בחר רכב
רכב חדש 2019
רכב משנים קודמות

טויוטה ראב4 היברידי - מבחן וידאו



השתלת מערכת היברידית נמצאת במרכז עדכון אמצע החיים של רכב הפנאי, טויוטה ראב4. איך הוא עם אופי ירוק יותר ומהו הפריט השימושי הגאוני שאפשר למצוא בו



מאת אסף בר-שי
צילם וידאו וערך: שלו שטינבאום
סטילס: אסף בר-שי

אופנה היא עניין שמתחלף מהר, ולכן אולי לא מאוד מדויק לקטלג את התופעה ההמונית של רכישת רכבי פנאי תחת ההגדרה "אופנה". קחו למשל את טויוטה ראב4, מחלוצי התחום. הקרוסאובר האמריקאי הקטן, יחסית, כבר עמנו יותר מעשרים שנה. העולם אוהב אותו כל כך, עד שלפנינו ניצב הדור הרביעי שלו, ובאופק לא מסתמן שינוי במגמה.

מתיחת הפנים האחרונה, שבעקבותיה אנחנו עורכים את המבחן, כוללת שינויים קלים. הראב4 המעודכן נחשף לעולם, בגרסתו האירופית, בתערוכת פרנקפורט האחרונה עם חזית חדשה, אחוריים שהשתנו מעט וחשוב עוד יותר - גרסה היברידית חזקה, בדומה לגרסה שמניעה את הקאמרי ההיברידית.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar - טויוטה ראב 4 היברידית

טויוטה ראב 4 היברידית, בנזין-חשמלי 2.5 ליטר, 200 כ"ס, גיר רציף, החל מ-189,900 שקל
יתרונות
חסרונות
מרווח פנימי
נפח וגישה לתא המטען
נוחות נסיעה
יכולת שטח
פעולת מערכת ההנעה ההיברידית
הנאה מנהיגה



עיצוב

בשנים הראשונות של הראב4 הוא היה מעוצב קליל ועתיר בקימורים. היום, כמותג מבוסס, הוא בוגר וגם מהוקצע יותר, כמעט אוונגרדי. חזית הראב4 החדש היא אחת הווריאציות המוצלחות של עיצובי הפרונט החדשים של טויוטה.


בתוך תא הנוסעים אפשר לחוש באותו סגנון: פחות קליל וצעיר, כמו פעם, ויותר כהה, קודר וגם מלוטש. למרות הקדרות העיצוב נעים מאוד לעין ומשדר מכובדות וסגנון אלגנטי. איכות החומרים אינה אחידה, אבל למעט כמה מופעים של פלסטיקים מרמות מחיר נמוכות יותר, היא גבוהה מאוד.

אולי זו הפשטות שאבדה, אבל פעם טויוטה היה נחשב לאחד היצרנים הבולטים בעולם בתחום הנדסת האנוש. כיום וספציפית בראב4, אולי עם מפל האביזרים והטכנולוגיה, לא תמיד מאוד קל להגיע לכל הרכיבים ולתפעל אותם בקלות תוך כדי תנועה. הטענות העיקריות הן לגבי הצורך להתכופף מעט יותר מדי כדי להגיע לחלק מכפתורי וחוגות התפעול. חוץ מזה, לרוב הנדסת האנוש טובה מאוד.

טויוטה ראב 4 היברידי

תא הנוסעים

אחת האיכויות הטובות של טויוטה ראב4 המעודכן נמצאת במרווח הפנימי והשימושי שלו. מלפנים ישנו די מקום לשני מבוגרים גדולים. המושבים נוחים, הגם שהתמיכה לגב יכולה היתה להיות מעט טובה יותר. אפשר להגיע ברכב לתנוחת נהיגה מדויקת ושולטת.

שורת המושבים האחורית מציעה מקום כמעט לשלושה מבוגרים. יש כאן הרבה מקום לראש ולברכיים והרצפה, שהיא כמעט שטוחה, מאפשרת הן כניסה ויציאה נוחות מכל כיוון לכל כיוון, וגם אינה שואבת כמעט ממרחב הרגליים של היושב באמצע. חלקיהם האחוריים של המושבים בשורה האחורית מתכוונן, כדי להתאים לתנוחת הישיבה המבוקשת ולנוסעים יש מחזיקי כוסות. היינו שמחים לפגוש אביזרים משמעותיים נוספים, כמו פתחי מיזוג או נוריות קריאה.

טויוטה ראב 4 היברידי

הראב4 מוצע בשלוש רמות גימור - GLI, פרימיום והייבריד פרימיום. השיפור ברמת הגימור של ה-GLI הבסיסית הוא אחד השינויים המורגשים במתיחת הפנים. לעומת המצב קודם, כעת הוא מצויד בהרבה יותר ואפשר למצוא שם מולטימדיה עם צג מגע, חיבוריות ודיבורית בלוטות', מחשב דרך, בקרת שיוט, תאורת LED חלקית וגלגלים קלים.

גרסת הפרימיום מוסיפה לזה בקרת אקלים אלקטרונית, מראת פנים שמתכהה אם מסנוורים את הנהג, חיישני גשם ותאורה, מראות מתקפלות חשמלית, פנסי ערפל ודלת תא מטען שנפתחת ונסגרת חשמלית. בהייבריד-פרימיום יש כם כניסה והתנעה ללא מפתח ותאורת LED חיצונית מלאה.

תא המטען אינו מהגדולים, בשל המערכת ההיברידית ובשל הגלגל הרזרבי. רף ההעמסה שלו גם מעט גבוה - שתי תלונות שנשכחות בגרסה הלא-היברידית. עם זאת, יש כאן פתרון נפלא שמחפה על לא מעט ליטרים וסנטימטרים: במעלה הבגאז' מותקן מעין סל גדול וגמיש. את קצות הסל אפשר לקבע במגרעות שמובנות בתא וכך אפשר להגדיר מה יהיה גודלו. הסל הוא פתרון מעולה להובלת פריטים קטנים או כאלה שמתפזרים ומתנודדים ברחבי התא - משקית קניות או שתיים, דרך מצלמה וכלה בבקבוקי שתייה. מצוין.

טויוטה ראב 4 היברידי

נוחות נסיעה

זה נכון, טויוטה ראב4 הוא כלי רכב די גדול, דבר שעשוי לפגום בחוויית ויכולת הנהיגה בעיר, אבל בזכות תנוחת הנהיגה הגבוהה ועם חיישני נסיעה לאחור, אין כאן באמת בעיות תמרון והראב4 יסתדר היטב גם בחניית קניון צפופה.

נוחות הנסיעה בעיר טובה. הראב4 מעניק תחושה מעט כבדה, כזו שמרככת את המהמורות וניגשת אליהן בנינוחות. עם זאת, הופתענו ממהלך המתלה הקצר, שאינו מספיק כדי להתמודד עם פסי האטה בוטים. אם הפס תלול, או שעוברים על פניו מהר מדי, נשמעת מכה במתלה, כשהוא מגיע לקצה טווח פעולתו.

גם מחוץ לעיר מרגישים שהראב4 נמצא בסביבתו הטבעית. נשמעים רעשי דרך ורוח, אבל באופן מינורי, כזה שאינו מכביד על האפשרות לשיחה משפחתית שקטה. למרות גובהו הוא אינו מתנודד על פני בורות ושיבושים, ואפשר לשהות בתוכו שעות רבות בנוחות וברוגע.

טויוטה ראב 4 היברידי

מנוע ותיבת הילוכים

החידוש ההנדסי הכי משמעותי בטויוטה ראב4 המעודכן נמצא בהתקנת מערכת הנעה היברידית. מדובר במערכת שבה משלבים ידיים מנוע בנזין בנפח 2,500 סמ"ק ומנוע חשמלי. השניים מייצרים בצוותא 200 כ"ס - נתון מכובד ומרשים בסביבת הג'יפונים, אם כי כל הכוח מועבר אך ורק אל הגלגלים הקדמיים. אל המבחן שלנו התייצבה הגרסה ההיברידית, אבל נזכיר גם את הגרסה האחרת: אפשר לקבל את הרכב גם עם מנוע בנזין בנפח 2,000 סמ"ק שאינו מקבל סיוע חשמלי ומייצר 152 כ"ס, שמועברים לכל הגלגלים. את שתי גרסאות ההנעה משרתת תיבת הילוכים אוטומטית-רציפה.

צריך להתרגל מעט לצלילים הנשמעים ממערכת ההנעה ההיברידית ובעיקר - להיעדר הצלילים. לפעמים זה לא אידיאלי - כשכל המערכת מתאמצת לספק את כל הכוח, הצלילים פחות חלקים ובשרניים מאשר במערכת בנזין חלופית. מצד שני, ברוב הזמן ישנו יתרון בתחום הזה, היות שהמערכת ההיברידית גונזת את מנוע הבנזין בכל עת שהדבר אפשרי, כדי לחסוך בדלק וגם ברעש וברעידות. למרות היות תיבת ההילוכים רציפה, דבר שיוצר לעתים אופי פעולה צורמני ורוטט, כאן היא חלקה ונעימה, ונראה שהכוח מנוצל היטב.

צריכת הדלק של הגרסה ההיברידית במהלך המבחן עמדה על כ-13 ק"מ לליטר בנזין.

טויוטה ראב 4 היברידי

התנהגות כביש

אנחנו מסכימים שכבר מדובר במנטרה קבועה בניתוחים של רכבי פנאי, אבל גם כאן אין תכל'ס מרכיב של פאן בנהיגה בעיקולים. הכיף בנהיגה ברכב כזה הוא בעצם הישיבה הגבוהה ובהנאה מהנוף, ולא בחיפוש אחרי 'השחזת' פניות. אבל בטיחות חשוב שתהיה ואופי ההתנהגות של הראב4 תומך היטב בהגעה בטוחה הביתה - בזכות העובדה שהוא אוחז היטב בכביש, גם בתנאים קיצוניים יחסית, ולמרות גובהו הוא גם לא רוכן יתר על המידה בעיקולים.

טויוטה ראב 4 היברידי

שטח

מי שהכיר את הגרסאות הראשונות של הראב4 הכיר גם בפן יכולת השטח של הרכב. מסורתית הוא העניק יכולת מסוימת בשטח, כל עוד אפשר היה להסתפק ביכולת יציאה לטיול משפחתי ומעט יותר. הדור הנוכחי אינו תומך ביכולת רבה, בעיקר בגרסה ההיברידית שנמכרת כאן עם הנעה קדמית בלבד. נוסף על כך, מרווח הגחון אינו גדול, בעיקר בגרסת ה-4X4 דווקא, כך שרצפת המרכב אינה רחוקה מהשביל.

טויוטה ראב 4 היברידי

סיכום

אנחנו מאמינים שב-180 אלף שקלים, מחירה של גרסת המבחן, טויוטה ראב4 אינו מעניק תמורה שתחבר אותו עם המוני העם. הוא כן יתאים למי שירצה לשלם יותר, כדי לקבל רכב משפחתי עם נוכחות ייחודית, איכות גבוהה, נוחות נסיעה משובחת ואיכות חיים.

לדגמי טויוטה בישראל - טויוטה
למאמר זה התפרסמו 14 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. טויוטה ראב 4 היברידי  מעולה

יונתן,07.04.2016

2. טויוטה ראב 4 היברידי  רכב מעולה טוב חסכוני שקט ואחלה נוחות נסיעה . בקיצ...

,07.04.2016

3. מחיר הזוי.. בסה"כ אוריס מוגבהת (לת)  

,08.04.2016

4. מה עם תוספות ראויות במחיר?  ראשית, האם עבור הצבע היפה שמופיע בתמונה צריך לשלם ...

אא,09.04.2016

5. לסובארו XV יכולת דינאמית גבוהה יותר+ יכולת שטח טובה יותר   עם מרווח גחון של 22 ס"מ, הנעה כפולה ובקרת משיכה טו...

יוני,09.04.2016

6. ב180 אלף אין שום סיבה לקנות את הרכב  יקר ב30 אלף מהמתחרים...לא מציע שום דבר.... יופי ה...

180 אלף סיבות לא לקנות אותו,10.04.2016

7. רכב יפה נראה טוב מאד !! (לת)  

,12.04.2016

8. פצצה אוטו מצויין! (לת)  

,13.04.2016

9. מדהים!  חסכוני ,מהיר [מנוע 2500 סמ"ק],מעוצב מרשים מאוד [בי...

,13.04.2016

10. אחלה אוטו (לת)  

,19.04.2016

11. אוטו טוב מאוד! (לת)  

,20.04.2016

12. רכב מצוין באמת!  רכב פצצה !!! מצוייד טוב מאד בהכל ! מצויין שקט וחסכ...

,21.04.2016

13. רכב טוב מאוד!  מאובזר טוב חזק וכו...

שי,21.04.2016

14. איזה רכב מעולה   טויוטה ראב 4רכב מעולה !!

,09.05.2016
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים