דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סקודה אוקטביה סטיישן - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...



לעמוד הדגם בקטלוג iCar: סקודה אוקטביה סטיישן


סקודה אוקטביה סטיישן, 1.2 ליטר טורבו-בנזין, 105 כ"ס, החל מ-134,500 שקל

יתרונות

חסרונות

תא מטען

תיבת הילוכים

צריכת דלק

עיצוב

תא נוסעים מרווח

התנהגות כביש


עיצוב וסגנון

בסעיף העיצוב אין ספק שהאוקטביה סטיישן לוקחת צעד אחד אחורה. המראה הסדאני של הגרסה הרגילה נראה מכובד ומרשים בהרבה מהסטיישן. משהו בעיצוב של הסטיישן (שבעבר נקראה בשם "קומבי") נראה פשוט ומרובע, כמו וולוו של פעם. על המראה משפיעים גם חסרונם של חלונות מושחרים (עניין שמוסיף הרבה לסטיישנים מתחרות) וחישוקי גלגלים פשוטים.

סקודה אוקטביה סטיישן
כמעט כולם הסכימו שהסטיישן פחות יפה / צילומים: יתיר דוידוביץ

תא הנוסעים

בתא הנוסעים המצב יותר טוב, בעיקר כי כאן אין שום הבדל ביחס לסדאן. גם כאן איכות החומרים טובה מאוד, גם כאן הכל מוצק ונראה שבסקודה חצבו את החומרים מאבן ולא חיברו אותם בהרכבה רגילה. רכב המבחן הגיע בגרסת ה"אמבישן" הבסיסית, ולמי שלא מחפש את המכונית הכי מאובזרת בקטגוריה הגרסה הזו תספיק בהחלט. יש מערכת מולטימדיה עם מסך מגע, כניסות לנגני שמע, דיבורית בלוטות' ובקרת שיוט. החיסרון של בקרת האקלים (מצרך מקובל מאוד בקטגוריה) לא יהיה קריטי לרוב הנהגים.

מושב הנהג קשה יחסית ולא גדול במיוחד. בנסיעות ארוכות הוא תומך היטב את הגוף אבל הוא קצת קשה מדי בנסיעות קצרות. במושב האחורי מרווח מאוד ויחד עם הגג שנמשך אחורה תוכלו למקם מאחורה בערך כל אדם שלא משחק ב-NBA. לאורך מרבית המבחן שלנו אכלסו את הספסל האחורי שני נוסעים ובנסיעה אחת ארוכה אפילו שלושה. למעט הנוסע האמצעי שהתלונן לאחר שעות ממושכות לא נרשמו תלונות אצל האחרים.

העניין העיקרי בסטיישן הוא כמובן תא המטען. בניגוד למרבית הרכבים, כאן ההבדלים בנפח תא המטען בין הגרסה הרגילה וגרסת הסטיישן לא ממש מהותיים. סך הכל 20 ליטר. אז למה צריך את הסטיישן? שאלה טובה. באוקטביה סטיישן (או קומבי) יותר נוח להכניס ולהוציא חפצים מאוד גדולים, ואם תקפלו מושבים אז הפער יגדל לכ-200 ליטר לעומת הגרסה השגרתית יותר. זה הופך את האוקטביה סטיישן לאחת המכוניות הזולות ביותר עבור אלו שמעוניינים להקים חברת הובלות.


תא הנוסעים בנוי לתלפיות / צילום: פז בר

נוחות נסיעה

גרסת הסדאן של האוקטביה נבחנה אצלנו מספר פעמים בעבר. כמו שכבר הבנתם, היא זכתה לביקורות מאוד טובות אולם בנושא אחד היא לא הצליחה להרשים - נוחות הנסיעה בתוך העיר. בגלל כיול מתלים די נוקשה האוקטביה הרגילה עושה חיים לא קלים לנוסעים ומעבירה יותר מדי מידע פנימה. הסטיישן אמנם לא מכונית נוחה בתוך העיר וזו עדיין נקודת תורפה, אבל היא מציגה יכולת משופרת ביחס לגרסה הרגילה. המתלה מרגיש מעט רך יותר וסופג קצת יותר טוב שיבושים קטנים.

בידוד הרעשים פחות מוצלח ביחס לסדאן אך עדיין טוב מאוד ביחס למרבית המכוניות בקטגוריה, בטח ובטח ביחס לסטיישנים אחרות. רק לידע הכללי - בגלל שבסטיישנים החלל הפנימי גדול מאוד הוא משמש כמו תיבת תהודה ומעביר הרבה יותר רעש ביחס לגרסאות האצ'בק וסדאן. כפועל יוצא, גם בגרסת הסטיישן האוקטביה היא אחלה מכונית לשיוט בין עירוני ארוך.



מנוע ותיבת הילוכים

גם יחידת ההנעה היא סיבה טובה לתור כבישים בין עירוניים. קשה להסביר איך הם עושים את זה אבל המהנדסים של קונצרן פולקסווגן (אליו סקודה משתייכת) הצליחו בדור השני של מנוע הטורבו 1,200 סמ"ק לרקוד על כל החתונות. מצד אחד המנוע חזק יחסית. בתכלס, מעט מאוד מנועי טורבו, גם כאלו עם נפח גדול יותר, מרגישים יותר נמרצים ועוצמתיים ביחס למנוע הפצפון של הקונצרן. המשיכה של הטורבו מאוד ליניארית ומתחילה אי שם בתחתית מד הסל"ד. בניגוד לדור הראשון של המנוע (שהציע נתונים זהים דרך אגב) כניסת הטורבו יותר מעודנת. זה אולי מרגיש פחות מטורבת ומופרע אבל זה הרבה יותר מתורבת ונעים לשימוש יום יומי. הביצועים על הכביש המהיר פשוט מעולים והסקודה הכבדה לא תתקשה לבצע עקיפות מהירות. אי שם במעלה הסל"ד המנוע מאבד אוויר וקצב, אך צריך לזכור שעדיין מדובר במנוע פצפון עם נתון הספק לא מרשים במיוחד (רק 105 כ"ס) ולכן נסלח לו על הקוץ הקטן.

לצד האיכויות הגבוהות של המנוע ניצבת צריכת דלק. בדור הקודם של המנוע הזה התעללות מצד הנהג הייתה גוררת צריכת דלק גבוהה, אבל במקרה דנן אפילו הנתון הזה הצליח להשתפר. בכל התעללות אפשרית הסקודה לא ירדה 12 ק"מ לליטר (שנמדדו מספר פעמים על ידי המחשב ובתדלוק!). בשיוט רגוע הסקודה מגיעה ללא קושי גם ל-15 ק"מ לליטר.

מי שמסייעת רבות להשיג נתונים כל כך טובים היא תיבת ההילוכים כפולת המצמדים. התיבה מעולה בשיוט ונסיעות בין עירוניות אבל עדיין רועדת בתחילת נסיעה ולעיתים (אבל רחוקות מבעבר) מעבירה חבטה בהעברת הילוך לא צפוייה.



התנהגות כביש

האוקטביה היא לא מכונית מהנה לנהיגה, לא בגרסת הסדאן ובטח שלא בגרסת הסטיישן. ב-99% מהמקרים הנאה מנהיגה היא לא מה שהרוכש / נהג הליסינג הממוצע מחפש, והסקודה באמת לא תציע לו את זה. מצד שני אחיזה גבוהה ותחושה בטוחה הן תכונות מאוד חשובות לרכב משפחתי - ואת זה יש לסקודה בכמויות. הסטיישן היא מכונית צפוייה לניהוג, בעלת אחיזה מאוד גבוהה והגה מדוייק יחסית. לסטיישן יש נטייה מעט יותר גדולה לתת היגוי אבל זה בערך ההבדל היחיד.

סיכום

אם אתם מחפשים מכונית סטיישן, האוקטביה חייבת להיות ברשימת הרכבים שתיקחו לנסיעת מבחן. היא מציעה תא מטען עצום, מרווח מעולה לנוסעים, ביצועים טובים וצריכת דלק טובה מאוד - מה שלדעתנו יתאים מאוד לרוב הרוכשים הפוטנציאלים. מצד שני, אם אתם לא חייבים את המבנה הרבוע של תא המטען, גרסת הסדאן מעט יותר טובה ברוב הפרמטרים וגם הבגאז' שלה לא פראייר בכלל.

צפייה בתוכן סקודה אוקטביה סטיישן - מבחן רכב




לדגמי סקודה בישראל - סקודה

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה