בחר רכב
רכב חדש 2019
רכב משנים קודמות

מרצדס CLS53 AMG - מבחן רכב

מרצדס CLS53


ה-CLS היפהפיה של מרצדס מגיעה למבחן בגרסת ה-53 AMG הקרבית, שתנסה לשכנע אותנו שהיא קצת יותר מפנים יפות



כתב וצילם: דניאל סקלי
 
אני מניח שאם כבר הספקתם להעיף מבט או שניים בתמונות, ודאי כבר הגעתם למסקנה שמרצדס CLS היא מכונית מרשימה למראה. ה-CLS מהדור הנוכחי הוצגה בשנת 2017 וגם היום היא עדיין נראית טריה ורעננה כמו נענע שנקטפה זה עתה. אם אתם מאלו שעוקבים אחרי iCar, בטח כבר שמתם לב שבחנו את ה-CLS בגרסת 450. כעת, כמעט שנה מאוחר יותר, הגיע זמנה של גרסת 53 AMG לעמוד למבחן. גרסה זו מציעה יחידת הנעה חזקה יותר ושינויי עיצוב קלים. יצאנו לבדוק האם גרסת ה-53 שווה את ההפרש בסך 160 אלף שקלים מגרסת ה-450, ובכלל איך היא כמכונית ספורט סדאן-קופה.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: מרצדס CLS

מרצדס CLS53 AMG, מנוע 3.0 ליטר טורבו, 9 הילוכים, 435 כ"ס, 885,900 שקלים
יתרונות
חסרונות
עיצוב
נוחות בעיר
יחידת הנעה
צריכת דלק
התנהגות כביש
  מרווח לשלושה מאחור
 
מרצדס CLS53
 

עיצוב וסגנון

ה-CLS היא מכונית יפהפיה, בכל גרסה שלא תבחרו. השבכה הקדמית הפעורה, הפנסים המתוחים לצידה, הפרופיל הנמוך והמהיר למראה. גרסת ה-53 לא נראית שונה באופן משמעותי מגרסת ה-450: אמנם אין פסי ניקל מסביב לחלונות אבל יש ספוילר אחורי, ארבעה מפלטים אימתניים מאחור וסמלי AMG למכביר. חישוקי הכוכב בקוטר 19 אינץ' זהים לאלו שהותקנו בגרסת ה-450 שבחנו והולמים את ה-CLS היטב. גם בצבע הלבן של מכונית המבחן, ה-CLS מושכת תשומת לב מהסביבה ומהשותפים לכביש. ובצדק.

מרצדס CLS53
 

תא הנוסעים

פותח את הדלת. אין מסגרת לחלון. יש לזה קצת קטע ספורטיבי כזה. הפנים של ה-CLS הוא בסימן הרבה: הרבה עץ, הרבה עור, הרבה מבריק ובעיקר הרבה מסך. העיצוב הפנימי עתידני בזכות המסך ופתחי האוורור המעוצבים. 

מרצדס CLS53
 
למרות שהאיכות נשפכת מכל פינה והאווירה יוקרתית, מרצדס לא שכחו לספק גם קצת נופך ספורטיבי: כל חגורות הבטיחות אדומות, כל הדיפונים שחורים וההגה הקטן ספורטיבי למראה עם סימון אדום במרכזו אה-לה-ראלי. 
 

הנדסת האנוש מעולה וכנהוג אצל הגרמנים, אין פקשושים. בקרת האקלים ניתנת להפעלה מכפתורים פיזיים במרכז הקונסולה, מעל השעון האנלוגי שקצת מתחיל להפוך לקלישאה. תפריט המסך הראשי ניתן להפעלה ע"י פקד גלגלת וגם ממשטח מגע. מערכת השמע פשוט מצוינת והיא תומכת אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. אם אתם יושבים ומחכים לאישה שתסיים פגישה או לילדים שיסיימו את החוגים, אפשר לחפור שעות לעומק התפריטים. שווה לציין גם את תאורת האווירה המדליקה בפתחי האוורור, בדלתות ובלוח המחוונים שניתן לשנות את צבעה (אי שם בתוך התפריט).

מרצדס CLS53

מניח את הטלפון הנייד על משטח הטעינה ועובר לחגור את הילדות במושב האחורי. בניגוד ל-CLS, הדור הנוכחי משתדל קצת יותר בתחום השימושיות: וואו, יש מקום לשלושה בני אדם במושב האחורי! 
 
למרות ההתלהבות, אל תנסו להשחיל לשם שלושה מבוגרים, אבל שניים יסתדרו בסדר גמור. ביחס לצדודית הקופה הנמוכה, מרחב הראש למבוגרים סביר ביותר. שלושת כסאות הבטיחות הגדולים הקבועים שלנו לא הצליחו להידחק פנימה. קצת קשה לחגור ילדים מאחור בגלל מיקום החגורות אבל גם כך אפשר להעריך ששלושה ילדים קטנים במושב אחורי של CLS יהיו מחזה נדיר. 
 
את פרק השימושיות סוגר תא מטען מכובד בנפח 490 ליטרים שיהיה יותר ממספיק לצרכיו של הרוכש הממוצע.
 
מרצדס CLS53
 

נוחות נסיעה

אם נכנסים לקרביים של ה-CLS מתחת לתא הנוסעים, מגלים מתלי אוויר. אלו, בין היתר, מאפשרים לנהג ה-CLS לבחור בין מספר תכניות נהיגה: אקו, קומפורט, ספורט, ספורט פלוס ואינדיבידואל. התכניות משנות את מאפייני המנוע, תיבת ההילוכים, המתלים וההיגוי. בבסיסה, CLS AMG היא מכונית מהודקת, קשיחה ומרוסנת. כמובן שהצמיגים נמוכי החתך לא תורמים לאיזו רכות מאנפפת. 
 
אף על פי כן, ההבדל בין התכניות מורגש מבחינת נוחות הנסיעה. גם במצב קומפורט, ה-CLS AMG היא לא שטיח מעופף ונוחות הנסיעה בעיר סבירה אך לא מצטיינת. המרצדס הזו לא נהנית לפגוש אספלט שבור או פתחי ביוב הנפוצים בכבישינו. כצפוי, המצב בכביש הבינעירוני משתפר משמעותית והיא מהגצת את האספלט בצורה מרשימה. אותם מתלי אוויר מאפשרים לנהג להגביה את ה-CLS במידה ועולה הצורך. זה המקום להזכיר שמקבלים דו"חות על חניה על המדרכה.

מרצדס CLS53
 

מנוע ותיבת הילוכים

אז מה יש לנו שם מתחת למכסה המנוע הארוך? טוב ששאלתם. ה-CLS מונעת ע"י מנוע 6 צילינדרים בטור בנפח 3 ליטרים עם שני מגדשי טורבו. המנוע מפיק 435 כ"ס ב-6100 סל"ד ו-53 קג"מ ב-1800 סל"ד. בנוסף, הוא משודך למערכת מיקרו-היברידית הנקראת במרצדסית Boost  EQ שמוסיפה עוד כמה סוסים לאורווה. יחידת הכוח המתקדמת משודכת לתיבת הילוכים אוטומטית עם 9 הילוכים. 
 
כל הטוב הזה מאיץ את 1980 הקילוגרמים של ה-CLS למאה קמ"ש תוך 4.5 שניות ועד ל-250 קמ"ש מוגבלים אלקטרונית, כנהוג במכוניות גרמניות. המספרים הללו מתורגמים לתאוצה חזקה מאוד על הכביש, על סף אלימות במקרים מסוימים. אין ספק שכל הכוח הזה הוא הרבה מעבר לצורך היומיומי של מרבית הנהגים. תיבת ההילוכים מגיבה מהר לדרישות הנהג. מדי פעם צריך לוודא שלא שכחת את הבורר על מצב ידני, כי גם אם תסחוט את הדוושה הימנית, התיבה לא תוריד הילוך בשום פנים ואופן.

מרצדס CLS53
 
בנסיעה מנהלתית, בסרק ובתכניות הנהיגה "הרגועות", המנוע שקט יחסית וכלל לא נשמע כמו מנוע 6 צילינדרים. בתכנית נהיגה ספורט פלוס, ה-CLS משמיעה צלילי קרב שמכניסים את הנהג לאווירה אחרת. מערכת השמע משמיעה רעשי מנוע והמפלטים משמיעים פיצוצים הלקוחים ממסלולי המירוצים. מרגיש קצת כמו משחק וידאו? כן, בהחלט.
 
כאמור, ה-CLS שלנו מצוידת ביחידת הנעה מיקרו-היברידית שאמורה לשפר את צריכת הדלק והזיהום ע"י כיבוי המנוע לפני עצירה, כיבוי בשיוט בינעירוני ואספקה של עוד כוח בתאוצה. המערכת הזו עובדת בצורה מרשימה מאוד והמעבר בין המצבים חלק ולא מורגש כלל. בשיוט בינעירוני מוצג חיווי של מפרש ברוח, כאילו המכונית נמצאת במצב דאייה. מבחינת הקונספט, היכולת ההיברידית של ה-CLS מעט מתנגשת עם כל האווירה הקרבית וארבעת המפלטים. מצד אחד יש דגש על החסכון ומצד שני על הספורטיביות. ומה יוצא מכל זה?
 
צריכת הדלק הממוצעת במהלך המבחן עמדה על 6.7 ק"מ לליטר. כשממש התאפקנו ונהגנו רגוע, הגענו ל-9.8 ק"מ לליטר. אבל היי, מדובר ב-AMG. למה להתאפק בכלל?

מרצדס CLS53
 

התנהגות כביש

אז האם התנהגות הכביש של CLS AMG אכן הולמת את כל סמלי AMG המודבקים עליה? בואו נראה: הכיול המהודק של מערכת המתלים, במיוחד בתכניות הנהיגה הספורטיביות, מעביר תחושה ספורטיבית לישבן הנהג. המושבים המרשימים חובקים היטב את הנהג ומחזקים את הקשר עם השלדה. בכבישי נהיגה, ואפילו בכבישים היומיומיים, ה-CLS מרגישה מאוד שטוחה, ממש כמו מכונת מסלול. 

מרצדס CLS53
 
היכולת של השלדה עם הנעת ה-4Matic הכפולה להוריד את כל הכוח הזה לכביש, דרך צמיגי Advan sport של יוקוהמה, מאוד מרשימה. בנהיגה ספורטיבית ה-CLS מרגישה קטנה וקלה יותר ממימדיה הפיזיים. ההיגוי מאוד מדויק וקצר. כשבאמת רוצים קצת ליהנות, מעבירים למצב ספורט פלוס ואז ה-CLS אפילו מכשכשת בזנב בצורה נשלטת. אל דאגה, הבקרות נמצאות שם ברקע כדי לשמור עליכם.
 
בשביל השואו אוף לחברים במושב הנוסע, וכדי שלא תפספסו את הביצועים שלכם על המסלול, ה-CLS מצוידת גם במד G בלוח המחוונים. תנסו את זה בביקור הבא בפצאל או בשדה תימן. בשביל שהחגיגה תהיה שלמה, היה אפשר לקוות להגה יותר פטפטן, אבל גם כך ה-CLS היא מכונית מאוד מרשימה דינאמית.

מרצדס CLS53
 

סיכום

מרצדס CLS AMG אינה מכונית שקונים עם הראש. מי באמת יכול להתייחס לרכישת רכב ביותר מ-880 אלף שקלים כמעשה הגיוני? זו מכונית שרוכשים כי יכולים וגם רוצים. הדור הנוכחי עלה מדרגה בהיבט השימושיות ועדיין נותר רכב מרשים מאוד מכל הבחינות. אז מה עם המחיר, תשאלו? מצד אחד, היא יקרה יותר מאודי A7, אך באותה נשימה היא זולה משמעותית מסדרה 8 של ב.מ.וו. אם אכן החלטתם שאתם רוצים את הקופה-סדאן המשובחת הזו, ייתכן וגם גרסאות ה-450 וה-350 שעולות משמעותית פחות, יעשו אחלה עבודה - גם אם יוותרו על חלק מהחוויה הספורטיבית שמעניקה ה-AMG. מה שבטוח, מרצדס CLS היא מכונית מרשימה מאוד לנהיגה ואפילו מרשימה יותר למראה. זה בהחלט מספיק כדי לרצות אותה.
 
 
לדגמי מרצדס בישראל - מרצדס
 
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים