דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מיצובישי גרנדיס - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...



קודם כל, חשוב שתבדילו – יש מיניוואן ויש מיניוואן. מה כבר ביקשתם? להסיע שבעה נוסעים? בסך הכל מכונית קצת יותר גדולה. לפעמים הפער בין המיניוואנים הוא של כמה סנטימטרים, ושלא יספרו לכם סיפורים. בדרך כלל ההבדל הוא בשורת המושבים האחורית – לשבת עם ברכיים צמודות לסנטר, או בצורה אנושית יותר. גם מקום לאחסנת מטען לא תמיד קיים. יש לא מעט מיניוואנים שעושים צחוק מהמושג "תא מטען", וזה בעייתי במיוחד כשמעוניינים לנסוע בהרכב משפחתי מלא – ואז גם יש לא מעט מטען, במרבית המקרים.

הבה ונחלק אותם לקבוצות: המיניוואנים הקטנים, כדוגמת טויוטה ורסו או מאזדה 5, הינם בעלי בסיס גלגלים של כ-2.7 מטרים ומיועדים ל-5 נוסעים + 2 גמדים מתנדבים (ובמאזדה הגמדים לא ימהרו להתנדב). המיניוואנים הגדולים יותר, כדוגמת קיה קרניבל, פורד גלאקסי או מיצובישי גרנדיס, כבר יאפשרו שינוע אנושי יותר לשבעה נפשות. תוספת של כ-10 סנטימטרים בבסיס הגלגלים וכ-30 סנטימטרים באורך הכולל, עושים את ההבדל.

מיצובישי גרנדיס, בנזין, 2.4, 162,900 שקל

יתרונות

חסרונות

עיצוב מרשים

לא באמת גדולה, על אף המידות

  מרווחת לשבעה נוסעים

תיבת הילוכים בינונית ומיושנת

  תא מטען גדול לעומת המתחרות

כבר לא חדשה




מיצובישי גרנדיס. נראית רעננה גם בגילה המתקדם / צילומים: אייזיק דוידוביץ'

מיצובישי גרנדיס - מלכה עם ותק

מיצובישי גרנדיס היא מלכת המכירות בין המיניוואנים הגדולים. מחיר אטרקטיבי וחבילה מוצלחת מוכיחים את עצמם, למרות גילה המופלג של המכונית. מיצובישי גרנדיס הושקה בשנת 2003, אבל העיצוב החיצוני והפנימי לא מסגירים את גילה – היא נראית עדיין רעננה, דינאמית ואתם יודעים מה? השכנים לא ידעו כלל שהיא כבר סבתא.

צללית הגרנדיס נמוכה יחסית. קו החלונות מתעקל מטה בחלקה האחורי, והיא קורצת ומרמזת על הרוח הספורטיבית אותה היא מתיימרת לספק. "התשוקה לנהיגה", כך כתוב בפרוספקט הרשמי. באשר לתחושת האיכות, אין טענות. הפלסטיקה נעימה, הנדסת האנוש וסביבת הנהג נוחה ומוכרת, הכניסה למושב הנהג והישיבה בו נוחות.

מיצובישי גרנדיס - מאוזנת

 

גם אם תתאמצו, לא תמצאו "פאולים" משמעותיים. המנוע שש לטורים גבוהים, שם הוא במיטבו (למרות השאון הרב). הגיר בעל ארבעת המהירויות אמנם פחות יעיל מתיבות מודרניות בעלות הילוך נוסף, אך ניתן לומר שבסעיף הביצועים הגרנדיס באמת בסדר גמור.

המרווח הפנימי, הורסטיליות, נוחות הנסיעה – תכונות חשובות במיוחד ברכב שכזה , הן בהחלט טובות ואפילו הניהוג, שאמנם אינו ספורטיבי, מתגלה בטוח ונעים. תא המטען בן 320 הליטרים הוא יותר מסביר בגודלו עבור רכב שכזה, (גם אם מדובר בנפח כמעט זהה לזה של פיג'ו 207 הקטנה), ורק יותר מקום לחפצים בחלק הקדמי היה מתקבל בברכה. קיפול המושבים בשורה השלישית הינו קל ונוח, ומותיר אחריו רצפה שטוחה ומשטח הטענה ענק –hide & seat , הם קוראים לזה במיצובישית.


תא המטען גדול ביחס למתחרות, וסביר ביחס לצרכי המשפחה

מיצובישי גרנדיס - מתומחרת

 

מיצובישי גרנדיס חדשה בגרסת Executive הבסיסית אותה בחנו עולה 162,900 שקל, וזהו בהחלט מחיר אטרקטיבי לעומת המתחרות. למעשה, הגרנדיס היא המיניוואן הזול בקטגוריה, אם לא לוקחים בחשבון את גרסת ה-Sport שמייקרת את החבילה בלמעלה מ-40,000 שקל ומעניקה אבזור נוסף (מערכת מולטימדיה, מצלמת רוורס, חישוקים קלים, חלון בגג, מוטות נשיאה בגג, בלם יד מצופה עור) שלדעתנו מיותר לשלם עליו מחיר שכזה.


אפילו המתחרים הקטנים יותר, כדוגמת פיג'ו 5008, מאזדה 5 ורנו גרנד סניק, לא מציעים מחיר נמוך משמעותית אל מול החבילה שמיצובישי גרנדיס מציעה. אז אולי היא לא הכי גדולה, ואולי יש מכוניות מרווחות וחדישות ממנה בקטגוריה - אבל בסיכום הכללי, אנחנו ללא ספק נמליץ על הגרנדיס ללקוח שיחפש רכב לשביעיית נוסעים. 


לדגמי מיצובישי בישראל - מיצובישי

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה