דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פיג'ו 508 פלאג-אין - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

כחלק מתהליך המעבר לחשמל של קונצרן פיג'ו-סיטרואן, פלטפורמת EMP2 עברה התאמות נדרשות לאכלוס סוללה ומנוע/ים חשמלי/ים, כך שכמעט כל דגם של הקונצרן הצרפתי שעושה בה שימוש - זכה לגרסת פלאג-אין הייבריד.

את פיג'ו 508 הספקנו לפגוש בגרסאות הבנזין עם 180 כ"ס, ה-GT המחוזקת וכמובן גם לעמת אותה מול כמה מתחרות, וכשרוח עולם הרכב נושבת חזק לכיוון החשמלי לא מן הנמנע שאחת הגרסאות המעניינות בהיצע היא ההיברידית-נטענת. לפחות עד שנראה כאן את ה-508 PSE עם 360 כ"ס והנעה כפולה (שגם היא, אגב, נטענת).

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: פיג'ו 508


פיג'ו 508, היברידית-נטענת, 1.6 טורבו-בנזין, 225 כ"ס, 244,990 שקלים

יתרונות

חסרונות

יחידת הנעה

מרווח מאחור

התנהגות כביש

הנדסת אנוש

עיצוב

  שדה ראיה

פיגו 508 פלאג-אין

עם תג מחיר עסיסי שגם יקר ב-10,000 שקלים מגרסת ה-GT הרגילה, יצאנו להבין מה באמת מסתתר מתחת לחזות המרשימה של גרסת הפלאג אין והאם הפער מוצדק.

עיצוב

נראה שכבר נאמר הכל על העיצוב המרשים של פיג'ו 508. הצללית דמויית קופה, החזית אגרסיבית עם תאורת לד בצורת ניבים והחלק האחורי מרשים לא פחות עם תאורת טופרי האריה בתלת מימד וקצה תא המטען המעוצב כספויילר.

פיגו 508 פלאג-אין

העיצוב הפנימי מרשים גם הוא, עם שימוש בכמה חומרים שונים (גומי, עץ, אלומיניום) ויצירת אווירה מעולמות הפרימיום. נציין למשל את המסך הצף ומתחתיו פסנתר התפריטים עם לחצני אלומיניום, כפתורי המגע לתפעול חלק מאפשרויות בקרת האקלים וחימום המושבים, וכמובן לוח המחוונים הדיגיטלי עם מספר תצוגות משתנות כולל אחת בהתאמה אישית.

פיגו 508 פלאג-אין

תא הנוסעים

הכניסה למושב הנהג מצריכה התכופפות מסויימת מאחר ובאופן כללי הגג נמוך ותנוחת הישיבה גם היא נמוכה. והיא לא רק נמוכה ביחס לרכבי פנאי, אלא גם ביחס למכוניות משפחתיות ומנהלים אחרות.

ברגע שנכנסים, מקיף את הנהג תא נוסעים מרשים שיוצר אווירה עוטפת וכמעט ספורטיבית. המרווח בסך הכל טוב ליושבים מלפנים, אך לא מרשים.

שדה הראיה סביר. השמשה הקדמית צרה יחסית וקורות A עבות, הישיבה הנמוכה מקשה על ראיית קצות הרכב ובמבט לאחור ישנו כמעט חרך צר. חיישני החנייה ההיקפיים הם פריט חובה ממש.

פיגו 508 פלאג-אין

הנדסת האנוש לא מצטיינת. שקעי ה-USB ומשטח הטעינה האלחוטית מוסתרים על ידי הקונסולה המרכזית ש"צפה" בין הנהג לנוסע. תפעול מרבית מערכות הרכב ממסך המולטימדיה, ובראשן בקרת האקלים, דורש שימוש די תכוף בפסנתר התפריטים (במיוחד אם במקביל גם התחברתם לאנדרואיד אוטו / אפל קארפליי). עיצוב ההגה מסתיר את ידית השליטה על בקרת השיוט, כך שצריך לשנן לפני תחילת הנסיעה מה כל מקש שם עושה.

פיגו 508 פלאג-אין

את תשלום המס על העיצוב דמוי הקופה, ריכזו בפיג'ו במושב האחורי. הכניסה לא קלה בעיקר כי המשקוף והמושב נמוכים יחסית. המושב יתאים בעיקר לשני נוסעים שגם הם לא יזכו למרווח יוצא דופן. במקום ידיות בתקרה יש ווי תליה ותאורת מגע, ויש גם שני שקעי USB  והם אפילו מוארים. בפיג'ו דאגו לעיגוני איזופיקס גם במושב הנוסע הקדמי, אבל לא מצאתי מבוגר שיעדיף לשבת מאחור בזמן שהעולל יהנה מעיסוי וחימום של המושב הקדמי.

פיגו 508 פלאג-אין

ה-508 פלאג אין משווקת ברמת גימור אחת בשם GT. האבזור עשיר וכולל פריטים כגון מושבים מתכווננים חשמלית בשילוב עור, כולל חימום ומערכת עיסוי, כניסה והנעה ללא מפתח (גם מהדלתות האחוריות), גג פנוראמי, מסך מולטימדיה בגודל 10 אינץ' ומשטח טעינה אלחוטית, תא מטען נפתח חשמלית ללא מגע יד, חישוקי 18 אינץ' בגוון כהה, מערכת שמע של Focal עם 10 רמקולים כולל רמקול סנטר בולט במרכז הדשבורד וסאבוופר, וגם תאורת לד מלאה כשזו הקדמית עוקבת פניה וזו האחורית אדפטיבית ומסוגלת להאיר בעוצמות שונות בהתאם לתנאי התאורה ומזג האוויר. בהחלט מרשים.

גם בבטיחות האבזור מלא וכולל בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, תיקון סטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת רכב בשטח מת כולל היגוי אקטיבי ומערכת זיהוי תמרורים מורחבת המזהה לא רק תמרורי מהירות.

פיגו 508 פלאג-אין

איכות החומרים וההרכבה טובה מאוד. בחלקו העליון של תא הנוסעים ישנו גומי עבה, לאחר מכן נפגוש דיפוני עץ ואלומיניום וגם ציפוי עור באיזורים מסויימים בדלתות, בהגה ובמשענת היד המרכזית. בשאר המקומות הנמוכים יותר ישנה פלסטיקה פשוטה כמקובל.

על הצפיפות של המושב האחורי, ה-508 מפצה בתא מטען גדול עם נפח של 487 ליטרים ודלת חמישית שמקלה על העמסת כמעט כל סוג של ציוד. המפתח רחב, סף ההעמסה לא גבוה ואפילו יש תא ייעודי מתחת לרצפה לאחסון כבל הטעינה (וערכת תיקון התקר). חבל שיש רק וו תליה אחד ושאין גלגל חלופי.

פיגו 508 פלאג-אין

נוחות נסיעה

פיג'ו 508 מצוידת בבולמי זעזועים אדפטיביים, עם אפשרות בחירה בין מספר מצבי נהיגה שונים.

במצב הנוחות הרכב רך יותר וישרה אווירה נעימה, בעיקר בנסיעות בכביש מהיר ומפולס או בכביש עירוני מצולק היטב. בכבישים אחרים הרכות שנוצרת יכולה להיות קצת רכה מדי.

במצב הביניים הרכב מרגיש בוגר יותר, מרוסן ועדיין שומר על רמת נוחות גבוהה. במצב ספורט הבולמים מוקשחים יותר ומצמצמים את זוויות הגלגול. יחד עם בידוד רעשים טוב מאוד, מתקבלת איכות נסיעה גבוהה.

פיגו 508 פלאג-אין

מנוע ותיבת הילוכים

יחידת ההנעה ההיברידית נטענת של פיג'ו שוכנת בלא מעט דגמים - בסיטרואן C5 איירקרוס ובאופל גרנדלנד, בפיג'ו 3008 שנבחנה לאחרונה אצלנו, ב-DS7 קרוסבק E-Tense וכמובן במושא המבחן.

יחידת ההנעה כוללת מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטרים, שאליו משודך מנוע חשמלי השוכן בחזית. יחדיו הם מפיקים 225 כ"ס ו-36.7 קג"מ. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 7.9 שניות.

פיגו 508 פלאג-אין

תיבת הילוכים היא זו שמשרתת את רוב קו הדגמים של היצרנית - אוטומטית פלנטרית עם 8 הילוכים, אך לזו המשודכת לגרסאות הפלאג-אין הבדל קטן כשאת ממיר המומנט מחליפה מערכת מצמדים רטובים. התיבה חלקה ונעימה ברוב הזמן, ורק במהירות איטית מאוד, במעבר בין נסיעה חשמלית לגמרי למשולבת, מורגש השילוב. בנסיעה מהירה יותר המעבר חלק.

אם כמות כוחות הסוס נראית לכם זהה לגרסת ה-GT הרגילה, אתם צודקים, אבל בכל זאת יש כמה הבדלים. למחושמלת 6.1 קג"מ יותר שגם מושגים בשיאם ב-100 סל"ד פחות.

פיגו 508 פלאג-אין

מצד שני, לפחות על הנייר המחושמלת איטית ב-0.6 שניות מגרסת הבנזין, בשל תוספת משקל של 300 ק"ג שמביאה אותה לנתון של 1,720 ק"ג. אבל זה ממש לא מרגיש ככה.

זמינות המומנט, שמגיע בחלקו באופן כמעט מיידי בזכות המנוע החשמלי, מזניקה את המנהלים-קופה הזו מהרמזור כאילו הייתה יוסיין בולט. אבל לעומת האצן למרחקים קצרים, זמינות הכוח כאן טובה גם למרחקים ארוכים. גם לאחר נהיגה ממושכת במאמץ גבוה, הסוללה לא באמת מתרוקנת והמערכת תמיד שומרת קצת אנרגיה כדי לייצר את הכוח המובטח.

פיגו 508 פלאג-אין

צריכת הדלק במרבית ימי המבחן עמדה על 15.8 ק"מ לליטר, כאשר הסוללה הוטענה (כמעט) במלואה רק ביציאה למבחן. הנתון הושג גם בזכות שימוש ביכולת להטעין את הסוללה במהלך נסיעה בכבישים מהירים. כאשר הפסקנו את השימוש באפשרות זו אופי הנהיגה הפך חסכוני הרבה פחות וצריכת הדלק ירדה ל-12.6 ק"מ לליטר.

נתון צריכת הדלק לא חריג ביחס להיברידיות סטנדרטיות יותר, אך היתרון כאמור נעוץ ביכולת להטעין את הרכב ולשפר את צריכת הדלק עד כדי לשכוח כמעט לגמרי מתחנת הדלק בתנאי שגרה.

פיגו 508 פלאג-אין

ומה בנוגע לנסיעה החשמלית? הטווח המוצהר הוא 57 ק"מ ואת הרכב קיבלנו עם סוללה כמעט מלאה, ומיד עברנו לנסיעה חשמלית לגמרי כשמנוע הבנזין התעורר בצורה חלקה אחרי 36 ק"מ. זהו פער לא מבוטל מהנתון הרשמי, אך נסייג כי הרכב היה עמוס במלואו ורוב הקילומטרים נצברו בנסיעה מהירה על כביש 6. את סוללת ה-11.8 קווט"ש ניתן להטעין בתוך 5.5 שעות.

פיגו 508 פלאג-אין

התנהגות כביש

פיג'ו 508, בגרסת הפרימיום עם 180 כ"ס או ה-GT עם 225 כ"ס, מצטיינות בסעיף התנהגות הכביש. ואחותן המחושמלת? כבר בפיתול הראשון כל החששות נעלמו כלא היו. ההגה מדויק ובמצב ספורט הוא מקבל אפילו תוספת "משקל" עם שטח מת קטן מאוד במרכזו, הרכינה מינימלית כשמצב ספורט מקשיח את הבולמים, האחיזה טובה ותגובות השלדה נהדרות ומאפשרות כניסה מהירה לפניות למרות תוספת המשקל המשמעותית.

פיגו 508 פלאג-אין

ואם חשבתם שבהיברידית הזו יהיו צמיגים "ירוקים", אז טעות בידיכם: ה-508 פלאג-אין נועלת צמיגי מישלין פיילוט ספורט 4, כאלו שמגיעים בלא מעט דגמי הוט האצ'.

בניגוד להיברידיות רבות אחרות, כאן דוושת הבלמים מרגישה מצוין. מהלך הדוושה לא ארוך ולא קשה למנן את עוצמת הבלימה. על אלו תוסיפו תחושה בטוחה ופרוגרסיבית וקיבלתם את אחת ממכוניות המנהלים המהנות שיש.

פיגו 508 פלאג-אין

סיכום

בואו נדבר קודם על הפיל שבחדר: פיג'ו 508 היא לא מכונית זולה. המחיר היקר אמנם מגובה באבזור עשיר מאוד, אך את אותו האבזור נוכל לקבל גם בגרסת ה-GT הרגילה. ומעל זו המחושמלת מרחפת גרסת הפלאג-אין של פיג'ו 3008, שזולה ממנה משמעותית.

גם המרווח מאחור גובה מחיר ולהנדסת האנוש צריכים להתרגל. לצד זאת, פיג'ו 508 PHEV היא מכונית שנראית מצוין, האווירה בתא הנהג לקוחה היישר מעולמות הפרימיום, התנהגות הכביש משובחת והדובדבן הוא בדמות יחידת ההנעה שמספקת ביצועים מרשימים יחד עם חיסכון ניכר בדלק. אם אלו עומדים לנגד עיניכם ברכישת רכב, ואם התקציב מאפשר, נמליץ לכם לעשות סיבוב על המכונית המצוינת הזו.

לצפייה בכל דגמי פיג'ו בישראל

למאמר זה התפרסמו 7 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה