בחר רכב
רכב חדש 2019
רכב משנים קודמות

ב.מ.וו סדרה 7 - מבחן דרכים

גלגל ההגה ממקם את הידיים בשעות שלוש ותשע באופן אוטומטי, אותו מושב באופן מפליא הוא גם לפתע בעל סממנים ספורטיוויים והנה לפניכם חווית הנהיגה המושלמת במשקל כבד



מאת בן קליאוט

הטלפון צלצל: "אתה יכול לאסוף סדרה 7 בעוד שעתיים?"
"מאיפה?"
"ניפגש ברח' ריבל".
שעתיים אחרי ומספר שיחות טלפון, אשר הכילו מיני שקרים לצורך פינוי סדר היום, מצאתי עצמי עומד בשמש הקופחת של ת"א. בהיותי חובב רכב נלהב, למדתי להתייחס ברצינות כמעט לכל מפגש עם דגם חדש. אך מפגשים מסוג זה, עם ספינת דגל של אחת ממובילות תעשיית הרכב, הם הסיבה האמיתית לעיסוק הבלתי פוסק בכל אותן פשרות יומיומיות.
 

לקטלוג הרכב של iCar - ב.מ.וו סדרה 7




היא מגיחה מעבר לפינה, צבעה שחור. ראיתי כבר כאלה, גם בתערוכות בחו"ל וגם על כבישינו בישראל. "דומה מעט ללקסוס 460LS" חשבתי לעצמי. השוני הגדול בסדרה 7 החדשה אל מול זו היוצאת, פרי ידו של כריס באנגל שיצא גם הוא, הוא שזו משדרת איפוק וקוויה נעימים מאוד לעין. הקודמת נחשבה בעיני רבים לאוונגרדית מידי והייתה מעט קשה לעיכול.
נדמה כי ב.מ.וו החליטה לחזור מעט למקורותיה, אך בעודה מתקרבת אליי ושובה כראוי לראשונה את תשומת לבי כראוי, אינני יכול שלא לשאול עצמי: כיצד הייתי כה אדיש עד עכשיו? 

קרם בוואריה  
ב.מ.וו סדרה 7 היא מסוג המכוניות שמציגות את קדמת הטכנולוגיה האנושית על כל ענפיה. שילוב של טכנולוגיה ומשאבי כדוה"א היוצרים חוויה מיוחדת עבור מי שיכול להרשות לעצמו ועבור השאר, הצצה אל העתיד. זוכרים שחיישני חנייה היו בכורה במרצדס?

הדלת נפתחת בקלות מפתיעה, נכנסים סוגרים ופעולת וואקום חרישית מאבטחת בידוד מושלם מן העולם. המושבים/כורסאות מלפנים שווים מאמר משל עצמם. ממפגש ראשון הם נוחים באופן שקשה לתאר. קשה לתאר כי בד"כ על-מנת לתאר יש להשוות אך נדמה שאחורינו טרם פגשו מעון נוח שכזה. נדמה גם כי לנצח ניתן לכוון ולהתאים כך שיהיה נוח עוד יותר. משענות הראש חובקות את העורף ברכות והכול בטקסטורה וארומה של עור משובח בצבע שוקולד. דיפוני עץ כהה משולבים באלומיניום והדשבורד- מצופה עור ותפרים מוקפדים גם הוא.

לנהג שאין לו נהג
בהתקדמות איטית החוצה מן העיר, ביצענו מעבר מהיר על המערכות. על- גבי הצג המרכזי מופיע שלל המידע הרלוונטי: נתוני מדיה ותקשורת, בקרת אקלים וגם מערכת האיי- דרייב המפורסמת אשר הפכה לפשוטה ככל טלפון סלולרי מתקדם. ניתן לחפור בה עד אין סוף ולקבל מידע ותמונות על תחזוקת הצמיגים אך אפשר גם להסתדר מצוין מבלי לשנות בה דבר מעולם. המרווח נדיב אך מאחור נדמה כי לא חשבו על איש העסקים בעל המימדים. מקום לא חסר אך לא כפי שהורגלנו לצפות ממכוניות סלון במימדים אלה. הסיבה מתבהרת עם הגיענו לפתחי איילון.
ב.מ.וו סדרה 7 מיועדת לחובבי הגה אמיתיים. כאלה שאוהבים לנהוג בעצמם למחוז חפצם ולכן, באופן ייחודי מושגת במכונית כה גדולה תחושה כה אינטימית ועוטפת. כמובן שמוצעת גם גרסה בעלת בסיס גלגלים מוארך ובה יותר מקום לארוכי הרגליים.

קצת מספרים
740i הוא דגם המבחן. מנוע 6 צילנדרים בטור עטור השבחים אך מוגדש בטורבו ומייצר 326 סוסים המומנט נדיב (45.9 קג"מ) והתאוצה ממצב עמידה למאה עומדת על 5.9 שניות. תיבת טיפטרוניק בת שישה הילוכים "בלבד" אשר מנצחת על יחסי העברה מושלמים, חלקים וזמינות הכוח לא פוסקת ולו לרגע אחד. מערכת כיול המיתלים מציעה ארבעה מצבים: קומפורט, נורמל, ספורט וספורט פלוס עליו נרחיב מעט: 2 הטונות הופכות לדבר הכי קרוב למכונית ספורט- המיתלים נוקשים, מערכות היציבות מנותקות, הסל"ד מרקיע ועם כל סחיטה של המצערת מנערת ה-7 את אחוריה הרחבים אשר נחים להם על צמיגים ברוחב 50245 ומשוגרת בקלילות שקשה להתרגל אליה. התחושה היא שהכול מותר, לחיצה על הבלמים ונדמה כי אלו הצמיגים שחורכים את האספלט ולא ההפך- המכונית נעצרת בביטחון אבסלוטי ובתא הנוסעים לא מופעלים כלל כוחות התאוצה לאחור.
גלגל ההגה ממקם את הידיים בשעות שלוש ותשע באופן אוטומטי, אותו מושב באופן מפליא הוא גם לפתע בעל סממנים ספורטיוויים והנה לפניכם חווית הנהיגה המושלמת במשקל כבד.

יום יבוא
הערב הגיע מהר, צריך לסכם כמה דברים. ב.מ.וו סדרה 7 החדשה משיגה כעת לאחר הרבה זמן את התואר שנשאה שנים בגאון- מכונית לנהג שאין לו נהג. הנוסעים ייהנו בה בכל מושב אך זה שנוהג בה הוא בעל החוויה. לא מפסיקה להדהים תחושת החיבור לרכב כה גדול אשר מצד אחד מבודד את הנהג מן הסביבה אך מנגד מחבר אותו כ"כ אל הדרך. האחרונה שטענה לתואר זה היא ה - אודי S8 אשר הפכה למוסד אך ה- 7 הנוכחית עדכנית ממנה בהרבה.

ייתכן כי בעלי ה - S קלאס, היריבה המיתולוגית מבית מרצדס ימצאו את מכוניתם טובה יותר, במובנים מסוימים הם צודקים אך לעולם לא יזכו בחיוך שמרוח על פניו של זה שבבימר. בקטגורייה זו, עם כל דגם וגרסה נשברים עוד ועוד שיאים, כולן מצוינות ומציעות כל אחת בדרכה שלה את גרסתה לטוב ביותר שכסף, הרבה(750,000 שקל) הרבה, כסף יכול לקנות.
כמי שחרטה על דגלה להיות מכונית נהיגה, סדרה 7 החדשה היא יצירת מופת.

לדגמי ב.מ.וו בישראל - ב.מ.וו


 

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. עשית לי חשק  חבל על הזמן..! שיר הלל לבמו. רק כה חבל שאין לי כמה...

חובב נהיגה,21.07.2009

2. אף פעם לא חשבתי ב.מ.ו - עכשיו כן...  אויש ...איזה אוטו, איזה ביצועים, איזה עיצוב - פתרו...

עדי זיו ,21.07.2009

3. ב.מ.וו  נמאס כבר מהבדיחות על ההגה הקטן

משה ,22.07.2009
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים