בחר רכב
רכב חדש 2019
רכב משנים קודמות

נהיגה ראשונה, מיצובישי אאוטלנדר PHEV - היברידי נטען



הוא חשמלי, בעיקר, ומשתמש גם במנוע בנזין אחד. כמה קילומטרים אפשר לנסוע על חשמל לבד? כמה זמן נמשכת הטעינה? האם הוא נוסע יותר או פחות טוב מאאוטלנדר רגיל? קבלו 10 נקודות על מיצובישי אאוטלנדר PHEV




אסף בר-שי, ספרד

1. דיאטה חשמלית
קחו ג'יפון-מיניוואני, או מיניוואן-ג'יפוני בסגנון של מיצובישי אאוטלנדר ועכשיו קבלו אופציה מקורית – לחבר אותו לחשמל למשך הלילה ולנסוע לעבודה על חשמל בלבד. נשמע טוב? היות שלגרסה החדשה של הקרוסאובר היפני הוצמדו האותיות "PHEV", ראשי תיבות של Plug-in Hybrid Electric Vehicle, ובעברית – רכב חשמלי היברידי נטען, הרי שאפשר לשכוח לפעמים מביקורים בתחנת הדלק.

כן, זה נכון. מחברים את מיצובישי אאוטלנדר PHEV לחשמל למהלך הלילה, וליתר דיוק – למשך ארבע וחצי שעות, והסוללות מלאות. ישנן שתי דרכים נוספות למלא את רוב תכולת הסוללות (80%). האחת היא באמצעות חיבור לעמדת טעינה מהירה – עניין שנמשך שלושים דקות, והאחרת – תוך כדי נהיגה: לוחצים על כפתור הטעינה במכונית ומנוע הבנזין ממלא את שמונים האחוזים בתוך ארבעים דקות. תהליך הטעינה הזה, באמצעות מנוע הבנזין, צורך כשלושה ליטרים של בנזין.

מיצובישי אאוטלנדר PHEV

מיצובישי אאוטלנדר PHEV. יודע גם להדליק מזגן לבד, אפילו בשלג / צילומים: יצרן

2. שהאוטו יחכה לי ממוזג
אם כבר התחברנו לחשמל, ואם אנחנו באווירה חשמלית – למה שלא נצרף את הסמארטפון לחגיגה? אנשי מיצובישי השיקו אפליקציה במקביל להשקת אאוטלנדר ההיברידי-נטען והיא יודעת לעשות כמה דברים נחמדים: ראשית, האפליקציה מתחברת אל המכונית באמצעות חיבור Wifi, ודרכה אפשר לשלוט בכמה ממערכות המכונית: לראות אם שכחנו דלתות או פנסים פתוחות או דלוקים, וגם להדליק ולכבות את האורות.

אבל הנקודות המעניינות של המערכת נמצאות במערכת הטעינה ובמערכת המיזוג. אם אנחנו לא רוצים להעמיס על מערכת החשמל הביתית בשעות מסוימות, או שזול לנו לטעון את המכונית בלילה – נוכל לקבוע באמצעות האפליקציה מערכת שעות מסודרת וטובה, מבחינתנו, לטעינת המכונית. בעניין מערכת המיזוג – נוכל פשוט לתזמן את הפעלת הקירור או החימום כך שהמכונית תחכה לנו נעימה במיוחד כשנגיע אליה בבוקר. לחילופין – אפשר גם לבקש ממנה להפשיר מראש את כל האדים. הכל – מהאפליקציה שאפשר להוריד ממש ברגע זה מחנויות האפליקציות של אייפון ואנדרואיד.

3. טווח נסיעה
הסוללות מלאות ואנחנו רוצים לצאת לדרך. במיצובישי מדברים על טווח נסיעה חשמלי של כ-50-55 קילומטרים ואפילו יותר מכך. המשמעות היא שמנוע הבנזין לא פועל כלל בטווח הזה ואף טיפה של דלק איננה מתבזבזת. הנסיעה החשמלית הטהורה אפשרית עד למהירות של 120 קמ"ש. בנסיעת המבחן אכן נהננו מהנסיעה החשמלית, אבל בתנאי הדרך שלנו, שנראו די רגועים, טווח הנסיעה החשמלי הטהור לא עמד בהבטחות המלהיבות והסתפק בסביבת 30-35 קילומטרים.

מיצובישי אאוטלנדר PHEV

4. חוויה חשמלית
האחריות על חווית הנסיעה החשמלית איננה מסורה בידיו של מנוע חשמלי אחד אלא של שניים. האחד אחראי על הגלגלים הקדמיים והאחר – על האחוריים. כך נוצרת בפועל הנעה כפולה, ממש כפי שאפשר לצפות מרכב שטח. האאוטלנדר אינו רכב שטח טהור, אבל כג'יפון – הנעה כפולה הולמת אותו בהחלט.

מנועי הבנזין מבודדים כיום היטב מהנהגים והנוסעים במכוניות העולם, אבל נסיעה במיצובישי שנוסעת על חשמל בלבד מספקת בכל זאת חוויה מסוג קצת אחר. יש משהו חלק במיוחד, שליו ונעים בנסיעה נטולת הרעידות והטרטורים שנובעים מהפיצוצים הקטנים של מנוע בעירה פנימית. המנוע החשמלי עושה את הנסיעה הרבה יותר אלגנטית ונעימה. שתיקת המנועים חושפת את אוזני אזרחי המכונית לרעשי הנוסעים האחרים וגם לקולות המזגן.

5. ציון בהתנהגות
את כל החיסכון במשקל שהצליחו אנשי מיצובישי להשיג באאוטלנדר החדש – הם מבזבזים על משקל ערכת הסוללות הגדולה והכבדה. מול משקל עצמי של כ-1.4 טון באאוטלנדר הרגיל, ההיברידי שוקל כ-1.8 טון. המשמעות על הכביש היא שיפור בנוחות ובתחושה המוצקה של הקרוסאובר היפני, מול פגיעה בזריזות ההיגוי ובקלילות באופן כללי. בסופו של דבר, ג'יפון-קרוסאובר היברידי לא קטן, כמו מיצובישי אאוטלנדר, אינו מיועד לחוויות נהיגה בפיתולי כבישים הרריים, והוא גם לא מרגיש טבעי בסיטואציות האלה.

עוצמת המנוע דווקא כן ניכרת, היות שהמנועים החשמליים, מחשבי המכונית וגם מנוע הבנזין יודעים להשתלב ביחד לכדי האצות ועוצמה בכלל טובות מאוד.

מיצובישי אאוטלנדר PHEV

6. בנזין, גם בנזין
ואם הזכרנו את מנוע הבנזין, הרי שהזכרנו את אחד המשתנים המסקרנים ביותר במשוואה ההיברידית של מיצובישי אאוטלנדר PHEV. מנוע הבנזין יודע לעשות כל מיני דברים: הוא יודע לטעון את ערכת הסוללות (לשם נסיעה חשמלית), הוא יודע לספק כוח בזמן אמת למנועים החשמליים תוך כדי האצות (היברידי-עוקב) והוא יודע גם להניע את הגלגלים עצמם במקביל למנועים החשמליים, בשעת הצורך (היברידי-מקביל).

היופי הוא שתיבת ההילוכים של מנוע הבנזין הזה כוללת הילוך (יחס העברה) אחד בלבד. שיתוף הפעולה בין מנועי החשמל, המחשב, הסוללה ומחשבי הרכב יודעים לנצל את מנוע הבנזין כך שיספק כל הזמן כוח אופטימלי. ואם בסיטואציה מסוימת הוא חזק מדי – אזי עודפי הכוח יופנו מיד לטעון את הסוללות. הנהג יכול ליהנות משלל תרשימים ותצוגות שמסבירים בזמן אמת מה בדיוק עושה ברגע זה כל אחד מהמנועים וערכת הסוללות; מצד שני, הנהג גם לא צריך לעשות שום דבר מיוחד, ואם ההסברים והתרשימים הטכניים לא מעניינים אותו בכלל – הוא יכול לוותר ופשוט לנהוג רגיל.

בסיכומו של יום נהיגות שכלל נסיעות עירוניות, פרבריות, בינעירוניות ולא מעט הרריות – הגענו לצריכת דלק של כ-12 קילומטרים לכל ליטר בנזין, בסיועה האדיב של המערכת החשמלית-היברידית. לא נפלנו מהכיסא, אבל מצד שני – בכל זאת מדובר בכלי רכב גדול וכבד, ולא רק בגלל הסוללות.

7. למה דווקא קרוסאובר?
במיצובישי בחרו בקרוסאובר, או בג'יפון, כדי להעמיס עליו את המערכת ההיברידית – ויש בזה המון הגיון: גובהו של הרכב מאפשר התקנה של מערכת סוללות ברצפה, בלי לפגום משמעותית בנוחות הכניסה והיציאה. ההתקנה הזו מאפשרת גם שימוש נוח בתא המטען בלי לגרוע יותר מדי מנפח ההעמסה שלו. ובכל זאת, הקצת שכן נגרע הביא לפגיעה משמעותית בשימושיות של מיצובישי אאוטלנדר, היות שעם המערכת ההיברידית אי אפשר להתקין ברכב שבעה מושבים. ביי ביי מיניוואן.

מיצובישי אאוטלנדר PHEV

8. חווית משתמש
את המערכת ההיברידית – כפתור טעינת הסוללות וכפתור שימוש האנרגיה החשמלית – קל מאוד לתפעל. דווקא המערכות הרגילות של מיצובישי אאוטלנדר מתוסבכים מדי. מערכת המולטימדיה והמיזוג עמוסים ומסובכים להפעלה תוך כדי נהיגה, ממש כמו באאוטלנדרים הרגילים. מצד שני, סביבת הנהיגה יעילה לכוונון ונוחה מאוד, והפעלת מערכת הקול מגלגל ההגה מקלה מאוד את השימוש בה.

איכות החומרים טובה – וכשמדובר באיכות ההרכבה, היא ללא רבב. למרות שתיקת המנועים החשמליים, לא נשמעו בתוך המרכב רעשים של הידוק לא גמור.

9. כמה עולה?
שאלה טובה... מיצובישי אאוטלנדר PHEV עדיין לא קיבל תג מחיר רשמי במדינת ישראל. מצד אחד, מכוניות שמצוידות במערכת היברידית נטענת נהנים ממס קנייה מופחת של 20% בלבד. מצד שני, מדובר בכלי רכב שהוא מורכב מאוד טכנולוגית, וגם כזה שהיקף הייצור שלו קטן מהותית מזה של האאוטלנדרים הרגילים. מחירו עדיין לא ידוע, אבל היינו מעריכים שהוא ינוע איפשהו בין 220 ל-250 אלף שקלים.

10. מתי יגיע?
ממיצובישי ישראל נמסר ל-iCar שהאאוטלנדר PHEV יגיע לישראל ברבעון השני של השנה. אז גם נוכל לדווח לכם איך זה מרגיש לנהוג בו על כבישי ארצנו.


* הכתב היה אורח חברת מיצובישי בספרד


לדגמי מיצובישי בישראל - מיצובישי

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. הממ.. בואו ונראה, ג'יפון 5 מושבים שעושה 1 ל 12  יואו, איזה קטע, לא תאמינו. אני יכול לקנות מאזדה CX...

שחר,30.01.2014

2. אם הכתב היה אורח של מיצובושי  אז מי שמימן את הנסיעה זה חברת כולמוביל. ואז הכתבה...

דוד,30.01.2014

3. אם המחיר יעבור את ה-200,000 ש"ח אז עדיף...  שישאירו אותה בספרד!!!

אורן,30.01.2014
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים