דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ב.מ.וו X3 - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

ב.מ.וו נוהגת להציג X3 חדש "לפי הספר", כלומר דור חדש בערך כל 5 שנים. עכשיו הגיע אלינו הדור השלישי שלו, מה שאומר שה-X3 הוצג לראשונה כבר לפני 15 שנים. לא להאמין איך הזמן טס. כיום הוא חלק ממשפחת X הענפה של היצרן הבווארי, מה-X1 ועד ה-X6, מה שאומר שגם לו יש אח מגונדר הלבוש בגדי "קופה" מעוצבים ועונה לשם X4

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: ב.מ.וו X3

ב.מ.וו X3, מנוע 2.0 ליטר טורבו-בנזין, 252 כ"ס, מ-335,000 שקל

יתרונות

חסרונות

מנוע ותיבת הילוכים מעולים

עיצוב פנים

נוחות נסיעה

נוחות במושב אחורי

התנהגות כביש

  מערכות בטיחות חלקיות בגרסת Executive

צפייה בתוכן ב.מ.וו X3 - מבחן רכב

ה-X3 מתחרה בקטגוריה הצפופה של רכבי הפנאי הקומפקטים היוקרתיים. איתו בליגה נוכל למצוא את מרצדס GLC ואודי Q5, וולוו XC60 ואלפא רומיאו סטלביו, קאדילק XT5, לקסוס NX, יגואר F-Pace וריינג' רובר איווק - חתיכת ליגה. יצאנו לבדוק מה הוא מביא איתו לתחרות.


עיצוב

העיצוב החיצוני של ה-X3 הוא לא משהו שגרם לנוסעים בכביש לסובב אחריו את הראש. אין לו את הקימורים של אלפא רומיאו סטלביו או אפילו את תצורת הקופה של אחיו ה-X4. אבל מנגד, הוא נראה קשוח עם קווים אלגנטיים ומכובדים. יחד עם גריל הכליות הענק שבחזית הוא משדר יוקרה אמיתית, ובכל מקרה הוא נראה גדול ומרשים. קל לבלבל בינו לבין ה-X5.

ברמת הגימור Luxury ניתן לבחור בין שתי חבילות עיצוב, Luxury או M-Sport. רכב המבחן הגיע עם חבילת M-Sport שדאגה לו לכל מיני סממנים ספורטיביים כמו קאליפרים כחולים, חישוקים בעיצוב שונה עם סמלי M וכמובן פגושים בעיצוב ספורטיבי.

ב.מ.וו X3

עיצוב הפנים קלאסי ומוכר מקו דגמי ב.מ.וו הנוכחי, וללא ספק מדובר בשדרוג לעומת הדור הקודם. הקווים אופקיים והקונוסלה פונה לכיוון הנהג. קל להתמצא, אך האווירה לא חדשנית כמו בוולוו XC60 למשל או סופר טכנולוגית כמו באודי Q5. לוח השעונים דיגיטאלי (כמעט) עם מסגרות תיחום למד הסל"ד והמהירות, כך שלא ניתן להסיט אותם בלחיצת כפתור ולהציג מפה גדולה במרכז למשל, או להציג מידע קבוע אחר (ניתן להציג תפריטים שונים, אך לאחר זמן קצר חוזרת התצוגה הראשית).

חבילת העיצוב M-Sport מטפלת גם בפנים הרכב, עם גימורי כרום ודיפונים שחורים, כמו גם הגה M ומושבי ספורט עם תפירה כחולה. מי שמחפש את העיצוב הקלאסי עם גווני קרם ודיפוני עץ, יוכל לקבל זאת בחבילת העיצוב Luxury.

ולמרות כל הנגיעות הספורטיביות, לא תוכלו לשכוח שמדובר ברכב מסדרת הפנאי של ב.מ.וו. יש סמל X3 גדול על תא המטען, סמל xDrive על הדלתות, הטבעת X3 במכסה התא הקטן שלפני ידית ההילוכים, בגימור הכרום שבדלתות (שרואים רק כשפותחים את הדלת) ואפילו הטבעה של X3 על הקורה המרכזית (שגם היא מוסתרת כאשר הדלתות סגורות).

ב.מ.וו X3

תא הנוסעים

נתחיל מהברור והמצופה מיצרן כמו ב.מ.וו: איכות החומרים וההרכבה טובה מאוד. פה ושם נוכל למצוא פלסטיקה פשוטה יותר (אם כי עדיין איכותית), אבל זו כבר ממש קטנוניות. מרווח הפנים מכובד לנוסעים מלפנים והקונוסלה שבין המושבים יוצרת הפרדה ברורה בין הנהג לנוסע. גם הנדסת האנוש טובה וקל להגיע ולשלוט בכל כפתור ופקד.

המושבים הקדמיים נוחים ומרווחים. הם מחוממים, מתכווננים חשמלית (כולל כוונון תמיכה צידית) ואפילו יש כוונון (ידני) לאורך המושב. תנוחת הישיבה ב-X3 טובה מאוד. יושבים גבוה, שדה הראיה טוב והבליטות שעל מכסה המנוע מסייעות להבין בדיוק איפה נגמר הרכב, ואחרי הכל לא מדובר ברכב קטן במיוחד, עם אורך של מעל 4.70 מטר ורוחב של כמעט 1.90 מטר.

אורכו של הרכב צמח בכ-5 ס"מ לעומת הדור הקודם וכך גם בסיס הגלגלים. צמיחה זו הגדילה את המרווח גם ליושבים מאחור, כך שבמושב האחורי יש מרווח טוב מאוד, אפילו לשלושה מבוגרים (במידות ממוצעות). המרווח מצוין לרגליים ולראש, רק קחו בחשבון שהכסא עצמו נמוך יחסית ומעט קצר. ליושבים מאחור ישנם פתחי מיזוג עם שליטה נפרדת ומשענת יד עם מחזיקי כוסות.

ב.מ.וו X3

מערכת המולטימדיה עומדת במרכז הדשבורד וגם היא פונה לכיוון הנהג. קל ונוח לשלוט בה באמצעות פקד השליטה המוכר והידוע. בניגוד למתחרים שמתהדרים במסכי מולטימדיה בגדלים דו ספרתיים, המערכת ב-X3 קטנה - בגודל 6.5 אינץ' בלבד, אבל זה לא הפריע בשום מצב – לא בתחושה ולא בתפעול. אולי רק בנראות. התצוגה מצויינת, האותיות גדולות ואפילו רזולוציית מצלמת הרוורס לא פחות ממעולה. נציין רק כי הגדרות עשרות המאפיינים ברכב דורשת לא מעט לחיצות וכניסות לתפריטים ותתי-תפריטים, אך אלו פעולות שעושים פעם אחת כשהרכב במצב נייח.

ל-X3 שתי רמות אבזור, Executive ו-Luxury. בניגוד למצב ב-X2 למשל, האבזור כאן עשיר מאוד ברמת הכניסה Executive וכולל תאורת לד מלאה, תאורת אווירה הניתנת לפיצול לשני צבעים, מושבים חשמליים ומחוממים, בקרת אקלים מפוצלת ל-3 איזורים, כניסה והנעה ללא מפתח, דלת תא מטען חשמלית (עם פתיחה ללא מגע יד), גג פנוראמי נפתח חשמלית (עם יכולת בידוד חום טובה מאוד) וחישוקי 18 אינץ'. בתחום הבטיחות מקבלים חיישני חניה היקפיים ומצלמת רוורס, התרעת התנגשות ובלימת חירום אוטונומית במהירות עירונית, התרעת סטייה מנתיב, התרעת רכב בשטח מת, התרעת עייפות, התרעה מפני תנועה חוצה מאחור כולל בלימה בחניה במהירות של עד 5 קמ"ש וחניה אוטומטית.

ב.מ.וו X3

רמת הגימור Luxury מוסיפה בעיקר אפשרויות שונות לעיצוב החוץ והפנים, מנופי העברת הילוכים מאחורי ההגה, מערכת שמע משודרגת ותוספת של מערכות בטיחות כגון בקרת שיוט אדפטיבית, היגוי אקטיבי לשמירה על הנתיב, התרעה מפני התנגשות צידית כולל התערבות אוטונומית בהיגוי, התרעת תנועה חוצה מלפנים ובלימת חירום אוטונומית שפועלת גם במהירות בין-עירונית.

מערכות הבטיחות האקטיביות פועלות בצורה טובה מאוד. לשמחתנו לא נזקקנו לבלימת החירום אך בקרת השיוט האדפטיבית פועלת בצורה מצויינת, עם האטה הדרגתית בהתקרבות. גם פונקציית הזחילה בפקקים פועלת בצורה טובה ואפשר אפילו לכוונן את עוצמת הרטט של בקרת הסטייה מנתיב.

תא המטען בנפח 550 ליטר נפתח ונסגר חשמלית ללא מגע יד. בתא עצמו יש לנו 2 נורות לד בצידו ואחת בצידה הפנימי של הדלת כך שהתאורה בתנאים חשוכים טובה. המבנה שלו מרובע ופרקטי, בלי כל מיני בליטות ויש גם תא תחתון וווי תליה מתקפלים. המושב האחורי מתפצל בחלוקה 40:20:40, מה שמקל על העמסת ציוד מבלי לפגוע ברווחת הנוסעים. קיפול כל המושבים יוצר משטח הטענה ענק בגודל 1600 ליטר. לצד כל זאת, סף ההטענה גבוה יחסית.

ב.מ.וו X3

נוחות נסיעה

הגרסה אותה קיבלנו נעלה צמיגים בקוטר 19 אינץ', ולמרות זאת נוחות הנסיעה נותרה טובה מאוד. ה-X3 מרוסן ומצליח לבודד בצורה טובה את כל מפגעי הכביש, קטנים או גדולים. אם נדחוק בו במעבר מהיר על פס האטה נוכל להרגיש את הבולמים נסגרים, אך יהיה זה דבר נדיר. 

נוחות הנסיעה נשמרת במהירות עירונית ובין-עירונית כאחת. הוא יציב, מאוזן ומשדר המון ביטחון. בידוד הרעשים טוב גם כן, אך סביב 110 קמ"ש מתגברים רעשי הרוח.

 ב.מ.וו X3


מנוע ותיבת הילוכים

רכב המבחן בגרסת xDrive30i צויד במנוע בנפח 2.0 ליטר המספק 252 כ"ס ומומנט של 35.7 קג"מ. על פניו זה לא נשמע הרבה לרכב ששוקל כמעט 1.8 טון (עם יחס הספק/משקל של כ-140 כ"ס לטון), אך המנוע הזה מפתיע ביכולותיו. הוא מאיץ בנחישות ובמהירות, ליניארי והכוח זמין מתי שרק צריך. הוא נשמע בשרני ביצאה חזקה ושקט בשיוט, והכל פועל בצורה חלקה ונעימה.

הפעולה המצויינת של המנוע מתאפשרת הודות לשימוש בתיבה אוטומטית בעלת 8 הילוכים (בכל הגרסאות) שחוץ מבהאצות מאוד חזקות, ההילוכים עוברים פשוט בצורה חלקה וכמעט לא מורגשת. בסופו של יום, ה-X3 מסיים את ההאצה ל-100 קמ"ש ב-6.3 שניות בלבד - מהר יותר מגולף GTI הספורטיבית, למשל.

את המבחן סיימנו עם צריכת דלק ממוצעת של 9 ק"מ לליטר. לא מאוד חסכוני אבל בהחלט סביר.

ב.מ.וו X3

התנהגות כביש

באופן מעורר הערכה, ה-X3 החדש מתהדר בחלוקת משקל של 50:50 בין החלק הקדמי לאחורי. אז נכון, אם נשקלל את משקל הרכב, מרכז הכובד ואת העובדה שמדובר ברכב פנאי, נגלה שזה לא בדיוק המתכון לרכב שנצא איתו ליום מסלול. אבל (וזה חתיכת אבל) התנהגות הכביש שלו ממש טובה. האחיזה מצויינת הודות להנעה כפולה ותגובות השלדה נהדרות, הוא נשלט, פרוגרסיבי והרכינה מינימאלית. התלונה היחידה היא להגה - שלמרות היותו עבה, נוח לאחיזה ואפילו מדויק - הוא נותר אילם. אם נצטרך להשוות, אז כנראה שה-X3 ספורטיבי יותר מאודי Q5, לקסוס NX או קדילאק XT5 - אבל סביר להניח שאלפא סטלביו יהיה ספורטיבי ממנו.

 
ב.מ.וו X3


סיכום

אז מי אתה ב.מ.וו X3? אם נתייחס למתחרות ברמות גימור מקבילות, הדגם הנבחן זול בכמה אלפי שקלים ממרצדס GLC (אך יקר מוולוו XC60 ולקסוס NX) ומחירו דומה לאודי Q5. ה-X3 לא ספורטיבי כמו אלפא רומיאו סטלביו וגם אין לו מעצב איטלקי שידאג לקימורים מושכי מבטים; מבחינה טכנולוגית הוא לא חדשני כמו וולוו XC60 שמביא איתו עיצוב פנים משגע ומערכת הנעה היברידית משובחת.

ב.מ.וו X3

ולמרות כל הנאמר, הדור החדש של ה-X3 הוא שדרוג משמעותי לעומת הדור הקודם. הוא עושה הכל בדיוק כמו שצריך, בלי שום מגרעות בולטות. הוא נוח ומאובזר, מרווח ובטיחותי, משלב מנוע ותיבת הילוכים מעולים והוא גם מהנה לנהיגה. הוא אולי לא מקבל אף נישה משלו, אבל כנראה שככה רכב פנאי יוקרתי צריך להיות.

לדגמי ב.מ.וו בישראל – ב.מ.וו

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. נראה רע, רכב לא מעניין 
    סתם, 12-07-2018

    ה X3 תמיד היה גרוע,מעוצב רע, מאוד לא נוח במושב האחורי ובכלל דגם לא מוצלח.
    כמו שנראה הדגם החדש, במוו ממשיכים עם המסורת הזו.
    אם כבר במוו, סידרה 5 עדיפה עליו שנות אור, וגם הדגמים היקרים של סדרה 3.

    סגור תגובה

חזור למעלה