דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מבחן דרכים: ב.מ.וו 435 קבריולה

Getting your Trinity Audio player ready...



יש לך חצי מיליון שקל. כלומר, יש לך יותר מזה, אבל אתה מעוניין לקנות מכונית בחצי מיליון שקל. אתה בערך בן 35, אולי קצת יותר, גר בתל אביב. אין לך ילדים, ובאופן כללי אתה סולד ממכוניות גדולות מדי, כך שג'יפ יוקרתי לא בא בחשבון. מכונית סאלון תקנה אולי בפנסיה, ומכונית ספורט? אתה אמנם אוהב לנהוג, אבל לא מוכן לסבול במכונית נוקשה וקיצונית מדי רק בשביל הפעם האחת ההיא בחודש שאתה מגיע לכבישים שאתה אוהב בדרום. חשוב לך הרושם החיצוני, אתה אוהב את המבטים ורוצה לשדר את היכולת שיש לך. אז הלכת וקנית ב.מ.וו 435 קבריולה.


ב.מ.וו 435 קבריולה, טורבו-בנזין 3.0 ליטר, 306 כ"ס, 516,500 שקל

יתרונות

חסרונות

עיצוב
לא ספורטיבית עד הקצה

מנוע
היעדר מערכות בטיחות

נוחות נסיעה
גג פתוח בתל אביב בקיץ


ב.מ.וו 435 קבריולה
ב.מ.וו 435 קבריולה. אוהבת את המבטים ומשדרת שיש לך

עיצוב

יש בה את כל מה שאתה אוהב, בב.מ.וו הזו. קודם כל, היא נראית יוקרתית ומשדרת "אל תתעסקו איתי", כמעט כמו כל ב.מ.וו אחרת. גריל הכליות והמבט הזועף בפנסים מצליחים לפנות לך את הנתיב די בקלות, אבל מה שבאמת יוצר את הרושם זה כמובן הגג הנפתח. זו לא רודסטר קטנה, קבריולה לעניים כמו מאזדה MX5 או אפילו ב.מ.וו Z4. הסדרה 4 קבריולה נראית ארוכה במבט מהצד, חושפת 4 משענות ראש, מכסה מנוע ארוך ותא מטען נפרד – זכר לתצורת הסדאן של הסדרה 3 עליה היא מבוססת. כן, היא נראית קצת כמו מכונית מנהלים – אבל בלי גג, מה שהופך אותה למכונית שמשדרת יוקרה ונינוחות, לצד ספורטיביות ולייף סטייל. ככה אתה אוהב אותה.

קנית אותה בשחור מבריק עם ריפוד חום אצילי קלאסי, אבל היבואנית מציעה אותה גם בלבן עם ריפוד אדום. אולי היה עדיף לקחת את הגרסה הזו?

ב.מ.וו 435 קבריולה

תא הנוסעים

היתה לך כבר ב.מ.וו אחת, די ישנה, אחרי הצבא. נכנסת ל-435 החדשה שלך ואתה מרגיש בבית. תנוחת הנהיגה הנמוכה, ההגה הקטן שיוצא לכיוונך, לוח המחוונים הפשוט עד כדי ספרטניות והקונסולה המרכזית שפונה לנהג. במרצדס בטח יגידו שזה מיושן ויציגו בתגובה את החללית הטכנולוגית שלהם, אבל אתה אוהב את המכונית שלך בקווים נקיים וברורים, אלגנטית וסולידית – לפחות מבפנים.

ברשימת האבזור יש את כל מה שאתה צריך ביומיום: מערכת מולטימדיה עם איכות שמע גבוהה, דיבורית ומחשב מפורט שיודע להציג את המצב של הרכב; גלגלת שליטה נוחה לתפעול המערכת, וכמובן הפיצ'רים הרגילים – בקרת שיוט, מושבים חשמליים, פנסי לד, בקרת אקלים מפוצלת ועוד. במגזין האחרון שקראת סיפרו על מערכות הבטיחות החדשות שנכנסו לרכבים, שיודעות לשמור מרחק, להתריע על סטיה מנתיב ולתקן טעויות היגוי – ואתה קצת מצטער שבב.מ.וו שלך זה לא קיים, אפילו ששילמת יותר מחצי מיליון שקל.

המושב שלך נוח, נמוך מאוד אבל תומך במידה טובה בגב. זה לא מושב לנהיגה ספורטיבית, ובגלל זה לפעמים קצת חסרה תמיכה צידית. מאחור המרווח מצומצם מאוד, כצפוי, אבל מספיק בשביל שני האחיינים שלך שישמחו להצטרף גם אם תשים אותם בבגאז'. אם כבר מדברים – אז הבגאז' פה קטן, מאוד קטן, גם כשהגג סגור. מספיק לשני תיקים קטנים או כמה שקיות, לא יותר מזה.

ב.מ.וו 435 קבריולה


נוחות נסיעה

אחת הסיבות שקנית את ה-435 קבריולה ולא את ה-Z4, למשל, היא נוחות הנסיעה. כבר בנסיעת המבחן שביצעת הרגשת שהיא יודעת לספוג שיבושים בצורה טובה מאוד, ואתה מאוד מרוצה מזה – אפילו שאתה קצת חושש שתגלה התנהגות כביש לא הכי חדה בגלל הרכות היחסית הזו. הב.מ.וו שלך נוחה ונינוחה, משרה מין רוגע נעים, גם על כבישים מהירים וכמובן שבנסיעה איטית בתוך העיר.

אם מנטרלים את ההערות הטורדניות של כל מי שרואה אותך נוסע ככה עם הגג פתוח (וקשה לנטרל אותן בתל אביב), אפשר להנות מחוויה נעימה מאוד בנסיעה עירונית – כל עוד לא עשית את הטעות ופתחת את הגג באמצע אוגוסט בצהריים. וברור שעשית את הטעות, כי בשביל מה קנית את הקבריולה אם לא בשביל זה. אבל בסוף נמאס לך וסגרת את הגג (רק במהירות זחילה, ודי לאט למען האמת) – ואז גילית שדה ראיה מצומצם בגלל קורות A עבות, ושדה ראיה עוד יותר בעייתי לאחור. אין פה מצלמת רוורס, אבל לפחות בחניות הצפופות אפשר תמיד לפתוח את הגג וליהנות מראות מושלמת.

מחוץ לעיר הב.מ.וו עדיין מאוד נוחה, אבל כשהגג פתוח קשה להשיג את אותה אווירה רגועה. המון רוח ורעש מטרידים אותך מכל כיוון, ולפעמים זה קצת פחות שווה את מבטי הקנאה. אז אתה מפרק ומתקין את הרשת מעל המושב האחורי, סוגר את החלונות (אבל לא את הגג) וזה קצת נרגע. בסוף אתה נשבר וסוגר גם את הגג, ואז מגלה שהמכונית שלך יודעת לא רק להיות קבריולה מוחצנת – אלא גם מכונית קופה מהודקת, נעימה ושקטה. כאילו מעולם לא היה כאן גג פתוח.

ב.מ.וו 435 קבריולה
ב.מ.וו 435 קבריולה. גג פתוח בקיץ - לא רעיון טוב

מנוע ותיבת הילוכים

יותר משאתה אוהב מכוניות חזקות (ואתה אוהב, אוהו כמה שאתה אוהב), אתה יודע להעריך עבודה הנדסית משובחת. על המנוע הזה של ב.מ.וו כבר שמעת הרבה: קראת עליו במגזינים, נהגת אצל חבר, סיפרו לך עליו תשבוחות באולם התצוגה. היה ברור לך שזה המנוע שתיקח עם הסדרה 4 קבריולה החדשה שלך. מדובר במנוע 6 צילינדרים בטור, 3,000 סמ"ק עם שני מגדשי טורבו, שכבר כמה שנים טובות מככב בתחרות "מנוע השנה" באירופה. 306 כוחות סוס יש לו כאן וגם 40 קג"מ, מה שמביא את הקבריולטית הכבדה שלך ל-100 קמ"ש בתוך 5.5 שניות.

אבל יותר מהכוח והמהירות שהב.מ.וו שלך מסוגלת לצבור, מה שהכי מרשים אותך זה האופן בו היא עושה את זה. המנוע ליניארי להחריד, מספק עתודות כוח מסל"ד אפסי ועד לקו האדום, ובכל שלב מרגיש כאילו יש לו המון אוויר וכל מה שהוא צריך זה שתמשיך ללחוץ על הגז. זה כוח נעים, מדגדג בגב, מגרגר באוזן ומפתה את רגל ימין ללחיצה הגונה נוספת. הקצב בו היא צוברת מהירות, כולל מהירות אוטובאנית טיפוסית, הוא פשוט מסחרר. הקלות שבה זה מתבצע גורמת לך לקוד בפניו. אם היית באולם קונצרטים, זה השלב שבו היית קם על הרגליים ומוחא כפיים.

ואל המנוע הנפלא הזה מצטרפת תיבת הילוכים משובחת, אוטומטית מעולה עם 8 הילוכים שיודעת לעשות בדיוק את מה שצריך כדי לא להפריע לסימפוניית הצילינדרים שמתנגנת מלפנים. השליטה מההגה מדויקת ונכונה, מאפשרת לך להרגיש כמו מנצח על התזמורת.

ובסופו של יום, אתה גם מבקר בתחנת הדלק מדי פעם. ברור שזה לא הדבר הכי חשוב לך, אבל בכל זאת מדדת כדי להשוות מול מכוניות שהיו לך בעבר. בנהיגה יומיומית רגועה הצלחת להגיע גם ל-9.5 ק"מ לליטר; אחרי סשן נהיגה ספורטיבית מדדת גם 5 ק"מ לליטר, והממוצע הוא איפשהו באיזור ה-8.5 ק"מ לליטר. לא רע.

ב.מ.וו 435 קבריולה
ב.מ.וו 435 קבריולה. עבודה הנדסית משובחת

התנהגות כביש

לא יכולת להתאפק. ביום השני שלך איתה, לקחת את ה-435 קבריולה לסשן נהיגה ספורטיבית בהרי ירושלים. בסוף השבוע כבר הדרמת איתה לסדום-ערד, הכביש היחידי בישראל שמהווה מבחינתך מדד לנהיגה ספורטיבית, אחרי שכבר נהגת על כמה מסלולים באירופה. ידעת שזו לא מכונית ספורט בהגדרה, ידעת שהיא שוקלת 1.8 טון וגם ידעת שמכוניות פתוחות מתנהגות פחות טוב  - אבל בכל זאת, קנית ב.מ.וו ויש לה 306 כ"ס והנעה אחורית – זו לא מאזדה 3, כן?

קח קופסת נעליים, תנסה לקמט אותה. עכשיו תוריד לה את המכסה ותנסה שוב. קל יותר, נכון? ככה הסביר לך חבר את ההבדל בהתנהגות הכביש בין מכונית סגורה לפתוחה. כדי שזה לא יקרה, ה-435 שלך קיבלה הרבה מאוד חיזוקים – שהוסיפו הרבה למשקל, אבל גם תרמו לחוזק המבני של השלדה. ביחס לסדרה 4 קופה שנהגת עליה פעם, זו מרגישה קצת יותר מהודקת בגלל תוספת המשקל. המתלה הקדמי כבר לא רך ו"עסוק" כל הזמן, אלא יש תחושה של יותר דיוק ואחיזה.

ההגה שלה חד ומהיר, אם כי לא מחזיר מספיק פידבק, וההנעה האחורית מאפשרת לך מדי פעם להוציא אותה לדריפט שעושה לך נעים אבל לצמיגים קצת פחות. את הדריפטים והשטויות אתה מרשה לעצמך לנסות רק כשהבקרות מנותקות, או כמעט מנותקות. בדרך כלל אתה נוסע בכבישים האלה על מצב "ספורט", ואז מקבל אחיזת כביש סופר-גבוהה ויכולת נסיעה בקצב מאוד מאוד מהיר. כשאתה רוצה קצת להשתעשע, אתה מעביר ל"ספורט+" ונהנה מקצת כשכושי זנב.

בכבישי ירושלים, ברור לך שזו לא מכונית ספורט טהורה. היא כבדה ויחסית ארוכה, ולוקח לה זמן להגיב לפקודות שלך. העברות המשקל מתבצעות בגמלוניות מסוימת, והיא לא צוללת לתוך הפניה בנחישות. אבל על כבישים רחבים ומהירים יותר, כאלו שמצאת באיזור ים המלח, היא מפגינה יכולות מאוד גבוהות. בנהיגה מדויקת אתה מצליח להשיג קצב מאוד מהיר, שולט עליה בדייקנות ונהנה מההתמסרות של המכונה לגחמות שלך. אולי לא לכולן, ולא בכל כביש, ולא בתזזיתיות ובשובבות שהיית רוצה – אבל היי, לא לקחת את ה-M135. זו ה-435, והיא עושה את הדברים בסגנון אחר. יותר GT מאשר מכונית ספורט.

ב.מ.וו 435 קבריולה
ב.מ.וו 435 קבריולה. יותר GT מאשר מכונית ספורט

סיכום

אז קנית ב.מ.וו 435 קבריולה, ואתה מאוד אוהב את המכונית שקנית. בשבילך, יש בה הכל: היא נראית נהדר ומושכת המון מבטים, מספקת את האווירה המיוחדת של הקבריולה, נוחה מאוד לנסיעה, חזקה בצורה מעוררת השתאות וגם מפגינה יכולות ספורטיביות גבוהות במקומות הנכונים. ככה אתה אוהב אותה: טובה בהכל, לא קיצונית באף תחום ובטח שלא מפשלת באף סעיף.


לדגמי ב.מ.וו בישראל - ב.מ.וו

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה