בחר רכב
רכב חדש 2019
רכב משנים קודמות

ניסאן קשקאי - מבחן וידאו



הדור השני של ניסאן קשקאי מנסה לקחת את הנוסחה המבריקה של הדור הראשון ולהתאים אותה לימינו. איך הוא ועד כמה הוא מתאים למשפחה הישראלית



כתב וצילם סטילס: אסף בר-שי
צילום ועריכת וידאו: שלו שטיינבאום

בישיבת העבודה שהולידה את ניסאן קשקאי, איפשהו באמצע העשור הקודם, נאמרו כמה וכמה אמירות חלוציות. לא רק שמה של המכונית שפיתחו היה חריג, עם ה-Q שחוזרת פעמיים במיקומים אסטרטגיים, אלא שהמכונית עצמה נועדה להלהיב את המשפחות באירופה. המנהלים שישבו סביב השולחן ההוא לא המציאו קרוסאובר אופנתי, אלא החליטו לפתח מכונית משפחתית, משהו בסביבה של פולקסווגן גולף או טויוטה אוריס, אבל לגדוש אותה בתכונות שישדרגו אותה למשתמשים המשפחתיים. כלומר: המכונית היתה גבוהה יותר, כדי לשבת גבוה, להיכנס ולצאת בקלות, היא היתה בטיחותית ברמות כמעט לא מוכרות לתקופתה, נוחה באופן בולט וגם עוצבה כך שתיראה הרבה יותר מיוחדת מהמשפחתית הסטנדרטית שכל אירופי מכיר.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: ניסאן קשקאי


ניסאן קשקאי, טורבו-בנזין 1.2 ליטר, 115 כ"ס, גיר רציף, החל מ-156,990 שקל
יתרונות
חסרונות
אבזור
כוח מנוע
בטיחות
צריכת דלק
נוחות נסיעה
תנוחת נהיגה



חלפו כמה שנים טובות, דרי החדר ההוא, מסתבר, צדקו. זה לא שהמכירות של ניסאן קשקאי באירופה היו טובות - ההשוואה המתבקשת לתחום רכבי הקרוסאובר הקומפקטיים הציבה אותו במעמד של רב המכר הגדול ביותר בתחומו, כמעט בכל שנות קיומו עלי אדמות היבשת הקלאסית.

אבל גם סוס מנצח צריך, אחת לכמה זמן, להחליף ובניסאן התכנסו שוב וניסחו כיצד ייראה מחליפו של רב המכר הגדול. נראה שהדור החדש משתדל להיות קצת פחות ברוח המכונית המשפחתית המשודרגת, ויותר בכיוון הקרוסאוברי האופנתי יותר. הדור החדש, השני במספר, הגיע לידינו ואנחנו בודקים עד כמה הוא ממשיך דרכו של קודמו ועד כמה הוא מתחרה רלוונטי בשוק רכבי הפנאי המקומי.

עיצוב

ניסאן קשקאי, דור שני, נראה טבעי מאוד בין המתחרים, חברי קבוצת רכבי הפנאי הקומפקטיים (קיה ספורטאז', מאזדה CX-5 וחבריהם) - והרבה יותר מבעבר. עם זאת, העיצוב שלו מגובש גם בכיוון נוסף - אותו כיוון של רכב קומפקטי נפוח ומשודרג. הקו הזה ניכר בבתי הגלגלים התפוחים ובשטח החלונות הגדול. מעבר לכך, העיצוב נענה לשפה העדכנית של רכבי ניסאן, בשבכה הקדמית המפוצלת למספר אזורים ובקווים הכלליים.

ניסאן קשקאי

תא הנוסעים

עיצוב תא הנוסעים בולט ומסעיר פחות מהעיצוב החיצוני. כאן ניכר קו אלגנטי ונעים, אבל במידה מסוימת גם עמוס. איכות החומרים כאן עושה רושם מצוין וכך גם רמת ההרכבה; נראה שתא הנוסעים של הקשקאי יחזיק מעמד שנים רבות. הנדסת האנוש טובה בדרך כלל, אבל כמה מהכפתורים הושתלו במקומות לא מאוד נגישים מעמדת הנהג.

רשימת האביזרים של ניסאן קשקאי ארוכה, וכמה מן האביזרים כאן אינם מוכרים ברמות המחיר האלה. רמת הגימור הבסיסית היא ה"אסנטה", שכוללת מערכת עצור וסע לחיסכון בדלק, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע ודיבורית בלוטות', בקרת שיוט ומחשב דרך. רמת הגימור אסנטה SV, האמצעית, כוללת את אביזרי האסנטה ומוסיפה עליהם מערכת להתנעה ללא מפתח, גלגלי 18 אינץ', גג שמש פנורמי ענק, מערכת לזיהוי סטייה מנתיב וקרבה גדולה מדי לרכב מלפנים ומערכת שמזהה תמרורים. רמת הגימור הגבוהה ביותר של הקשקאי, טקנה, כוללת גלגלי 19 אינץ', פנסי לד, מערכת שמתריעה בפני הולכי רגל קרובים מדי וגם ריפודי עור למושבים.

ניסאן קשקאי

הזכרנו את המושבים, ונציין שהגישה שלנו אליהם אינה חד משמעית. מצד אחד, המושב מעט גבוה מדי ואי אפשר להנמיך אותו מספיק. נוסף על כך, גם התמיכה לירך אינה מספיקה ומדרס כף רגל שמאל מתאימה לנעליים ממוצעות ומטה בלבד. הצד השני הוא שהמושב עצמו נוח מאוד וכולל תמיכה מעולה לגב התחתון.

מושבי השורה האחורית מספקים מרחב נדיב לשני מבוגרים, הן לברכיים והן לישבן ולכתפיים, וגם שלושה יסתדרו כאן. נוסעים בגובה של למעלה מ-180 ס"מ בערך יעדיפו את הגרסה שאינה מצוידת בגג הפנורמי.

תא המטען של הקשקאי הוא אחד המתוחכמים שפגשנו לאחרונה. הרצפה שלו מופרדת לשני גבהים, דבר שמקובל בכמה כלי רכב כיום, אבל האופן שבו היא בנויה מאפשרת גם חלוקה לאזור קדמי ואזור אחורי, עם קיר הפרדה ברור ונוח ביניהם. נוסף על כך, אפשר לתלות בתא שקיות סופרמרקט ולמצוא מקום לפריטים שונים.



נוחות נסיעה

ממושב הנהג לא קל לראות את קצות המרכב. התוצאה היא תנועה מעט מסורבלת בעיר. הסיבות הן הממדים הגדולים של הרכב וגם הקורות האחוריות המאסיביות והעבות, שתופסות לא מעט שטח נראה. כשצריך לחנות - המצב משתפר פלאיים, בעיקר בגרסאות המאובזרות, שכוללות מערכות חניה מתקדמות. בגרסת הבסיס ישנם חיישני חניה אחוריים וגם מצלמת נסיעה לאחור. בגרסת הביניים נוספת מערכת ראייה היקפית מצוינת - זו מאפשרת לנו לראות את כל סביבת הרכב בשידור חי, ממש כאילו הסביבה הזו מצולמת ממסוק שחג מעלינו, או לפחות מרחפן (Drone) קטן ויעיל. הגרסה הכי מאובזרת מצוידת נוסף על כל זאת במערכת שמחנה את המכונית באופן אוטומטי.

בסביבה העירונית הזו נוחות הנסיעה מצוינת. רמת ריסון המהמורות של המתלים טובה וביחד עם כיול רכרוכי יחסית, מדובר בכלי רכב נעים מאוד לצליחת פסי האטה ובורות בכביש. בנסיעה מהירה יותר, הקו הרך הזה של המתלים פוגם בנוחות: בדרך כלל הקשקאי ימשיך להיות נוח, אבל בכביש פגום ופצוע, אחרי בור או בליטה, המרכב יתנדנד ולא יצליח להתייצב באופן מיידי.

בידוד הרעשים בתוך המרכב של ניסאן קשקאי טוב בדרך כלל, למעט כמה יוצאים מהכלל. בעת האצה, צליל המנוע נוכח מאוד, אבל ברגע שעוברים לשיוט שגרתי - העניין נשכח. במהירות גבוהה יותר נשמעים מעט רעשי רוח והרבה רעשי דרך.

ניסאן קשקאי

מנוע ותיבת הילוכים

הניסאן קשקאי שאותו בחנו הגיע בגרסת מנוע הבנזין. המנוע הזה, בנפח של 1,200 סמ"ק בלבד, מחליף את מנוע האלפיים סמ"ק שעימו נמכרה הגרסה האוטומטית קודם. באמצעות מגדש טורבו המנוע הזה מספק 115 כ"ס ונתון זמינות כוח די טוב. במציאות, חסר בו כוח. את המחסור הזה מרגישים הן בהאצה מהמקום והן בעקיפות תוך כדי תנועה.

מול החולשה היחסית של המנוע, האופי שלו מצוין - מנוע הטורבו בנזין חלק ונעים מאוד לפעולה. דוושת ההאצה שמפעילה אותו מרסנת קפיצות חדות של כוח ועושה את ההאצות ואת התנועה מעודנות ונעימות מאוד. כך פועל מנוע בוגר.

על המנוע שולטת תיבת הילוכים אוטומטית-רציפה. המשמעות היא שלתיבת ההילוכים אינסוף יחסי העברה. רוב התיבות הללו נשמעות כצליל צורם ומונוטוני בעת האצות חזקות - אבל לא כאן. כדי לדמות מעט תיבת הילוכים אוטומטית רגילה, נשמע המנוע כאילו מתחלפים הילוכים תוך כדי מאמץ המנוע. בפועל האופי הזה נשמע נעים וידידותי הרבה יותר מרוב תיבות ההילוכים הרציפות שבהן נהגנו לאחרונה. הגיר הזה גם מנצל היטב את כוח המנוע ומשלים אותו בהרמוניה.

צריכת הדלק של הקשקאי עם מנוע הבנזין בימי המבחן נעה בסביבת 11 קילומטרים לכל ליטר בנזין.

ניסאן קשקאי

התנהגות כביש

אנחנו לא מצפים מרכב פנאי בממדים של הקשקאי להתחרות במכוניות כביש טהורות, בכל הקשור בדיוק בתנועה מהירה, ובהנאה מעצם מלאכת הנהיגה. היות שכך, אנחנו לא מופתעים שהקשקאי אינו מהנה במיוחד לנהיגה - ההגה שלו אינו מסגיר הרבה ממה שקורה למטה והמרכב שלו רוכן מעט על צידו בעיקולים מהירים. ובכל זאת, ניסאן קשקאי, דור שני, מרשים יחסית לקבוצה באחיזת כביש גבוהה וטובה, בהגה שהוא נעים מאוד לפעולה ובהתנהגות כביש יציבה ובטוחה.

לעומת הדור הראשון, שאותו אפשר היה לרכוש בגרסת 4X4 עם יכולת מוגברת בשטח, נכון לכתיבת שורות אלו אי אפשר לרכוש אותו בישראל בגרסה עם הנעה לכל הגלגלים. גם אצל היבואן אומרים במפורש שהוא אינו מיועד לשרת את חובבי נהיגת השטח.

ניסאן קשקאי

סיכום

הדור החדש של ניסאן קשקאי מאבד מעט מייחוד הדור הראשון, אבל מפגין התקדמות יפה שמציבה את המותג הזה במקום ששמור לרכבי פנאי משובחים. מצד אחד, עיצוב הפנים שלו אינו עוצר נשימה, הוא כבר לא מציע אופציית הנעה לכל הגלגלים, המנוע שלו חלש מעט וגם חדוות הנהיגה ורמת הנוחות אינן מושלמות, בעיקר מחוץ לעיר. מצד שני, הוא נוח כמעט בכל מצב, נראה טוב, מאובזר כיאות ומבטיח מרכב שימושי ויעיל למשפחה, שגם ייקח אותה לאן שתרצה בביטחה.


לדגמי ניסאן בישראל - ניסאן

למאמר זה התפרסמו 6 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. סוזוקי קרוסאובר וסוברו CX5 ויונדאי IX35 טובות יותר  קשאיקאי זה קישקשטה של הג'יפונים. רכב יקר ומסורבל. ...

ניסים המןסכניק,14.04.2015

2. ל-1: אתה מתבלבל - יש לי קשקאי 2013 ידני - 114 ממוצע על פני 50 אלף.  סוזוקי - ראשון ברשימה שלך, אולי כי אתה עובד אצלהם?

רוצה קשקאי דיזל ידני ב-140 אלף (2015).,14.04.2015

3. תעשו מבחן השוואתי בין קשקאי,CX5,XV,ספורטאז'  מי שלא מתכנן לרדת לשטח מצפה לו רכב באמת טוב שעושה ...

איציק,14.04.2015

4. מנוע חלש יותר  איך משפיע השינוי במנוע מ-2000 סמק ל-1200 טורבו ? ה...

דיתי,15.04.2015

5. רכב מצויין  כבעלים של הדור הקודם ששידרג לחדש אני חייב לציין שה...

שי,18.04.2015

6. ניסאן קשקאי 1.2 טורבו בנזין  מצוין, חוץ מהמנוע, חלש ושותה הרבה דלק. הדיזל עדיף.

יונתן, לא נוהג עוד אבל שרוף על רכבים ,06.12.2015
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים