דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

הונדה CRV - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...


צריך זכוכית מגדלת של שען חירש כדי לזהות את ההבדלים החיצוניים בין הדור הקודם והדור החדש של הונדה CRV. גם אם מסתכלים במפרטים הטכניים לא רואים הבדל גדול בין הדגמים, ואפילו במחירון אין שינוי של ממש. כמו אז גם היום, הג'יפון של הונדה נמכר במחירים שנושקים ל-200 אלף שקל - יקר משמעותית ממרבית המתחרים בקטגוריה. אז האם בכל זאת יש משהו שיכול להגדיר את ה-CRV כדגם חדש? וחשוב מכך - האם הוא מצדיק את המחיר הגבוה?

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: הונדה CRV


הונדה CRV, בנזין 2.0 ליטר, אוטומטית, 155 כ"ס, החל מ-192,900 שקל

יתרונות

חסרונות

מרווח פנים מצוין

מנוע חלש ולא גמיש

תא מטען גדול

צריכת דלק גבוהה

נוחות טובה מחוץ לעיר
מחיר רכישה יקר



הונדה CRV. מעדיף שלא להתרחק מהעיר / צילומים: נועם ריין

עיצוב וסגנון

כאמור, הונדה CRV של 2013 דומה מאוד לדגם שקדם לו. הבדלים ניתן למצוא בגריל הקדמי שזכה למספר פסי ניקל בולטים, בפני החזית שנמתחו וקיבלו פסי לד אופנתיים ופה ושם גם בקווים חיצוניים נוספים. העיצוב נותר שמנמן ומעט מגודל, מה שמקנה לג'יפון של הונדה תחושה של רכב גבוה ממתחריו. מבפנים היא נראית, ובכן, מאוד הונדה. הצבעים שחורים ברובם, אבל הסגנון נקי, ברור ופשוט, בלי תחכום מיותר אבל גם בלי להיראות זול.

תא הנוסעים

איכות החומרים של ההונדה לא אחידה, אך בשום מצב היא לא מרגישה זולה או פשוטה מדי. בגרסה הבכירה בה נהגנו ישנם דיפוני עור משובחים המצפים את הדלתות הקדמיות, משענת היד ואפילו חלקים מסוימים בתחתית הקונסולה המרכזית. מנגד, ניתן למצוא בסביבת הנהג גם פלסטיקים קשיחים ומחוספסים. איכות ההרכבה עושה רושם טוב מאוד.



תמורת המחיר הלא נמוך בכלל של גרסת ה-Comfort הבסיסית תקבלו רשימת אבזור צנועה למדי - שכוללת פריטים כמו שליטה מההגה על מערכת השמע, בקרת אקלים וחישוקים קלים, אך מחסירה פריטים מתבקשים כגון דיבורית בלוטות', חיישני חניה ואפילו חוסכת בציפויי העור של ההגה וידית ההילוכים. הגרסאות הבכירות מוסיפות עוד ועוד אביזרים נחוצים יותר ופחות, עד שבגרסת ה-Executive הבכירה תקבלו כמעט כל מה שאפשר לבקש ממכונית, זאת במידה ואתם מעוניינים להשאיר רבע מיליון שקל בסוכנות. בצד השני של רחוב המסגר מוכרים רכבי פנאי של ב.מ.וו במחירים כאלה.

תנוחת הישיבה ב-CRV גבוהה ושולטת, ומעניקה לנהג שדה ראיה מצוין לכל הכיוונים. קל מאוד להגיע לתנוחת ישיבה מתאימה. גם מאחור המושבים מצטיינים: המרווח לרגליים עצום, המרווח לראש טוב מאוד (למרות הגג הפנוראמי במכונית המבחן) והרצפה השטוחה מאפשרת ל-3 מבוגרים לשבת בנוחות מירבית. אנחנו העמסנו על הרכב 4 מבוגרים ותינוק בסלקל לנסיעה ארוכה, וכולם נהנו ממרווח נדיב. החבורה שיצאה לטייל ב-CRV נהנתה גם מתא מטען גדול במיוחד, שבלע בקלות שתי מזוודות גדולות, עגלת תינוק ועוד כמה שקיות וחפצים אחרים. מרשים.

נוחות נסיעה

על אף שמדובר ברכב גבוה למדי ש"תופס מרחק" מפני הכביש, נוחות הנסיעה לא מספיק טובה. המתלים נוקשים ומהלכם קצר, כך שהיכולת של הרכב להתמודד עם שיבושים מוגבלת. בתוך העיר הרכב יקפצץ על מכסי הביוב האופייניים ולא יבודד את הנהג מהסביבה, אף כי במפגש עם פסי האטה ובורות גדולים הוא ישמור על ריסון ולא יתרסק בקול חבטה. תנודות המשנה שמוכרות לאחר מעבר על רצף שיבושים כמעט ולא מורגשות כאן.

מחוץ לעיר נוחות הנסיעה משתפרת, והריסון של המתלים מסייע ל-CRV לשמור על יציבות ולא להתנדנד יתר על המידה. צריך לזכור שלמרות שמדובר ברכב של 200 אלף שקל, זו לא מכונית יוקרתית ולכן אין ציפיה לנסיעה ש"מנותקת" לחלוטין מפגעי הכביש - אך בסך הכל השיוט נעים מאוד, וגם בידוד הרעשים מוצלח.



מנוע ותיבת הילוכים

בדור החדש של הונדה CRV נוספו למנוע 5 כוחות סוס, ומהמשקל העצמי הופחתו למעלה מ-70 ק"ג. על הכביש השיפור הזה לא בא לידי ביטוי. אמנם, בנסיעה עירונית מנהלתית קצב ההתקדמות טוב, כל עוד לא תרצו להתקדם מהר מהממוצע. מחוץ לעיר, לעומת זאת, המנוע פשוט מתקשה להתמודד עם המטלות. כל האצה קלה דורשת לחיצה "עד הסוף" של הדוושה הימנית, מה שמביא את תיבת ההילוכים להוריד שני הילוכים (מתוך חמישה בסך הכל) ואת הסל"ד לטפס לתחום היעיל. לא מדובר על ניסיון לסחוט ביצועים יוצאי דופן; גם משימות שגרתיות לחלוטין של עקיפה ב-110 קמ"ש או עליות מתונות על גשרים בכביש החוף הוציאו את המיץ למנוע הזה. ניסיון לכבות את מצב ה-"ECO" או להפעיל את לחצן ה"ספורט" של תיבת ההילוכים התקבל באדישות מוחלטת מצידו של המנוע, שפשוט סירב להתעורר.

תיבת ההילוכים דווקא שיתפה פעולה עם הדרישות התכופות להורדת הילוכים, וביצעה את המוטל עליה בשקט ובמהירות. צריכת הדלק, בהתאם למאמץ הנדרש, היתה גבוהה למדי: 8.1 ק"מ לליטר נמדדו לאחר יומיים של מבחן.

התנהגות כביש

לאחרונה פגשנו בכמה ג'יפונים חדשים שמנסים להפגין יכולות דינאמיות של מכונית פרטית; מאזדה CX-5 ופורד קוגה הם דוגמאות טובות לכך. הג'יפון של הונדה, לעומת זאת, לא משתתף במשחק הזה. בכבישים מפותלים הוא שומר על יציבות ראויה, אבל מסרב להשתעשע עם הנהג. בינינו? לא צריך יותר. המתלים המרוסנים, זוויות הגלגול המתונות והבלמים המצוינים מקנים תחושת בטחון לנהג ולנוסעים, וזה בדיוק מה שצריך ברכב פנאי מהסוג הזה.

יכולת שטח

רגע לפני סיום, כדאי לציין כי הונדה CRV אמנם מצויד בהנעה כפולה - אבל השטח הוא ממש לא המגרש הביתי שלו. מרווח הגחון מינימאלי (16.5 ס"מ בלבד), וחצאית הפלסטיק העדינה מגבילה עוד יותר את היכולת. מהלך המתלה קצרצר, והכפתור של בקרת הגלישה במדרון אמנם מפיק את הרעש האופייני למערכות מסוג זה - אך לא מספק בלימה כלשהי.



סיכום

במחירים הנוכחיים הונדה CRV לא ממש מסוגל להתחרות בג'יפונים הפופולאריים - ולכן אין טעם לדבר עליו בהשוואה אליהם. מי שמחפש ג'יפון זול ילך מלכתחילה למאזדה או למיצובישי, ולא יגיע כנראה לאולם התצוגה של הונדה. בפני עצמו, הונדה CRV  נהנה מיתרונות בתחומי המרווח, תא המטען והנוחות הבין עירונית - אך סובל ממחסור בכוח מנוע וכמובן מיכולת שטח גבולית במיוחד. הנהג שמבלה את עיקר זמנו על הכביש בשיוט רגוע, מאוד רגוע, ועושה זאת בלוויית המשפחה - יוכל ליהנות מהנסיעה ב-CRV, ובעיקר לבטוח במוניטין האמינות המצוין של הונדה ובשמירת הערך המפורסמת. בימים של תהפוכות בשוק הרכב, אסור להמעיט בזה.


לדגמי הונדה בישראל - הונדה

 

למאמר זה התפרסמו 5 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה