דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סובארו פורסטר - מבחן דרכים




סובארו פורסטר היה תמיד איקון, עוד מהדור הראשון שהוצג לפני למעלה מ-20 שנה. כבר אז הוא ידע לשלב בין שימושיות משפחתית לבין יכולות שטח טובות. הפורסטר הוא הרכב הנמכר ביותר של סובארו באירופה, תופס כשליש ממכירות סובארו בעולם ומאז הדור הראשון נמכרו כבר כ-3 מיליון פורסטרים. ועכשיו הגיע הזמן לדור חדש.

הדור החמישי של הפורסטר מגיע לישראל בתזמון מצוין. אנחנו זוכים להיות השוק הרביעי בעולם שפוגש את הדגם החדש, וסובארו לא יכלה לבקש מועד טוב יותר: רגע לפני השקת הראב 4 החדש, מספר חודשים לפני הגעתו של הונדה CRV ובתקופה החמה ביותר בקטגוריית רכבי הנפאי. למרות שהוא לא נראה שונה במיוחד מהדור הקודם, הפורסטר מביא איתו לא מעט שינויים וחידושים מעניינים. לכבוד המאורע הוצאנו מהבוידעם את הדגמ"ח, שלפנו את נעלי ההרים ואת פק"ל הקפה המחליד ויצאנו לבדוק.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: סובארו פורסטר


סובארו פורסטר, 2.5 ליטר, גיר רציף, 182 כ"ס, מ-179,990 שקל

יתרונות

חסרונות

נוחות נסיעה

צריכת דלק

מערכות בטיחות

בידוד רעשים

יכולות שטח

  עיצוב שלא התחדש

צפייה בוידאו סובארו פורסטר - מבחן דרכים

עיצוב

העיצוב החיצוני בדור החמישי של הפורסטר לא ממש שונה מהדור הקודם. זה אומר שמדובר בעיצוב שגרתי למדי שמשדר פרקטיות על פני אופנה כזו או אחרת. למשל, דלתות הצד עוברות את סף הדלת כלפי מטה, כך שביציאה מהרכב לא תלכלכו חלילה את המכנסיים אחרי נסיעה בשטח. לצד זאת העיצוב החדש בהחלט מודרני ועדכני יותר - בעיקר בחלק האחורי, שם השתנו יחידות התאורה - ובגרסת "ספורט" נוספו גם לא מעט נגיעות עיצוביות בגווני כתום ושחור שבהחלט מוסיפות עניין.

גם עיצוב הפנים לא מביא עימו בשורות פורצות דרך. העיצוב פשוט ותכליתי וגם פה בגרסת הספורט יש לא מעט כתום: תפירה כתומה במושבים ובהגה, וגם במסגרות פתחי המיזוג ובמסגרת ידית ההילוכים.

סובארו פורסטר

תא הנוסעים

המושבים הקדמיים בסובארו פורסטר נוחים ותומכים. יש כוונון חשמלי מלא למושב הנהג וגם חימום לשני המושבים מלפנים כבר מגרסת הכניסה. תנוחת הישיבה גבוהה כמובן וההגה מתכוונן לעומק ולגובה, כך שקל למצוא תנוחת ישיבה מדויקת. עם זאת, היו בוחנים שטענו שביחס לדור הקודם ניתן גם לשבת פה קצת יותר "בתוך הרכב", במין תנוחה עמוקה יותר מכפי שהתאפשר בדגמי העבר.

שדה הראייה מצוין לפנים ולאחור. הישיבה הגבוהה, המבנה הצר של קורות A, מראות ה"דגל" וכמובן חלונות הצד האחוריים - כל אלו מאפשרים להביט לכל כיוון בנוחות. ממושב הנהג רואים את כל קימורי מכסה המנוע, ושטח השמשות העצום מכניס המון אור ותחושת מרחב לתא הנוסעים. הילדים יהנו מראות מצוינת החוצה בטיול. ואם נכנס יותר מדי אור והשמש מסנוורת אתכם, דעו כי סוככי השמש גדולים במיוחד ויש להם אפילו מאריך נשלף.

סובארו פורסטר

היושבים מאחור יהנו ממרווח מכובד מאוד. מרווח הברכיים נהדר וגם המרווח לראש. ניתן להתקין ללא חשש כיסאות בטיחות ובוסטרים מאחר ויש 3 עיגוני איזופיקס מאחור. גם הכנסה והוצאה של הילדים ממושבי הבטיחות מתבצעת בקלות לאור מפתח דלת רחב במיוחד. המושב עצמו נוח ויש משענת יד עם מחזיקי כוסות בין המושבים, תאורת תקרה וידיות אחיזה. הנוסע האמצעי לא יסבול מתעלת הינע גבוהה והיא אפילו נמוכה יותר מזו של הדור הקודם. חבל שפתחי מיזוג לאחור יש רק בגרסת ה"ספורט" היקרה.

האבזור התקני בסובארו פורסטר מכובד למדי. בנוסף לאבזור שכבר הזכרנו, בגרסת הכניסה X תקבלו מערכת מולטימדיה בגודל 6.5 אינץ' ועוד מסך תצוגה עליון בראש הקונסולה, מחשב דרך עם מסך בגודל 4.2 אינץ' מפורט וצבעוני בתוך לוח המחוונים, תאורת לד מלאה, כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים מפוצלת, בלם חניה חשמלי עם פונקציית Auto Hold ואת בורר מערכת X-Mode לשטח עליו נרחיב בהמשך.

בגרסת "ספורט" הבכירה ישנו מסך מולטימדיה בגודל 8 אינץ', תאורה עוקבת פניה, גג פנוראמי נפתח חשמלית, שני שקעי USB 2.1 אמפר מאחור, כיסים מחולקים בגב המושבים הקדמיים (אחד גדול ושניים קטנים, לעומת כיס בודד בגרסת X), אפשרות לכוונון משענת הגב ומצב שטח נוסף למערכת X-Mode.

סובארו פורסטר

מסך המולטימדיה פשוט לתפעול. אין עומס בתפריטים והכל ברור וקריא. יש גם פקדים פיזיים לווליום ולחיפוש התחנות, מה שמקל על השימוש בזמן נהיגה. גם בקרת האקלים נוחה לתפעול, עם גלגלות גדולות ובהישג יד, כך שלא צריך להוריד מבט מהכביש בשביל לשנות טמפרטורה או להגביר עוצמה.

בשתי הגרסאות תקבלו את מערך הבטיחות EyeSight של סובארו שפועל באמצעות שתי מצלמות צבעוניות הממוקמות בצידי המראה המרכזית. זאת לעומת שילוב של מצלמה ורדאר ברכבים אחרים. השילוב הזה מאפשר ראיית עומק, ממש כמו זוג העיניים שלנו וגם מאפשר לזהות רכבים בולמים כבר כאשר נדלקות נורות הבלם - רגע לפני שמתחילה ההאטה עצמה. עם זאת, המצלמות עלולות להתקשות בתנאי ערפל, בחשיכה או במזג אוויר קיצוני - שם עשוי להיות יתרון למערכות הכוללות גם רדאר.

סובארו פורסטר

המערך כולל בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית עם פונקציית זחילה בפקקים, התרעת סטייה מנתיב עם היגוי אקטיבי ואפילו בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור. יש בפורסטר גם מצלמת רוורס עם מערכת שטיפה משלה - פריט נדיר ושימושי כאשר יוצאים לנסיעת שטח בוצית או סתם אם הצטבר לכלוך ביום גשום. בגרסת "ספורט" יש גם מעבר אוטומטי לאורות גבוהים, התרעה על רכב בשטח מת, התרעת תנועה חוצה מאחור והתרעה על רכב עוקף.

מערכת ה-EyeSight פועלת בצורה טובה בנסיעת כביש, גם בנסיעה לאחור או כאשר רכב משתלב לפניכם בזמן שבקרת השיוט האדפטיבית פועלת.

סובארו פורסטר

הנדסת האנוש בסך הכל ידידותית למשתמש. הכל נגיש וכמעט כל אחד שישב פה בפעם הראשונה מיד יבין איך כל דבר עובד. רק נסייג את נושא התפעול של שלושת המסכים השונים משלושה מקומות שונים - זה כבר מצריך למידה.

איכות החומרים טובה יחסית. ישנה פלסטיקה שמרגישה פשוטה, אך דיפוני הבד בדלתות נעימים וגם משענות היד בחיפוי עור נוחות ונעימות.

סובארו פורסטר

נציין גם כי יש תאים בכל הדלתות שמתאימים לבקבוקי 1.5 ליטר, מחזיקי כוסות (עם תפס הרחבה), תא למשקפי שמש, תא גדול בין המושבים שמכיל עוד שקע 12V ותא כפפות סטנדרטי בגודלו.

תא המטען בפורסטר בנפח 520 ליטר והוא שימושי מאוד. בגרסת "ספורט" הוא נפתח חשמלית – מהדלת, מהשלט או מתוך הרכב. המבנה הריבועי שלו, יחד עם מפתח רחב וסף הטענה נמוך יחסית, מאפשרים נוחות שימוש גבוהה. בתא המטען ישנו וילון נגלל, 4 ווי תליה, שקע 12V, תאורת תקרה ותאורה נוספת בדלת שגם מכילה וו תליה נוסף ועוד כמה תאים נסתרים מתחת למדף. תענוג.

סובארו פורסטר

נוחות נסיעה

למרות שסובארו פורסטר הוא לא רכב קטן, התמרון העירוני נעשה בקלות ורדיוס הסיבוב קטן, מה שמקל על פניות פרסה למשל או כניסה ויציאה מחניות צפופות.

כל מי שנהג אי פעם בפורסטר, פיתח ציפיות גבוהות בתחום נוחות הנסיעה. הדור החדש עונה על כל הציפיות האלו, והרבה מעבר לכך. הפורסטר הרשים בכל תוואי שטח בו נסענו והצליח להעלים כמעט כל דבר על הכביש. הפורסטר לפעמים קצת מתנדנד אחרי מעבר שיבוש, אבל זה כבר באמת לא נורא.

הנוחות הבין-עירונית טובה גם היא, אבל בידוד הרעשים לא מצטיין. שומעים את המנוע בכל מאמץ, גם כזה של עקיפה שגרתית, ויש גם רעשי רוח וכביש נוכחים - אם כי בכל מקרה זה ברמה סבירה.

סובארו פורסטר

מנוע ותיבת הילוכים

סובארו פורסטר משווק בשלב זה עם מנוע אחד, אטמוספרי עם 4 צילינדרים בנפח של 2.5 ליטרים. ההספק עומד על 182 כ"ס והמומנט על 24.3 קג"מ. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 9.3 שניות, ושימו לב לפערים: לעומת הדור הקודם, שהגיע עם מנוע 2.0  ליטרים, מדובר בתוספת של 32 כ"ס, 4.1 קג"מ וקיזוז של 2.5 שניות בההאצה ל-100 קמ"ש - וזה חתיכת פער רציני.

הפורסטר מתנייד במהירות בכל תוואי שטח וצובר קצב באופן מהיר ומשכנע מאוד. מנוע הבוקסר האטמוספרי עם הצליל הגרגרני שלו פועל בצורה נהדרת - הוא חזק ולא חסר לו כוח בשום שלב. אמנם זה לא מנוע טורבו ולכן אין לו את הדחיפה הזו בגב, אבל בזכות זה הוא גם מאוד חלק וליניארי.

סובארו פורסטר

התיבה רציפה, ולעומת תיבות רציפות אחרות היא לא רועשת. למרות שהיא רציפה, יש בכל זאת חלוקה מלאכותית לשבעה יחסי העברה ויש גם מנופי שליטה מאחורי ההגה. זה נחמד אם אתם רוצים תפעול ידני לשם ההנאה או כדי להסתייע בבלימת מנוע בירידות. בניגוד לדור הקודם, הפורסטר החדש לא משווק עם תיבה ידנית.

למנוע הגדול יש מחיר: צריכת הדלק במהלך ימי המבחן עמדה על 9 ק"מ לליטר ותחת מאמץ הצריכה יורדת עוד יותר. אגב, גרסת פלאג אין הייבריד מתוכננת לשנת 2021.

סובארו פורסטר

התנהגות כביש

מנוע הבוקסר השטוח עוזר לשמור על מרכז כובד נמוך, יש כמובן הנעה כפולה, ושני אלו בהחלט מסייעים להתנהגות כביש טובה מאוד - כמו בפורסטרים קודמים לכל הפחות ואולי אפילו יותר. התחושה יציבה מאוד, האחיזה מצוינת והוא מרגיש דינאמי וקל יותר ממה שהוא באמת. נהגים אמיצים ומנוסים יוכלו גם להשתעשע במשחקי זנב על השבילים ולדמיין שהם נהגי ראלי לרגעים.

סובארו פורסטר

יכולת שטח

הגענו אולי לפרק המעניין ביותר. סובארו פורסטר זכור ומאז ומתמיד כרכב שטח טוב יותר ביחס למרבית המתחרים שלו, והפער עדיין קיים.

במעבר לדור החמישי סובארו האריכו את בסיס הגלגלים יותר מאשר את הרכב, מה שיצר סרחי עודף קצרים יותר - כך שזוויות הגישה והנטישה השתפרו במעט. מרווח הגחון נשאר 22 ס"מ, ובמערכת המתלים גם יש שיפור. בקרת המשיכה, X-mode בשפת סובארו, מגיעה כסטנדרט עם מצב רגיל ושטח סלעי ובגרסת ספורט מתווסף גם מצב נוסף לנהיגת בוץ ושלג.

אז עד כאן נתונים, ועכשיו ליכולות. בנהיגת שבילים, אפילו אם הם עתירי בורות ומהמורות, הפורסטר מעניק רמת נוחות גבוהה במיוחד. הוא מגהץ משטחים מצולקים כאילו היו כביש 6, מעודד את הנהג להגביר קצב ומרגיש שם בבית.

סובארו פורסטר

בשטחים קשוחים יותר מורגשת התוספת למומנט של המנוע, שמסייעת בהתמודדות עם עליות כאלו ואחרות. במהלך המתלה לא הרגשנו שיפור משמעותי, אך הוא נותר טוב ביחס למקובל בסגמנט. גם סלעים כאלו ואחרים לא ירתיעו את הפורסטר, אך שימו לב - זווית הגישה לא אידיאלית למרות השיפור הקל, והצמיגים העדינים עלולים להרים ידיים במפגש עם אבנים חדות.

ויש גם את מערכת ה-X-Mode, מעין בקרת משיכה משורדגת, שמצליחה לסייע היכן שנגמרת האחיזה. בשטח יותר טכני ישנה השהייה מורגשת של המערכת. יש צורך בגז קבוע והחלטי כדי לאפשר לה "להבין" מה המצב, אבל היא עובדת מצוין וברגע שלומדים אותה היא בהחלט עוזרת להתמודד עם הצלבות ואובדני אחיזה.

סובארו פורסטר

הפורסטר באמת טוב בשטח, אבל צריך לזכור שאין לו שלדת סולם והילוך כוח וגם מהלך המתלה לא דומה לרכבי שטח טהורים. הוא מצליח לעבור מכשולים בצורה מרשימה, אבל זה לא טויוטה לנדקרוזר וגם לא סאנגיונג רקסטון.

חשוב להזכיר, שבמידה ותחליטו לשפר את הפורסטר שלכם ולהגביה אותו בכמה אינצ'ים כמו שמאפשר החוק, מערכת EyeSight לא תפעל כמו שצריך בגלל שינוי הגובה. מצד שני, בגלל שיש פה מצלמות ולא רדאר על הפגוש, אין מה לפחד מלשפשף את הפגוש בשטח – לפחות בהקשר של מערכות הבטיחות. בכל אופן ניתן להזמין מיגון מקורי מהיבואן.

מערכת EyeSight פועלת גם בשטח. ומה זה אומר אתם שואלים, אז נסביר: אם למשל יעמוד אדם מלפנים או מאחור ויבצע הכוונה, המערכת תבצע בלימה. על פניו זהו דבר חיובי, אך היא נוטה לפעול גם כאשר היא מזהה שיח או ענף סורר - אז אם תרצו (ובאופן יוצא דופן למערכות מסוג זה) יש על התקרה כפתור ניתוק.

סובארו פורסטר

סיכום

סובארו פורסטר ללא ספק ממשיך את דרכו של הדור הקודם, ובדור החדש הוא מעלה את הרמה כמעט בכל פרמטר. יכולות השטח טובות מאוד, הוא שימושי עוד יותר, המנוע התחזק, האבזור עשיר ומערכות הבטיחות המתקדמות קיימות כבר מגרסת הבסיס.

למרות צריכת דלק גבוהה יחסית, אם אתם מחפשים רכב פנאי גדול לכל המשפחה ואוהבים גם לטייל בשטח, זו אחת האופציות הכי טובות שיש היום בשוק. שלא לומר - אחת האופציות היחידות. ושלא כמו רכבי שטח אחרים, הפורסטר הוא גם אחד מרכבי הפנאי הנוחים והנעימים ביותר בנסיעה על הכביש. מולטי טאלנט.

לצפייה בכל דגמי סובארו בישראל

למאמר זה התפרסמו 18 תגובות

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

לייעוץ מקצועי חינם: 072-33-44-806

מתחמי תוכן

  • ליסינג במקום לרכוש רכב, אפשר פשוט לעשות ליסינג. מה זה אומר אייקון ליסינג
  • ביטוח רכב כל מה שחשוב לדעת על ביטוח רכב. המלצות, טיפים ומדריכים אייקון ביטוח רכב
  • מימון לרכב רכישת רכב בתשלומים, מתי זה משתלם ומה חשוב לדעת אייקון מימון לרכב
  • רכב יד שניה כל מה שצריך לדעת ברכישת רכב משומש וממה צריך להזהר אייקון רכב יד שניה
  • טרייד אין מפתח תמורת מפתח: לשלם רק את ההפרש לרכב חדש יותר אייקון טרייד אין
  • בחר רכב
לפי דגם
או לפי קטגוריה
כפתור התקשרות מהירה לייעוץ לפני רכישת רכב
חזור למעלה