בחר רכב
רכב חדש 2017
רכב משנים קודמות

וולוו XC60 - מבחן וידאו

וולוו XC60 - מבחן וידאו


הוא קטן מה-XC90 אבל דומה לו מאוד, נהנה מהעיצוב האוונגרדי ומערך המנועים, אבל נעדר שורת מושבים אחורית. איך וולוו XC60 והאם כדאי לקנות את גרסת T5 הבסיסית



כתב וצילם סטילס: אסף בר-שי
צילם וערך וידאו: שלו שטיינבאום   

כל כך דומים, וולוו XC60 החדש ואחיו הגדול, XC90, שאי אפשר בלי להבהיר: ה-60 הוא במידה רבה 90 מוקטן. הם מבוססים על אותה פלטפורמה, נהנים מאותו מערך מנועים ומאותה פילוסופיה של עיצוב והנדסת אנוש. ההבדל העיקרי? ל- XC90יש שורת מושבים שלישית והוא יותר יקר…

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: וולוו XC60


וולוו XC60, מנוע 2.0 ליטר, בנזין-טורבו, אוטומטית, 254 כ"ס, 329,900 שקל
יתרונות
חסרונות
עיצוב
אבזור בטיחות
נוחות נסיעה
צריכת דלק
מושבים
  גרסת ה-T8



הדור החדש של ה- XC60שהגיע לישראל מתמודד מול מרצדס GLC, ב.מ.וו X3 ואודי Q5 וההבטחה היא שהפעם, יותר מתמיד, הוא ממש לא הולך אחריהם, אלא קובע רף בפני עצמו. את הקביעה הזו צריך לבחון במבחן השוואתי, אבל אנחנו יכולים כבר לבדוק מקרוב מה השבדי-סיני החדש מקיים.


עיצוב

אין ספק שעיצוב הרכב הוא מהמיוחדים, המרהיבים והאלגנטיים שראינו. קשה לדרג עיצוב, כי זה עניין של טעם, אבל בלי ספק מדובר בקבוצה של מעצבים מנוסים, עם מוניטין ובגרות שהגיעו לעיצוב מלוטש ומרהיב עין. ה- XC60נראה כל כך אתלטי וקליל, שאפשר לחשוב שהוא מרחף מעל לשטח. העיצוב מינימליסטי ופשוט, אבל עדיין מעניין ומושך. ואי אפשר כמובן בלי "הפטיש של תור" בעיצוב הפנס הקדמי. כאן גם נמצא אחד ההבדלים הבולטים בעיצוב בין ה- XC60לאחיו הגדול. ב-60 הפטיש מגיע עד הגריל…

בתוך תא הנוסעים אפשר להשתמש כמעט בכל הסופרלטיבים והתיאורים שסיפרתי על העיצוב החיצוני: מלוטש, מרהיב, מינימליסטי ופשוט אבל מעניין ומושך. הנדסת האנוש נהנית מהאווירה הזו, פשטות שמקלה על ההתמצאות, עם מסך מרכזי ענק ונגיש וחיבור לאנדרואיד אוטו וקארפליי של אפל.

בגרסת ה-T5 שנבחנת כאן רמת הגימור פחות יוקרתית, עם פחות עורות, עצים ומתכות ויותר פלסטיקים - אבל איכותיים, יפים ונעימים למגע. באמת, גם הגרסה הכי בסיסית של ה- XC60מאוד אלגנטית ונעימה.

וולוו XC60


תא הנוסעים

רמת האבזור בגרסת ה-T5 לא מאוד נדיבה, גם בפנים הבטיחותיים. אין כאן, למשל, בקרת שיוט שומרת מרחק ואפילו בלימה אוטונומית במהירות גבוהה או התרעה על רכב ב"שטח מת". גם אין ב- XC60כניסה ללא מפתח או בורר מצבי נהיגה. ברמות הגימור הגבוהות יותר אפשר למצוא המון אביזרים ועושר של חומרים, אבל לא אותן בחנו כאן.

אבל זה לא שגרסת הבסיס דלה. יש כאן מסך מגע ענק, דומה מאוד לזה שבאח הגדול, עם הפעלה יעילה ונוחה של אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי ועם גישה קלה וממשק ידידותי במיוחד למשתמש. דווקא התפעול מההגה קצת מוגבל ואינו כולל אופציות רבות. שווה אולי להתאמן על ההפעלה הקולית, הגם שאינה יעילה ומדויקת כמו אלו שהתרגלנו אליהן בסמארטפונים.

וולוו XC60

המסך הגדול שולט לא רק על הטלפון אלא גם על מערכת הקול, שאינה עשירה ומתוחכמת כמו זו שבגרסאות היקרות יותר, אבל איכות הצליל בה נהדרת בפני עצמה.

נוסף על כך מצויד ה- XC60בגרסת ה-T5 בחלון ענק בגג, תא מטען שנפתח חשמלית, בקרת אקלים מפוצלת וקצת מעצבנת לתפעול ומושבים קדמיים חשמליים עם תמיכה יעילה לגב התחתון.

הזכרנו את המושבים הקדמיים ונציין שהם נוחים בהחלט. המבנה שלהם תומך היטב בגוף, אבל בלי תחושה "חובקת" ואגרסיבית מדי. הם רכים במידה ונעימים לשהייה ממושכת. המעבר למושבים האחוריים מגלה גם שם סביבה נעימה מאוד לשהייה ממושכת. המרחב אינו אדיר, אבל הוא מספק ביותר גם למבוגרים הגדולים מהממוצע. המקום לרגליים במושב האמצעי מעט מוגבלים יותר מהרגיל.

תא המטען גדול מאוד, מואר היטב ויעיל. הדלת נפתחת ונסגרת חשמלית (אך לא בהסטת הרגל). רף ההעמסה מעט גבוה מדי ואי אפשר להפיל מאחור את המושבים האחוריים, כדי להעמיס פריטים ארוכים.

וולוו XC60


נוחות נסיעה

רכב הפנאי היוקרתי של השבדים נוח מאוד. נתחיל דווקא בתלונות: כשהמתלים (כאן אין את מתלי האוויר שבשאר הגרסאות) פוגשים בפס האטה בולט במיוחד, בבור או במדרכה, הפגיעה מועברת באופן מורגש בהחלט בתא הנוסעים. השיכוך החוזר שלאחר המפגש עם המכשול כל כך מרגיע ונעים, שרק בשבילו שווה לפגוש בפס ההאטה.

כי מלבד המפגשים המעט עזים ההם, המכונית נוחה מאוד, הן בתנאים עירוניים והן בבינעירוניים. ה- XC60 מרחפת מעל לפגמים, מרגיעה ומגנה מפני טלטלות העולם, כמו היגוארים של פעם. בעיר נהנים מהריסון המתמשך שמגן עלינו ומחוץ לעיר נהנים גם מהיציבות הרבה ומהבידוד המשובח מרעשים (מלבד מרעשי המנוע מדי פעם, כשלוחצים עליו).

וולוו XC60


מנוע ותיבת הילוכים

גרסת ה-T5 שבה נהגנו מצוידת במנוע בנזין בנפח של 2,000 סמ"ק בלבד, אבל אלו מייצרים 254 כ"ס. נתון ההספק מספר רק חלק מהסיפור. נתון ה"מומנט" (זמינות הכוח) מרשים לא פחות, עם 35.6 קג"מ שזמינים מתי שרק צריך אותם, בין 1,500 ל-4,800 סל"ד.

תיבת ההילוכים היא אוטומטית מהסוג הקלאסי ("פלנטרי"), עם 8 הילוכים שנוטים להעביר את הכוח באופן מדויק ולעבור ביניהם באופן חלק לגמרי.

המנוע רחוק מלהיות החזק בסדרת ה-XC60, אבל הוא הרבה יותר ממספק בפני עצמו. זהו מנוע של עוצמה שקטה, כזה שמעניק כמה כוח שצריך, בלי לעשות הרבה רעש ומהומה. לרוב הוא נעים ונינוח וכשצריך להאיץ חזק, ה-1.8 טון של הרכב מזנקים קדימה בעוצמה, בקצב מהיר משמעותית מהתנועה. רק בסל"ד גבוה מאוד המנוע מעט מחוספס.

לטובת צריכת דלק טובה שווה לחפש את הגרסה ההיברידית נטענת או את הדיזל. גרסת ה-T5 אינה מהחסכוניות ובמבחן צריכת הדלק שלה נעה סביב 10 קילומטר לליטר.

וולוו XC60


התנהגות כביש

אפשר להניח שלקוחות של רכב פנאי מבית וולוו, ששוקל קרוב לשני טון, לא הגיעו לכאן בחיפושים אחרי מכונית ספורט. ה- XC60אכן אינו ספורטיבי כלל. המרכב רוכן לא מעט לצדדים בעיקולים וגם ההיגוי קליל מדי ואינו מעתיר הרבה מידע על הנהג לגבי תוואי הכביש והעומסים.

מצד שני, כמו שכן אפשר לצפות מוולוו, ההתנהגות של רכב הפנאי הגדול בטוחה מאוד, צפויה כדבעי ומספקת אחיזת כביש גבוהה מאוד, הכל כדי שהנהג ונוסעיו יגיעו הביתה בשלום.

וולוו XC60


יכולת שטח

להבדיל מבעבר, כל דגמי ה- XC60מצוידים כעת במערכת הנעה לכל הגלגלים. בגרסאות האחרות, עם מתלי האוויר, אפשר להגביה את המרכב לפי דרישה במספר סנטימטרים משמעותיים, אבל עם המרכב המעט-מוגבה ועם ההנעה לכל הגלגלים, רכב הפנאי מאפשר לנהג לפרוש מהכביש הסלול-היטב לדרכים שאינן סלולות היטב, מכבישים משובשים ושבילים מצולקים ועד לתוואי שטח פשוטים.

וולוו XC60


סיכום

משהו זז כשמסתכלים על וולוו  XC60ואחיו. השבדים ביצעו קפיצת מדרגה ברמת העיצוב, בחוץ ובפנים. הדבר משתלב בערכים שמכירים חובבי וולוו, כמו איכות, הנדסת אנוש, נוחות וכמובן - בטיחות גבוהה. הרכב הזה אמור להיות כבר עמוק בתוך פילוסופיית הבטיחות שאינה מצפה לאף הרוג או פצוע קשה בתוך רכב של וולוו מדגמי שנת 2020. למרות זאת, לדעתנו גם ברמת הגימור הזו מתבקש להתקין מערכות בטיחות שהן סטנדרטיות לעיתים בכלי רכב שעולים 140,000 שקלים.

לטעמנו, הרכב הזה אינו מסתפק בהישענות על פלטפורמת דגמי ה-90 (XC ו-S), אלא מתעלה עליהם ברמת הביצוע, בעיקר בזכות רמת נוחות טובה יותר. האם ה- XC60טוב יותר גם ממרצדס GLC, ב.מ.וו X3 ואודי Q5? את זה צריך לבדוק במבחן השוואתי, אבל לא היינו מהמרים נגדו.

לדגמי וולוו בישראל - וולוו


למאמר זה התפרסמו 0 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב072-33-44-806
רכב חדשיד שניה

או:

מדוריםמדריכים