דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מרצדס GLC - מבחן וידאו

Getting your Trinity Audio player ready...



השם שלו אינו מוזכר, משום מה, עם גדולי מעצבי הרכב כיום, אבל זאת מסיבה אחת ויחידה: הוא לא עסוק ביחסי ציבור, אלא בשולחן העיצוב שלו, שעליו שירבט כבר כמה מהעיצובים הגדולים של זמננו. גורדן ואגנר (Gorden Wagener) קוראים לו והוא האיש שבזכותו אנחנו מכירים מהפכות כמו מרצדס GT, סדרת הפלטפורמה הקטנה, A קלאס-CLA-GLA והחבר'ה, C קלאס וגם מרצדס CLS. טוב, גם GLE קופה כי אף אחד לא מושלם.

ואגנר הוא המעצב הראשי של קבוצת דיימלר-מרצדס (כולל חטיבות סמארט, ואנים ומשאיות) ועומד גם מאחורי אחד מדגמי אמצע-הדרך החדשים של הקבוצה, מרצדס GLC, שהגיע לביקור בסדנת האימונים המפרכת של קבוצת iCar. ה-GLC מחליף את ה-GLK הרבוע ומתחרה באודי Q5, ב.מ.וו X3 וגם וולבו XC60. על מי הוא שם עין? על הגרסאות הזולות של מכוניות סאלון בוגרות ומסורתיות יותר (מרצדס E קלאס, ב.מ.וו סדרה 5, אאודי A6), ועל גרסאות יקרות של משפחתיות-פרימיום (מרצדס C קלאס, ב.מ.וו סדרה 3, אודי A4).

לעמוד הדגם בקטלוג iCar - מרצדס GLC


מרצדס GLC, טורבו-בנזין 2.0 ליטר, 211 כ"ס, אוטומט, החל מ-369,900 שקל
יתרונות

חסרונות

איכות ייצור והרכבה
הנדסת אנוש

נוחות מושבים ונסיעה
הנאה מנהיגה

מנוע וגיר
אין גלגל חלופי


צפייה בתוכן מרצדס GLC - מבחן וידאו



עיצוב

גם אם מחפשים טוב, קשה למצוא במרצדס בימינו עיצובים בינוניים. מרצדס GLC אינו בולט בתוך מרצדס, אבל בהחלט מספק חוויה ויזואלית נעימה כשהוא חולף על פניך ברחוב. הנוכחות שלו היא גם מותגית וגם בכך שהוא קרוסאובר גדול ובולט לעילא. גדול כן - כבד ומתוסבך לא. ה-GLC נראה אתלטי, צעיר, מרענן ומלוטש.
החזית הרחבה של הקרוסאובר אגרסיבית, אבל הקווים העגלגלים שלה מרככים את המסר גם לסביבות מעודנות יותר. החלק האחורי מפוסל יותר בנעימות ועדינות. הפרופיל נושא פחות בשורות הצהרתיות, ושם הקווים פשוטים ומופשטים יותר.

הליטוש עובר לפסים יוקרתיים יותר כשרואים מה שקורה בתוך תא הנוסעים. אנחנו מכירים תאי נוסעים יקרים בכמה מאות אלפי שקלים שמעניקים תחושה ואופי יוקרתיים פחות מסביבת המחייה שב-GLC. אווירת מרצדס המוכרת חצובה בחומרים איכותיים ביותר, העור, המתכת ושאר החומרים הם מהרמה הגבוהה והגימור והביצוע עומדים באותם סטנדרטים
.
מרצדס GLC

תא הנוסעים

תמונת הנדסת האנוש ורודה פחות. ישנם המוני כפתורים דומים ורחוקים סביב הנהג, חלקם מעט רחוקים מדי מנגישות פשוטה, בעיקר תוך כדי נהיגה. מאסת הידיות מאחורי ההגה ממשיכה את המגמה ונראה שבעלי ממון שאינם חזקים במיוחד בענייני גאדג'טים, כפתורים ודיגיטליה לא צפויים להסתדר כאן בקלות.

היוצא מהכלל הברור כאן כל מה שקשור במסך המגע ובתפעול שלו. כל מה שאפשר לתפעל מחוגת המתכת הבולטת וממשטח המגע, הגיוניים ופשוטים. נדרשת למידה קצרה ומהרגע הזה קל מאוד לשלוט במערכת הקול, בפעולת בקרת האקלים ובמערכות הנוחות הייחודיות.

מרצדס GLC

שימושיות התא מתחילה בכל מיני תאי אחסון גדולים ושימושיים שסביב הנהג, וממשיכה לכוונוני המושבים הקדמיים החשמליים. דרך אלו אפשר להגיע לתנוחת ישיבה שולטת, טבעית ומדויקת. הזכרנו את המושבים - איזה מושבים! הם משלבים באופן אלגנטי ביותר בין תמיכה טובה מכל הכיוונים תוך כדי תנועה, ובין רכות נעימה ונוחה מאין כמותה.

המושבים הקדמיים מעולים והאחוריים - בין הנוחים שניסינו, כורסאות פינוק אחוריות. המרווח לא אדיר, אבל יותר ממספק, אפילו במושב האמצעי, ויש כאן פתחי מיזוג אחוריים עם שליטה בעוצמה.

מרצדס GLC

כפי שאפשר לצפות מכלי רכב כזה, כעומק הכיס כך אורך רשימת האביזרים. אפשר לקבל את מרצדס GLC ברמת הגימור הבסיסית, שכבר היא נקראת "אקסקלוסיב" וברמת "פרימיום" משודרגת. באקסקלוסיב מקבלים הנעה ללא מפתח, מולטימדיה עם מערך השליטה, מנופי העברת הילוכים, מערכת חניה חצי-אוטונומית (מכוונת את הנהג אל תוך החניה וגם מסובבת את ההגה בעצמה) וחלון פנורמי חשמלי בגג. בפרימיום נוספת מערכת בקרת שיוט שומרת מרחק (אדפטיבית), מושבים חשמליים עם זכרונות וחימום וגם מדרגות צד, שדווקא היינו מוותרים עליהם בשמחה.

מאחורי תא הנוסעים מסתתר תא מטען שנפתח ונסגר חשמלית (בפרימיום אפשר גם לפתוח או לסגור אותו עם הרגל, בלי צורך להניח את שקיות הקניות לפתיחה). הגישה אליו מעט גבוהה מדי, אבל הוא בנוי נכון ושימושי, והנפח גדול - בין היתר בשל העובדה שאי אפשר לקבל כאן גלגל רזרבי.

מרצדס GLC

נוחות נסיעה

בהבנה שבכלי רכב כזה לא חיים רק בג'ונגלים, אבל גם בשבילם, ציפו את צבע המרכב בציפוי מגן מיוחד, שמיועד לחסוך חלק ניכר מהשריטות. לא בדקנו את הנקודה הזאת, אז אנחנו מחזיקים אצבעות. מעבר לזה, בעיר קל יחסית לתמרן את ה-GLC למרות גודלו, בזכות כל החיישנים, מערכות החניה וגם תנוחת הישיבה הגבוהה וההגה, שהוא רך וקל לשימוש. נוחות הנסיעה בעיר מצוינת ברוב המקרים, והוא מרכך כמעט כל פגם. ואגב, כל זאת עם המתלים הסטנדרטיים של הרכב; בחו"ל אפשר לרכוש כאופציה מתלי אוויר, שמן הסתם משפרים עוד יותר את המצב.

גם מחוץ לעיר הוא נוח מאוד, לא רועד כמעט על כבישים משובשים ושומר על יציבות כיוונית מרגיעה. הבידוד מרעשים טוב מאוד, למרות הגובה. התשבוחות הללו נכונות יותר לגרסת הבנזין; בדיזל האידיליה קצת מתרחקת, עם צליל מנוע בולט יותר.

מרצדס GLC

מנוע ותיבת הילוכים

על הנייר, נתוני שני המנועים שאפשר לקבל עם מרצדס GLC אינם מרשימים יחסית לרכב שמחירו כ-400 אלף שקלים. שני מנועים מוצעים, בנזין ודיזל. הבנזין (GLC250) הוא בנפח כ-2,000 סמ"ק ומייצר 211 כ"ס והדיזל (GLC220d), בנפח כ-2,100 סמ"ק, מייצר 170 כ"ס. הסיבה שהם כן מושכים חזק את הקרוסאובר הגדול נמצאת בזמינות הכוח (המומנט) הטובה, כמעט בכל שלב בנסיעה.

פעולת מנוע הבנזין רכה וחלקה. הוא אינו מעניק כוח מתפרץ, אלא הולך ובונה אותו ככל שמחט השעון מתקדמת. מנוע הדיזל מעט יותר גס ומחוספס, יחסית לדיזלים בתחום הפרימיום. צריכת הדלק של גרסת הבנזין במבחן היתה סביב 8 ק"מ לליטר. הדיזל יהיה הרבה יותר חסכוני.

לצד המנועים הללו מגיעה תיבת הילוכים אוטומטית בת לא פחות מתשע מהירויות. העברת ההילוכים מיידית וקשה ממש להבחין במעבר ההילוכים הקליל והחלק. מי שמחפש, כן יבחין שהמנוע נמצא כמעט תמיד בסביבה היעילה שלו, בזכות פעולת מאחורי-הקלעים של תיבת ההילוכים.

מרצדס GLC

התנהגות כביש

התנהלות ה-GLC בפניות ועיקולים מכוונת יותר לבטיחות ושלווה מאשר להנאה וחידוד. רמת האחיזה גבוהה מאוד ותגובת המרכב למצב הכביש צפויה ובטוחה. מצד שני, בהפעלת ההגה קשה להבין מה קורה בקצה עם הגלגלים והמרכב רוכן מעט יותר מדי בהעברת משקל בכבישים מפותלים. ישנם רכבי קרוסאובר יוקרתיים מהנים ממנו.

מרצדס GLC

שטח

זה נכון שמי שמעטים מבין אלו שרוכשים רכבי פנאי בימינו מתכוונים באמת להשתמש בחלק ה"פנאי" של ההגדרה. בכל זאת, מרצדס GLC מעניק כמה איכויות חיוביות בתחום הזה: כוח המנוע עובר לכל ארבעת הגלגלים, מרווח הגחון לא רע וכל מיני מערכות הגנה טכנולוגיות ממוחשבות מצטרפות כדי להעניק למשפחה אפשרות לנסיעה די חופשית גם בשבילי טבע מורכבים.

מרצדס GLC

סיכום

הנדסת האנוש והיכולת הספורטיבית של מרצדס GLC אינן מהטובות. אבל יש לו כמה יתרונות שיקרצו ללא מעט לקוחות: עיצוב המרכב תחת שרביטו של גורדן ואגנר מכיל קרוסאובר יוקרתי, מרווח, בטיחותי ואיכותי ביותר.

לדגמי מרצדס בישראל - מרצדס

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה