דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ב.מ.וו X4 - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...



אם נתעקש להיצמד להגדרות הרשמיות, נצטרך לסמן את ב.מ.וו X4 כ"ג'יפון-קופה-עם 4 דלתות". מכונית קופה עם 4 דלתות זה סוג של אוקסימורון, אך ההצלחה של מרצדס CLS משכה לשם גם את המתחרות - שיצאו עם דגמי סדאן מעוצבים וקטומי ראש, בכל הגדלים והצורות. ביניהם ניתן למנות מכוניות כמו אודי A5 ספורטבק ואודי A7, ב.מ.וו סדרה 4 גראן קופה, מרצדס CLA ועוד. בקטגוריית רכבי הפנאי ממשיכים לצוץ מתחרים בתצורת המרכב הייחודית הזו, אבל חבל על כאב הראש שלכם.

יהיה נכון יותר לנתק את ב.מ.וו X4 מכל הפוליטיקה הזו, ולהגדיר אותו בצורה פשוטה: האח הקטן של ה-X6, נקודה, סוף פסוק. יצאנו ללמוד מה זה אומר עליו, והאם כדאי לכם לרכוש אותו.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: ב.מ.וו X4


ב.מ.וו X4, טורבו-בנזין 2.0 ליטר (420), אוט', 184 כ"ס, 350,000 שקל

יתרונות

חסרונות

עיצוב

נוחות מחוץ לעיר

תא נוסעים יוקרתי

מושב אחורי

התנהגות כביש

ראות לאחור


ב.מ.וו X4

עיצוב

במבט ראשון, קל להתבלבל בין ה-X4 ל-X6 - וזו חתיכת מחמאה עבור הג'יפון הקטן מבין השניים. הקו הספורטיבי של ה-X6 נשמר כאן ומזהה מיד את ה-X4 עם אחיו הגדול, עד כדי כך שהתקשינו להבחין בין השניים במבט מרחוק על החניון של אולם התצוגה. לעומת ה-X6, ב.מ.וו X4 נראה קצת יותר מעודן ופחות כוחני. הקווים האתלטיים משתלבים טוב יותר עם המימדים הקטנים (יחסית), והופכים את ה-X4 לרכב נעים למראה והרבה פחות מאיים.

ב.מ.וו X4

תא הנוסעים

תא הנוסעים מוכר מכל הדגמים האחרים של ב.מ.וו. הצבעים הבהירים הולמים אותו, והמשטחים הנרחבים מקנים תחושת מרווח ואווריריות. אמנם, לוח המחוונים מתחיל להתיישן, ומסך המולטימדיה כאן קטן מדי; בקרוב יצטרכו בב.מ.וו לרענן את סביבת הנהג הגנרית שלהם, אך בינתיים - מי שלא מורגל בדגמים שונים של היצרנית הבווארית כנראה לא יתאכזב.

בניגוד לעבר, רשימת האבזור של ה-X4 עשירה כבר בגרסת הבסיס (אותה בחנו). בין היתר יש כאן מושבי עור מצוינים עם כוונון חשמלי וזכרונות, בקרת שיוט ובקרת אקלים, גג שמש חשמלי, תא מטען עם פתיחה חשמלית, חיישני חניה אחוריים וקדמיים, מראות נגד סנוור עם קיפול חשמלי ועוד פיצ'רים שימושיים.

מערכת ה-iDrive כוללת גלגלת שליטה נוחה, אך שלא כמו בדגמים היקרים יותר - אין כאן אפשרות לרשום באצבע אותיות ומספרים על גבי הגלגלת. תפעול המערכות נוח בדרך כלל, אך לא מזכיר את הסגנון דמוי הסמארטפון של אינפיניטי וקדילאק.

ב.מ.וו X4

התמקמות מאחורי ההגה של ב.מ.וו X4 שחררה אצלנו אנחת רווחה. חששנו מג'יפון מגושם וגבוה, אך העיצוב בסגנון הספורט-פנאי מגובה בתנוחת נהיגה מצוינת, כזו שממקמת את הנהג נמוך יחסית, עם רגליים שנשלחות קדימה אל הדוושות והגה שניצב מתחת לקצה הדשבורד. מהבחינה הזאת, ה-X4 הוא יותר ב.מ.וו מאשר ג'יפ. מצוין לאוהבי הנהיגה, אבל פחות דומה לסגנון המקובל בג'יפונים גבוהים. עם זאת, שדה ראיה טוב לפנים ולצדדים הופך את הב.מ.וו X4 למכונית עם ערך מוסף בתוך העיר, ביחס לסדרה 3 הסדאנית.

שדה הראיה לאחור, לעומת זאת, פשוט לא קיים. החלון קטן עד כדי גיחוך, ואף זווית לא תאפשר לכם לראות מה קורה מאחור בתמרוני חניה. היעדרה של מצלמת רוורס רק מעצים את תחושת חוסר האונים.

במושב האחורי, רכבים בסגנון קופה סובלים בדרך כלל ממרווח ראש מצומצם. ב-X4 הבעיה הזו כמעט ולא קיימת, אבל היתרון הזה הושג בדרך קצת משונה: המושבים האחוריים פשוט הונמכו משמעותית, כך שהראש אמנם לא יתחכך בגג - אך הירכיים נמצאות באוויר, ותרגישו שם כמו הורים על כסאות גן ילדים במסיבת חנוכה. רוחב המושב סביר, ויהיה קל למקם שם כסאות בטיחות. פתחי מיזוג ינעימו את השהות שם.

תא המטען של ב.מ.וו X4 עמוק מאוד אם כי לא מספיק גבוה; מזוודות ועגלות ילדים יכנסו בלי בעיה, אך ציוד בעל נפח גדול יותר - יכנס בקלות רבה יותר דווקא בב.מ.וו X3.

ב.מ.וו X4

נוחות נסיעה

מערכת המתלים של ה-X4 רכה, אפילו מאוד רכה. זה לא אופייני לב.מ.וו, אבל בהחלט מתאים להעדפות של השוק האמריקאי - אליו בעיקר פונה ה-X4. במהירויות עירוניות, ספיגת השיבושים מצוינת בדרך כלל. הנסיעה רכה ונעימה, ועד שלא תפגשו בבור גדול באמת - לא תרגישו שאתם נוסעים על אספלט ישראלי.

במהירויות גבוהות יותר, הופכת הרכות הזו לחוסר ריסון ולנדנוד מציק. קל להבין במה מדובר אם מסתכלים ממושב הנהג על מכסה המנוע, ורואים אותו מתנועע למעלה ולמטה ביחס לפני הכביש. היעדר ריסון, ברכב פנאי גבוה יחסית, עלול לגרום לתחושה של אי נוחות ואפילו לבחילה קלה לנוסעים מאחור; היה מוזר למצוא תכונות כאלו ברכב כמו ב.מ.וו X4.

ב.מ.וו X4

מנוע ותיבת הילוכים

למבחן שלנו התייצב ב.מ.וו X4 בגרסת ה-420, עם מנוע 2.0 ליטר טורבו בהספק של 184 כ"ס. אלו לא נתונים מרשימים ביחס למכונית בגודל כזה, אך בהחלט סבירים עבור גרסת בסיס. בתנועה שגרתית העברת הכוח חלקה ונעימה מאוד, ויחידת ההנעה הזו הופכת "שקופה" כמעט לחלוטין. האחראית לכך היא תיבת ההילוכים המצוינת, שפועלת באופן פשוט מושלם בגרסה הזו. מצב החסכון בדלק מעדן יותר מדי את פעולת המנוע, ועלול לגרום לתחושת עצלות בין רמזורים.

כשסוחטים את המנוע, ובמיוחד אם בוחרים במצב הספורטיבי, מקבלים ביצועים לגמרי לא רעים. תאוצה של 8.1 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש תאפשר לכם לנצח את מרבית מיאוצי העקיפה השגרתיים, גם אם לא תעניק חוויה יוצאת דופן. צריכת הדלק, ברכב כבד יחסית עם הנעה כפולה ומנוע לא מאוד חזק, עמדה במבחן על 7.5 ק"מ לליטר - ומדובר היה ברכב חדש לחלוטין, עם מנוע בתולי (200 ק"מ) שעוד לא "נפתח".

אז ביצועים מרטיטים הם אמנם לא דרישת חובה מג'יפון קטן, אבל תוספת של 15,000 שקל עבור גרסת הדיזל נראית לנו כמו עסקה לא רעה. בתמורה תקבלו תוספת של 50% למומנט, שמגיע עד ל-40.8 קג"מ כבר ב- 1,750 סל"ד - ובמקביל תשתפר גם צריכת הדלק באופן ניכר.

ב.מ.וו X4

התנהגות כביש

מצב ספורט+ של הבורר חושף את הצדדים הפרועים של ה-X4. השלדה חדה ומדויקת, ההגה קצר ומהיר, והזנב ליברלי במיוחד בגרסה הזו ונוטה לפסוע החוצה באלגנטיות - ומכת גז מחזירה אותו מהר למסלול הרצוי, בזכות ההנעה הכפולה. רכינת המרכב היא אחד החסרונות המרכזיים בסעיף הזה, אבל גם כך ה-X4 הוא אחד מרכבי הפנאי המהנים בסביבה. אם היתה אפשרות להנעה אחורית, כנראה שהיינו מקבלים התנהגות שמחה אפילו יותר, וגם צריכת דלק נמוכה במקצת - אך גרסה שכזו עדיין אינה בנמצא.

ב.מ.וו X4

סיכום

את מבחן הרושם הראשוני ב.מ.וו X4 עובר אצלנו בצורה חלקה. הוא יותר מעודן ונעים מה-X6, יותר ספורטיבי ומרשים מה-X3, ומאוד מושך את העין. בפרקטיקה יש לו חסרונות, כמו למשל מושב אחורי נמוך וכיול מתלים רך מדי - אך למרות זאת, מדובר בג'יפון יוקרתי מהטובים שיש, עם בונוס ענק של התנהגות כביש מהנה. רכב מרשים, שמצדיק בהחלט את סמל הפרופלור על החזית.


לדגמי ב.מ.וו בישראל - ב.מ.וו

למאמר זה התפרסמו 5 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה