בחר רכב
רכב חדש 2018
רכב משנים קודמות

פולקסווגן פולו: מבחן וידאו

פולקסווגן פולו 2018


הדור השישי של פולקסווגן פולו נוחת בישראל, וכרגיל מסתכל על סגמנט הסופר מיני קצת מלמעלה. האם זו באמת מכונית ששווה יותר? צפו בוידאו



מאת נועם ריין
צילום סטילס: הדר קמינסקי
צילום ועריכת וידאו: שלו שטיינבאום
 
לבחון דור חדש של פולקסווגן פולו זו משימה קצת שונה. זה לא עוד מבחן רגיל לרכב חדש שיצא לשוק. קודם כל, יש משהו מרענן בלבחון מכונית שהיא לא ג'יפון, סוף סוף. אבל זה שונה בעיקר בגלל שהפולו היא לא עוד אוסף של תכונות כמו "נוחות", "מרווח", "ביצועים" וכו'. 
 
מדובר במכונית סופר מיני עם מסורת ארוכת שנים, שבכל פעם מחדש מתעקשת שהיא קצת יותר טובה מהמתחרות שלה. קצת יותר איכותית - נבדוק מה זה אומר, וגם קצת (ואולי הרבה) יותר יקרה. הפולו, בגרסאותיה האוטומטיות, מתחילה במחיר של 109,000 שקל; זה יוצא 10,000 שקל יותר ממאזדה 2,זה גם עולה 17,000 שקל יותר מסוזוקי סוויפט ו-18,000 שקל יותר מהאחות סיאט איביזה. בגרסה אותה בחנו, עם מנוע בהספק של 115 כ"ס, הפולו כבר עולה 120,000 שקל - וזה לפני ששקללנו תוספות שנדרשות על כל צבע שאיננו לבן, למשל, או על חיישני חניה. ומה מקבלים בתמורה למחיר הזה?
 

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: פולקסווגן פולו


פולקסווגן פולו, 1.0 ליטר טורבו-בנזין, 115 כ"ס, 119,900 שקל
יתרונות
חסרונות
ביצועי מנוע
עיצוב פנים
נוחות נסיעה
אבזור מצומצם
התנהגות כביש
  מחיר רכישה יקר


עיצוב

היא נראית מצוין, הפולו. לטעמי האישי היא גם נאה ומודרנית יותר מהאיביזה. יש לה מראה מחודד, נמוך ורחב, שנותן תחושה ספורטיבית. פס הכרום לרוחב הגריל, והפסים המקבילים שמתחתיו, נותנים לה יציבה נמוכה וקשוחה. אהבנו גם את הזוויות החדות בפנסי הערפל, על גבי מכסי המנוע, בדלתות ובמראות הצד. תאורת הלד מאחור והחישוקים המרשימים הם חלק מהתוספות שמקבלים עם המנוע היקר.
 

מבפנים היא הרבה פחות נוצצת. היינו שמחים לראות את הכתום הזורח מופיע גם בתא הנוסעים, אבל צביעת תא הנוסעים היא רק אופציה שמגיעה בהזמנה מיוחדת. כמוה גם לוח המחוונים הוירטואלי, פריט מרשים וייחודי בקטגוריית הסופר מיני. בלי שני אלו הפולו נראית שגרתית למדי, קצת משעממת אפילו.

פולקסווגן פולו 2018

תא הנוסעים

לאורך השנים, הפולו הצטיינה באיכות חומרים מעולה ביחס למכוניות הסופר מיני המתחרות. גם כיום יש לה איכות חומרים טובה מאוד - אלא שנראה כי המתחרות (למשל מאזדה 2 או סיטרואן C3) צמצמו את הפער. על הדשבורד יש חומר רך ונעים מאוד, וגם ההגה וידית ההילוכים מרגישים מצוין. מצד שני, על הדלתות ובמרכז הקונסולה ניתן למצוא פלסטיקה פחות מרשימה. 
 
הפריט הבולט ביותר בפולו הוא מסך המולטימדיה המרשים. עם גודל של 8 אינץ' וגרפיקה מצוינת הוא נראה כמו טאבלט מודרני, ומשדרג את הנראות והתחושה ברכב. יש לו שתי גלגלות פיקוד שמקלות על חלק מהתפעול בזמן נהיגה. האייקונים ברורים, חדים ומאוד קלים לשימוש. הוא מציע מגוון רחב של פיצ'רים - החל מקישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קאר פליי, דרך חייגן טלפון מצוין ועד ל"מאמן" לנהיגה חסכונית שמחלק ציונים.

פולקסווגן פולו 2018
 
על גבי המערכת הותקנה גם מערכת ההפעלה המקומית של צ'מפיון מוטורס שמציעה אפליקציות שימושיות. עליה תוכלו לקרוא סקירה נפרדת.
 
המערכת גם כוללת מצלמת רוורס מעולה, שנפתחת מתוך הסמל שעל דלת תא המטען - ומשמיעה רעש קצת משונה בכל הכנסה והוצאה מהילוך אחורי.
 
מעבר למולטימדיה, הפולו מגיעה גם עם בקרת אקלים מפוצלת, ובגרסת ה-115 כ"ס יש גם קיפול מראות חשמלי וגג שמש פנוראמי על חצי משטח הגג. מבחינת הבטיחות יש בפולו בלימת חירום אוטונומית ובקרת שיוט אדפטיבית. אצל המתחרות שלה מקבלים מפרטי אבזור מרשימים יותר, הן מבחינת אביזרי הנוחות (למשל כניסה והנעה בלי מפתח, חיישני חניה או מראה נגד סנוור) והן מבחינת מערכות הבטיחות (התרעת סטיה מנתיב, התרעת רכב בשטח מת במראות).

פולקסווגן פולו 2018
 
מושבי הנהג והנוסע נוחים למדי. בין שני הנוסעים יש מרווח רב שחוסך את תחושת ה"אינטימיות" שלעיתים מתקבלת במכוניות סופר מיני. יש גם היצע רחב יחסית של תאי אחסון.
 
מאחור יש מרווח טוב לשני מבוגרים, אך נוסע שלישי יתקל בתעלת הינע גדולה ובמושב קטן - שגם ידחוק לעמדה לא נוחה את שני הנוסעים האחרים. באופן כללי התחושה מאחור פשוטה: אין ידיות אחיזה בתקרה, משענת יד או מחזיקי כוסות, אין אפילו ריפוד בד על ידיות הדלתות וגם לא פתחי מיזוג או שקעי טעינה. זווית פתיחת הדלתות צרה יחסית, מה שמקשה מעט על חגירת ילדים במושבי בטיחות.
 
עם נפח של 351 ליטרים, תא המטען של הפולו הוא אחד הגדולים בקטגוריה. יש לו גם מבנה נגיש ומדף שמחלק את הגובה, אך נציין רק כי לפולקסווגן יש מה ללמוד מהאחות סקודה בכל מה שנוגע לפתרונות אחסון יצירתיים.

פולקסווגן פולו 2018

נוחות נסיעה

פולקסווגן פולו החדשה היא מכונית רכה יותר מקודמתה. היא סופגת מצוין את מרבית פגמי הכביש בעיר, אך לא מתנדנדת. רק על פסי האטה גדולים היא עלולה לסגור את המתלה בצליל חבטה, אך בסך הכל היא מציגה רמת נוחות מצוינת - שיכולה אפילו להתמודד עם סיטרואן C3 הנהדרת.
 
מחוץ לעיר נשמרת הנוחות הטובה, והפולו מרגישה פתאום כמו מכונית גדולה ובוגרת. היא יציבה, שקטה, רגועה ומרגיעה. היינו מסוגלים להעביר בה נסיעות ארוכות מבלי להשמיע ולו תלונה אחת על ענייני הנוחות.

פולקסווגן פולו 2018
 

מנוע ותיבת הילוכים

את המנוע של הפולו אנחנו כבר מכירים מצוין מדגמים אחרים של קבוצת פולקסווגן. זהו מנוע משולש-צילינדרים, טורבו-בנזין בנפח של 1,000 סמ"ק. ההספק במכונית שבחנו עומד על 115 כ"ס, ואפשר לקבל את הפולו גם עם 95 כ"ס. מדובר במנוע טוב מאוד: הוא מסתדר בקלות עם מכוניות גדולות בהרבה, ואין לו כל קושי לשנע את הפולו הקטנה בקצב מהיר. עליות חדות, עקיפות, זינוקים והאצות מתבצעים בקלילות מרשימה. גם הצליל שלו נעים, מעט מתכתי אבל "בקטע טוב".

פולקסווגן פולו 2018
 
תיבת ה-DSG כפולת המצמדים פועלת היטב במהירויות גבוהות, מחליפה הילוכים ביעילות וגם נותרת חלקה רוב הזמן. במצב הספורטיבי שלה היא מצליחה למנוע מהמנוע ליפול אל הטווחים הפחות יעילים שלו. רק בעיר, בתנועה צפופה או בחניות, היא לעיתים מעט רועדת ומתבלבלת.
 
צריכת הדלק במבחן עמדה על כ-14 ק"מ לליטר. כמו בכל מנועי הטורבו הקטנים, גם כאן הצריכה מושפעת מאוד מסגנון הנהיגה. 

פולקסווגן פולו 2018

התנהגות כביש

אחרי 874 מילים צפויות ברובן, מגיעה סוף סוף ההפתעה. התנהגות הכביש של הפולו שונה ממה שפגשנו באיביזה או במרבית הדגמים של פולקסווגן. יש בה משהו יותר קליל, משוחרר, שמח. כזה שמזכיר את האופי של פיג'ו או מאזדה. יש שמכנים את האופי הזה כ"ספורטיבי".
 
השלדה שלה מצוינת, מגיבה היטב להעברות משקל ומאפשרת להכניס את הפולו בחדות ובמהירות לפניות. אחיזת הכביש מצוינת, ההגה מהיר (אם כי חסר משקל) ואפילו הזנב מסוגל מדי פעם להדק קו ולהעלות חיוך על פניו של הנהג. במפתיע, היא אפילו מרגישה משוחררת וקלילה יותר מהפולוGTI הספורטיבית. כל זה לא בא על חשבון הבטיחות או אחיזת הכביש. כיף אמיתי לנהג.

פולקסווגן פולו 2018

סיכום

פולקסווגן פולו היא באמת מכונית טובה. אפילו טובה מאוד. היא נוחה, מרווחת יחסית, מהירה, חסכונית וגם מהנה לנהיגה. קשה מאוד למצוא משהו רע לומר עליה. היא אפילו נראית מצוין, במיוחד בכתום של מכונית המבחן.
 
אבל אז מגיעה שאלת המחיר, וכשמתחילים בהשוואות - מגלים שיש מכוניות סופר מיני רבות וטובות שעולות הרבה פחות ממנה. אנחנו יכולים להבין לקוחות שיראו את היתרונות של הפולו וירצו לשלם עבורה 120,000 שקלים - ויהיו ללא ספק לקוחות כאלו - אך פער של כמעט 30,000 שקלים לעומת סיאט איביזה ברמת אבזור מקבילה, ימשוך כנראה את מרבית הלקוחות אל האחות הספרדיה והזולה. הפולו החדשה מרשימה באיכויות שלה, אך כנראה לא תחרוג מהיקפי המכירות שהציבה קודמתה.


 
לדגמי פולקסווגן בישראל - פולקסווגן
 
למאמר זה התפרסמו 4 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. למה? מאזדה 3 מליסניג תעלה 6 אלף פחות (לת)  

גיא,17.07.2018

2. מחיר מופרך  מחיר מופרך

א.מ,17.07.2018

3. אתה שיכור?  יותר נאה מהאיביזה? חחח כנראה אתה משוחד האיביזה הרב...

אבי,30.07.2018

4. לא תודה (לת)  

אם כבר אז איביזה או קליאו,02.09.2018
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים