דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פיג'ו 208 1.2 רובוטית - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...


עד לפני יותר מעשור, פיז'ו היו מזוהים יותר מכל עם מכוניות סופר מיני טובות. איכות השילוב בין נוחות נסיעה והתנהגות כביש עשתה את רוב העבודה. כפי שבטח קראתם במבחן הקודם לגרסה הידנית, ה-208 היא סופר מיני ראויה אבל מחיר הרכישה עמד לה לרועץ. מאז אותו מבחן, מחיר הגרסה הידנית הוזל ל-77 אלף שקלים וגרסת Access עם תיבת הילוכים רובוטית נחתה באולם התצוגה עם תג מחיר של כ-87 אלף שקלים. האם יש לנו אלטרנטיבה חדשה מובילה ומשתלמת בקבוצת הסופר-מיני האוטומטיות?

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: פיג'ו 208


פיג'ו 208, מנוע 1.2 ליטר בנזין, רובוטית, 82 כ"ס, 86,990 שקל

יתרונות

חסרונות

נוחות נסיעה עירונית

תיבת הילוכים

התנהגות כביש

אבזור

תמורה למחיר


פיג'ו 208
פיג'ו 208. נראית טוב, אך מעט פשוטה בגרסה הזו / צילומים: דניאל סקלי
עיצוב וסגנון
ה-208 הכסופה שלנו נראית לא רע אך היא לא מביאה שום בשורה עיצובית: האף דומה מאוד לשאר משפחת דגמי פיז'ו וגם בפרופיל ומאחור לא ניתן לטעות במוצא הצרפתי. החישוקים הקטנים, כיסויי הפלסטיק במקום פנסי הערפל בפגוש, ידיות פתיחת הדלתות ומראות הצד השחורות בהחלט לא משאירים מקום לטעות: מדובר פה בגרסה הבסיסית של ה-208. לטובתה ייאמר שה-208 נראית טוב יותר בצבעים בהירים.



תא הנוסעים
תא נוסעים מעוצב ונאה מקבל את פני הנוסעים וגלגל הגה קטן נח לו בידי הנהג. אבל גם כאן, לא קשה להבין שמדובר בגרסה הבסיסית. מערכת השמע פשוטה מאוד, תאורת הפנים בסיסית מדי, כיוון מראות הצד ידני, אין ידיות אחיזה בתקרה לנוסעים ומגע ההגה הפלסטי נותן את התחושה שחסכו עליך. מאכזב קצת. לנהג יהיה קשה קצת למצוא תנוחת ישיבה מתאימה שבה ההגה לא יסתיר את לוח המחוונים. בשורה התחתונה, המרחב הפנימי לא רע וביחד עם תא המטען הסביר בנפח 311 ליטרים, ה-208 תספק משפחה קטנה על שני ילדיה. את הפירוט המלא על המרווח לנוסעים תוכלו לקרוא במבחן הקודם שערכנו ל-208, או שתסתכלו בסרטון שבתחתית העמוד.

נוחות נסיעה
אז האם ה-208 יודעת את הטריקים של הפיזו'אים הישנים? מסתבר שיש לנו פה משהו: נוחות הנסיעה העירונית של ה-208 פשוט מצוינת. היא לא מתרסקת על שברי הכבישים ובולעת בשקט מהמורות שונות. ה"סוד" טמון בכיול מתלים רך יחסית וצמיגים בחתך גבוה. בכבישים בינעירוניים ה-208 הרכה פחות מרשימה, עם נדנוד קל והיגוי רגיש מדי, אבל היא עדיין בסדר גמור. בידוד רעשי הכביש מבתי הגלגלים לא רע, אבל רעשי רוח נשמעים כבר מעל 100 קמ"ש.

פיג'ו 208

מנוע ותיבת הילוכים
היידה, מתניעים. לחיצה קלה על הדוושה הימנית בזמן יציאה מהמקום והתיבה הרובוטית מעבירה הילוכים באיטיות מופגנת. מי שלא מורגל לתיבות רובוטיות כאלו, יקבל קצת מחלת ים. אם לוחצים על ה-208 קצת יותר אז התיבה מזדרזת טיפה יותר ומתנהגת קצת יותר יפה. אם כל מה שאתם צריכים מהרכב שלכם הוא לנסוע לאט, במתינות ובעדינות, אז כנראה שתוכלו להתרגל לתיבת ההילוכים הזו. אם אתם דורשים קצת יותר, תיבת ההילוכים הזו לא עומדת בנורמה של תיבות אוטומטיות אחרות. 82 כ"ס מ-1200 סמ"ק אינו נתון מרשים אבל המנוע הזה מתאים היטב ל-208: יש לו רצועת כוח רחבה דיה בשביל להזיז את 1075 הקילוגרמים שלה קדימה באופן החלטי. 300 הקילומטרים התובעניים והבזבזניים של מבחן הדרכים הניבו תוצאה נמוכה של 11.6 ק"מ לליטר. נו, אז איך התנהגות הכביש?

התנהגות כביש
מאחר והפעם נהגנו בגרסת ה-GTI לפני הגרסה הזו, כבר מיותר לומר ש"השילדה תוכל להסתדר עם עוד כמה וכמה כוחות סוס". אנחנו כבר יודעים שהיא יכולה. עם שימוש בפיקוד הידני של התיבה האיטית על ההגה ולמרות הצמיגים המשפחתיים, גם ה-208 הבסיסית יודעת להעניק קצת הנאה בכבישים הנכונים. חבל שההיגוי מעט רגיש מדי ומשקלו קל מדי.

פיג'ו 208

סיכום
אין ספק שה-208 היא סופר מיני טובה, אבל גרסת ה-Access האוטומטית היא לא הגרסה המומלצת שבמבחר. אם אתם בעניין של תיבה ידנית, גרסת ה-1.2 מציעה תמורה לא רעה לכסף. אם אתם חייבים שלמכונית שלכם יהיו רק שתי דוושות, קחו בחשבון את פעולתה הלא-רהוטה של תיבת ההילוכים הזו, או שתיאלצו להוסיף עוד אי אלו אלפי שקלים על החשבון עבור התיבה האוטומטית של ה-208.


צפייה בתוכן פיג'ו 208 1.2 רובוטית - מבחן רכב



לדגמי פיג'ו בישראל - פיג'ו

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה