בחר רכב
רכב חדש 2020
רכב משנים קודמות

יונדאי i10 - מבחן רכב

יונדאי i10


הדור החדש של יונדאי i10 עבר שיפור בכל תחום, אבל התיבה הרובוטית יצרה חששות לא מעטים. האם הם מוצדקים?



כתב וצילם סטילס: נועם ריין
צילום ועריכת וידאו: שלו שטיינבאום
 
סגמנט מכוניות המיני, ששטף את ישראל מאז 2009 הודות למיסוי הירוק, נשאר בשנים האחרונות סגמנט של 3 דגמים בלבד: קיה פיקנטו, מלכת המכירות הכמעט נצחית; יונדאי i10, האחות התאומה שאחזה בסגנות, ושברולט ספארק שמכרה אלפי יחידות מדי שנה אך לא הגיעה למספרים של צמד הקוריאניות.
 
לאחרונה נראה שהסגמנט הזה מצטמצם במהירות. היצרניות האירופיות עוזבות את הזירה, בשל תקנות הזיהום המחמירות שמאלצות אותן לפתח דגמים חשמליים ויקרים יותר (או גרסאות חשמליות - ושוב, יקרות - של אותם דגמים ותיקים). ספק אם שברולט תאריך את ימיה של הספארק, שלא מצליחה במיוחד בארה"ב, ואילו יונדאי וקיה הסבו את דגמי המיני שלהם לתיבות הילוכים רובוטיות במטרה לחסוך בצריכת הדלק ובפליטת המזהמים - מהלך שעלול להרתיע חלק מהלקוחות.
 
אבל בינתיים התפתח לו משבר כלכלי בשל התפשטות וירוס הקורונה, ופתאום קניה של מכונית קטנה, חסכונית וזולה נראית כמו צעד הגיוני למדי. יתכן שדווקא בתקופה הזו יש מקום משמעותי יותר למכוניות המיני; יתכן שיונדאי i10 החדשה הגיעה לעולם בדיוק בזמן הנכון. אבל איך היא בכלל?

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: יונדאי i10


יונדאי i10, מנוע 1.2 בנזין, 84 כ"ס, רובוטית, מ-79,900 שקלים
יתרונות
חסרונות
מערכות בטיחות
תיבת הילוכים
צריכת דלק
ביצועים
נוחות נסיעה
  חסר חוט למדף תא המטען...


עיצוב

יונדאי i10 החדשה נראית נהדר לטעמנו. הפרופרוציות מדויקות יותר וגמלוניות פחות מאלו של הדור הקודם, הודות לתוספת קלה במדדי הרוחב, האורך ובסיס הגלגלים, ובמקביל קיצוץ קל בגובה. אהבנו גם את פריטי העיצוב היחודיים: חישוקי ה-"16 המעוצבים, המראות השחורות, "נקודות" הלד מלפנים, הצביעה השחורה לגג וסמל ה-i10 על הקורה האחורית. לבד מהאחרון, כל הפריטים שהזכרנו זמינים ברמת הגימור הבכירה בלבד. את הגג בגרסה הזו ניתן לקבל גם בצבע אדום, כך שניתן לייצר שילובי צבעים מקוריים למדי.
 

גם מבפנים המראה מרשים, אפילו קצת מרצדסי - הודות לפתחי המיזוג העגולים בצדדים ומסך המולטימדיה שמתמזג עם לוח המחוונים. הטקסטורה המעניינת על המושבים, הדשבורד והדלתות מצליחה לחפות על חומרים באיכות פשוטה יחסית.

יונדאי i10
 

תא הנוסעים

תנוחת הישיבה גבוהה כמו בדורות הקודמים, אולי מעט פחות. מושב הנהג נוח יחסית למקובל בקטגוריה, אך ההגה מתכוונן רק לגובה. למרות זאת הצלחנו למצוא תנוחה מדויקת בקלות.
 
סביב הנהג פזורים תאי אחסון רבים, שמצליחים להשכיח את העובדה שמדובר במכונית מיני קטנטונת. ישנם ברכב שני שקעי USB, אך אפילו לא שקע אחד של 12 וולט. מילא.

יונדאי i10 תא הנוסעים
 
רשימת האבזור דומה למדי בכל הגרסאות. הפריט העיקרי ברכב הוא המולטימדיה, בגודל 8 אינץ', שמציעה קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי וגם מציעה מצלמת רוורס לא רעה. התפעול של המערכת נוח וידידותי הודות לשימוש בכפתורים פיזיים ולא רק במגע. ניתן לרכוש גם מערכת הפעלה מקומית של היבואנית כלמוביל הכוללת ווייז, פאנגו ואפליקציות אחרות בעברית.
 
מעבר למסך המצוין אין ברכב עוד פריטי אבזור רבים. בגרסת הסופרים הבכירה יש גם בקרת אקלים ופנסים עוקבי פניה, וזהו בערך.

יונדאי i10 מושבים
 
אה, ועוד משהו. יש גם את מפרט הבטיחות. יונדאי מציגה כאן את מערך אביזרי הבטיחות המקיף ביותר שפגשנו עד היום במכונית מיני כלשהי. זה כולל בלימת חירום אוטונומית - שיש גם אצל המתחרות - וגם תיקון אקטיבי לסטיה מנתיב הנסיעה (לראשונה בסגמנט), אורות גבוהים אוטומטיים, התרעת עייפות ומערכת שמתריעה על תחילת תנועה של הרכב מלפנים. שאפו.
 
במבחן הפרקטיקה, יונדאי i10 ממשיכה להוביל את הקבוצה שלה. המושב האחורי מציע מרווח מצוין לשני נוסעים בוגרים עם שפע של מקום לרגליים ולראש. היושבים מאחור יהנו גם מווי תליה ותאי אחסון בדלתות. לנוסע שלישי, כמובן, יהיה צפוף מאוד.

יונדאי i10 מושב אחורי
 
תא המטען מציג נפח דומה לזה של הדור הקודם - 252 ליטרים. הוא לא גדול מאוד לכשעצמו, אך ההטענה שלו נוחה יותר מבעבר בשל סף מעט יותר נמוך. באופן תמוה, למדף של תא המטען אין חוט שמחבר אותו לדלת.

יונדאי i10 תא מטען
 

נוחות נסיעה

הגידול במימדים הוביל (וכנראה לא רק הוא) לשיפור משמעותי בנוחות הנסיעה. אמנם, מרגישים את שיבושי הכביש בנסיעה עירונית, אך היונדאי הקטנה מציגה אופי בוגר ונינוח, סופגת באופן מעודן את השברים ולא הופכת קופצנית באף שלב. סביר להניח שבגרסאות עם חישוקים קטנים יותר היא תהיה אפילו עוד יותר נוחה.
 
גם מחוץ לעיר היא שומרת על נוחות מצוינת עבור מכוניות מסוגה, כולל בידוד רעשים מצוין עד 100 קמ"ש לפחות. נעים מאוד לנסוע ב-i10 החדשה.

יונדאי i10 החדשה
 

מנוע ותיבת הילוכים

על פניו, המנוע של ה-i10 החדשה מזכיר מאוד את קודמו: מדובר במנוע 4 צילינדרים בנפח 1.2 ליטרים, עם הספק של 84 כ"ס ומומנט של 12 קג"מ. בפועל מדובר במנוע שונה, עם נפח קטן ב-50 סמ"ק מזה של הדגם היוצא וגם מהלך בוכנה וקדח שונים.
 
כך או אחרת, מדובר במנוע מעודן ומוצלח מקודמו. הוא שקט, ליניארי ומייצר כוח די הצורך על מנת לשנע את המכונית הקטנה בקצב משביע רצון. אין לו צליל מתכתי או תחושה מתאמצת. יופי של מנוע.

יונדאי i10 רובוטית
 
ועכשיו הגיע הזמן לדבר על תיבת ההילוכים.

את תיבת 4 ההילוכים האוטומטית החליפה כאן תיבת 5 הילוכים רובוטית בעלת מצמד יחיד. תיבה כזו היא מקור ברור לחששות: עד היום, כל מכונית שפגשנו עם תיבה כזו הציגה אופי פעולה גס ולא נינוח, עם החלפות הילוכים שטלטלו את הרכב. כאן המצב שונה בתכלית.
 
לבקשת היבואנית, הוכנסו כמה שינויים בניהול התיבה בדגמים שמשווקים בישראל (וזו הסיבה שבגללה תקראו בחו"ל ביקורות קשות יותר מאלו שנכתוב כאן). התיבה ה"ישראלית" מחליפה הילוכים בשלב מעט יותר מאוחר וגם יוצרת הפחתה רגעית של המומנט בעת העברת ההילוך.

יונדאי i10 2020
 
התוצאה מעודנת ונעימה משציפינו. זו עדיין לא תיבה אוטומטית קלאסית, והחלפות ההילוכים מורגשות מאוד, אך זו כנראה התיבה הרובוטית הטובה ביותר שפגשנו עד היום. טלטולים כמעט ואין והתחושות העיקריות הן השהיות ברורות בתאוצה בעת החלפת ההילוכים. כאילו מישהו מגיע ו"מנתק" את דוושת הגז לרגעים ספורים. 
 
זה משפיע בעיקר בתאוצות, במיוחד בתאוצות חזקות. יונדאי i10 היא מכונית איטית למדי: היא מגיעה ל-100 קמ"ש בתוך 15.8 שניות. זה הרבה מאוד. הגרסה הידנית, לשם ההשוואה, עושה זאת בתוך 12.6 שניות בלבד.
לטעמנט, זה בהחלט משהו שניתן לחיות איתו. התיבה הרובוטית היא לא הברקה גדולה ולא תירשם כאחת ההצלחות ההנדסיות הבולטות של מהנדסי יונדאי, אבל היא גם רחוקה מלהיות אסון. קחו נסיעת מבחן ותרגישו בעצמכם.

יונדאי i10 סופרים
 
ההשפעה המתבקשת של התיבה הרובוטית היא בסעיף צריכת הדלק, שם מדדנו 16.6 ק"מ לליטר בשיוט פרברי בין רמזורים. בנסיעה מאומצת יותר הנתון הגיע ל-13.7 ק"מ לליטר. מדובר בשיפור של 20% לפחות בהשוואה לדור הקודם.

יונדאי i10 כחולה
 

התנהגות כביש

גם כאן השינוי במימדים בולט מאוד לטובה. יונדאי i10 החדשה היא מכונית מאוזנת, נעימה, בטוחה וצפויה מאוד, שמשרה שקט ובטחון על הנהג גם בתנאים מאתגרים ובעיקולים מהירים. האחיזה גבוהה מאוד, ההיגוי מדויק והרכינה מצומצמת יחסית. היונדאי לא "מהנה" במובן הספורטיבי של המילה, אך היא מרגישה לפרקים כמו מכונית מקטגוריה גדולה יותר.

יונדאי i10 מבחן
 

סיכום

יונדאי i10 היא מכונית מיני מצוינת כמעט בכל פרמטר. היא מאובזרת היטב, בטיחותית, חסכונית בדלק, מרווחת במידה סבירה, מתנהגת היטב ונוחה לנסיעה. לטעמנו היא גם נראית לא רע בכלל.
 
ומה לגבי הגיר? הוא ללא ספק נכלל ברשימת החסרונות של המכונית ולא ברשימת היתרונות, אבל לא מדובר בדיל-ברייקר. זו תיבה רובוטית מוצלחת יחסית, שלא מגזימה בטלטול הרכב ובעיקר יוצרת השפעה על הביצועים. אם אתם אוהבים לנהוג מהר ולזנק בזריזות מכל רמזור, סביר להניח שתתאכזבו. אם אתם לא כאלו - קחו נסיעת מבחן על הרכב ותרגישו בעצמכם. ייתכן ותוכלו לסלוח לתיבה הרובוטית בקלות יחסית, במיוחד לאור היתרונות הברורים של ה-i10 בכל הסעיפים האחרים.

 
לדגמי יונדאי בישראל - יונדאי
 
 
למאמר זה התפרסמו 12 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. הכל טוב ויפה עד שמגיעים לת"ה  למה לכל הרוחות ואחרי כל כך הרבה כשלונות עדיין משתמ...

נהג,24.03.2020

2. בחירה תמוהה לבחור בתיבה רובוטית כשמתנוסס תואר האמינות מרכבי יונדאי  ובקיצור...לאחר זמן מה יתחילו בעיות בתיבה. התיבה "...

,24.03.2020

3. ראיתי את פח האשפה זה על הכביש, בצבע בהיר, מישהו טרח להתקין חיישני רברס בצבע שחור והתקנה עקומה (לת)  

רק בישראל,24.03.2020

4. לא יודע עד כמה זה יעזור להם  לא משנה כמה שיפורים הם עשו ברכב מבחינת אבזור, כוח ...

דניאל,24.03.2020

5. תמיר  אמנם יותר מעוצב (בחוץ ובפנים) ויותר איכותי אך התי...

עשיתי נסיעת מבחן עליו - הרכב עגלה,28.03.2020

6. הדגם החדש של אי 10  מעניין. מעניין כמה שלמו ל אדון ריין כדי שהוא יכתוב...

קובו,28.03.2020

7. רכב פצצה  תמיד הייה לי גרמניות סקודה פלקסווגן אפילו אמרקיות ...

וטד,29.03.2020

8. רכב פצצה  תמיד הייה לי גרמניות סקודה פלקסווגן אפילו אמרקיות ...

וטד,29.03.2020

9. איך- מנוע מיושן+ גיר בעייתי  מישהו יכול להבין איך יצרן מבין המובילים בעולם מתנה...

פרופסור צרכני,29.03.2020

10. למספר 9  מנוע 1.2 זה מנוע מסדרה קאפה מודרנית. שני מזרקים לכ...

קובו,29.03.2020

11. לגביי הגיר הרובוטי רק עוד שנתיים שלוש   נדע באמת את האמינות של התיבה הרובוטית החד מצמדית ה...

ירון,29.03.2020

12. עוד לא נולד כתב הרכב שלא ניסה לייפות את המציאות עם התיבות האלו  בעצם הוא נולד די מזמן וקוראים לו רוני אהרונוביץ. ...

ספי,29.03.2020
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים