עם 34,444 קילומטרים. כלומר - נסענו בו 17,764 קילומטרים בתקופה הזו, כמעט כפול מממוצע הנסועה הארצי למכונית פרטית.

שימושיות ופרקטיקה

הנירו התגלה כרכב קלאסי למשפחה. במהלך תקופת המבחן נסעו בו בוחנים עם ילד אחד, שניים או שלושה - וכולם יצאו מרוצים מהמרווח הפנימי שלו. אמנם מימד הרוחב שלו לא מתבלט, אך בכל פרמטר אחר התגלה הנירו כרכב מרווח מאוד: יש המון מקום ל-4 מבוגרים, תא המטען גדול והמבנה שלו נגיש ושימושי, וסביב הנהג מפוזרים תאי אחסון רבים. בזכות המבנה הריבועי שלו, הצלחנו לא פעם להעמיס בתוכו חפצים גדולים כמו מיטת ילדים, למשל.

צפייה בתוכן קיה נירו במבחן ארוך טווח: שלב הסיכומים


אבזור ובטיחות

על רמת הבטיחות של הנירו כבר דיברנו רבות: יש לו מערך מקיף של חיישנים ורדארים, שיחד מפעילים לא מעט מערכות חשובות. ביניהן אפשר למנות מערכת לבלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית ומערכת מצוינת לתיקון סטיה מנתיב. זו האחרונה היא מהטובות ביותר מסוגה, וזה כולל מערכות תיקון סטיה שפגשנו במכוניות שעולות חצי מיליון שקל ויותר. מערכת בקרת השיוט האדפטיבית גם כן פעלה מצוין, אך צריך לקחת בחשבון שהיא לא פועלת במהירויות זחילה ולכן לא נתנה מענה בפקקי התנועה.

צפייה בתוכן קיה נירו במבחן ארוך טווח: שלב הסיכומים


מבחינת אבזור הנוחות הנירו גם כן מציע מפרט נדיב למדי. במהלך תקופת המבחן שדרגנו את מערכת המולטימדיה לזו החדשה שמציעה כיום קיה, ונהנינו מתמיכה מלאה בעברית וגם ממערכת ניווט של ווייז. המערכת החדשה היא תענוג אמיתי למשתמש. מעבר לזה מציעה הנירו בקרת אקלים יעילה עם פתחים מאחור (יתרון חשוב למשפחה), מצלמת רוורס מצוינת ומושבים נוחים עם ריפוד משולב עור. כיום היא משווקת גם עם מערכת לכניסה והנעה בלי מפתח, שלא היתה קיימת במכונית המבחן שלנו (מודל 2016).

צפייה בתוכן קיה נירו במבחן ארוך טווח: שלב הסיכומים


מנוע וביצועים

יחידת ההנעה ההיברידית של הנירו, בדיוק כמו באחותה האיוניק, היא שינוי מרענן בנוף ההיברידי. עד היום פגשנו מנועים היברידיים בעיקר בטויוטה ובהונדה - ושם הדגש היה על חסכון ועל נסיעה רגועה ואיטית, ולכן השילוב עם הגיר הרציף היה הבחירה הרלוונטית. מצד שני, המכונית ההיברידיות ההן הרגישו שונות לעומת רכב "רגיל".

הנירו מגיעה אחרת. יש לה מומנט גבוה מאוד של 27 קג"מ, הספק מכובד של 141 כ"ס וגם תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים. יחד נוצרת תחושה זריזה ובשרנית, שלא נופלת בהרבה ממנועי טורבו מודרניים. הנירו התגלתה כזריזה מאוד גם תחת עומס, וטיפסה בקלות בעליות של רמת הגולן, ירושלים והרי הנגב. בתוך העיר ההנעה ההיברידית העניקה פעולה חלקה ושקטה.

צפייה בתוכן קיה נירו במבחן ארוך טווח: שלב הסיכומים


צריכת דלק

לאורך תקופת המבחן מילאנו בנירו 986.3 ליטרים של בנזין; כלומר, צריכת הדלק הממוצעת עמדה על 18.01 ק"מ לליטר. הנתון הטוב ביותר שהגענו אליו היה 19.9 ק"מ לליטר, כשבחלק מהנסיעות (שלא היו על מיכל מלא) רשמנו גם 21.5 ק"מ לליטר; הנתון הכי פחות טוב שמדדנו היה 14.7 ק"מ לליטר, בנהיגה אגרסיבית מאוד - וגם זה נתון מעולה ביחס לאופי הנסיעה.

עלויות נוספות

בדקנו גם את ירידת הערך שספג הנירו, לא בתקופת המבחן - כי זו תקופה קצרה מדי בשביל לבדוק ירידת ערך - אלא את ירידת הערך הכללית שלו בשוק. לאחר ניתוח של מחירונים ומודעות באינטרנט, נראה שנירו בן שנה נסחר בכ-115-120 אלף שקלים. כלומר, ירידת הערך לשנה הראשונה נעה בין 12% ל-16%, נתון נמוך מאוד.

במהלך התקופה הכנסנו את הנירו לטיפול שני במוסך. הטיפול הראשון בוצע לרכב לפני שקיבלנו אותו למבחן. עלות הטיפול במוסך המרכזי של קיה עמדה על 1,059 שקלים - לא הכי זול, אבל צריך לזכור שמדובר בטיפול שני שכולל לא רק שמן ומסנן שמן, אלא גם נוזל בלמים ומסנן אוויר.

צפייה בתוכן קיה נירו במבחן ארוך טווח: שלב הסיכומים


סיכום

במהלך תקופת המבחן למדנו לאהוב את הנירו. למרות כל התחכום הטכנולוגי של מכונית היברידית ושפע מערכות העזר הבטיחותיות, התחושה היא ביומיום של מכונית ידידותית, ביתית ונעימה. קל להתחבר אליה, היא עונה היטב על הצרכים המשפחתיים והיא שירתה אותנו נהדר במהלך תקופת המבחן בכל משימה שהעמדנו בפניה.

מכוניות מסוגה של הנירו הן אלה שיוצרות את המהפכות. אמנם, לפעמים אנו פוגשים באיזו מכונית עתידנית ומעוצבת שמביאה בשורה טכנולוגית חדשה, אך הקדמה הטכנולוגית הופכת למהפכה של ממש רק כאשר היא יוצאת מה"חלליות" ומגיעה למכוניות של היומיום. והנירו היא בדיוק כזו: יעילה מאוד בשגרה, אבל מביאה לנהג את מרבית היתרונות הטכנולוגיים המתקדמים.

לדגמי קיה בישראל - קיה

למאמר זה התפרסמו 37 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה