דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מבחן השוואתי: יונדאי קונה EV מול MG ZS EV

Getting your Trinity Audio player ready...

רגע לפני שטסלה הגיעה לישראל, כבשה את שוק החשמליות ויצרה את השסע בין מעריציו האדוקים של אילון מאסק לבין אלו שנשבעים אמונים לבנזין ולטווח הבלתי מוגבל, היתה כאן חשמלית אחרת שכיכבה בטבלאות המכירות. קוראים לה MG ZS, ולמעשה היא עדיין ניצבת בצמרת - אמנם במרחק בטוח מטסלה, אבל עם מספר מכובד מאוד של קרוב ל-1,000 מסירות בחצי השנה הראשונה של 2021. לא רע בשביל מכונית עם טווח מוצהר של 263 קילומטרים בלבד.

צריך להודות שעד עכשיו המתחרות לא עשו ל-ZS חיים קשים במיוחד. סרס 3 ו-GAC GE3 נמכרו כאן בתקינה מוגבלת וללא מערכות בטיחות אקטיביות; פיג'ו 2008, המתחרה מבית, נמכרת במחירים גבוהים משמעותית; ואילו רנו זואי נמכרת במחיר קרוב, אך היא קטנה מה-MG בהרבה וגם היא לא מציעה אביזרי בטיחות מודרניים.

אז עד עכשיו היה קל יחסית ל-MG, אבל גם היה ברור שהתנאים הנוחים האלה הם זמניים בלבד. במקביל להשקת האיוניק 5 שמתחרה בטסלה, הנחיתה כלמוביל בישראל גם את הגרסה החשמלית של יונדאי קונה שמתייצבת ראש בראש אל מול ה-ZS. עם טווח נסיעה עדיף ומחיר קרוב מאוד, העימות בין השתיים היה מתבקש.

להשוואת נתונים: יונדאי קונה מול MG ZS

יונדאי קונה EV מול MG ZS EV

עיצוב וסגנון

ה-MG מציג מראה ג'יפוני קלאסי עם קו מותניים גבוה, חצאיות מושחרות, פסי גגון ופגושים שקצת מזכירים מיגון גחון. יחידות התאורה והסבכה הקדמית מזכירות את דגמי מאזדה, וצבע התכלת כבר הפך לאחד המאפיינים הבולטים של ה-ZS החשמלי. מלבד זאת ומלבד האגזוזים שנעלמו, קשה להבחין בהבדלים בולטים בינו לבין גרסאות הבנזין (שהפסיקו להימכר בינתיים).

יונדאי קונה EV מול MG ZS EV

לקונה צללית נמוכה יותר, ספורטיבית משהו, עם יחידות תאורה צרות ומפוצלות וסבכה קדמית מוחלקת שיוצרת בידול ברור בין הגרסה החשמלית לבין אלו שעדיין שורפות דלקים פוסיליים. חישוקי גלגלים נאים וגימורי אלומיניום בפגושים משלימים את ההופעה המודרנית, אם כי קצת קשה לקבוע במבט ראשון שאכן מדובר ברכב פנאי ולא במכונית סופר-מיני.

יונדאי קונה EV מול MG ZS EV

מבפנים ההבדלים בולטים עוד יותר. ל-MG מראה שמרני משהו עם צבעים כהים, מחוגים אנלוגיים ומסך מולטימידיה שמוטמע בתוך הדשבורד. גם ביונדאי אין חוויית עיצוב סנסציונית, אך אהבנו את המסך הצף, את כפתורי החלפת ההילוכים האלקטרוניים ואת לוח המחוונים הדיגיטלי. נבירה מעמיקה בתפריטים מגלה גם אופציה לתצוגה שונה ומקורית של המחוונים על גבי המסך.

איכות החומרים לא מאוד גבוהה בשני הרכבים, אך זהו עניין מקובל בקטגוריית הג'יפונים הקטנים.

אבזור ותפעול

את ה-MG אפשר לקבל בשלוש רמות גימור. הבסיסית מביניהן עולה 129,000 שקלים (וכרגע אין ממנה מלאי זמין), אך למבחן התייצבה גרסת ה-NET UP S הבכירה שעולה 144,000 שקלים. בתמורה תקבלו מפרט נדיב שכולל בין היתר גג שמש פנוראמי, ריפוד דמוי עור, כוונון חשמלי למושב הנהג וחימום לצמד הקדמיים, כניסה והנעה ללא מפתח, בלם יד חשמלי ועוד. מסך המולטימדיה צבעוני, אך פחות נוח לתפעול: הוא דורש שימוש במגע בלבד, התפריטים בו צפופים ועד עכשיו לא מצאנו דרך הגיונית לחזור מתפריטי המשנה אל מסך הבית.

יונדאי קונה EV מול MG ZS EV

לקונה החשמלי גרסה אחת, במחיר של 143,000 שקלים ועם מפרט עשיר, אם כי מעט פחות: המושבים כאן חשמליים, חיישני חניה קיימים גם מאחור וגם מלפנים, לוח המחוונים דיגיטלי ויש גם בלם יד חשמלי, בקרת אקלים דיגיטלית והנעה מרחוק לטובת קירור הרכב בימים חמים. מסך המולטימדיה אמנם פחות ססגוני, אך הרבה יותר נוח לתפעול.

יונדאי קונה EV מול MG ZS EV

בתחום הבטיחות שני הרכבים מציעים בלימת חירום אוטונומית, תיקון אקטיבי לסטיה מנתיב הנסיעה (שב-MG פעל בצורה מעט אגרסיבית), ניטור שטחים מתים במראות הצד (כולל תיקון היגוי בקונה), התרעת תנועה חוצה מאחור ואורות גבוהים אוטומטיים. ל-MG יש בנוסף בקרת שיוט אדפטיבית שבולטת בחסרונה ביונדאי, אך זה האחרון מפצה עם התרעת פתיחת דלת במעבר רכב חולף והתרעה מפני שכחת ילד במושב האחורי.

הסעיף הזה מסתיים בשוויון - ל-MG יתרון באבזור הנוחות, אך ליונדאי הנדסת אנוש עדיפה.

 
יונדאי קונה EV מול MG ZS EV

שימושיות ומרווח

יתרון של 11 ס"מ במימד האורך מאפשר ל-MG להעניק מרווח טוב יותר לרגלי הנוסעים מאחור, ואילו יתרון של 7 ס"מ בגובה מאפשר לו גם להציע מרווח ראש הולם על אף הגג הפנוראמי. עם זאת, המושב שלו קצר ונמוך יותר ולכן יהיה פחות נוח לנסיעות ארוכות מזה של היונדאי, וגם רוחב המושב צר במעט מזה של הקונה. בשניהם לא היינו מכניסים שלושה נוסעים בוגרים מאחור, אך שני מבוגרים וילד יסתדרו גם בקונה וגם ב-ZS. בשני הרכבים אין פתחי מיזוג מאחור, והנוסעים יאלצו לחלוק בשקע USB בודד. חבל על כל וואט.

בסעיף תאי המטען נרשם יתרון ברור ל-MG, עם נפח של 448 ליטרים לעומת 332 בלבד ביונדאי. הבגאז' של הסיני לא רק גדול יותר אלא גם מציע רצפה מתכווננת, תאי צד שימושיים וגלגל חלופי. את כל אלו לא תמצאו בתא המטען של הקונה.

יונדאי קונה EV מול MG ZS EV

נוחות נסיעה

באופן מסורתי, רכבי פנאי קטנים לא מצטיינים בנוחות הנסיעה. הגבהת הפלטפורמה, שבדרך כלל יועדה במקור למכונית סופר מיני, דורשת הקשחה של המתלים - מה שבא על חשבון יכולת השיכוך. כשמדובר בג'יפונים חשמליים, עם משקל עצמי של למעלה מ-1.6 טונות, מלאכת הכיול הופכת מורכבת בהרבה.

בנסיעה עירונית החוויה לא מושלמת באף אחד מהרכבים: שניהם נוקשים יחסית ומעבירים את פני הכביש לתא הנוסעים, אך היונדאי מרוסן יותר, מתנדנד פחות על פסי האטה ומסתדר טוב יותר עם רצף של שיבושים.

גם מחוץ לעיר התחושות דומות. היונדאי נוקשה וקופצני לעיתים, אך מרוסן היטב ומעביר תחושה בוגרת ויציבה. ה-MG לעומתו נוטה לנוע על כבישים גליים, וגם מסנן פחות טוב את רעשי הכביש והרוח.

יונדאי קונה EV מול MG ZS EV

מנוע וביצועים

נתוני הפתיחה של השניים קרובים מאוד: ל-MG הספק של 143 כוחות סוס לעומת 136 ביונדאי, אך האחרון משיב עם מומנט עדיף של 40.2 קג"מ לעומת 36 ב-ZS. בשני המקרים מדובר בנתונים מצוינים, ובכל הזינוקים הצלחנו לרדת בקלות מרף ה-10 שניות. זה אולי לא מבריק בהשוואה לגרסאות הטורבו של יונדאי קונה, אך עם שניהם תצליחו להביך ברמזור את מרבית הג'יפונים והמשפחתיות הנפוצות.

המומנט העדיף של הקונה מקשה עליו לעיתים ביציאה פתאומית מהמקום ומוביל לסחרור צמיגים קולני, אך היתרון שלו בא לידי ביטוי באופן ברור בתאוצות ביניים, ביציאה מעיקולים ובעקיפות. הוא מגיב מהר לפקודות הדוושה ומצליח להטיס בקלילות מפתיעה את הג'יפון הכבד. ה-MG משתווה לו בזינוקים, אך מתקשה להדביק את הפער כשהקצב עולה.

יונדאי קונה EV מול MG ZS EV

בסוף היום צריך להתחבר לעמדת הטעינה ולהחזיר את הקוטשי"ם האבודים. ל-MG סוללה גדולה יותר, בקיבולת של 45.6 קילוואט-שעה לעומת 39.2 ביונדאי. עם זאת, הקונה היה חסכוני יותר באופן מובהק, ורשם נתוני צריכת חשמל חריגים לטובה. בשיוט בין עירוני בקצב מתון מדדנו אצלו צריכה של 118 וואט-שעה לק"מ, נתון שאמור לספק טווח נסיעה של 332 קילומטרים - כ-10% יותר מהנתון שמבטיח היצרן. נהיגה נמרצת הורידה את הצריכה ל-148 וואט-שעה לק"מ, ובתנאים כאלו הטווח המעשי יעמוד על 265 קילומטרים.

יונדאי קונה EV מול MG ZS EV

ב-MG מדדנו נתון של 139 וואט-שעה לק"מ בנסיעה מתונה, אך בשל הסוללה הגדולה יותר הנתון הזה מספק טווח נסיעה של 328 קילומטרים - פער משמעותי אפילו יותר בהשוואה לנתוני היצרן, שמבטיחים 263 קילומטרים. נהיגה מאומצת הורידה את הצריכה ל-188 וואט-שעה לק"מ והטווח ירד בהתאם ל-242 קילומטרים.

יונדאי קונה EV מול MG ZS EV

ה-MG תומך בטעינת DC מהירה בקצב מירבי של 50 קילוואט, והצליח למלא 1.6 קוט"ש בכל דקה של טעינה. היונדאי מאפשר טעינה בקצב מהיר יותר של 100 קילוואט, אם מצאתם עמדה מתאימה, אך בטעינה שביצענו הפער היה קטן יותר והיונדאי הצליח למלא קרוב ל-2 קוט"ש בכל דקת טעינה.

התנהגות כביש

עם מרכז כובד גבוה יחסית ומשקל עצמי כבד, ג'יפונים חשמליים הם ככל הנראה אחד המתכונים הפחות מוצלחים שיש עבור נהיגה דינאמית. 

ה-MG מתנהל באופן סביר יחסית בין העיקולים, רוכן באופן מוחשי ונעדר כל תקשורת, אך מנגד שומר על אחיזת כביש מוצלחת.

היונדאי לעומתו הוא הפתעה של ממש. כמו בגרסאות המוכרות שלו הוא נהנה משלדה מצוינת ומהיגוי מהיר, צולל בנחישות לתוך העיקולים ומרגיש קליל בהרבה מכפי שהוא באמת. הכוח המתפרץ של המנוע החשמלי מוסיף לא מעט לכל האקשן שמסביב.

יונדאי קונה EV מול MG ZS EV

סיכום

גם אם אין לכם 200 אלף שקלים זמינים עבור טסלה או אחת ממתחרותיה, זו עדיין לא סיבה לזנוח את החלום החשמלי. שני הג'יפונים שפגשנו מעניקים תמורה גבוהה בסעיפי העיצוב, האבזור והביצועים, ונהנים מיכולת חשמלית מוכחת לטווח של כ-300 קילומטרים או קצת פחות - מה שעשוי להניב חסכון של אלפי שקלים בשנה בתקציב התחבורה המשפחתי, וזה עוד לפני שמשקללים את הרווח הסביבתי.

מבין השניים, MG ZS נהנה מעיצוב ג'יפוני יותר ומתנוחת ישיבה גבוהה בהתאם, יש לו גם אבזור נוחות עדיף ויתרון במושב האחורי ובתא המטען. אבל יונדאי קונה מרגיש כמו מוצר מודרני ובשל יותר: הוא נהנה מהנדסת אנוש עדיפה, נוחות הנסיעה שלו טובה יותר, אבזור הבטיחות נדיב יותר, הביצועים עדיפים והתנהגות הכביש שלו יוצאת מן הכלל. טווח הנסיעה הכללי של השניים אמנם כמעט זהה, אך היונדאי משיג אותו עם סוללה קטנה יותר - מה שמוזיל את עלות החשמל השוטפת. 

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. ל MG יש קלף מנצח -> מחיר 
    א.ל, 12-09-2021

    למרות שבמבחן נבדו הגרסה היקרה של MG
    מול הקונה ל MG יש גרסה ב 130K
    וכאן לרכב שהוא רכב שרות העושה את רו הקילומטרז' שלו בנסיעות מנהלתיות יום יומיות (בית, עבודה, חוגים, קניות, בילויים) יש יתרון רציני למחיר כי ביננו הרי לא באמת צריך את כל הגאג'טים לרכב שמבלים איתו בפקקים ומטרתו לחסוך ובחישוב שנתי עדיף רכב של 130 חשמלי על רכב בנזין במחיר של 110 ...

    סגור תגובה

  • 2. עבודה מהבית 
    צחי דבש, 09-10-2022

    דרוש/ה נציג/ת שירות לקוחות-לא מוקד!! ללא מכירות!!
    שכר-48 לשעה, א-ה 8-17 הגשת מועמדות במייל - workingnowonline12@gmail.com

    סגור תגובה

חזור למעלה