בחר רכב
רכב חדש 2018
רכב משנים קודמות

מרצדס CLS - מבחן וידאו

מרצדס CLS - מבחן וידאו


חלוצת תצורת הקופה-ארבע-דלתות הגיעה בדור חדש לגמרי. האם מרצדס הצליחו שוב להרים את הרף, האם השימושיות השתפרה ואיך היא מתנהגת?



מאת: רן סגל
צילום סטילס: הדר קמינסקי
צילום ועריכת וידאו: שלו שטיינבאום
 
מרצדס CLS הוצגה לראשונה בשנת 2004 והביאה לעולם את תצורת הקופה ארבע דלתות. הדור השני שהוצג בשנת 2010 הביא איתו גם את ההנעה הכפולה (4MATIC בשפת מרצדס) ואת תצורת השוטינג ברייק המהממת. הדור השלישי הוצג בסוף 2017 וחודשים ספורים לאחר מכן הגיע לישראל.
 

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: מרצדס CLS


מרצדס CLS, מנוע 3.0 ליטר, בנזין-טורבו, 367 כ"ס, 720,000 שקל
יתרונות
חסרונות
יחידת הנעה
מרווח מאחור
עיצוב
נוחות נסיעה בעיר
תחושת יוקרה
  מחיר רכישה 


למרות ה-C וה-S בשם שלה, היא מבוססת על ה-E קלאס אך ממוצבת מעליה (ומתחת ל-S קלאס). המתחרות העיקריות של ה-CLS הן אודי A7 וב.מ.וו סדרה 6 גראן קופה (שבקרוב תוחלף בסדרה 8). יצאנו לבדוק מה יודעת לעשות המרצדס הנאה הזו.
 


עיצוב

מרצדס CLS היא הראשונה מדגמי מרצדס שנושאת את שפת העיצוב החדשה של היצרן, שמאוחר יותר הגיעה גם ל-A קלאס. כאמור, ה-CLS מבוססת על ה-E אבל עיצוב הקופה 4 דלתות משנה לגמרי את העיצוב השמרני של ה-E. החזית מחודדת, הפנסים צרים יותר, הגג משתפל ויחידות התאורה האחוריות שונות גם כן. כל אלה יוצרים מראה שאי אפשר להתעלם ממנו והיא בהחלט מסובבת ראשים.
 
עיצוב הפנים כבר מוכר מה-E קלאס. לטעמנו הוא מצליח לשלב יוקרה ואלגנטיות לצד קדמה וטכנולוגיה. שילוב של עור חום, גימורי עץ ושעון אנלוגי לצד שני מסכי ענק, גלגלת שליטה וכפתורי מגע על ההגה. גם ששת פתחי המיזוג (שמונה, אם סופרים גם את אלה שמאחור) בתצורת טורבינה מוסיפים לתחושת היוקרה.
 
מרצדס CLS
 

תא הנוסעים

המושבים הקדמיים ב-CLS מצוינים. הם נוחים מאוד למרות שהם מעט נוקשים, אך גם לאחר יום נסיעה ארוך הגוף נשאר רענן. הם כמובן מתכווננים חשמלית (עם זכרונות להגה ולמראות), מחוממים (אוורור בתוספת תשלום) ויש להם תמיכת צד נהדרת. במרצדס מקובל שהכוונון החשמלי למושבים נמצא על הדלתות. זה קצת מפתיע בהתחלה, אך קל מאוד לתפעול (וכולל כוונון חשמלי למשענת הראש). פיצ'ר נהדר הוא אפשרות כוונון מושב הנוסע הקדמי מדלת הנהג – לחיצת כפתור פשוטה וכפתורי הכוונון שולטים כעת במושב הנוסע. זה טוב אם הנוסע שלכם מסתבך קצת, אם הוא מבוגר שזקוק לעזרה או אפילו כדי להרחיק את המושב מרגלי הזאטוט שבמושב האחורי.
 
המושבים האחוריים במרצדס CLS גם הם עניין בפני עצמו. בדורות הראשונים יכולתם לקבל את ה-CLS שלכם עם ארבעה מושבים בלבד, כלומר רק שניים מאחור, אך בדור השלישי שלה ישנם כבר 3 מושבים מאחור. זה בהחלט משפר את השימושיות, אך קחו בחשבון ששני המושבים בצדדים עדיין מרווחים ומרגישים כמושב נפרד, והמושב האמצעי צר ויתאים רק לילדים קטנים. בנוסף, תעלת הינע גדולה וגבוהה נמצאת במרכז הרצפה ומקשה על ישיבה נוחה. המרווח לשניים טוב בעיקר לרגליים ולצדדים והמושב עצמו נוח, אך שתי נקודות לחובתו; האחת – מרווח הראש מצומצם מאוד גם לאנשים בגובה ממוצע. השנייה – המושב עצמו מוטה לאחור והוא גם קצר יחסית, כך שנסיעות ארוכות במושב האחורי לא תמיד יהיו נוחות במיוחד.

מרצדס CLS
 
נכון למועד כתיבת המבחן, מרצדס CLS משווקת בשתי גרסאות בלבד. האחת היא 450 AMG והשנייה ספורטיבית יותר ונושאת את השם CLS53 AMG, כאשר השוני העיקרי ביניהן הוא בנתוני יחידת ההנעה ולא בהכרח באבזור הנוחות. גרסת ה-450 כוללת אבזור עשיר מאוד הכולל ריפודי עור, חישוקי 19 אינץ', גג פנוראמי נפתח, תאורת לד, מסך מולטימדיה בגודל 12.3 אינץ', תאורת אווירה עם לא פחות מ-64 צבעים, וילון אחורי חשמלי, ועוד ועוד ועוד.
 
האבזור הבטיחותי עשיר גם הוא וכולל חיישני חניה היקפיים, מצלמות היקפיות עם מבט מעוף הציפור, התרעת התנגשות ובלימת חירום אוטונומית, התרעת רכב בשטח מת עם היגוי אקטיבי, התרעת תנועה חוצה מאחור עם בלימה אקטיבית, בקרת שיוט אדפטיבית עם יכולת זחילה בפקקים ושמירה על נתיב הנסיעה, מערכת חניה אוטומטית ואפילו חיישן מושב תינוק בכיסא הנוסע  לניטרול כרית האוויר. נציין כמובן, שהמיקום המומלץ לכיסא התינוק הוא במושב האחורי.
 
איכות החומרים וההרכבה מהטובות בקבוצה. כל המשטחים נעימים למגע, העור מרגיש איכותי ונראה שהכל בנוי כדי להחזיק זמן רב.
 
תא המטען בנפח 490 ליטרים והוא נפתח חשמלית. אפשר לפתוח את התא מהשלט, בלחיצה על הסמל או ללא מגע יד על-ידי הנפת רגל מתחת לפגוש. התא עצמו עמוק מאוד, אך הפתח צר יחסית וסף ההטענה גבוה.

מרצדס CLS
 

נוחות נסיעה

מרצדס CLS היא מכונית נוחה ובהחלט נעים לשהות בתוכה גם לאורך זמן. קל למצוא תנוחת נהיגה טובה בזכות כל הכוונונים – גם לכאלה שאוהבים לשבת בתוך הרכב וגם כאלה שאוהבים לשבת גבוה יותר (אם כי עדיין מדובר ברכב נמוך יחסית). רק קחו בחשבון ששדה הראייה לפנים לא מצטיין, החלון האחורי צר וקורות C עבות יחסית, אז מזל שיש את כל החיישנים ההיקפיים והמצלמות שניתנות להפעלה עד מהירות של 35 קמ"ש.
 
בנסיעה עירונית, כשעוברים שיבוש חד או גדול כמו פס האטה, המרצדס סופגת ומשככת היטב, אך לא באופן מוחלט. הבולמים נסגרים לעיתים עקב מהלך קצר ובנוסף גם החתך הנמוך של הצמיגים לא משפר את המצב.
 
בנסיעה בין-עירונית הנוחות משתפרת מאוד. היא משייטת בנינוחות, ורק בכביש גלי יש נדנוד קל ומקובל. בידוד הרעשים מצוין והמערכת המיקרו-היברידית (עליה נרחיב בהמשך) מכבה את המנוע גם במהירות שיוט ותורמת לתחושת הניתוק מכל מה שקורה בחוץ.

מרצדס CLS
 

מנוע ותיבת הילוכים

ל-CLS מנוע בנפח 3.0 ליטר ובתצורת 6 צילינדרים בטור. ההספק עומד על 367 כ"ס והמומנט על 51 קג"מ. למרות המשקל שעומד על כמעט שני טון  (1940 ק"ג), היא מאיצה ל-100 קמ"ש ב-4.8 שניות בלבד. נתון שבהחלט מתיישב עם המציאות וגורם לרכב להרגיש קל בהרבה. אבל המנוע הזה הוא לא רק מספרים ונתונים טכניים, הוא מנוע פשוט מעולה. המנוע שקט ונעים בנסיעה שגרתית, אבל גם "קופץ לו הפיוז" כשהכבישים נפתחים והוא מאיץ בשיא הדרו. רק חבל שאין לו צליל יותר מרשים, איזה סאונד מגרגר שיכניס לאווירה.
 
המנוע פועל בצורה חלקה, הוא גמיש והכוח זמין בכל מצב הודות לתיבה אוטומטית בעלת 9 הילוכים. התיבה פועלת באופן חלק, גם תחת מאמץ ומסייעת לשמור על צריכת דלק הגיונית למרות נתוני ההספק הגבוהים ומשקל הרכב.

מרצדס CLS
 
בנוסף למנוע ולתיבת ההילוכים, יש ב-CLS מערכת נוספת - מערכת מיקרו היברידית. על רגל אחת נסביר כי המערכת עושה שימוש בסוללה קטנה והיא בעלת 3 פונקציות עיקריות שמסייעות לשיפור צריכת הדלק וצמצום פליטת המזהמים. האחת, היא מאפשרת לכבות את המנוע כבר בגלישה לקראת עצירה. השנייה, היא מכבה את המנוע גם בשיוט מהיר (בהתחלה זה קצת מפתיע שבכביש 6 הרכב משייט ב-0 סל"ד) והשלישית, מסייעת להאיץ את הרכב.
 
בניגוד למערכות "עצור וסע" רגילות, המערכת הזו פועלת באופן חלק וכמעט לא מורגש, כך שבמהלך ימי המבחן צברנו כמה קילומטרים טובים שבהם המנוע היה כבוי לגמרי. את המבחן סיימנו עם צריכת דלק ממוצעת שעמדה על 8.5 ק"מ לליטר. אין ספק שב-E קלאס פלאג-אין הייבריד הצריכה עשויה להיות טובה יותר, אבל בהתחשב בתנאי הנסיעה בימי המבחן, משקל הרכב וההספק, מדובר בנתון הגיוני לגמרי.

מרצדס CLS

התנהגות כביש

העיצוב החיצוני של מרצדס CLS משדר דינאמיות, אבל רכב של כמעט שני טון ובאורך של כמעט חמישה מטרים מזכיר לנו את המשל על הדבורה. מבחינה אווירודינאמית הדבורה לא אמורה לעוף, עם גוף שמנמן וכנפיים קצרות, אבל הדבורה אינה יודעת זאת ולכן היא ממשיכה לעוף. גם ה-CLS אינה יודעת זאת ולכן היא לא רק נראית ספורטיבית, היא גם מרגישה ככה.
 
קודם כל, היא בטוחה ונשלטת, עם אחיזה גבוהה בזכות ההנעה הכפולה. אבל גם יש לה תגובות שלדה טובות, הגה מדויק (אם כי לא מתקשר), והיא אפילו מאפשרת מדי פעם לשחק עם הזנב. אז נכון, היא לא מכונת נהיגה והיא לא תוקפת אייפקסים בחדות, כי צריך להשאיר משהו לגרסת ה-CLS63 AMG שבקרוב תגיע לישראל. אבל ה-CLS 450 היא לא רק מכונית GT מהירה ונינוחה. יש לה ערך מוסף, זו מכונית ספורט-סדאן קלאסית.

מרצדס CLS
 

סיכום

מרצדס CLS מצליחה ליצור שילוב נהדר בין ספורטיביות ליוקרה. היא לא רק נראית ספורטיבית, היא גם מרגישה ככה על הכביש. איכות החומרים וההרכבה מצוינת, האבזור עשיר, נוחות הנסיעה טובה ויחידת ההנעה פשוט נפלאה.

מרצדס CLS
 
אז נכון, מרצדס E קלאס אולי תהיה נוחה, מרווחת ושימושית יותר, ובגרסת הפלאג-אין לבטח גם חסכונית יותר, אבל אם קמתם בבוקר, הסתכלתם על ה-E קלאס והרגשתם שבא לכם משהו מרגש יותר - בדיוק בשבילכם נוצרה ה-CLS.
 
 
לדגמי מרצדס בישראל – מרצדס
 
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים