בחר רכב
רכב חדש 2019
רכב משנים קודמות

מיצובישי ספייס סטאר ידנית - מבחן רכב



במחיר קצת יותר נמוך ועם מנוע קצת יותר חלש, הגרסה הידנית של מיצובישי ספייס סטאר היא בהחלט אופציה מעניינת. יצאנו לבדוק מה ההבדלים




מאת נועם ריין

קשה להתווכח עם המספרים: השוק הישראלי פשוט לא סופר את הגרסה הידנית של מיצובישי ספייס סטאר. מאז הגיעה לישראל בחודש יוני ועד לסוף שנת 2013, נמכרו בישראל 1876 מיצובישי ספייס סטאר מהגרסה האוטומטית - ורק 75 מכוניות עם תיבת הילוכים ידנית. השאלה המתבקשת היא מדוע הצרכן הישראלי מתעלם ממכונית שעולה אלפי שקלים פחות וגם מציגה צריכת דלק עדיפה? את זה ננסה לבדוק.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: מיצובישי ספייס סטאר


מיצובישי ספייס סטאר, בנזין 1.0 ליטר, ידנית, 71 כ"ס, 66,900 שקל
יתרונות
חסרונות
מרווח פנימי
מנוע חלש
צריכת דלק
אבזור דליל
נוחות ותמרון בעיר
חלוקת הילוכים לא מדויקת

מיצובישי ספייס סטאר

מיצובישי ספייס סטאר, הגרסה הידנית. נראית רעננה בצבע ירוק-תפוח / צילומים: נועם ריין

עיצוב

הספייס סטאר היא לא מכונית מעוצבת כמו קיה פיקנטו או פורד פיאסטה, אבל היא בהחלט חמודה. הגרסה הידנית נראית קצת יותר פשוטה מזו האוטומטית, בגלל מספר הבדלים עיקריים: ידיות הדלתות ומראות הצד שחורות ולא צבועות בצבע הרכב, והחלונות מאחור לא קיבלו את הציפוי הכהה. כמו בגרסה האוטומטית, ניתן לקחת את הספייס סטאר בצבעים ססגוניים וגם עם מדבקות ייחודיות שמוסיפות לאווירה.

גם מבפנים התחושה מעט יותר פשוטה, בגלל מערכת שמע בהתקנה מקומית (ברכב המבחן הותקנה מערכת מולטימדיה, שלא מגיעה כסטנדרט) וגם בגלל היעדרם של כמה גימורי כרום.

תא הנוסעים

כאן המנוע ותיבת ההילוכים לא משחקים תפקיד, והספייס סטאר שומרת על המאפיינים המוכרים: העיצוב פשוט, איכות החומרים בסיסית והמרווח לנוסעים טוב מאוד. הנהג יוכל לארח 3 נוסעים נוספים, אפילו מבוגרים, ואפשר במקומם גם למקם כסאות בטיחות בנוחות יחסית. תא המטען מציע נפח סביר ביחס למכוניות מיני, אך לא מרשים בהשוואה למכוניות הסופר מיני.

הגרסה הידנית, שמגיעה ברמת האבזור Invite (לעומת רמת האבזור Style באוטומטית) מחסירה מספר פריטים בסיסיים: אין חיישני גשם ותאורה וגם לא חימום למראות הצד, וחסרים גם חיבורי AUX ושני חלונות חשמל מאחור. אז מה כן נשאר? זוג חלונות חשמל מלפנים, 6 כריות אוויר, מערכת שמע בסיסית עם שקע USB ועוגני ISOFIX לכסאות הבטיחות. מפרט סביר עבור מכונית מיני, אבל לא מספיק כדי להתחרות בסופר מיני'ז.

מיצובישי ספייס סטאר

נוחות נסיעה

מפתיע לגלות את זה במכונית בסיסית כמו הספייס סטאר: נוחות הנסיעה בעיר טובה מאוד. המתלים הרכים סופגים היטב את השיבושים בעיר, ומשום מה הגרסה הידנית הרגישה לנו נוחה יותר. ייתכן שהפחתת המשקל לעומת הגרסה האוטומטית היא זו שעשתה את ההבדל. מחוץ לעיר עדיין נדרש שיפור ביציבות הרכב.

הספייס סטאר הידנית הרבה פחות פחות רועשת מאחותה האוטומטית, שם הגיר הרציף מייצר רעש מתכתי לא נעים, במיוחד בהאצות. רעשי רוח נשמעים, אם כי לא ברמה שתפריע.

המחמאה שאי אפשר שלא להעניק שוב לספייס סטאר, גם אחרי כמה מפגשים עם המכונית, היא יכולת התמרון המצוינת בעיר. תנוחת הישיבה גבוהה, שדה הראיה מעולה, וההגה ארוך ומאפשר למיצובישי הקטנה להשתחל לכל חור בקלילות נעימה.

מיצובישי ספייס סטאר

מנוע ותיבת הילוכים

1,000 סמ"ק יש לספייס סטאר הידנית, לעומת 1,200 סמ"ק באוטומטית. 71 כ"ס לעומת 80, והפער בביצועים מורגש - אם כי לא באופן דרמטי. ההבדל בתאוצה ל-100 קמ"ש הוא בסך הכל 8 עשיריות השניה, אבל הסיבה לפער בתחושות היא תיבת ההילוכים: בעוד עם התיבה הרציפה הספייס סטאר מגיבה מהר ובזריזות ללחיצת דוושה, הורסיה הידנית דורשת מהנהג קצת יותר השקעה בשביל לקבל תנועה זריזה.

המנוע הזה, עם מומנט דל של 9 קג"מ בלבד, מייצר את הכוח שלו בסל"ד גבוה. במכוניות כמו פיג'ו 107 למשל התגברו על הבעיה הזו עם הילוכים קצרים, ששומרים את המנוע בתחום היעיל ומייצרים קצב התקדמות זריז; במיצובישי ספייס סטאר, לעומת זאת, ההילוכים ארוכים. כדי להתקדם בזריזות בין רמזור אחד למשנהו צריך "למשוך" את ההילוכים, אחרת נופלים לבורות שבין הילוך אחד לשני. פניה סטנדרטית בתוך העיר בהילוך שני מפילה את המנוע לתחום הלא יעיל, והורדה לראשון היא צעד מוגזם תוך כדי נסיעה - ובסופו של דבר הספייס סטאר מתקדמת בעיר בקצב קצת עייף.

מחוץ לעיר קל יחסית לשמור על קצב טוב ולהגיע למהירויות גבוהות, ואין לספייס סטאר בעיה להישאר שם גם לאורך זמן. לא תהיה לה בעיה לעלות לירושלים בקצב הסטנדרטי של התנועה, אם כי רוב הזמן זה יהיה בהילוך שלישי. לזכותה של המיצובישי הידנית יש לציין גם את התפעול הנוח והקל של ידית ההילוכים והקלאץ, למרות תחושת ערפול מסוימת בהעברת ההילוכים.

צריכת הדלק מצוינת בגרסה זו, ועדיפה על התיבה הרציפה בפער גדול יותר מכפי שמספרים הנתונים. ב-3 ימי מבחן מדדנו 17.9 ק"מ לליטר. מרשים.

מיצובישי ספייס סטאר

התנהגות כביש

כאן אפשר להעתיק, מילה במילה כמעט, את מה שכתבנו על הספייס סטאר האוטומטית: עזבו אתכם משטויות. זו מכונית מרושלת ולא מספיק יציבה כשמגיעים לכבישים המפותלים, וצריך פשוט לנסוע בזהירות בתנאים האלה. כיול המתלים, ההיגוי, והשלדה לא מייצר תחושת בטחון. בכל כביש אחר היא מתפקדת בסדר גמור.

סיכום

הגרסה הידנית של מיצובישי ספייס סטאר שווה יותר ממה שהיא מוכרת. היא מרווחת למדי, נוחה לנסיעה וחסכונית מאוד - והביצועים ממילא לא צריכים להוות שיקול עיקרי ברכב כזה. אז איפה בכל זאת הבעיה שלה? מחיר שגבוה ב-12,000 שקל משברולט ספארק, וקרוב מאוד לזה של סיאט איביזה, מציב את הספייס סטאר הידנית בתחרות קשה מאוד.


לדגמי מיצובישי בישראל - מיצובישי



למאמר זה התפרסמו 4 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. פעם היה מיצובישי, היום סתם דראק. (לת)  

נהג,08.01.2014

2. עדיף פורד פיאסטה ידנית (3 שנים אחריות) או פביאה (שנתיים). גם איביזה עדיפה בהרבה!  המחיר הוא 60K - גג!

חובב מכוניות ידניות.,08.01.2014

3. קיה ריו עדיפה וחסכונית יותר  בקרוב תגיע לארץ פיאט פורנו אוטומטית חדשה ותכבוש את...

מיקה,09.01.2014

4. בשלוש מילים  MADE IN THAILAND לא סתם היא לא נמכרת כמו הפיקנט...

חגי,12.01.2014
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים