וולוו S60 T4 - מבחן רכב

וולוו S60 T4 - מבחן רכב


וולוו S60 מוצעת גם בגרסת טורבו-בנזין, במחיר נמוך משמעותית מזה של גרסת הפלאג-אין. האם מדובר בעסקה משתלמת?



כתב וצילם: רן סגל
 
וולוו S60 החדשה מוכרת בעיקר בגרסת הפלאג אין שלה, וככזו היא נבחנה אצלנו עד היום. אבל יש לה גם גרסת טורבו-בנזין זולה יותר בפער לא מבוטל. סכום של כמעט 60,000 שקלים מפריד בין רמות גימור דומות בעלות הנעות שונות, ואם תבחרו לשמור אותו בארנק -  תוותרו על המנוע החשמלי, ההנעה הכפולה וגם על 200 סוסים. לא מעט.
 

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: וולוו S60


וולוו S60, טורבו-בנזין 2.0 ליטרים, אוט' 8 הילוכים, 190 כ"ס, מ-259,900 שקלים
יתרונות
חסרונות
עיצוב
יכולת דינאמית
תחושת יוקרה
הנדסת אנוש
אבזור
  מרווח לנוסע האמצעי מאחור

וולוו S60 T4

האם זה "דיל ברייקר" או "דיל מייקר"? יצאנו עם וולוו S60 T4 נטולת סוללה ושקע חשמל וחזרנו עם התשובה.


עיצוב

"על טעם וריח אין להתווכח". יש כאלו שיעדיפו את העיצוב האגרסיבי של ב.מ.וו סדרה 3 או את הסגנון המחודד של לקסוס, אבל אם נשים רגע בצד את נושא הטעם ונביט במכונית המנהלים היוקרתית הזו - נגלה שבוולוו דאגו לעיצוב אלגנטי לתפארת, מכובד וסולידי - אך כזה שעדיין משדר עוצמה. הפריטים הבולטים הם פגוש קדמי ובתי פנסי ערפל בעיצוב כונסי אוויר גדולים, הסבכה הזקופה והמחורצת, החלק האחורי עם יחידות התאורה המפוסלות, צמד פתחי המפלט ולסיום - היציבה הנמוכה ופרופיל הכמעט קופה, עם תא מטען קצר ומכסה מנוע ארוך.

וולוו S60 T4
 
מבפנים העיצוב לא מוחצן. יוקרה מדוייקת שכזו. שילוב הצבעים בין הכהה לבהיר ושילוב החומרים בין האלומיניום והעץ (אמיתי כזה, בלי לקה ותחושה מתועשת) יוצרים מקום שנעים לשהות בו.

וולוו S60 T4
 

תא הנוסעים

המושבים הקדמיים נוחים ותומכים. הם גם מתכווננים חשמלית כולל כוונון חשמלי לאורך המושב וגם לעומק וגובה התמיכה בגב התחתון. 
 
המרווח מלפנים טוב, עם הקונסולה הישרה שבין המושבים שכוללת לא מעט תאים עם סגירה (מצופה עץ כמובן) וגם שדה הראיה טוב. הנדסת האנוש, לעומת זאת, מעט פחות טובה, בעיקר עקב הצורך לתפעל את מערכת המיזוג ממסך המולטימדיה. למרבה המזל, תפריט המיזוג כולל "מקשים" גדולים וברורים.

וולוו S60 T4
 
איכות החומרים וההרכבה טובה בדרך כלל, למעט הפלסטיקה שבקונסולה שבין המושבים שעשויה פלסטיק דק.

וולוו S60 T4
 
הכניסה למושב האחורי קלה ושני מבוגרים ירגישו כאן בנוח. מפרט אביזרי הנוחות מאחור כולל תאורה נפרדת בכל צד, ווי תלייה, משענת יד עם מחזיקי כוסות נשלפים ועוד תא מסמכים בתוכה, וכמובן פתחי המיזוג שנמצאים במיקום גבוה ויעיל על קורות הצד. מאידך, נוסע שלישי יחוש בצפיפות, בעיקר עקב תעלת הינע גבוהה.

וולוו S60 T4
 
וולוו S60 משווקת בשתי רמות גימור: R-design המעוצבת ו-Inscription המכובדת. בגרסת ה-R-Design תמצאו אבזור עשיר למדי הכולל הנעה ללא מפתח וכניסה חופשית גם מהדלתות האחוריות, מסך מולטימדיה אנכי בגודל 9 אינץ' כולל קישוריות לטלפון הסלולרי, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג לאחור, גג פנורמי, ריפוד בד משולב עור, כוונון חשמלי למושבים הקדמיים עם זכרונות וחימום, תאורת מטריקס לד מצויינת עם מערכת שטיפת פנסים, מצלמת רוורס באיכות HD, לוח מחוונים דיגיטלי, פשוט למראה אך ברור וקריא, בלם יד חשמלי עם "אוטו הולד", תאורת אווירה, מערכת שמע מעולה מבית Harman Kardon ותא מטען נפתח חשמלית (אך לא נסגר).

וולוו S60 T4
 
גרסת ה-Inscription (בתוספת של 7,000 שקלים נכון למועד פרסום הכתבה) מוסיפה ריפודי עור מלאים וגימורי עץ במקום אלומיניום. בתחום הבטיחות כל הגרסאות ורמות הגימור מציעות בלימת חירום אוטונומית כולל זיהוי הולכי רגל, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת רכב בשטח מת, התרעת תנועה חוצה מאחור, התרעת עייפות, מעבר אוטומטי לאורות גבוהים והכנת הרכב לקראת תאונה ופגיעה מאחור.
 
תא המטען הוא בנפח של 392 ליטרים, מספר שנשמע קטנטן עבור מכונית מנהלים (רק ליטר אחד יותר מרנו קליאו הקטנה). בפועל הוא גדול ושימושי מאוד. המפתח רחב ותא המטען עמוק מאוד, כך שאם אין לכם צורך להעמיס חפצים שגדולים נאמר מעגלת ילדים, לא תהיה איתו שום בעיה.

וולוו S60 T4
 

נוחות נסיעה

הנסיעה העירונית נעימה ונינוחה. רק במעבר על מפגעי כביש רוחביים מורגש הטלטול, אך כזה שעבר ריכוך מסויים. במעבר על פס האטה הריסון לא מושלם וישנו נדנוד נוסף. אולי זו דרכה של המכונית להזכיר לנו היכן היא מיוצרת (ארה"ב). בנסיעה בין עירונית הנוחות טובה מאוד ובידוד הרעשים טוב גם הוא אפילו במהירות גבוהה.

וולוו S60 T4
 

מנוע ותיבת הילוכים

לוולוו S60 T4 יש מנוע טורבו בנזין שזהה לזה של גרסת ה-T8 המחושמלת. מדובר במנוע בנפח של 1,969 סמ"ק, אשר מפיק 190 כ"ס ו-30.6 קג"מ. לפחות בנתונים, הפער מגרסת הפלאג אין עצום: ל-T4 חסרים 200 כ"ס ו-34.7 קג"מ לעומת האחות החזקה. בהתאם, ההאצה ל-100 קמ"ש התארכה לה ב-2.5 שניות ומתייצבת על 7.1 שניות.

וולוו S60 T4
 
אבל למרות הפערים, בסוף האורווה הצנועה לא מתקשה לנייד את ה-S60 הזו. אמנם אין את זמינות הכוח המידית של המנוע החשמלי, אבל לפעמים כיף גם למעוך דוושה כדי לקבל עוד קצת כוח. המנוע מאיץ בצורה ליניארית ובאופן נעים, ואם צריך אז קיק דאון קטן יאפשר ל-T4 לבצע עקיפה מרשימה. מנוע מכובד בדרכו שלו, גם אם לא מופרע.
 
תיבת ההילוכים דומה לזו של ה-T8 ומדובר בתיבה אוטומטית עם 8 הילוכים שפועלת בצורה חלקה למדי ודי מהירה. ובכל זאת, למרות שנהגנו בגרסה היקרה יותר, הורגשו חסרונם של מנופי השליטה מגלגל ההגה שדווקא כן קיימים ב-R-Design.

וולוו S60 T4
 
צריכת הדלק בנסיעה בין-עירונית משולבת על פני עשרות קילומטרים הניבה תוצאה מכובדת של 18 ק"מ לליטר. בסיום המבחן עמדה צריכת הדלק על 12 ק"מ לליטר.
 
אבל אולי שווה לשלם את התוספת עבור הגרסה ההיברידית, במטרה לחסוך בהמשך בצריכת הדלק? ובכן, עוד לפני שנכנסים לפערים בצריכת הדלק, פער המחירים בין השתיים יתן כנראה את התשובה. גרסאות הפלאג אין יקרות מגרסת הבנזין ב-59,000 שקלים. במחיר של 5.7 שקלים לליטר, הפער במחיר הרכישה יוכל לקנות לכם 10,350 ליטרים של בנזין, איתם תוכלו לנסוע למרחק של 124,000 קילומטרים בגרסת ה-T4. האם גרסת הפלאג-אין שווה את תוספת המחיר? מבחינה כלכלית - לא בטוח. מבחינת הביצועים, חוויית הנסיעה על החשמל וזיהום האוויר? כאן כבר יש על מה לדבר.

וולוו S60 T4
 

התנהגות כביש

כמו אחותה החזקה, גם גרסת ה-T4 היא לא מכונית עם אופי ספורטיבי. אין לה שלדה או הגה שמתאימים למשימות האלה, וגם לא צלילים או תחושות ספורטיביות מיחידת ההנעה. עם זאת, ה-S60 נהנית מאחיזת כביש גבוהה ומספקת תחושה בטוחה מאוד בכל תוואי נסיעה.

וולוו S60 T4
 

סיכום

וולוו S60 הספיקה להרשים אותנו במבחני העבר וגם במבחן השוואתי מול מתחרות מצוינות לכשעצמן. גרסת הבנזין T4 לא שונה מהותית מהאחות המחושמלת ואפילו מציגה צריכת דלק סבירה לגמרי בפני עצמה.
 
ה-S60 T4 ממשיכה להציע את אותן איכויות גבוהות בתחומי העיצוב, תא הנוסעים, האבזור ונוחות הנסיעה. המחיר שמשלמים בביצועים לא גבוה - זו עדיין מכונית זריזה למדי, כך שאם חשקה נפשכם ב-S60, שווה בהחלט לשקול גם את הגרסה הבסיסית. הפער במחיר הופך אותה לעסקה שכדאי לבדוק.
 
 
לדגמי וולוו בישראל - וולוו
למאמר זה התפרסמו 5 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. עדיף לקנות את הV60  בתוספת קטנה מקבלים מנוע יותר עוצמתי ותא מטען ענק ,...

אריק ,11.02.2021

2. טסלה 3 עדיפה בכל פרמטר  טסלה 3 עדיפה בכל פרמטר, אבזור, ביצועים, בטיחות, ממ...

רמי,11.02.2021

3. אני אגלה לכם סוד שכל יבואני הרכב יודעים טוב מאוד  תפנימו טוב טוב, עידן מכוניות מונעות בנזין הולך ונע...

,11.02.2021

4. למגיב 3, אתה אופטימי מידי :-)  אולי בנורבגיה לא יהיו יותר מכוניות מונעות בנזין תו...

פטרולהד,14.02.2021

5. תגובה ל 3 אם אתה חושב שמכוניות חשמליות מהדור הנוכחי יעשו את המהפכה אתה טועה  בדיוק כמו הטלפון שלך, המכוניות הנוכחיות יהפכו לגוש...

סולמה,15.02.2021
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים