דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

דאצ'יה ג'וגר - מבחן רכב



כל מי שיש לו 4 ילדים או יותר, ובישראל מדובר במשפחות רבות, נתקל לאחרונה בבעיה לא פשוטה: כמעט ואי אפשר להשיג רכבים עם 7 מקומות ישיבה. בעית המלאים מקיפה למעשה את כל שוק הרכב, אבל אצל מובילי הנוסעים המצוקה חמורה בהרבה, מה שגם מקפיץ כלפי מעלה את מחירי המשומשות.

ואז הגיעה דאצ'יה, והשיקה רכב חדש עם 7 מושבים במחיר שנע בין 105,000 ל-120,000 שקלים. מדובר בסכום שנמוך ב-60,000-80,000 אלף שקלים לעומת כל רכב אחר כמעט שמציע כמות מושבים דומה; למעשה, במחיר של דאצ'יה ג'וגר מהניילונים תוכלו לרכוש רכב מרובה מושבים אחר בן 5 שנים, פחות או יותר.

אז איפה הקאץ'? בתור התחלה, כדי לנהוג בג'וגר תצטרכו להסתדר עם תיבת הילוכים ידנית, פריט שכמעט ונעלם משוק הרכב המקומי. ומה עוד? בשביל זה תצטרכו להמשיך ולקרוא.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: דאצ'יה ג'וגר

דאצ'יה ג'וגר, 1.0 טורבו-בנזין, 110 כ"ס, גיר ידני, מ-104,990 שקלים
יתרונות חסרונות
מרווח ציון ריסוק
נוחות נסיעה ביצועי מנוע
צריכת דלק אין אופציה אוטומטית כרגע


צפייה בוידאו דאצ'יה ג'וגר - מבחן רכב



עיצוב

הוא דווקא נראה לא רע בסך הכל, לפחות בגרסה הבכירה שמגיעה עם חישוקי "16 קלים וללא צלחות פלסטיק. הוא ללא ספק מיניוואן, על אף הצהרות ג'יפוניות בדמותם של מרווח גחון מכובד (כ-20 ס"מ) ופסי גגון אופנתיים; הוא גם מעט צר במבט על החלק האחורי, אבל בסך הכל זה לא רכב שתתביישו להיראות בו. הוא מודרני ואפילו קשוח במידה מסוימת.

דאצ'יה ג'וגר

מבפנים הוא כבר הרבה יותר פשוט ושמרני. מסך צף בגודל 8 אינץ' ודיפון בד שנמתח על הדשבורד מנסים להציל את המצב, אך הצבעים כהים והפלסטיקה קשיחה ומחוספסת. יחד עם לוח המחוונים המיושן משהו וחיפויי ה"הכנה לכפתורים" שמצאנו במספר מקומות ברכב, מתקבלת תחושה של רכב לואו-קוסט.

דאצ'יה ג'וגר

תא הנוסעים

תנוחת הישיבה גבוהה יחסית, גם אם לא כמו ברכבי פנאי אמיתיים. הראות החוצה טובה הודות לשטח חלונות גדול וגם קל יחסית להגיע לתנוחת ישיבה מדויקת. לכסא אין אפשרויות כוונון מרובות וגם תמיכת הצד מוגבלת, אך בסך הכל הישיבה נוחה.

דאצ'יה ג'וגר

היצע תאי האחסון מצומצם, וכולל תא גדול מתחת ליחידת המיזוג, צמד מחזיקי כוסות ותא קטן יחסית בתוך משענת היד המרכזית. בדרך כלל אנחנו רגילים לפגוש בהיצע נרחב יותר כשמדובר במיניוואן. ועוד הערה: בגלל מימד הרוחב המוגבל של הג'וגר - שמבוסס על הסופר מיני סנדרו - הנהג חש באינטימיות מסוימת עם הנוסע שלצידו, עד כדי התחככות קלה בכל החלפת הילוך.

דאצ'יה ג'וגר

מפרט האבזור מצומצם מאוד בגרסאות הבסיס. גרסת הכניסה Essential מגיעה עם חלונות ידניים מאחור וכוונון ידני למראות - פריטים שלא פגשנו כבר הרבה מאוד זמן ברכב חדש. אבל גם בה תמצאו חיישני חניה אחוריים, מסך מולטימדיה מקורי עם תרגום (בינוני) לעברית, וגם קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.

דאצ'יה ג'וגר

גרסת הביניים "קומפורט" מוסיפה את התפעול החשמלי למראות הצד ולחלונות האחוריים, וגם בקרת אקלים; ה"קומפורט פלוס" הבכירה שנבחנה כוללת בנוסף גם כניסה והנעה ללא מפתח, חיישני חניה גם מלפנים ובלם יד חשמלי.
על תחום הבטיחות שווה להתעכב: המפרט דווקא סביר וכולל 6 כריות אוויר ובלימת חירום אוטונומית שפעילה עד למהירות של 170 קמ"ש, ומצוידת רק ברדאר ולא במצלמה - ולכן מסוגלת לזהות כלי רכב אך לא הולכי רגל ורוכבי דו-גלגלי.

גרסת ה"קומפורט פלוס" כוללת גם ניטור שטחים מתים במראות, שמשום מה מתחיל לפעול רק במהירות של 30 קמ"ש - כלומר, לא יזהה רוכבי אופניים סוררים במהירויות של פקקי תנועה - וגם מתנתק מעל 140 קמ"ש. כך או אחרת, המערכת מתריעה בהדלקת נורה בלבד, ללא צפצוף, ובמהלך המבחן לא פעלה מספר פעמים גם כאשר נסענו בצמוד למשאיות ורכבים אחרים.

דאצ'יה ג'וגר

אבל הכוכבית הגדולה של הדאצ'יה בתחום הבטיחות היא ציון הריסוק של איגוד הבטיחות האירופי, שעומד על כוכב אחד בלבד. נציין כי הרכב לא נבחן ישירות וזכה לציון שלו על בסיס מבחן הריסוק שנערך לדאצ'יה סנדרו, עליה הוא מבוסס; אך הדירוג הנמוך לא נובע רק ממפרט אביזרי הבטיחות המצומצם, אלא גם מרמה נמוכה יחסית של בטיחות פאסיבית. את הדו"ח המלא של המבחן ניתן לקרוא באתר ה-EuroNCAP.

במעבר חד נדלג לשורת המושבים השניה. כאן מצאנו מרווח מצוין לשני נוסעים בוגרים, כאשר גם הכסא המרכזי מציע מרווח סביר כך שהצלחנו לאכלס בקלות שני מושבי בטיחות גדולים עם עוד בוסטר ביניהם. לנוסע בוגר שישב במרכז כבר יהיה צפוף למדי.

דאצ'יה ג'וגר

המושב עצמו גבוה ונוח ושטח החלונות גדול. ליושבים מאחור יש שקע 12 וולט בודד, אך אין שקעי USB, מחזיקי כוסות או פתחי מיזוג. עניין חשוב לאור העובדה שמערכת המיזוג התאמצה גם כדי לייבש את הזיעה לשני נוסעים שישבו מלפנים.

כדי לעבור אחורנית יש לקפל את מושבי השורה השניה במשיכה קלה. אז גם בסיס המושב מתרומם, אך זהירות: הוא יורד בחבטה עזה, ורגלי הברזל החדות שלו עלולות לסכן ילד שיכנס לשורה השלישית עם סנדלים או כפכפים.

דאצ'יה ג'וגר

בשורה השלישית המרווח מפתיע לטובה, כאשר גם מבוגרים יוכלו ליהנות שם ממרחב מחיה לגמרי לא רע. המושב עצמו יחסית נוח וחלונות הצד גדולים ואפילו נפתחים לכדי חרך צר. מחזיק כוסות בודד ישרת את הנוסע שישב מימין. שקע 12 וולט יאפשר לאחד הנוסעים להטעין את הסלולארי.

דאצ'יה ג'וגר

תא המטען כמובן קטן מאוד כאשר כל המושבים בשימוש. לא הצלחנו להכניס פנימה יותר משניים-שלושה תיקי גב קטנים, על מזוודה או עגלה אין מה לדבר. קיפול של המושבים יוצר שטח העמסה גדול בהרבה, אך שלא כמקובל - הם לא "נכנסים" לתוך הרצפה ובכך יוצרים מדרגה שקצת מפריעה לסידור החפצים. את המושבים עצמם ניתן להסיר ולהוציא מהרכב בשעת הצורך.

דאצ'יה ג'וגר

נוחות נסיעה

כמו תמיד אצל דאצ'יה, רמת הנוחות של הג'וגר גבוהה למדי. הוא סופג היטב שיבושים עירוניים, בין היתר בזכות בסיס הגלגלים הארוך (כמעט 290 ס"מ) והצמיגים בעלי החתך הגבוה. עם זאת, בסיס הגלגלים הארוך מגדיל את רדיוס הסיבוב ומקשה על התמרון.

גם מחוץ לעיר הנסיעה נוחה למדי והג'וגר מרגיש יציב ומרוסן כמעט בכל מהירות. בידוד הרעשים מפתיע לטובה, כאשר רק רעשי רוח חודרים לרכב במהירות של 100-110 קמ"ש ומעלה.

דאצ'יה ג'וגר

מנוע ותיבת הילוכים

הג'וגר משווק בישראל בשלב זה עם יחידת הנעה אחת. זו כוללת מנוע טורבו-בנזין בנפח ליטר אחד, עם 3 צילינדרים, הספק מירבי של 110 כ"ס ומומנט של 20.4 קג"מ. זה לא נשמע הרבה, וזה באמת לא הרבה.

הג'וגר הוא לא רכב זריז במיוחד. גם בלי להעמיס 7 נוסעים ומטען, התאוצות במהלך המבחן היו איטיות יחסית, אך לא הרגשנו בעיה להתמודד עם קצב התנועה המקובל. בנסיעה הררית נדרשנו לעבודה מאומצת עם תיבת ההילוכים וגם למידה מסוימת של סבלנות.

דאצ'יה ג'וגר

התיבה הידנית קלה לתפעול הודות למהלך ידית קצר ומדויק ולדוושת מצמד רכה. ההסתגלות תהיה פשוטה יחסית גם עבור מי שלא פגש תיבה ידנית שנים רבות. מערכת עזר לזינוק בעליה, שפועלת ביעילות, תורמת גם היא להסתגלות. נציין כי ההילוכים החמישי והשישי ארוכים מאוד, מה שמאפשר שיוט בינעירוני בסל"ד נמוך, אך גם דורש הורדה של הילוך או שניים בכל עקיפה או עליה קלה.

המנוע הקטן מסייע להשיג צריכת דלק חסכונית למדי. במהלך המבחן מדדנו נתון של 14.5 ק"מ לליטר בשיוט מתון, כאשר לאחר הקטע הדינאמי והמאומץ ירד הנתון עד ל-10.4 ק"מ לליטר.

דאצ'יה ג'וגר

התנהגות כביש

למרות מרווח הגחון הנדיב, הג'וגר מרגיש בכביש המפותל כמו רכב פרטי ולא כמו ג'יפון. זה בהחלט יתרון: הרכינה מצומצת, אחיזת הכביש טובה והתגובות בסך הכל צפויות ומדויקות. מאידך, ההיגוי קל וחסר תחושה וגם השלדה לא מעדכנת את הנהג על מצב האחיזה, כך שאין כאן איזושהי קריצה דינאמית לחובבי הנהיגה. מילא.

דאצ'יה ג'וגר

סיכום

כיף לבחון מכוניות כמו דאצ'יה ג'וגר. לא כי הן הכי טובות שיש או הכי מהנות לנהיגה, אלא בגלל שניתן להפיק מהן תובנות ברורות, להיות מופתעים לטובה מהיתרונות ולהצביע בבירור על החסרונות. מרבית הרכבים בשוק יהיו מספיק טובים עבור רוב הנהגים; מעטים המקרים שבהם צריך להצביע על הפשרות וגם על הרווח הברור.

נתחיל מהחסרונות: כדי לנהוג בדאצ'יה ג'וגר תצטרכו להתמודד עם תיבה ידנית, ועבור רוב הישראלים מדובר בעילה ברורה לפסילה של הרכב. גם בבטיחות הג'וגר סובל מנחיתות ברורה. אלה הם שני החסרונות הגדולים, ואליהם אפשר להוסיף מגרעות נסלחות יותר כמו הביצועים, איכות החומרים או עיצוב הפנים.

אבל לצד אלו, הג'וגר מציע גם כמה יתרונות כמעט חסרי-תחרות. הוא מרווח בצורה יוצאת דופן, נוח לנסיעה, שקט, חסכוני בדלק ובעיקר מציג מחיר רכישה שנמוך דרמטית לעומת כל מתחרה אפשרי. מכאן והלאה, ההחלטה שלכם.

לדגמי דאצ'יה בישראל - דאצ'יה 

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

לייעוץ מקצועי חינם: 072-33-44-806

מתחמי תוכן

  • ליסינג במקום לרכוש רכב, אפשר פשוט לעשות ליסינג. מה זה אומר אייקון ליסינג
  • ביטוח רכב כל מה שחשוב לדעת על ביטוח רכב. המלצות, טיפים ומדריכים אייקון ביטוח רכב
  • מימון לרכב רכישת רכב בתשלומים, מתי זה משתלם ומה חשוב לדעת אייקון מימון לרכב
  • רכב יד שניה כל מה שצריך לדעת ברכישת רכב משומש וממה צריך להזהר אייקון רכב יד שניה
  • טרייד אין מפתח תמורת מפתח: לשלם רק את ההפרש לרכב חדש יותר אייקון טרייד אין
  • בחר רכב
לפי דגם
או לפי קטגוריה
כפתור התקשרות מהירה לייעוץ לפני רכישת רכב
חזור למעלה