דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פיג'ו 3008 GT - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

עוד מבחן לפיג'ו 3008? השתגענו?! האמת, זה אחד הרכבים הנבחנים ביותר ב-iCar. הכרנו אותו כבר לפני שנתיים בגרסאות הכניסה עם מנוע 1.6 דיזל ברמת הגימור Active וגם בגרסת הבנזין 165 כ"ס ברמת הגימור Premium. ואז התחלנו להשוות את גרסאות הדיזל מול רנו קדג'אר, ובמבחן השוואתי מול 4 רכבי פנאי אחרים, ושוב בגרסת הבנזין מול שני רכבי פנאי נוספים ושוב ראש בראש מול סקודה קארוק.

אבל זה לא נגמר כאן, כי אז ה-3008 קיבל קו מנועים חדש. והנה אנחנו בוחנים אותו שוב בגרסת הדיזל החדשה 1.5 ליטר ושוב ראש בראש מול סקודה קארוק. ואז הופיעה גרסת כניסה חדשה עם מנוע 1.2 ליטר וגם היא נבחנה כמובן. כנראה שהיד עוד נטויה, כי ה-3008 התחזק גם בגרסת הבנזין עם 180 כ"ס ובפיג'ו מתכננים גרסת פלאג-אין הייבריד בקרוב, יהיה מעניין. אבל יש עוד גרסה אחת, שתמיד הייתה ברשימת ההמתנה כבר מהרגע הראשון ורק חיכינו להזדמנות לפגוש אותה...

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: פיג'ו 3008


פיג'ו 3008 GT, מנוע 2.0 ליטר, טורבו-דיזל, אוטומטית 8 הילוכים, 177 כ"ס, 227,990 שקל

יתרונות

חסרונות

יחידת הנעה

מחיר רכישה

אבזור

הנדסת אנוש

עיצוב

  נוחות בעיר

פיגו 3008 GT

אנחנו מדברים כמובן על ה-3008 GT, הדיזל הסמי-ספורטיבית והכמעט יוקרתית. כשהוצג לראשונה המנוע הפיק 180 כ"ס ושודך לתיבה אוטומטית עם 6 הילוכים. תג המחיר עמד אז על 220,000 שקל. אך מאז עברו להם השנים, תקנות זיהום האוויר הוחמרו וה-3008GT התחדש בשני הילוכים נוספים לתיבה ובתמורה נפרד מ-3 כ"ס. גם המחיר "השתדרג" ב-8,000 שקל. אז אחרי שאנחנו כבר מכירים את ה-3008 על בוריו יצאנו להעמיק בגרסה הבכירה והמאובזרת ביותר שלו. איך הביצועים, איך צריכת הדלק, כמה טוב העיסוי במושבים והאם הוא באמת ספורטיבי?

עיצוב

רבות דובר על העיצוב המרשים של ה-3008, וגם היום, שנתיים מאז השקתו, הוא נראה מודרני ועדכני. גרסת ה-GT מעט שונה מהגרסאות האחרות: לדוגמא, בגרסאות המצוידות בתאורת לד קדמית (ה-1.5 דיזל Premium special edition וה-GT שלנו) הפגוש הקדמי חודר עמוק יותר אל תוך הפנסים הקדמיים ואילו הגריל עם גימורי כרום אופקיים ולא אנכיים. פרט לכך גם חישוקי ה-19 אינץ' של גרסת ה-GT ייחודיים וישנו גימורי כרום למגיני הצד ולפתחי המפלט המדומים.

פיגו 3008 GT

פנים הרכב משדרג עוד יותר את האווירה ומביא עימו ניחוחות מעולם רכבי היוקרה. כך תמצאו בגרסאות הכניסה דיפוני דלתות ודשבורד דמויי קרבון, ברמת הגימור פרימיום כבר תקבלו דיפוני בד ואילו ב-GT ישנם גימורי עץ. גימורי העץ חשופים ואינם מצופים לקה מבריקה והזכירו לנו את אלו שבוולוו XC60 למשל. המושבים הספורטיביים עוטים ריפוד עור משולב אלקנטרה בתפירת יהלומים. סמלי ה-GT מחוץ לרכב כוללים תוספת של פס נחושת קטן והצבע הזה מלווה אותנו גם בפנים הרכב עם תפירה כפולה בדשבורד, במושבים, בדלתות, בהגה ואפילו בגוון התצוגה של לוח המחוונים.

פיגו 3008 GT

תא הנוסעים

המושבים הקדמיים נראים נהדר. העור והאלקנטרה נעימים מאוד ויש להם גם תפירה מרשימה, כוונון חשמלי, זכרונות, חימום, משענת גב עם תמיכה צידית מצוינת ואפשרות להארכת המושב. והעיסוי, הו העיסוי. לא מדובר במערכת הישנה שהייתה קיימת כבר בסיטרואן C4 בשעתה. אנחנו מדברים על מערכת עיסוי עם 5 תוכניות שונות (כפות חתול, גל, מתיחה, גב תחתון וכתפיים) ואפשרות כוונון עוצמה. פשוט תענוג.

פיגו 3008 GT

ואחרי כל הסופרלטיבים, יש למושב הנהג גם כמה חסרונות. לחלק מהבוחנים הוא הרגיש מעט צר בחלקו הקדמי, כאילו מישהו לחץ את קצוות המושב קצת יותר מידי פנימה.

במערכת המולטימדיה ניתן להגדיר 3 פרופילי נהג שונים עם העדפות שונות (למערכת השמע, התאורה וכו'), אך מה שמיוחד באמת הוא כפתור האווירה הייעודי שנמצא ממש בהמשך פסנתר התפריטים. לחיצה עליו מובילה לשני מצבי אווירה לבחירה, האחד "חם" והשני "קר" (בפועל, אפשר להגדיר איך שרק תרצו). כל מצב אווירה משפיע בלחיצת כפתור על תאורת האווירה, מערכת השמע, מצב הנהיגה, סוג העיסוי המועדף (לנהג ולנוסע העדפות שונות) ואפילו הריח שיופץ מפתחי המיזוג. ולא סתם ריח, אפשר לבחור בין 3 ריחות שונים!

פיגו 3008 GT

כמו שהבנתם, האבזור עשיר. מה עוד יש? נספר שיש גג פנוראמי נפתח חשמלית עם וילון הצללה (חשמלי כמובן), תאורת אווירה שנמצאת לא רק בדלתות ובמחזיקי הכוסות אלא גם במסגרת ההיקפית של הגג הפנוראמי, מערכת ניווט מקורית (באנגלית בלבד) ולוח מחוונים דיגיטאלי שכולל עוד כמה תפריטים ואפשרויות עיצוב שלא קיימות בגרסאות הרגילות.

צפייה בתוכן פיג'ו 3008 GT - מבחן רכב

גם מערכות בטיחות לא חסר. ישנה כמובן בלימת חירום אוטונומית שפועלת גם במהירות בין-עירונית. ההתרעות פועלות באופן הדרגתי – קודם יש התרעה ויזואלית בלוח השעונים לאחר מכן מצטרפת גם התרעה קולית ולבסוף המערכת מתערבת (את זה כבר לא בדקנו). יש גם התרעת רכב בשטח מת ובקרת שיוט אדפטיבית שעובדת בצורה טובה והדרגתית. מצלמת הרוורס בזווית רחבה של 180 מעלות ובזמן נסיעה לאחור היא מקליטה את הסביבה ויוצרת מבט שמדמה "מעוף ציפור", אם כי לא בזמן אמת. רק בקרת הסטייה מנתיב קצת מתקשה באיתור נתיבים בעלי סימון דהוי.

פיגו 3008 GT

ה-3008 הגיעה עם מערכת "לובינסקי טאצ'" שפיתחה היבואנית. אפשר להגיע אליה בלחיצה ארוכה על מקש SRC בהגה או בלחיצה קלה על מקש תפריט הניווט שבפסנתר התפריטים. המערכת פועלת בצורה טובה בסך הכל וכוללת אפליקציות חניה ורדיו אינטרנט, אך היא קצת עמוסה ולא כל האפשרויות עובדות עדיין. אבל מה שבאמת חשוב, ה-Waze עובד נהדר, כאשר הצליל אינו בוקע מרמקול חיצוני אלא מחווט ישירות אל הטוויטר השמאלי עם עוצמה ואיכות קול טובים מאוד. רק חבל שהמערכת עצמה מחוברת אל שקע ה-USB היחיד שבתא לפני ידית ההילוכים - מה שאומר שאם נחבר דיסק און קי ונרצה לשמוע מוזיקה, נצטרך לוותר על הניווט.

פיגו 3008 GT

גם תחום הנדסת האנוש הצרפתית דובר רבות. היא לעיתים קצת מסובכת או מפריעה - למשל כשצריך לעבור בין התפריטים על מנת לשנות את עוצמת המיזוג - והיא בעיקר מצריכה למידה קצרה.

איכות החומרים וההרכבה טובה מאוד. הדשבורד עשוי מעין גומי קשיח וחסון ולא נשמעו חריקות או קרקושים כלשהם למרות שילוב מספר חומרים (בדלת למשל משתלבים להם עור, ניקל, עץ, גומי ופלסטיק).

פיגו 3008 GT

המרווח מאחור נדיב מאוד ויאכלס אפילו שלושה מבוגרים צנומים, אם כי גג הזכוכית גוזל מעט ממרווח הראש.

תא המטען נפתח חשמלית מתוך הרכב (נדרשת לחיצה כפולה מסיבה בטיחותית) או באמצעות כפתור בדלת וגם ללא מגע יד. הפתיחה (והסגירה) באמצעות הושטת רגל פשוט עובדת מצוין. החיישן לא פספס אפילו פעם אחת.

פיגו 3008 GT

נוחות נסיעה

פיג'ו 3008 מפגין נוחות טובה מאוד והוא מרגיש בוגר ומרוסן. כאן הוא אולי אפילו מרוסן מדי, שכן גם המתלים בגרסת ה-GT מכויילים אחרת משאר הגרסאות. הכיול הנוקשה, יחד עם חישוקים בגודל 19 אינץ' וצמיגי 235/50, משמעותם ששיבושים חדים מורגשים בתא הנוסעים. עם זאת, במעבר על אתגרים גדולים יותר לא מורגשת חבטה (כמו למשל בעליה על מדרכה בכניסה לחניה). מעבר על פסי האטה מתבצע בריסון מרשים וללא כל נדנוד.

פיגו 3008 GT

הנוחות הבין-עירונית עולה שלב. ה-3008 פשוט משייט בנוחות גם בכביש גלי ולא ממש משנה ל-GT אם הנהג לבדו או שהרכב מלא. לרוב, במכוניות בעלות חישוקים גדולים וצמיגים נמוכי חתך, יש נטייה לרעשי הצמיגים לחדור אל תא הנוסעים, אבל בידוד הרעשים ב-GT טוב מאוד וגם במהירויות כביש 6 אפשר היה לנהל שיחה שקטה ברכב.

פיגו 3008 GT

מנוע ותיבת הילוכים

בנוסף לרמת הגימור הגבוהה, המנוע ב-3008 GT הוא אחלה סיבה לצאת איתו שוב לסיבוב. את יחידת ההנעה הזו פגשנו ב-DS7 קרוסבק והיא הרשימה כבר אז. ל-3008 GT מנוע דיזל בנפח 2.0 ליטרים המפיק 177 כ"ס, מומנט של 40.8 קג"מ ב-2,000 סל"ד, הוא משודך לתיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית בעלת 8 הילוכים והוא מסיים את ההאצה ל-100 קמ"ש ב-9 שניות.

המנוע לא מאיץ עם איזו בעיטה לגב שמטיסה את הרכב קדימה. הוא לא טורבו-בנזין, הוא עושה את זה בצורה אחרת. ההאצה ליניארית וחזקה כמו בדיזל קלאסי וה-3008 GT צובר מהירות בקצב כזה שאם לא נביט לרגע על לוח המחוונים נגיע בקלות למהירות שלילה. יציאה חזקה מהמקום מלווה בהרמת אף קטנה, אך משם והלאה ה-3008 נותר מאוזן.

פיגו 3008 GT

כל זה לא היה מתאפשר אילולא תיבת ההילוכים. התיבה פועלת חלק ברוב הזמן ורק ביציאה חזקה מהמקום מורגשים ההילוכים הראשונים, כאשר מההילוך השלישי והלאה לא תרגישו אותה. גם הורדת ההילוכים מתבצעת בצורה חלקה. בין אם ב"קיק דאון" או בין אם אתם משתמשים בכפתורי השליטה שמאחורי ההגה, התיבה מורידה גם 3 הילוכים בבת אחת בצורה נהדרת ובלתי מורגשת.

גם צליל המנוע חביב בהחלט. מבחוץ אי אפשר לפספס שזה מנוע דיזל. גם מבפנים לא נפספס את הצליל, אבל בידוד הרעשים טוב ורק בההאצה חזקה קולו נשמע. הוא לא איזה "סופרן" צווחני או "אלט" סטנדרטי, הוא טנור שאוהב לנהום.

צריכת הדלק במהלך ימי המבחן עמדה על 12 ק"מ לליטר. זהו לא נתון מרשים במיוחד, אבל בהתחשב באופי הנסיעה מדובר בנתון טוב מאוד, כאשר בשיוט רגוע אפשר לפגוש צריכת דלק של מעל 20 ק"מ לליטר.

פיגו 3008 GT

התנהגות כביש

גם בתחום הדינאמי הורעפו על ה-3008 בעבר לא מעט מחמאות, וגרסת ה-GT לא שונה - ואולי אפילו טובה יותר. נשים את זה על השולחן: הוא לא ספורטיבי באמת, לא כמו אלפא רומיאו סטלביו למשל ובטח שלא כמו ה-308GTI; עם מנוע דיזל בעל כאלו ביצועים, ועם הנעה קדמית ומרכב של רכב פנאי, זה לא באמת אפשרי.

אבל למרות זאת, מדובר ברכב פנאי עם יכולות גבוהות בתחום הזה. להגה תגובות טובות והוא מדויק (אם כי הוא לא מתקשר), התגובות מהשלדה נהדרות וישנן תגובות טובות גם בעת העברת משקל בין אם בבלימה או בהרפיית דוושה.

פיגו 3008 GT

הוסיפו לזה גם בלמים בעלי תחושה טובה, ששמרו על יכולת הבלימה גם אחרי נסיעה ארוכה ואינטנסיבית, אחיזה גבוהה הודות לצמיגים שרחבים ב-30 מ"מ מגרסאות הפרימיום ונתון משקל נמוך של 1,480 ק"ג (קל בכ-180 ק"ג ממאזדה CX-5 למשל) – השילוב של כל אלו יוצר רכב פנאי המספק חווית נהיגה מצוינת.

סיכום

פיג'ו 3008 GT לא מאכזב וממשיך במסורת של שאר הגרסאות. זהו רכב פנאי איכותי עם עיצוב מרשים והתנהגות כביש ברמה גבוהה. גרסת ה-GT יוצקת למתכון האהוב גם רשימת אבזור ארוכה מאוד ותחושת יוקרה בתא הנוסעים, יחד עם צריכת דלק הגיונית.

פיגו 3008 GT

לצד זאת, מחירו גבוה ב-44,000 שקל מגרסת ה-1.6 בנזין ברמת הגימור פרימיום, שגם היא מציעה כיום 180 כ"ס. אמנם ה-GT מאובזרת ממנה וגם נהנית מכמה פריטי עיצוב שונים, אבל האם זה שווה את הפער במחיר? למי שרוצה את ה-3008 הכי טוב שיש, או למי שמוכן לוותר על הסמל של מותגי היוקרה ובמחיר דומה לקבל רכב לא פחות איכותי והרבה יותר מאובזר, התשובה בהחלט עשויה להיות חיובית.

לדגמי פיג'ו בישראל – פיג'ו

למאמר זה התפרסמו 5 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. גירסה מיותרת  
    , 06-03-2019

    במחיר הזה קחו ds7
    במחיר של 240k
    ותקבלו יוקרה אמיתית

    סגור תגובה

  • 2. גירסה מיותרת  
    , 06-03-2019

    במחיר הזה קחו ds7
    במחיר של 240k
    ותקבלו יוקרה אמיתית

    סגור תגובה

  • 3. יותר מאובזר מDS7 
    t, 06-03-2019

    בסיסית

    סגור תגובה

  • 4. דווקא המיסוי ירד עליה 
    א, 07-03-2019

    חבל שהמחיר לא ירד-כרגע בקבוצת זיהום 3 עד עדכון הנוסחה וזה אומר הנחה של 18 אלף שח בערך על זיהום אויר+בטיחות. מדובר ברכב יקר גם באירופה . דווקא להיברידית פלאג אין סיכוי טוב יותר מכמה סיבות
    היא אמנם תהיה יקרה יותר (הערכה גסה באירופה המחיר יהיה 45-48 אלף יורו וגרסה זו נמכרת ב41) לאותה רמת אבזור GT
    אבל המיסוי רק 20% ולא 83% פחות מס ירוק (בפועל כ-60%) מה שאומר שבארץ יש סיכוי שהמחיר יהיה דומה (240-250 אלף שח) אבל גם טווח חשמלי וגם מנוע הרבה יותר חזק (ההערכה מדברת על 300 כ"ס משולב ) וביצועים חזקים יותר (וגם משקל כבד יותר של כ-1600 קג)

    בנתיים רק מיצוביש מוכרת בארץ קרוסאובר PHEV שהוא לא במחיר יוקרה. הפיגו הרבה יותר מרשימה אבל המחיר גם יותר יקר

    מיצובישי נמכרת עכשיו ב170 ב0 קמ לדגם ההיברידי נטען (190 במבצעים לא 0 קמ) וכ-205 מחיר מלא

    הפיגו תהיה עם טווח עדיף ומנוע הרבה יותר חזק בהנחה שתגיע בתצורת 300 כ"ס ו2 מנועים (ותהיה 4X4) ההנעה האחורית תהיה חשמלית. קדמית חשמלית ומנוע בנזין 200 כס (נגזרת של המנוע שמכירים כבר 165.180.225 כס

    סגור תגובה

  • 5. צריכת הדלק-במבחנים 
    א, 07-03-2019

    לא מסתדר לי שכל מבחן בתנאים שונים וצריכת דלק לא קשורה לכלום. באתר HONESTJOHN כב הזה בתרגום לקמ לליטר עושה 1:15-1:16
    מי שיסע בעיקר בין עירוני מניסיון יצליח להגיע ל1:20-1:22
    בעיר כמובן תלוי בפקקים (למרות מערכה עצור וסע) 1:10-1:12.
    מעריך שאפשר בתנאים סבירים להשיג 1:14-1:15
    קשה יהיה לה מול RAV4 שזוכה להטבה של היברידית כרגע וגם בגרסה מפוארת עולה הרבה פחות ועם שוק טוב בזכות טויוטה

    סגור תגובה

חזור למעלה