דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

נהיגה ראשונה: סקודה סופרב החדשה

Getting your Trinity Audio player ready...


מבחני הדרכים לסקודה סופרב נפתחים בדרך כלל עם הסיפור של הסופרב הראשונה, זאת שתוכננה כרכב שרד לנשיא צ'כיה ומצאה את דרכה לשווקים כאחותה המגודלת של הפאסאט. אנחנו, ברשותכם, נקפוץ ישירות לדור השני - זה שהושק ב-2008 ומסיים את דרכו בימים אלו ממש.

הסופרב היוצאת הפגינה רמה גבוהה של איכות, נוחות וגינוני יוקרה, והציעה מרווח רגליים שנדיר למצוא גם במכוניות סאלון. שבחים רבים הורעפו על הדור השני של הסופרב, שאפילו גרמה למרבית השרים בממשלת ישראל להעדיף אותה על פני אודי A6 - ולא רק משיקולי מיצוב.

אז עכשיו יוצא לעולם הדור השלישי של מכונית המנהלים הצ'כית, עם אחריות כבדה על הכתפיים וציפיות גבוהות בקרב קהל הלקוחות. הסופרב הזו, עוד לפני שהחלה להימכר, נושאת את תואר "הסקודה הטובה ביותר אי פעם" - כך על פי סקודה, שמצד אחד שואפת הכי גבוה שאפשר, אבל גם נדרשת להחנות את ספינת הדגל שלה תחת צילה הכבד של האחות מבית - פולקסווגן פאסאט. איך מגשרים בין הדרישות האלו?

סקודה סופרב החדשה
היא לא דומה לאף אחת אחרת?
הסופרב החדשה לא מיישרת קו, תרתי משמע, עם העיצוב המרובע של האוקטביה, הראפיד והפאביה. היצרנית זונחת את שפת העיצוב החדשה יחסית (וגם המשעממת, יש לומר) באופן מוקדם מהצפוי, ומציגה את הסופרב החדשה עם קווים זוויתיים, חדים וגם אלגנטיים. זו מכונית שבהחלט יכולה לסובב ראשים, אבל היא ממש לא צעקנית.

בתוך תא נוסעים מתקבל הרושם ההפוך. בעוד הפאסאט החדשה לוקחת את העיצוב הפולקסווגני למקומות אלגנטיים ויוקרתיים הרבה יותר, סקודה סופרב מציגה דמיון רב מדי לאוקטביה המשפחתית. זה בטח לא נראה רע, וזה גם מאוד פונקציונאלי, אבל אין פה את אלמנט היוקרה שמציעות מכוניות מנהלים מתחרות.

סקודה סופרב החדשה

כן, אדוני השר
למרות המרווח המפורסם מאחור, סקודה סופרב היוצאת לא היתה מכונית מרווחת במיוחד לכל מי שישב בה: הרכב היה צר יחסית ויצר אינטימיות קרובה מדי בין הנהג לבין הנוסע שלצידו. הדור החדש משפר משמעותית את איכות החיים מלפנים, והקונסולה המרכזית יוצרת הפרדה ברורה בין הנהג לנוסע.

מאחור, בסיס הגלגלים גדל ב-8 ס"מ והמרווח לרגליים גדל בלא פחות מ-16 ס"מ - כך לפחות על פי היצרנית. אנחנו לא מדדנו את הנתון הזה, אבל בכל מקרה מדובר במרווח עצום בכל קנה מידה. אם בדור הקודם חשדנו שחלק מהמרווח הושג בזכות קיצור של המושב עצמו, כאן אין פשרות: המושב גדול ונוח, הדלתות גדולות והמרווח בלתי נגמר. אם אתם חושקים במרווח הנדיב של הסופרב ומתכננים להושיב שם 3 ילדים או מבוגרים, קחו בחשבון שהכסא האמצעי צר ותעלת הינע גבוהה תפריע למי שישב בו.

שרי הממשלה שיכהנו כאשר תגיע לישראל הסופרב החדשה, יוכלו ליהנות מסביבת עבודה נוחה מאוד במושב האחורי. וכמו שכתבנו בעבר - לא נופתע אם במגזרים מסוימים יוסיפו שורת מושבים נוספת בחלקה האחורי של הסופרב...

תא המטען גדול יותר מאי פעם, עם נפח היסטרי של 625 ליטרים, וכעת הוא גם מציע אבזור שופע: 8 ווי תליה לשקיות, שני תאי אחסון בצד ו"חוצצים" שיוכלו לאפשר הנחת תיקים ומזוודות בלי שיטיילו ברחבי הבגאז' הענק.



תפריט, בבקשה
השקות, כדרכן, מציגות בפני העיתונאים את המפרט העשיר ביותר שמוצע עם הרכב. במקרה של הסופרב מדובר ברשימת אבזור שכוללת מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך גדול מבעבר והתממשקות לסמאטרפונים, שפע כוונונים חשמליים (כבוד השר יוכל להזיז מהמושב האחורי את הנוסע שלפניו), תאי אחסון מקוררים, התקנים לטאבלט ובעיקר רשימה מאוד מכובדת של מערכות בטיחות.

אם היבואן הישראלי יסמן V ליד כל האופציות הללו, הסופרב שלכם תוכל לשמור מרחק בעצמה מהרכב שלפניכם וגם לבלום לבד במידת הצורך, תשים לב לרכב ב"שטח מת" במראות, תמליץ לכם לעצור לקפה אם תזהה שאתם עייפים, תזהה אם אתם סוטים מהנתיב ותזיז את ההגה במידת הצורך, תכוון את התאורה בהתאם לתנועה הבאה ממול במטרה לצמצם סנוור, תחנה לבד בעצמה - כולל בניצב למדרכה - וגם תצא מהחניה ותתריע בפני רכבים חוצים. שפע המערכות הללו רחוקות צעדים בודדים מנהיגה אוטונומית מלאה, אך זו כרגע לא ניתנת ליישום בשל מגבלות רגולטוריות. הטכנולוגיה עצמה כבר קיימת ממזמן.

לצערנו, הנסיון מלמד שיבואני רכב ישראליים נוטים לא פעם לוותר על מערכות מסוג זה על מנת להשיג מחיר תחרותי, וכך קרה גם אצל האחות פולקסווגן פאסאט.

זו גם הסיבה שאנחנו סקפטיים באשר להגעתה של מערכת המתלים האדפטיבית שפגשנו בהשקת הסופרב, מערכת שמסוגלת להתרכך או להתקשח בהתאם לתנאי הדרך, ולהעניק נוחות נסיעה גבוהה שיכולה להיות רכה בסגנון אמריקאי או נוקשה בנוסח גרמני. הלוואי ונתבדה.

סקודה סופרב החדשה

מנועים, תיבות הילוכים ותאונות דרכים
האנטישמיות איננה נפוצה באיטליה כיום, ולכן הופתענו לגלות שעיתונאים זרים ריסקו לפני הגעתנו כמעט את כל המכוניות האוטומטיות שהתייצבו להשקה. המפגש עם גרסאות ה-DSG כפולות המצמד, אם כן, יצטרך לחכות להשקה הישראלית - אך בגזרה הזו לא צפויות הפתעות מצידה של התיבה הותיקה והמוכרת.

מסקרן הרבה יותר היה המפגש עם המנוע הקטן, 1.4 ליטר עם 150 כ"ס - אותו מנוע שמותקן גם בפאסאט, ועושה עבודה מוצלחת גם בסופרב. הביצועים אמנם לא חורכי אספלט, עם 8.6 שניות ל-100 קמ"ש בגרסה הידנית, אך הוא בהחלט מצליח לשנע את המכונית הגדולה בקצב טוב ובאופן מאוד חלק, ליניארי, נעים ושקט. צריכת הדלק עם המנוע הזה עמדה על 12.3 ק"מ לליטר.

גרסת הדיזל ממנה טעמנו, 2.0 ליטר עם 150 כ"ס ותיבת הילוכים ידנית, הצליחה להסוות לחלוטין את עובדת היותה לוגמת סולר. ההסוואה הזו חיובית בזכות השקט יוצא הדופן, אך מנגד המנוע הזה לא גילה את הגמישות האופיינית לדיזלים - עד כדי כך שבדקנו פעם נוספת שאכן נהגנו במנוע הדיזל.

סקודה סופרב החדשה

בפסגת ההיצע, עם 280 כ"ס, ניצב מנוע 2.0 ליטר טורבו שחמוש בהנעה כפולה וייתכן בהחלט שיגיע לישראל. את הגרסה הזו הצליחו לאתר עבורנו כשהיא מצוידת בתיבת ה-DSG, וחובבי הביצועים ישמחו לדעת כי היא מספקת כאלו, ובשפע. המנוע, אותו אחד שמותקן גם באודי S3 ובפולקסווגן גולף R, מייצר תאוצה של 5.8 שניות ל-100 קמ"ש - אך גם הוא לא הופך את הסופרב הנינוחה למכונית עם אופי ספורטיבי.

התנהגות הכביש, על כבישי טוסקנה הצרים והמתפתלים, היתה מאוד יציבה ובטוחה אם כי לא מערבת ומהנה. לגיטימי לחלוטין במכוניות מסוגה של הסופרב.

סקודה סופרב החדשה

ומה יהיה אצלנו?
עוד לפני המבחן שנערוך לה בישראל, במפרט הסופי שיקבלו הלקוחות המקומיים, ניתן כבר לומר שסקודה סופרב החדשה מתמודדת בכבוד עם הרף הגבוה שהציבה קודמתה. היא מרווחת יותר, שקטה יותר, טכנולוגית יותר ומלוטשת יותר מבעבר - ואם היא תגיע לישראל (בתחילת הרבעון האחרון, כמתוכנן) עם מערכת המתלים האדפטיבית ושלל מערכות הבטיחות, היא צפויה להציב אתגר קשה במיוחד למתחרותיה. וגם בלעדיהם מדובר במכונית מנהלים טובה מאוד.


לדגמי סקודה בישראל - סקודה

למאמר זה התפרסמו 6 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה