בחר רכב
רכב חדש 2019
רכב משנים קודמות

לקסוס ES - מבחן רכב

לקסוס ES - מבחן רכב


לקסוס ES היא מכונית בת 30 שנה, אבל רק בדור השביעי שלה היא הגיע לישראל. ועכשיו - המבחן גם בוידאו



מאת: רן סגל
צילומים: הדר קמינסקי
צילם וערך וידאו: שלו שטיינבאום
 
מותג לקסוס נוסד בשנת 1989 ויחד איתו הגיעה לעולם לקסוס ES. המותג בפני עצמו יועד באותן שנים בראש ובראשונה לשוק האמריקאי; הייעוד של ה-ES לא שונה. 30 שנה מאוחר יותר, בדור השביעי שלה, היא החליפה באירופה את ה-GS הוותיקה ומתברגת בין ה-IS ל-LS. באותה הזדמנות היא סוף סוף הגיעה לישראל.
 

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: לקסוס ES


לקסוס ES, מנוע 2.5 ליטר היברידי, תיבה רציפה, 218 כ"ס, מ-299,000 שקל
יתרונות
חסרונות
אבזור
הנדסת אנוש
צריכת דלק
ביצועי מנוע
נוחות נסיעה
  התנהגות כביש


לקסוס ES הסאלונית מכוונת למרכז קטגוריית הסאלון, מול מכוניות כמו אודי A6 ומרצדס E קלאס. עם זאת, המחיר שלה נמוך במאות אלפים - וקרוב יותר למכוניות המנהלים, כלומר A4 ו-E קלאס. אז מי היא באמת ומה סביבת המחיה הטבעית של ה-ES? 
 


עיצוב

העיצוב החיצוני הוא אחד הדברים הבולטים ביותר ב-ES החדשה. שפת העיצוב החדשה של לקסוס מפתיעה בכל פעם; זו לא מכונית שאפשר להתעלם ממנה. הקווים מחודדים וארוכים, פנסי הלד האחוריים מזכירים את ה-LC המהממת וכמובן הפנסים הקדמיים המחודדים בולטים עם חזית שעון החול הענקית, שכאן זכתה לקווים מאונכים. מאחור לא תמצאו פתחי מפלט, מכיוון שבדגמים ההיברידיים אוהבים בלקסוס להסתיר אותם.
 
בפנים העיצוב כבר סולידי יותר. הקווים ארוכים וזוויתיים וכמעט כל חלק מצופה עור איכותי. הצבע החום משרה אווירה יוקרתית וקלאסית, והשילוב של 3 גווני חום מרגיש כבד ולפעמים קצת מבוגר. זה לא משהו שיתאים לכל אחד.

לקסוס ES
 

תא הנוסעים

כבר כשמתקרבים לרכב נדלקת תאורה בידיות הפתיחה ובפנים הרכב. בנוסף ניתן לפתוח ולנעול את הרכב בנגיעה גם בידיות האחוריות - לא מובן מאליו.
 
המושבים הקדמיים מתכוונים חשמלית עם טווח די רחב. הם נוחים ותומכים ואפילו יש הדום קטן לירכי הנהג. בהחלט אפשר להעביר בהם שעות של נסיעה בנוחות. בכניסה ויציאה מהרכב ההגה והמושב מתרחקים לטובת גישה נוחה יותר - כאשר ניתן אפילו להגדיר את המרחק והכיוון או לבטל את הפונקציה - העיקר שתרגישו בנוח. רק חבל שההגה לא יוצא מספיק החוצה, כי אז תנוחת הנהיגה הייתה מושלמת.
 
מרווח הראש סביר בלבד עקב החלון בגג (גם כאשר המושב מכוון לרמה הנמוכה ביותר). למרות זאת שדה הראיה טוב מאוד, גם לפנים וגם לאחור. אם אתם בכל זאת חוששים לשפשף את הרכב, נספר כי בגרסה הבכירה יש מערך מצלמות היקפיות מצוין שאפשר להפעיל באופן יזום גם בנסיעה איטית.
 
ליושבים מלפנים יש שני שקעי USB, שקע AUX ואפילו כונן CD (מישהו עוד משתמש בזה היום?).

לקסוס ES
 
המרווח מצוין גם מאחור. הכניסה למושב האחורי נוחה לאור מפתח דלת רחב ושני היושבים בצדדים יהנו ממושבים נהדרים ותומכים. המושב מעט נמוך, אבל מרווח הברכיים מצוין ואפשר לשלוח את הרגליים לפנים כך שהירכיים ינוחו על המושב. מהבחינה הזו ה-ES נמצאת בחלק העליון של קטגוריית הסאלוניות. למרות עיצוב הגג המשתפל, מרווח הראש סביר בהחלט. היושב באמצע יאלץ להתמודד עם תעלת הינע גבוהה יחסית ויאלץ לשבת בפישוק, אבל זה עניין שגרתי במכוניות כאלו.
 
היושבים מאחור יהנו מפתחי מיזוג לאחור (ללא שליטה על הטמפרטורה), ידיות אחיזה, ווים בתקרה, תאורה נפרדת לכל נוסע, תאים בגב המושבים הקדמיים, משענת יד בין המושבים עם תא לטלפון, תא גדול נסגר שיוכל לאכלס גם טאבלט ושני מחזיקי כוסות. כדי להטעין את המכשירים יש שני שקעי USB ושקע 12 וולט וממשענת היד יש גם גישה לתא המטען. זהו אחד המושבים האחוריים הנעימים ביותר לנסיעה.
 
בלקסוס ES יש שני מסכים דיגיטליים. מול הנהג ישנו לוח מחוונים דיגיטלי (עם שני שעוני אנלוגיים - מד חום מנוע ומד דלק), שגם משנה את התצוגה בהתאם למצב הנהיגה: במצב רגיל או חסכוני יוצג מד ניצול אנרגיה שבמצב ספורט יהפוך למד סל"ד. בתוך לוח המחוונים יש גם את מחשב הדרך והתפעול שלו נעשה מההגה. לוח המחוונים קצת עמוס, אבל מתרגלים לזה מהר.

לקסוס ES
 
בנוסף ישנו מסך מולטימדיה מרכזי, בגודל 8 אינץ' בגרסה הבסיסית או 12.3 אינץ' בבכירה. התפעול שלו נעשה בעזרת משטח מגע וזה ללא ספק מסורבל יותר, במיוחד בזמן נהיגה. זה גם הרבה פחות אינטואטיבי מגלגלות השליטה של אודי ומרצדס, למשל.
 
לקסוס ES מגיעה בשתי רמות גימור - "Premium" ו"High Premium". כבר ברמת הכניסה תקבלו המון אבזור: תאורת לד מלאה, מושבי עור עם כוונון חשמלי, חימום ואוורור, הגה עם כוונון חשמלי וזכרונות להגה ולמושבים, חישוקים קלים בגודל 18 אינץ', גג שמש חשמלי ווילון אחורי חשמלי (שגם מתקפל אוטומטי בשילוב לרוורס) ועוד פריטים רבים אחרים.
 
בגרסת High Premium מתווספת תאורה קדמית אדפטיבית ועוקבת פנייה, מסך המולטימדיה גדול יותר ויש גם משטח טעינה אלחוטי ומצלמות היקפיות.
 
אבזור הבטיחות עשיר ודומה בשתי הגרסאות. יש 10 כריות אוויר ומכסה מנוע אקטיבי שמתרומם בזמן פגיעה בהולכי רגל, על-מנת להרחיק את הולך הרגל מפגיעה במנוע למשל. יש גם בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב כולל התערבות אקטיבית בהיגוי, התרעת תנועה חוצה מאחור ובלימה אוטונומית בנסיעה לאחור במהירות איטית, התרעת רכב בשטח מת, מערכת זיהוי תמרורים ובקרת שיוט אדפטיבית עם יכולת מעקב אחרי הרכב מלפנים.

לקסוס ES
 
הנדסת האנוש בלקסוס ES דומה לדגמי לקסוס האחרים, וזו לא בהכרח מחמאה. מלבד משטח המגע שכבר הזכרנו, גם התפריטים במערכת כוללים לא מעט תתי תפריטים וטקסטים מרובים - מה שקצת מסרבל את השליטה. המסך המפוצל לא תורם לנוחות ולא פעם זיהינו כפל תצוגות. בנוסף לא מצאנו מחוץ לתפריטי המולטימדיה כפתור לסנכרון איזורי הטמפרטורה וגם התאורה הראשית ברכב לא נכבית עם נעילת הרכב.
 
בלקסוס ES יש גם לא מעט תאי אחסון: ישנם תאים לפני ואחרי ידית ההילוכים עם אפשרות הגבהה לתא עצמו, תא גדול בין המושבים שמאפשר פתיחה גם מימין וגם משמאל, כך שלא צריך להפריע לנהג אם רוצים להניח את הטלפון במשטח הטעינה, וגם תא כפפות צנוע יחסית.

לקסוס ES
 
איכות החומרים וההרכבה נהדרת. העור איכותי ועבה ואפילו המקשים שעל ההגה הרגישו איכותיים, אבל יש פה ושם פלסטיקה פחות נעימה כמו בתחתית מסך המולטימדיה ובחלקים נמוכים בתא הנוסעים.
 
תא המטען ב-ES לא נפתח חשמלית, אלא מכפתור בתוך הרכב, מהשלט או מכפתור שנמצא בדלת תא המטען, אך במיקום צידי ולא נוח. הפתח עצמו צר יחסית ולא יהיה קל להכניס מזוודה גדולה למשל. בתוכו יש שני ווי תליה וזהו. התא עצמו בנפח 454 ליטר שזה אפילו פחות מלא מעט מכוניות משפחתיות קטנות יותר. זה המס כשנוסעים ברכב היברידי.

לקסוס ES
 

נוחות נסיעה

נוחות הנסיעה העירונית ב-ES טובה מאוד. הלקסוס הגדולה עוברת פסי האטה בריכוך מרשים והיא אינה מתנדנדת. היא גם כמעט מעלימה לגמרי שברים קטנים בכביש. גם בנסיעה בין עירונית לקסוס ES מספקת את הנוחות לה היינו מצפים ממכוניות סאלון - אפשר להעביר פה שעות של נסיעה בנוחות מרשימה. על כבישים גליים היא אולי פחות הדוקה מדגמי הסאלון של אודי, למשל, אבל ברוב הזמן היא תהיה נוחה יותר.
 
בידוד הרעשים נהדר. רק כשלוחצים על דוושת ההאצה נשמע קולו של המנוע ורעשי רוח מצטרפים רק במהירויות גבוהות. בסך הכל היא רכה, נעימה ומבודדת.

לקסוס ES
 

מנוע ותיבת הילוכים

המנוע בלקסוס ES משתייך לדור הרביעי של מערכות ההנעה ההיברידיות של טויוטה. אז מה זה אומר בעצם? מדובר כמובן במנוע בנזין המשודך למנוע חשמלי. המנוע החשמלי קטן יותר אך חזק יותר ויחידת השליטה ההיברידית תוכננה להעביר את הכוח בצורה ליניארית יותר. ב-ES ישנו מנוע בנפח 2.5 ליטר ויחד עם המנוע החשמלי ההספק המשולב עומד על 218 כ"ס. המומנט המרבי עומד על 22.5 קג"מ ב-3,600 סל"ד. כמו בדגמים אחרים של טויוטה ולקסוס, התיבה כאן רציפה והיא פועלת בצורה טובה ושקטה.
 
לפי הנתונים היבשים, זה לא נראה כאילו הלקסוס ששוקלת כמעט 1.7 טון תזוז בקלילות, ואכן אין פה את הכוח המתפרץ כמו במנועי הטורבו של אודי וב.מ.וו למשל; אבל בזכות המנוע החשמלי שמספק מומנט נכבד כמעט באופן מידי, ה-ES זזה בזריזות ועל פי המפרט הטכני היא מסיימת את המאוץ ל-100 קמ"ש ב-8.9 שניות. בשיוט בכלל אין בעיה. אז נכון, מי שאוהב את חווית הביצועים ירגיש ללא ספק שהלקסוס פחות מהירה מהמתחרות שלה, אבל בנסיעה שגרתית לא חסר כוח.
 
צריכת הדלק במהלך ימי המבחן עמדה על 15 ק"מ לליטר וזה בהחלט נתון טוב עבור מכונית כבדה, גדולה והיברידית.

לקסוס ES
 

התנהגות כביש

בכל כניסה חדשה לרכב סאלון יש לפעמים תחושת "אוטובוס" כזו; צריך כמה רגעים ללמוד את המידות של הרכב. גם הכניסה ל-ES היא כזו, אבל ההתאקלמות נעשית במהירות ולמרות הגודל של הרכב (כמעט 5 מטרים) התמרון העירוני נעשה בקלות יחסית (יחסית למכוניות סאלון כן? לא לקיה פיקנטו). ההגה מהיר וקל לבצע תמרוני פרסה למשל.
 
לעומת רוב מכוניות הסאלון, ההנעה ב-ES היא קדמית. ולעומת מרביתן ששמות את הדגש על התחום הדינאמי, כמו ב.מ.וו סדרה 5, יגואר XF ואפילו קאדילק CTS - כאן תמצאו התנהגות כביש בטוחה מאוד עם אחיזה טובה ונשלטת, אבל אל תצפו לתגובות ספורטיביות מההגה ומהשלדה. היא לא ספורטיבית בשום צורה והרבה פחות מדברת אל הנהג בהשוואה למתחרות האירופיות שלה. ולא רק אליהן.

לקסוס ES
 

סיכום

לקסוס ES היא מכונית סאלון מרשימה. אי אפשר להתעלם מהעיצוב המוחצן ומעיצוב הפנים הקלאסי. היא גם מביאה רמה גבוהה מאוד של נוחות ורשימת האבזור שלה ארוכה מאוד. יתרונות נוכל למצוא גם בסעיפי צריכת הדלק, בידוד הרעשים והבטיחות.

לקסוס ES
 
אבל בקטגוריית הסאלון זה לא הכל. כמעט כל המתחרות שלה פונות יותר לנהג ומציעות יותר בתחומי יחידת ההנעה, הביצועים ובאופי הדינאמי. בכך הלקסוס נחותה מהן, אבל מי שמחפש את החוויה השקטה, הרגועה והיוקרתית (ואפילו החסכונית) - ימצא בה בדיוק את מה שהוא מבקש, ויקבל תמורה טובה מאוד למחיר.
 
 
לדגמי לקסוס בישראל - לקסוס
 
למאמר זה התפרסמו 2 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. האם זה המנוע של הראב 4?  הנתונים על הנייר זהים מבחינת נפח והספק

אזרח,16.01.2019

2. דיזל הרבה יותר טוב  מנועי הדיזל יותר חסכוניים מההיברידיים וגם הרבה יות...

אריק,16.01.2019
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים