בחר רכב
רכב חדש 2018
רכב משנים קודמות

קיה נירו במבחן ארוך טווח: שלב הסיכומים

קיה נירו במבחן ארוך טווח


אחרי למעלה מחצי שנה ביחד, הגיע הזמן לסכם את המבחן לקיה נירו. במה הוא הצטיין, כמה דלק הוא צרך לאורך התקופה ומה לגבי עלות הטיפולים?



מאת נועם ריין
 
אמצע חודש יוני זו העונה של הפרידות. בימים אלו קבוצות הווטסאפ רועשות בדיונים על מתנת סוף שנה לגננת ולמורה, מסיבות הסיום של החוגים והנשפים של בוגרי התיכון. בעולם הספורט מסכמים את הליגות השונות בעולם ונכנסים לעונת המלפפונים, ואפילו החורף נשאר איתנו יותר מהרגיל - אך נראה שגם הוא מראה סימנים של פרידה.
 
אנחנו נפרדים כעת מקיה נירו, אחרי קצת יותר מחצי שנה של מבחן ארוך טווח. קיבלנו אותו בנובמבר 2017 עם 16,680 קילומטרים על השעון. החזרנו אותו, בלי אף תקלה בדרך, עם 34,444 קילומטרים. כלומר - נסענו בו 17,764 קילומטרים בתקופה הזו, כמעט כפול מממוצע הנסועה הארצי למכונית פרטית.
 
שימושיות ופרקטיקה
הנירו התגלה כרכב קלאסי למשפחה. במהלך תקופת המבחן נסעו בו בוחנים עם ילד אחד, שניים או שלושה - וכולם יצאו מרוצים מהמרווח הפנימי שלו. אמנם מימד הרוחב שלו לא מתבלט, אך בכל פרמטר אחר התגלה הנירו כרכב מרווח מאוד: יש המון מקום ל-4 מבוגרים, תא המטען גדול והמבנה שלו נגיש ושימושי, וסביב הנהג מפוזרים תאי אחסון רבים. בזכות המבנה הריבועי שלו, הצלחנו לא פעם להעמיס בתוכו חפצים גדולים כמו מיטת ילדים, למשל.


 
אבזור ובטיחות
על רמת הבטיחות של הנירו כבר דיברנו רבות: יש לו מערך מקיף של חיישנים ורדארים, שיחד מפעילים לא מעט מערכות חשובות. ביניהן אפשר למנות מערכת לבלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית ומערכת מצוינת לתיקון סטיה מנתיב. זו האחרונה היא מהטובות ביותר מסוגה, וזה כולל מערכות תיקון סטיה שפגשנו במכוניות שעולות חצי מיליון שקל ויותר. מערכת בקרת השיוט האדפטיבית גם כן פעלה מצוין, אך צריך לקחת בחשבון שהיא לא פועלת במהירויות זחילה ולכן לא נתנה מענה בפקקי התנועה.


 
מבחינת אבזור הנוחות הנירו גם כן מציע מפרט נדיב למדי. במהלך תקופת המבחן שדרגנו את מערכת המולטימדיה לזו החדשה שמציעה כיום קיה, ונהנינו מתמיכה מלאה בעברית וגם ממערכת ניווט של ווייז. המערכת החדשה היא תענוג אמיתי למשתמש. מעבר לזה מציעה הנירו בקרת אקלים יעילה עם פתחים מאחור (יתרון חשוב למשפחה), מצלמת רוורס מצוינת ומושבים נוחים עם ריפוד משולב עור. כיום היא משווקת גם עם מערכת לכניסה והנעה בלי מפתח, שלא היתה קיימת במכונית המבחן שלנו (מודל 2016).


 
מנוע וביצועים
יחידת ההנעה ההיברידית של הנירו, בדיוק כמו באחותה האיוניק, היא שינוי מרענן בנוף ההיברידי. עד היום פגשנו מנועים היברידיים בעיקר בטויוטה ובהונדה - ושם הדגש היה על חסכון ועל נסיעה רגועה ואיטית, ולכן השילוב עם הגיר הרציף היה הבחירה הרלוונטית. מצד שני, המכונית ההיברידיות ההן הרגישו שונות לעומת רכב "רגיל".
 
הנירו מגיעה אחרת. יש לה מומנט גבוה מאוד של 27 קג"מ, הספק מכובד של 141 כ"ס וגם תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים. יחד נוצרת תחושה זריזה ובשרנית, שלא נופלת בהרבה ממנועי טורבו מודרניים. הנירו התגלתה כזריזה מאוד גם תחת עומס, וטיפסה בקלות בעליות של רמת הגולן, ירושלים והרי הנגב. בתוך העיר ההנעה ההיברידית העניקה פעולה חלקה ושקטה.


 
צריכת דלק
לאורך תקופת המבחן מילאנו בנירו 986.3 ליטרים של בנזין; כלומר, צריכת הדלק הממוצעת עמדה על 18.01 ק"מ לליטר. הנתון הטוב ביותר שהגענו אליו היה 19.9 ק"מ לליטר, כשבחלק מהנסיעות (שלא היו על מיכל מלא) רשמנו גם 21.5 ק"מ לליטר; הנתון הכי פחות טוב שמדדנו היה 14.7 ק"מ לליטר, בנהיגה אגרסיבית מאוד - וגם זה נתון מעולה ביחס לאופי הנסיעה.
 

עלויות נוספות
בדקנו גם את ירידת הערך שספג הנירו, לא בתקופת המבחן - כי זו תקופה קצרה מדי בשביל לבדוק ירידת ערך - אלא את ירידת הערך הכללית שלו בשוק. לאחר ניתוח של מחירונים ומודעות באינטרנט, נראה שנירו בן שנה נסחר בכ-115-120 אלף שקלים. כלומר, ירידת הערך לשנה הראשונה נעה בין 12% ל-16%, נתון נמוך מאוד.
 
במהלך התקופה הכנסנו את הנירו לטיפול שני במוסך. הטיפול הראשון בוצע לרכב לפני שקיבלנו אותו למבחן. עלות הטיפול במוסך המרכזי של קיה עמדה על 1,059 שקלים - לא הכי זול, אבל צריך לזכור שמדובר בטיפול שני שכולל לא רק שמן ומסנן שמן, אלא גם נוזל בלמים ומסנן אוויר.


 
סיכום
במהלך תקופת המבחן למדנו לאהוב את הנירו. למרות כל התחכום הטכנולוגי של מכונית היברידית ושפע מערכות העזר הבטיחותיות, התחושה היא ביומיום של מכונית ידידותית, ביתית ונעימה. קל להתחבר אליה, היא עונה היטב על הצרכים המשפחתיים והיא שירתה אותנו נהדר במהלך תקופת המבחן בכל משימה שהעמדנו בפניה.
 
מכוניות מסוגה של הנירו הן אלה שיוצרות את המהפכות. אמנם, לפעמים אנו פוגשים באיזו מכונית עתידנית ומעוצבת שמביאה בשורה טכנולוגית חדשה, אך הקדמה הטכנולוגית הופכת למהפכה של ממש רק כאשר היא יוצאת מה"חלליות" ומגיעה למכוניות של היומיום. והנירו היא בדיוק כזו: יעילה מאוד בשגרה, אבל מביאה לנהג את מרבית היתרונות הטכנולוגיים המתקדמים.

 
לדגמי קיה בישראל - קיה
 
למאמר זה התפרסמו 28 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. נירו מעולה לדעתי כי הוא  רכב נוח חסכוני ובטיחותי לדעתי בין החמים בשוק הרכב ...

שגיא,14.06.2018

2. עומי  להמשיך ולהצליח פה. אחלה יציאה של קיה

נראה שיש לו את כל מה שצריך כדי,15.06.2018

3. הכל נכון , חוץ מהבגאז'  יש לי נירו מהעבודה, אני מרוצה מאוד מהאוטו. אמין , ...

LS,17.06.2018

4. רכב מצויין  קיבלתי את הרכב מעבודה, היתה החלטה שכל מי שרוצה לקח...

פומיקי,18.06.2018

5. הצריכת דלק פשוט מרשימה  פשוט לראות ולהתפעל מצריכת דלק המרשימה הזאת שעומדת ...

ירון,18.06.2018

6. קיה נירו  אני נוהג על נירו 2018 , חווית נהיגה אמיתית , רכב מ...

יעקב,20.06.2018

7. הבעיה היא הקרינה לילדים  הרכב חסכוני , ובטיחותי , אולם ההגנה של הקוראנים מפ...

יוס,22.06.2018

8. צריכת דלק מעולה  אני נוסע 4 ימים בשבוע בין רמת גן וירושלים, עם בקרת...

יהודה,23.06.2018

9. מגיב 7 - תגובה לא לעניין  משום מה רק בארץ התפתחה פאניקה מקרינה אלקטרומגנטית ...

מהנדס,25.06.2018

10. צריכת דלק אצלי בפועל ממוצע 21.5 ללא מזגן - עם מזגן 19.5 (לת)  

דניאל,27.06.2018

11. וו גרירה  הבעייה הגדולה של הרכבים אלה, שלא ניתן להתקין וו גר...

איציק,,28.06.2018

12. רכב הגיוני.משעמם מוות. די להערצת קיה. (לת)  

פלד,29.06.2018

13. מטגנת במושב האחורי את התחת - בדוק !!! ושהם יוכיחו אחרת   למה ככה ? כי בדקתי עם מומחה בנסיעת מבחן ! קאיה חסר...

אני ,11.07.2018

14. רק אני מרגיש שהאוטו לא סוחב במצב חסכוני?  במצב eco האוטו פשוט מרגיש לי 'עצלן'. המנוע החשמלי ...

אודי,12.07.2018

15. רק אני מרגיש שהאוטו לא סוחב במצב חסכוני?  במצב eco האוטו פשוט מרגיש לי 'עצלן'. המנוע החשמלי ...

אודי,12.07.2018

16. טיפש קונה סובארו  חכם לא קונה סובארו.

יוני,13.07.2018

17. וקרינה בדקתם?  זה לא פחות חשוב מהתחכום

עידו,25.07.2018

18. וכולם קונים ספורטאז  הנירו הרבה יותר מתקדם מהספורטאז העתיק אבל כולם מעד...

ברוך,27.07.2018

19. רנו פלואנס דיזל-יותר חסכונית יותר מרווחת ויותר זולה. דההה!! (לת)  

שולמן,29.07.2018

20. קיה זה בלוף  קיה הוא חיקוי זול לרכב יפני.. לא קלישאה פשוט אמ...

דן,31.07.2018

21. חצי שנה אצלי ,20.5קמ לליטר  רכב משפחתי מעולה , אחיזת כביש וניהוג מצויינים ,צרי...

פיני אבירם,31.07.2018

22. סיכום אישי לאחר חצי שנה עם הנירו  אחרי קצת יותר מחצי שנה עם הנירו, ועברתי כבר כמעט 1...

,19.08.2018

23. כמה מקומות ישיבה יש ברכב? (לת)  

אפרת,20.08.2018

24. ל22  חושש גם מהקרינה, אמנם ילדיי נוסעים ברכב כמו שאצלך,...

עם איוניק,23.08.2018

25. ל22  חושש גם מהקרינה, אמנם ילדיי נוסעים ברכב כמו שאצלך,...

עם איוניק,23.08.2018

26. איפה אפשר להחליף מערכת מולטימדיה? (לת)  

יוסקה,30.08.2018

27. קרינה??? תגובה למספר 21  איך אפשר לעשות מיגון לקרינה??

בן,23.09.2018

28. קרינה??? תגובה למספר 21  איך אפשר לעשות מיגון לקרינה??

בן,23.09.2018
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים