בחר רכב
רכב חדש 2020
רכב משנים קודמות

נהיגה ראשונה: טויוטה C-HR המעודכן

טויוטה C-HR


רכב הפנאי הפופולארי של טויוטה עבר מתיחת פנים, שטיפלה בחלק ניכר מנקודות התורפה. יצאנו למבחן ראשון



כתב וצילם: נועם ריין, פורטוגל

לפני כמעט 3 שנים פגש העולם בטויוטה C-HR, ולא כל כך ידע איך לעכל אותו. העיצוב היה חריג בכל קנה מידה, במיוחד עבור טויוטה שלרוב נתפסת כיצרנית שמרנית; המימדים היו קטנים יחסית, אך הוא התמקם בכל זאת בסגמנט C של רכבי הפנאי, לצד דגמים כמו ניסאן קשקאי וסיאט אטקה; הוא גם לא היה מאוד גבוה, אך ללא ספק נחשב כ-SUV, ובכלל - מה זאת החיה המשונה הזאת?

בתחילת 2017 הגיע ה-C-HR לישראל, ואז גילינו שהשאלות האלו כלל לא מטרידות את הקהל המקומי. מאות יחידות נחטפו ברכישה אינטרנטית עוד לפני שלקוח אחד ראה את הרכב באולם התצוגה, ואלפים רבים רכשו את הרכב לאחר מכן. זה ג'יפון? זה טויוטה? זה היברידי? אם התשובה לכל השאלות האלו חיובית, הקהל הישראלי מעוניין לקנות את זה. ובכמויות גדולות.

טויוטה C-HR 2020

עכשיו, אחרי שכולנו כבר מכירים את ה-C-HR על מעלותיו וחסרונותיו, הגיע הזמן למתיחת פנים של אמצע החיים. לא פשוט לעדכן דגם כזה: צריך להיזהר מאוד שלא לפגוע בעיצוב הייחודי, שמסתבר שהקהל מאוד אוהב. מצד שני, כל מי שנהג ב-C-HR ודאי יודע גם כי יש לו מקום לשיפורים. נתחיל מהברור מאליו - את תחומי המרווח והפרקטיקה אי אפשר לשנות במסגרת מתיחת פנים, וה-C-HR ממילא לא התיימר להיות מאוד שימושי. ומה כן השתנה? ובכן, לא מעט דברים אחרים.

נגיעות
השינויים בעיצוב לא גדולים, אך הם מעניקים ל-C-HR חזות מעט יותר יוקרתית-ספורטיבית. בחזית, פנסי הערפל התרחקו זה מזה והתמקמו בקצוות הפגוש על מנת להעניק לו מראה רחב יותר. לפגוש הקדמי נוספו פסים אנכיים בצדדים ופס תחתון בצבע הרכב, שיוצר תחושה של רכב נמוך מבעבר - ושני אלו אחראים על לקיחת העיצוב למחוזות מעט יותר ספורטיביים. פנסי החזית עברו גם הם עדכון בחלק הפנימי, ואת הגג ניתן לקבל לא רק בשחור אלא גם באפור, לפחות בחלק מצבעי המרכב.

טויוטה C-HR 2020

מאחור ניתן לזהות יחידות תאורה מעודכנות עם גוון פנימי מושחר ומאותתים דינאמיים, ושתיהן מחוברות זו לזו בספוילר שחור דק. הפגוש מאחור עבר עדכון קל מאוד, אך גרסת ה-2.0 ליטרים החדשה - שאותה לא נפגוש בישראל, ועל כך נרחיב בהמשך, זכתה גם לדיפיוזר שונה וצמד פתחי מפלט מדומים.

מבפנים כמעט ולא בוצעו שינויים בעיצוב. איכות החומרים עברה שיפור מסוים - אם כי לא דרמטי.

טויוטה C-HR 2020

בחזרה למקורות
אחת המגמות הרווחות בתעשיית הרכב היא המעבר מכפתורים פיזיים לכפתורי מגע. טויוטה עשתה את המעבר הזה כבר בדור הקודם של מערכות המולטימדיה, שפגשנו בקורולה של 2013 וב-C-HR היוצא. לא פעם כתבנו ביקורות כלפי אותם כפתורי מגע, אשר דורשים הפניית מבט ללחיצה ומסיחים את הדעת מהכביש; לזכותה של טויוטה נאמר כי היה לה האומץ ללכת נגד הזרם ולחזור "אחורה" לכפתורים פיזיים. כך בקורולה (אך לא בסדאן הישראלית), כך בראב 4 וכך גם ב-C-HR המעודכן. המערכת החדשה אולי נראית פחות "נקיה", אבל היא הרבה יותר נוחה לתפעול.


בנוסף, המערכת כוללת מעתה קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. לקוחות אירופאיים יוכלו גם להשתמש באפליקציה חדשה שמקושרת לרכב, מאתרת את מיקומו ומעניקה ציונים לנהג בהתבסס על פעולותיו. בישראל כבר קיימת אפליקציה דומה שפיתחה היבואנית.

טויוטה C-HR 2020

מהבחינה הפרקטית לא חלו כמעט שינויים. נציין כי מושב הנוסע מלפנים זכה לקבל כוונון לגובה, ונזכיר כי מאחור המרווח לא רע בכלל לשני נוסעים, זאת למרות שהרכב נראה קטן יחסית. מה שפוגע בתחושות מאחור אלו החלונות הקטנים שיוצרים תחושה חשוכה. גם תא המטען נותר קטן יחסית, כבעבר, אך הגישה אליו נוחה מאוד.

היברידי - ועוד אחד
יוצאים לדרך. לחיצה על הכפתור, הכל נשאר שקט אבל יחידת ההנעה ההיברידית דרוכה ומוכנה לפעולה. המנוע הבסיסי של ה-C-HR לא השתנה: מדובר ביחידת ההנעה ההיברידית מהדור הרביעי של טויוטה, זו שמשרתת גם את הפריוס והקורולה. הנפח עומד על 1.8 ליטרים וההספק הוא 122 כ"ס , והביצועים, נודה על האמת, מעולם לא היו הצד החזק של המנוע הזה. בנסיעה עירונית הוא חרישי ופועל באופן חלק ונעים מאוד. בטויוטה מספרים כי על פי מחקרים שנערכו, יחידת ההנעה הזו מסוגלת לפעול בכוח החשמל למשך 80% מהזמן בנסיעות עירוניות ופרבריות. התוצאה היא צריכת דלק מצוינת, כ-18 ק"מ לליטר בתנאי מבחן לא פשוטים.

טויוטה C-HR 2020

מצד שני, לא פעם מרגישים שלמנוע הזה חסר כוח. כל תאוצה דורשת ממנו מאמץ ניכר, וטיפוס מ-100 ל-120 קמ"ש מלווה ברעש נוכח מכיוון התיבה הרציפה ומכיוון המנוע עצמו. לתחושתנו, לא רק חובבי ביצועים ירגישו במחסור בכוח.

גם בטויוטה הבינו את זה, ושידכו ל-C-HR מנוע חדש נוסף. מדובר ביחידת הנעה היברידית עם מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטרים והספק מרשים של 184 כ"ס. כבר פגשנו את המנוע הזה בהשקה העולמית של הקורולה, ולישראל הוא מגיע בחרטומו של לקסוס UX. כמו במקרה של הקורולה, גם ב-C-HR לא נפגוש את המנוע הזה על כבישים ישראליים. זאת מכיוון שהוא מעט יותר מזהם מאחיו הקטן, ולכן מתמקם בקבוצת הזיהום השלישית שלא זכאית להטבות המס של כלי רכב היברידיים. המשמעות בפועל היא פער של כמה עשרות אלפי שקלים, שלטענת היבואנית יהפוך את השיווק שלו לבלתי כדאי.

טויוטה C-HR 2020

ההחלטה הזו כואבת, מכיוון שמדובר ביחידת הנעה פנטסטית. היא חזקה, ליניארית, נעימה מאוד, חוסכת את המאמצים התכופים של מנוע ה-1.8 ונהנית מביצועים טובים מאוד ומפעולה שקטה בהרבה. התאוצה ל-100 קמ"ש מתקצרת פה מ-11 שניות ל-8.2 שניות בלבד. ה"מחיר" בתוספת המשקל הוא 65 ק"ג עודפים בלבד, וגם הפער בצריכת הדלק מינורי. נציין כי לא מדובר במנוע שיספק את הנהג הספורטיבי; מרבית מנועי ה-1.4 וה-1.6 ליטרים המוגדשים של המתחרים יספקו ביצועים טובים ומהנים יותר. למרות זאת, נדמה שמנוע ה-2.0 ליטרים ההיברידי הוא בדיוק מה שטויוטה C-HR היה צריך.

טויוטה C-HR 2020

מקצה שיפורים
מלבד כל הנושאים שמופיעים בקטלוג, בטויוטה ניצלו את מתיחת הפנים הזו כדי לשפר גם כמה תחומים נוספים. הראשון שבהם הוא בידוד הרעשים, תחום שהיה נקודת תורפה בדגם היוצא. מזג האוויר הסוער ששרר בפורטוגל בימי המבחן הקשה עלינו בבדיקת רעשי הרוח, אך אין ספק שרעשי המתלים ורעשי הכביש הופחתו באופן דרמטי. הדגם המעודכן שקט בהרבה מקודמו, גם אם לא מדובר בבידוד הטוב ביותר בקטגוריה. בטויוטה טוענים לתוספת של חומרי בידוד ב-11 נקודות שונות ברכב. זה בהחלט ניכר.

כיול המתלים לא השתנה בדגם ה-1.8 ליטרים המוכר, אך הפחתת רעשי המתלים יוצרת תחושה נעימה יותר ברכב. ההיגוי החשמלי שופר גם הוא, וכעת התחושות טבעיות וישירות יותר. לא ספורטיביות, אך בהחלט נעימות מבעבר. ככלל, התנהגות הכביש של ה-C-HR טובה למדי בפני עצמה, והוא שומר על זוויות גלגול מתונות ועל אחיזת כביש מוצלחת. גם התחושה בבלימה שופרה והיא כעת טבעית וצפויה יותר.

טויוטה C-HR 2020

רמת הנוחות טובה יחסית, עם רכות מסוימת של המתלים ותחושה מעט עסוקה על רצף שיבושים. גרסת ה-2.0 ליטרים נהנית מכיול הדוק וספורטיבי מעט יותר, שמשפר את רמת הריסון במידה מסוימת.

גם מערכות הבטיחות זכו לשדרוג: אל המערכות המוכרות של בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטיה מנתיב (שפועל באיחור מסוים) וניטור שטחים מתים, נוספו ברמות הגימור הבכירות גם פנסים עוקבי פניה, רדאר אחורי ומערכת לניטור תנועה חוצה מאחור שכעת מסוגלת גם לבלום את הרכב על מנת למנוע התנגשות.

טויוטה C-HR 2020

משתדרגים
השינויים שעבר טויוטה C-HR אולי נראים מינוריים, אך המטה האירופי של טויוטה השקיע במתיחת הפנים הזו לא פחות מ-50 מיליון אירו ו-120,000 (!) שעות עבודה של 200 אנשי צוות. הסיבה לכך, בעינינו, ברורה.

כשטויוטה C-HR יצא לשוק, הוא בלט בזכות המראה הייחודי והצליח לסחוף כמעט חצי מיליון לקוחות באירופה. שני שליש מהם, אגב, הם לקוחות חדשים של טויוטה - וזהו נתון חריג בתעשיה.

טויוטה C-HR 2020

אבל עכשיו, כשהקהל קצת התרגל לעיצוב ולקונספט של "רכב פנאי היברידי בתצורת כמעט-קופה", וכשמתחרות נוספות מאיימות להיכנס לזירה הזו, החליטה טויוטה להתמקד לא רק בשאלת ה"מה" - אלא גם ב"איך".

מתיחת הפנים של ה-C-HR אולי לא חוללה מהפכות, אך היא בהחלט שיפרה באופן ניכר את איכות המוצר במספר נקודות חשובות. כאשר הוא יגיע לישראל, בתחילת חודש דצמבר, הוא יעניק ללקוחות הקיימים סיבה טובה לשדרוג לדגם החדש - זאת בהנחה וההתייקרות הצפויה תהיה מתונה יחסית. להערכתנו, אם תחליט היבואנית לשווק בכל זאת גם את גרסת ה-2.0 ליטרים החדשה, תוכל ה-C-HR למשוך גם לקוחות נוספים שמעוניינים בביצועי מנוע טובים יותר.


לדגמי טויוטה בישראל - טויוטה
למאמר זה התפרסמו 33 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. אסלה על גלגלים למר ישראלי שופוני (לת)  

דחבש,18.11.2019

2. עוד זבל חדש מבית היוצר היפני (לת)  

איציק,18.11.2019

3. החלפה לדגם חדש  ברשותי טויוטה chr, אם לא ישווק המנוע החדש אין טעם ...

אריק,19.11.2019

4. זו מכונית טורקית  יוניון מוטורס מביאים את CHR ואת הקורולה מטורקיה. ...

יצחק,02.12.2019

5. רכב כבד ואיטי ראיה מרחבית מוגבלת   רכב ספורט זה בטוח לא. לא בטוח מה הוא כן.

עמהארץ,02.12.2019

6. אין על גולף1.4 טורבו (לת)  

טיל בליסטי,04.12.2019

7. רכב מגוחך! (לת)  

ט,05.12.2019

8. היושב מאחור (לת)  

חבל ששכחו שם חלונות אחוריים,05.12.2019

9. גדרה  רכב יפני מטורקיה .יתר טוב רכב סיני מסין

גנאדי,06.12.2019

10. טויוטה  טויוטה מייצרים רכבים מדהימים. הבעיה נוצרת ע"י היבו...

דני,07.12.2019

11. אחלה אוטו , נהנה מכל רגע  יש אותו בליסינג כבר שנתיים. לקנות משהו שונה ויפה ,...

הייטקיסט,07.12.2019

12. מוסכים של טויוטה   רכבי טויוטה טובים ואמינים מאוד. המוסכים המורשים ...

מוטי,08.12.2019

13. רכב מפנק ויפה , אחד היפים שיש על הכביש   יש לנו את הדגם המפואר עם כיסאות העור וכל התוספות,...

אין על טויוטה,10.12.2019

14. רכב מושלם - חסכוני, אמין, עיצוב מוקפד   מומלץ

גלעד ,11.12.2019

15. טויוטה רכב חדש עם ריקול ביד  חחח רכב ספורט מי שפרייר קונה טויוטה כי הוא מקבל ה...

דוד,16.12.2019

16. רק פלאג-אין  טעינה משקע ביתי memtec.co.il

ממטק,20.12.2019

17. טויוטה   רכב מצויין .חיסכוני .ללא תקלות ,המחיר מוגזם

סמי ,21.12.2019

18. טויוטה   רכב מצויין .חיסכוני .ללא תקלות ,המחיר מוגזם

סמי ,21.12.2019

19. בלימה אוטונומית- חסר מידע  פירוט בקריטריון החשוב ביותר : בטיחות. באילו מהירות...

משה,23.12.2019

20. לא לקנות זה רכב לא נוח מי שיושב מאחורה יגרם לו חרדות  מאוד לא נוח לשבת מאחורה אין ראייה מרחבית מקדימה מר...

מזראטי,31.12.2019

21. לא לקנות זה רכב לא נוח מי שיושב מאחורה יגרם לו חרדות  מאוד לא נוח לשבת מאחורה אין ראייה מרחבית מקדימה מר...

מזראטי,31.12.2019

22. זה רכב זה פח עם 4 גלגלים למעלימי מס   ערסים מעלימי מס על גלגלים

רכב לעושקי מדינה,31.12.2019

23. tאין על סופרב ספורט-לין  איןעל סקודה בעולם. ובמיוחד על הסופרב ספורט לין

סקודה! סקודה! סקודה!,18.01.2020

24. טויוטה  איזה תגובות של קנאים בכיינים וסתם רעים, אחלה רכב, ...

מוטי,20.01.2020

25. המראה החיצוני יפה , הרכב גרוטאה אמיתית!  מרשים חיצונית וזה הכל!. עני באיבזור, איכות הרכבה ...

אלי,21.01.2020

26. רכב מצויין חסכוני מאד רמת מיגון מצויינת (לת)  

אמנון,21.01.2020

27. כתבת לא שימושי וזו הסיבה לא לקנות  רכב שאמור להיות גבוה והכניסה אליו מצריכה להתכופף.....

חיים רעננה,25.01.2020

28. כל מי!  כל מי שנהג על רכבים מוגדשים לעולם לא יוכל לרדת לעג...

קני,25.01.2020

29. טויטה  רציתי לקנות את המכונית והרגשתי חנוק החלון במושב הא...

רון,26.01.2020

30. ײַקרררר  145 אלף מתחיל טירוףףףף

מאיר,26.01.2020

31. התעניינתי בשביל בתי ,שירות גרוע באולם תצוגה ביגאל אלון  איש מכירות הבטיח לחזור ולא חזר יחס מזלזל

איש,29.01.2020

32. רכב נועד להסיע אנשים למי ששכח  הרכב הזה כולו ניסיון עיצובי של טויוטה. בניגוד לרכב...

חיים רעננה,30.01.2020

33. CHR הדגם המאובזר  החל מ-2009 אני נוסע על רכבי כלאיים של TOYOTA ודגם ...

רוני בנימין,02.02.2020
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים