בחר רכב
רכב חדש 2019
רכב משנים קודמות

קיה נירו בישראל. המחיר: 136,900 שקל



קיה נירו, הקרוסאובר ההיברידי הראשון של היצרנית נוחת בישראל. נהגנו בו במהלך יום ההשקה וניסינו להבין מי הוא, מה הוא, כמה הוא עולה וכמה דלק הוא צורך



כתיבה וצילום: פבל צ'רניצקי

כבר ביום בו חשפה קיה את הנירו, לא היה כל כך ברור לאיזו משבצת בדיוק הוא אמור להתברג. הוא נראה קצת כמו ג'יפון, אבל הוא נמוך, קצר וצר מהספורטאז'. אז הוא ג'יפון קטן, לא? לא, כי בסיס הגלגלים שלו ארוך. אז הוא "כמו ג'יפון" שממוצב מעל הספורטאז', לא? בערך, אבל לא בדיוק, כי הוא מאובזר יותר, מתקדם יותר, ועם מחיר של 136,900 שקל, הוא זול ב-1,000 שקלים מהספורטאז' הבסיסי ביותר. אז מה בדיוק קורה פה? אירוע ההשקה שקיימה היום חברת טלקאר התקיים על מנת לענות בדיוק על השאלות האלה.

קיה נירו

לפי הפרסומים

את החזון שעמד מאחורי תכנון הנירו הציגה טלקאר כשלושה מעגלים - האחד מייצג "לייף סטייל", כלומר עיצוב קשוח וג'יפי, ומרווח גחון סביר שלא יגרום לכם להתכווץ בבעתה למראה שביל כורכר. השני מייצג פרקטיקה, בדמות בסיס גלגלים באורך 270 ס"מ (3 ס"מ יותר מהספורטאז'), ותא מטען נדיב יחסית בנפח 401 ליטר (65 ליטר פחות מספורטאז'). והשלישי מייצג קיימות, חסכון ונגישות שמתבטאים במנוע היברידי, צריכת דלק נמוכה וכאמור מחיר נגיש יותר למרות אבזור עשיר יותר מאחיו.


אז כדי לעמוד על קנקנן של הדימויים וההצהרות, לקחנו את הנירו לטיול של כמה מאות קילומטרים דרומה. את הרשמים המלאים שלנו נספר לכם אחרי שנקבל את הנירו לידינו למבחן מלא, אבל בינתיים בואו נעבור על הנקודות החשובות.

קיה נירו

פגישה ראשונה

מהרגע הראשון שמתיישבים בנירו הוא מרגיש "נכון", לא כמו יציר כלאיים שנולד כדי לסתום חור בהיצע הדגמים. תא הנוסעים נעים, עם חומרים באיכות גבוהה למעט מספר משטחי פלסטיק שחור-מבריק קשים, מושבים ו"נקודות מפתח" (משענות יד, הגה) בריפוד משולב עור (או דמוי). הנקודה היחידה בה תא הנוסעים של הנירו לא מצטיין היא מסך המולטימדיה הקטן, שאינו כולל ניווט ולמרות תפעול זריז ואינטואיטיבי מרגיש מיושן משהו. טלקאר מסרה כי בשלב זה לפחות, הנירו לא יימכר עם מערכת מולטימדיה אחרת.

במושב האחורי המרווח לשני מבוגרים יותר ממצוין, עם כמויות אדירות של מרווח רגליים הודות לאותו בסיס גלגלים ארוך וגם המושבים המוגבהים - אחד היתרונות הגדולים של ג'יפונים. לשלושה יהיה צפוף יותר, בגלל שעדיין מדובר על רכב צר יחסית. תא המטען סביר עם פתח רחב, והעובדה שלמרות הויתור על ליטרים יקרים טלקאר בוחרת לספק את הנירו עם גלגל רזרבי - מחזה נדיר יותר ויותר - מעודדת מאוד.

קיה נירו

ג'יפון? קרוסאובר? היברידי!

אבל הנקודה החשובה ביותר בנירו היא מערכת ההנעה, שכן זוהי המכונית היברידית הראשונה שקיה משווקת בישראל. מנוע הבנזין הוא מנוע 1.6 ליטר מסדרת קאפה המוכרת של קיה, הוא עובד במחזור אטקינסון ומפיק 105 כ"ס ו-15 קג"מ צנועים למדי. אליו משודך מנוע חשמלי המפיק 43.5 כ"ס ו-17.3 קג"מ. בשילוב שני המנועים יחד תקבלו 141 כ"ס ו-27 קג"מ לשירותכם. הכוח עובר אל המנועים הקדמיים דרך תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים עם שישה הילוכים.

על הכביש הנירו מרגיש כמעט טוב מאוד. עם מושבים תומכים ונעימים, ומתלים המציעים שילוב מאוזן מאוד של רכות וריסון, הנירו מצליח להיות מאוד נוח מבלי להרגיש רופס ועדיין להעביר תחושות מהכביש מבלי לחבוט או להציק.

קיה נירו

אז למה כמעט? ובכן, הביצועים של קיה נירו, הם - למען האמת בדיוק מה שציפינו מקצת יותר מ-140 כ"ס שמנסים להזיז 1,500 קילו של מכונית - סבירים ולא הרבה יותר מזה. זה בא לידי ביטוי בעיקר מחוץ לעיר - שם, בניסיונות עקיפה מהירים, שאון המנוע חודר לתא הנוסעים וההאצה לוקחת יותר זמן ממה שהיינו רוצים.

אגב שאון, אחד הדברים שהפריעו לנו במיוחד היו רעשי הכביש המוחשיים שהופיעו מעל ל-100 קמ"ש. יש לציין שההשקה ברובה הייתה על הכבישים באיזור הערבה, שם הסלילה - איך לומר בעדינות - לא מהמשובחות בעולם, אז בעניין זה נשים כוכבית ונבטיח לבדוק אותו לעומק במבחן המלא.

מאידך, בתוך העיר מרגיש הנירו הרבה יותר נכון. כושר התמרון מפתיע לטובה עם רדיוס סיבוב קטן ובזכות המנוע החשמלי הנירו מזנק מהמקום וסותם חורים בפקקים בזריזות וחן מפתיעים. לתיבת ההילוכים המעולה מגיעה פסקה משלה, אבל אקצר ואומר רק שפעולתה כל כך חלקה ונעימה, שהצלחתי לשכוח שזו תיבה רובוטית. צריכת הדלק של הנירו, בתנאים משולבים ובנהיגה לא חסכונית במיוחד, עמדה על כ-16 ק"מ לליטר, ויש לקחת בחשבון שהרכבים שקיבלנו היו "בתוליים" לחלוטין, ושהם יציגו מספרים טובים יותר אחרי כמה אלפי קילומטרים.

קיה נירו

החבילה השלמה

ונכון שאת כתר "הנקודה החשובה ביותר" לקחה מערכת ההנעה, מקום חשוב לא פחות תופס מערך הבטיחות המקיף מאוד של הנירו. הוא כולל התראת התנגשות עם בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטיה מנתיב, אבל גם - ובעיקר - בקרת שיוט אדפטיבית. למעשה, אחרי שהספורטאז' הפך את מערכת תיקון הסטיה לאבזור סטנדרטי והיה הרכב הזול ביותר שהציע אותה, כך עשה היום הנירו עם בקרת השיוט האדפטיבית.

לסיכום, ועד המבחן המלא, קשה להגיד שנשארנו אדישים לקיה נירו. הוא מציע ריכוז של יתרונות מכמה קטגוריות - עיצוב ג'יפוני, מרווח מכובד, צריכת דלק מעולה, אבזור עשיר, ומעל לכל מחיר אטרקטיבי. עצם זה שמלבד ביצועים פושרים ובידוד רעשים שנצטרך לבדוק בצורה מעמיקה יותר, קשה לזקוף לחובתו של הנירו תלונות כלשהן, כדאי שטלקאר תצטייד בהרבה מאוד נירו'ים, כי משהו אומר לנו שהזמנות לא יחסרו להם.

לדגמי קיה בישראל - קיה
למאמר זה התפרסמו 2 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. תמיד כמעט  לצערי עניין רעשי הכביש הוא מחלה אמיתית אצל קיה (וי...

עמוס,08.11.2016

2. שוב קיה פורצי דרך.באירופה תגובות נלהבות ביותר.  הייתי בהשקה בקיה והרכב עושה רושם של הדבר הבא. המנ...

מהנדס רכב ניסים ממוסך פליקס,14.11.2016
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים