דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סוזוקי ויטרה (1.0 ליטר טורבו) - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

כשמדברים על רכב פנאי קטן של סוזוקי ניתן בקלות להתבלבל. זהו יכול להיות הקרוסאובר, שבישראל נע על התפר שבין עולם המשפחתיות לבין הג'יפונים; זה יכול להיות הג'ימני שהוא רכב שטח של ממש, רק במימדים קטנים; זה גם יכול להיות האיגניס, שהוא דומה יותר למכונית מיני רק גבוה יותר, וזה כמובן יכול להיות סוזוקי ויטרה - שבו אנו עוסקים היום.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: סוזוקי ויטרה


סוזוקי ויטרה, 1.0 ליטר טורבו-בנזין, אוטומטית, 112 כ"ס, 119,990 שקל

יתרונות

חסרונות

מנוע

אבזור בטיחות

עיצוב

נוחות בין עירונית

צריכת דלק

  איכות תא הנוסעים

סוזוקי ויטרה

באיחור לא ממש אופנתי' מגיע הויטרה עם סט מנועים חדש שהוצמד לו במסגרת מתיחת פנים. מנוע אחד זהה לזה המניע את הקרוסאובר (1,400 סמ"ק טורבו), אבל יש מנוע נוסף שנוחת לראשונה בישראל. זהו מנוע טורבו-בנזין בנפח 1,000 סמ"ק, שמגיע עם הנעה כפולה או קדמית, שבה נהגנו.

עד כמה המנוע החדש מוצלח ומה עשתה מתיחת הפנים לויטרה המוכר של סוזוקי? בשביל זה אנחנו כאן.


עיצוב

אם נדמה לכם שג'יפונים החליפו את המראה הקשוח במראה אורבני, אתם לא טועים. הויטרה הוא עוף די מוזר בקטגוריה. עם גובה של 161 ס"מ הוא גבוה משמעותית מרוב המתחרים שלו. הוא גם אחד הרכבים הארוכים בקבוצה. העיצוב הרבוע מוסיף לו מימד יותר קשוח ולאפיל הרכב המוכן לשטח מוסיפים קשתות הגלגלים הגדולות, פס הגגון, החצאית השחורה והפתח הקטן על צידו של מכסה המנוע - משהו שמזכיר קצת לנדרוברים. 

במסגרת מתיחת הפנים קיבל הויטרה עיצוב חדש לגריל, עם פסים אורכיים, ולחלקו התחתון של הפגוש הקדמי. בחלקו האחורי של הרכב נמצאות יחידות תאורה בעיצוב חדש עם תאורת לד. כמו בעבר, ניתן לרכוש אותו בשילוב צבעים שיעזור לו להראות קצת יותר ייחודי. 

סוזוקי ויטרה

תא הנוסעים

בסוזוקי ידעו להמשיך את העיצוב הקשוח פנימה עם פתחי המיזוג העגולים, המחוונים הגדולים והשעון שנמצא במרכז. הכל בויטרה מרגיש מאוד קשוח וסולידי. הצבעים כהים ולמרות השיפור המסוים שחל באיכות תא הנוסעים במסגרת מתיחת הפנים, הקונסולה המרכזית מרגישה כמו מי שחזרה מחוג סיירות ולא מחוג ציור. איכות החומרים די פשוטה וחוש המישוש ידווח בעיקר על פלסטיקה מחוספסת. צריך גם לציין שבקטגוריית רכבי הפנאי הקטנים לא נדיר לפגוש תאי נוסעים באיכות בסיסית.

נדבר בהמשך על היכולות של הסוזוקי בשטח (ספויילר, לא לזה הוא נועד) אבל תנוחת הישיבה מזכירה כלי רכב שאמורים לבלות את מרבית הזמן בין שדות וסלעים. החרטום רבוע וקל מאוד לראות היכן הוא נגמר. הישיבה גבוהה וקו המותן נמוך כך ששדה הראיה החוצה מעולה. 

הגג הגבוה מספק גם מרווח ראש מעולה לנוסעים. הנקודה היחידה שעומדת לחובתו של היפני הקטן היא השמשה הקדמית שמסתיימת קצת נמוך, מה שיאלץ נוסעים גבוהים לשבת נמוך כדי לראות כביש ולא גג. 

סוזוקי ויטרה

מאחור ניתן להושיב שני מבוגרים ללא בעיה. במצבי קיצון (וניסינו בעבר) ניתן גם להושיב 3 מבוגרים מאחור והם ישרדו שם פחות או יותר. את החבילה משלים תא מטען לא גדול על הנייר אך עם מבנה רבוע, רצפה כפולה ומדף שאפשר להסיר לטובת הגדלת הנפח. 

על מרכז הקונסולה השתלט מסך ענק, בהתקנה מקומית, שמופעל באמצעות מערכת אנדרואיד. הייחוד של המסך הגדול הוא דווקא בפיצ'ר שבדרך כלל אנחנו פחות מתייחסים אליו - תפעול קולי. 

כשהנייד מחובר באמצעות בלוטות', לחיצה על כפתור התפעול שעל ההגה תאפשר לדבר אל הרכב בעברית והוא יבצע פעולות שונות. "תתקשר למויישה אופניק" או "נווט הביתה" הם פקודות שהמערכת תבצע מיידית. המערכת מזהה דיבור באופן מוצלח למדי ואת רוב הפעולות היא עשתה נפלא. ניסינו "רדיו, הכל רק לא גלגלצ" - משום מה זה דווקא לא עבד...

המערכת פועלת מעולה ובהרבה מקרים התפעול הקולי יעיל בהרבה מהתפעול הפיזי על המסך, שעשוי להיות לא אינטואיטיבי. 

ולצד המחמאות על המולטימדיה, מגיעות לסוזוקי גם ביקורות על היעדר מערכות הבטיחות האקטיביות. בעוד האירופאים מקבלים את הויטרה עם מערכות מקוריות ומצילות חיים, בישראל הרכב מצוייד במערכת התראה של מובילאיי בלבד. ממש לא מספיק. 

סוזוקי ויטרה

נוחות נסיעה

הסוזוקי מרגיש מאוד בבית בתוך העיר. שדה הראיה נפרש החוצה, היכולת לראות את קצות המרכב והמימדים הקטנים יחסית מעניקים לו יכולת תמרון גבוהה מאוד. הנקודה היחידה שקצת מעיבה על הנסיעה האורבנית היא רדיוס הסיבוב הגדול יחסית. 

רכבי פנאי קטנים הם רכבים שבדרך כלל יתקשו להיות נוחים. מרכז הכובד הגבוה יותר מאלץ לכייל את הרכבים באופן נוקשה. העובדה שמדובר ברכבים זולים וקטנים לא מאפשרת התקנה של פתרונות מתקדמים יותר, כמו מתלה רב-חיבורי שנפוץ במכוניות משפחתיות. 

באופן מפתיע, דווקא בתוך העיר, איפה שיש המון מהמורות שמחפשות את הג'יפון בסיבוב, הסוזוקי דווקא מתמודד לא רע. הוא רך יחסית ומצליח להתמודד עם המהמורות היותר בסיסיות. כשהעסק נעשה יותר מורכב והבורות גדלים, המתלה חושף את המגבלות שלו. הוא עדיין מצליח לסנן חלק מהמהמורות אבל חלק מהדברים עוברים פנימה לנוסעים. 

מחוץ לעיר הוא מרגיש פחות בבית. הויטרה זז על המתלים, מגיב למהמורות ומרגיש לא הכי מרוסן. בידוד הרעשים גם הוא לא ממש מרשים ויותר מדי רחשים, בעיקר מכיוון הצמיגים, מגיעים אל תא הנוסעים.

סוזוקי ויטרה

מנוע ותיבת הילוכים

הרכבים של סוזוקי התחננו למנוע הזה, על אף שלא מדובר במנוע הכי חזק בשכונה. לויטרה יש עוד גרסה עם מנוע 1.4 טורבו חזק יותר, אבל דווקא המנוע הקטנטן מרגיש נכון כל כך כי הוא מביא את כל הביצועים שצריך במחיר נוח ועם צריכת דלק מצויינת. 

מדובר במנוע טורבו עם 3 צילינדרים והספק של 112 כ"ס המתקבל ב-5,500 סל"ד, לצד מומנט של 16.3 קג"מ המתקבלים בטווח של 1,800-4,000 סל"ד. התיבה, כמו בעבר, היא אוטומטית עם 6 הילוכים. נתוני היצרן מבטיחים תאוצה של 12.5 שניות ל-100 קמ"ש, לא נתון חריג לטובה.

סוזוקי ויטרה

ואיך זהה מרגיש בפועל? ובכן, ביחס למתחרות אין פה הספק מדהים או מומנט גבוה. גם התאוצה לא תפיל אף אחד מהכסא. אבל המקום בו המנוע של הסוזוקי בולט הוא באופי. הוא מרגיש מאוד נמרץ ומטפס בקלות לכיוון הקו האדום, באופן שלא מזכיר מנועי טורבו קטנים. הצליל שלו חביב למדי ויש לו מספיק מומנט כדי לזוז בקצב שלא יבייש שום רכב בקטגוריה. 

לצד המנוע יש תיבת הילוכים אוטומטית פשוטה שעושה עבודה טובה ויעילה. השילוב בין המנוע לתיבה מביא איתו צריכת דלק מעולה. בעשרות הקילומטרים הראשונים נסענו במתווה עירוני איטי ופקוק מאוד. למרות התנאים הקשים הנתון ביציאה לכביש המהיר עמד על 8.5 ק"מ מפתיעים. המשך המבחן היה יותר מגוון והרכב שיפר את צריכת הדלק עד לנתון סופי של 12.5 ק"מ לליטר. 

סוזוקי ויטרה

התנהגות כביש

מחוץ לעיר הויטרה יוצא מאיזור הנוחות שלו. רכינת המרכב די מוחשית, האחיזה סבירה אבל לא הרבה יותר וההגה קל ולא מספיק מדוייק. זה לא הרכב לנהוג בו באופן דינאמי ומהיר. צריך לזכור שלמשימות משפחתיות הוא טוב ומציע מספיק אחיזה וביטחון. 

שטח

בשטח הסוזוקי שוב מרגיש די בבית. מרווח הגחון לא ענק - רק 18.5 ס"מ - אבל בסיס הגלגלים הקצר ותנוחת הישיבה המעולה מאפשרים לנהוג בשבילי קק"ל בביטחון יחסי ולהגיע רחוק יותר מרוב המתחרות בקבוצה. גרסת ההנעה הכפולה תשפר כמובן את היכולות, אבל עדיין לא תביא אותו לרמה של סובארו XV או דאצ'יה דאסטר.

סוזוקי ויטרה

סיכום

המנוע החדש בהחלט שם את סוזוקי ויטרה במקום טוב יותר מבעבר. במחיר די מזמין אפשר לקבל ג'יפון עם מראה מוצלח, מרווח טוב, מנוע חזק מספיק וצריכת דלק מצויינת. נזכיר גם את מערכת המולטימדיה החדשה שעבדה באופן מרשים. הסוזוקי מתאים מאוד למי שנוסע רוב הזמן בעיר אבל רוצה גיחה פה ושם לכפר.

סוזוקי ויטרה

אבל לויטרה יש גם כמה נקודות שהפריעו לנו, כאשר בראש ובראשונה מדובר במחסור במערכות הבטיחות. כיום רבות מהמתחרות מציעות מפרט עשיר בהרבה. גם האיכות הכוללת והעיצוב של תא הנוסעים לא עומדות ברף הגבוה של המתחרות. 

למרות החסרונות האלו, אנחנו מעריכים כי החבילה של הויטרה תהיה אטרקטיבית מאוד בשוק הרכב הישראלי - במיוחד לאור המחיר שירד.

לדגמי סוזוקי בישראל - סוזוקי 

למאמר זה התפרסמו 10 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה