דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ב.מ.וו סדרה 3 GT - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...


ב.מ.וו סדרה 3, מכירים? מכונית המנהלים הגרמנית הפכה במרוצת השנים לשם דבר, ובדור הנוכחי שלה מדובר במכונית כל כך מוערכת - עד כדי כך שחברה רצינית ומכובדת כמו ג'נרל מוטורס לא מהססת לומר שהיא מנסה ליצור "מתחרה לסדרה 3" כשהיא משיקה רכב מנהלים חדש. את ההצלחה הזו ניסתה למקסם ב.מ.וו עד הסוף, ויצרה ליין שלם של מכוניות בצורות שונות על אותה פלטפורמה: מכונית קופה (סדרה 4), מכונית ספורט (M3 / M4), רכב פנאי (X3) ורכב פנאי-קופה (X4).

את ב.מ.וו סדרה 3 GT, "גראן טוריסמו" בשמה המלא, קשה לקטלג בתבניות המוכרות. היא לא ממש סטיישן וגם לא רכב פנאי, לא בדיוק מכונית קופה ובטח שלא מיניוואן. כדי להבין מה היא רוצה מאיתנו ולמה היא באה לעולם, צריך פשוט להתבונן במכונית עצמה. סדרה 3 GT, אם כן, לוקחת את המתכון המוכר של ה-3 - ופשוט מגדילה אותו, בקצת יותר משקל תשעים. האורך צמח ב-20 ס"מ (11 מתוכם נוספו לבסיס הגלגלים), לרוחב נוספו כמעט 2 ס"מ, הגובה צמח ב-8 ס"מ - וכל אלו הובילו לתוספת משקל של 140 ק"ג. מה עושה ההתפחה הזו לסדרה 3 האהובה?

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: ב.מ.וו סדרה 3 גראן טוריסמו


ב.מ.וו 320 GT מנוע 2.0 ליטר טורבו-בנזין, 184 כ"ס, החל מ-290,000 שקל

יתרונות

חסרונות

מרווח לנוסעים מאחור

עיצוב

תא מטען

יכולת דינאמית

נוחות נסיעה

אבזור


ב.מ.וו סדרה 3 GT
ב.מ.וו סדרה 3 GT. היופי הוא בעיני המתבונן / צילומים: אסף בר-שי
עיצוב
אפשר להיות נייטרלי ולומר ש"עיצוב זה עניין של טעם", אבל אם נצטרך לנקוט עמדה - נאמר בפירוש שה-3 GT נראית הרבה פחות נאה מאחותה הסדאנית. מלפנים זהו אותו פרצוף עצבני ומרשים של דגמי ב.מ.וו האחרונים, אך מהצד ובעיקר מאחור לוקה ה-GT בחוסר הרמוניה. התוצאה פחות כעורה מסדרה 5 GT, והיא בהחלט מושכת מבטים - ולכן נסתפק בלהגדיר אותה כ"ייחודית".

תא הנוסעים
מבפנים אין הפתעות. קווים ישרים, נקיים ומאוד אלגנטיים מקבלים את פני הנוסעים, וצליל טריקת הדלת משאיר בחוץ את טרדות היומיום ומצביע על איכות החומרים הגבוהה. הצבע הבהיר של תא הנוסעים נראה טוב, אך קחו בחשבון שהוא עלול להתלכלך בקלות (כפי שאכן קרה ברכב ההדגמה). חלק מהבוחנים לא אהבו את המגע המחוספס של הפלסטיק על ההגה והדשבורד העליון.
רשימת האבזור בהחלט לא תפיל מהכיסא את מי שכבר ביקר באולמות התצוגה של לקסוס או וולוו. בגרסת ה-Business, שעולה 290 אלף שקל, חסרים פריטים כמו מושבים חשמליים, מראות עם קיפול חשמלי וכפתור התנעה; אלו אמנם קיימים בגרסת ה-Luxury (328,000 שקל), אך גם כאן אין ריפודי עור (על אף שהחיקוי מוצלח למדי), ואפילו מצלמת רוורס נעדרת מהמפרט.

ב.מ.וו סדרה 3 GT

תנוחת הישיבה מרגישה משונה ברגעים הראשונים, אבל קל מאוד להסתגל אליה. כמו בדגמים אחרים של ב.מ.וו, הנהג יושב עמוק בתוך הכסא כשההגה ולוח המחוונים קצת מעליו, במין תנוחה ספורטיבית שכזו. אבל בניגוד לסדרה 3, כאן הכסא גבוה יותר וקו החלונות נמוך יחסית - מה שמעניק את תחושת הבטחון של התנוחה הגבוהה. שדה הראיה לאחור גבולי.

מעבר למושב האחורי מסביר את השינוי המרכזי שעברה ה-3 בדרך ל-"GT". כל הסנטימטרים שנוספו לבסיס הגלגלים הוקדשו לטובת שיפור המרווח לרגליים, שכעת הוא פשוט עצום. כיוון שה-3 לא היתה מהמרווחות בקבוצה, השיפור בהחלט מתבקש. שני נוסעים מבוגרים ואפילו גבוהים יהנו ממרווח נדיב גם לראש, אך נוסע שלישי יתקשה להיכנס ביניהם בשל תעלת ההינע הגבוהה. תלונה קטנה שנשמעה מהספסל האחורי נגעה למושב עצמו, שהרגיש קצת קשה מדי.

תא המטען נפתח בסגנון סקודה אוקטביה, עם דלת חמישית המתרוממת כלפי מעלה. הנפח גדול למדי והמבנה שימושי מאוד.

נוחות נסיעה
עם תחילת הנסיעה, מבחנים מיד בשינוי נוסף שעבר על ה-GT. מערכת המתלים, שממילא לא היתה קשה מאוד, עברה ריכוך נוסף - וכעת נוחות הנסיעה פשוט מעולה. שיבושים גדולים וקטנים נספגים בשקט ובנעימות מתחת לצמיגיה של הבווארית, ושלווה נעימה נחה על פניו של הנהג. על כבישים מהירים, כאשר נתקלים ברצף של פניות או גלים בכביש, עלולה הב.מ.וו להתנדנד מעט על מתליה - אך דומה כי מרבית הנהגים יסכימו לפשרה שכזו בתמורה ליכולת הספיגה המצוינת.

ההתנהלות היומיומית עם סדרה 3 GT מרגישה כבדה וגמלונית מעט, אולי בגלל הסנטימטרים שנוספו לאורך. רוב הזמן התחושה הזו חיובית ומעניקה הדרת כבוד לב.מ.וו, ואף מעלה אסוציאציות ממכוניות סאלון גדולות יותר; אך בתמרונים עירוניים צפופים הרגישה ה-GT מעט מסורבלת.



מנוע ותיבת הילוכים
סדרה 3 GT משווקת בישראל עם מנוע אחד בלבד, ה-320i. מדובר במנוע 2.0 ליטר טורבו, בהספק של 184 כ"ס - נתון מכובד לכל הדעות. מי שממש ירצה יוכל להזמין את ה-GT שלו גם עם מנועים אחרים, אבל בסופו של יום, לא בטוח שיש צורך בכך. המנוע הזה, למרות ההספק הסביר, מייצר ביצועים פשוט מצוינים. למרות שאין תחושת דחף בגב כפי שקיים במנועי טורבו אחרים, הקמשי"ם נצברים בקצב מהיר מאוד על המחוג. אופן הפעולה שלו חלק וליניארי, ואם לא תשימו לב תוכלו לאבד את רשיון הנהיגה בקלות מפתיעה. בעליות ממושכות, תחת עומס כבד, הבענו משאלה לקצת יותר כוח - אבל בכל מצב אחר, כולל בתנאי נהיגה דינאמיים, המנוע הזה יותר ממספיק.

התיבת האוטומטית של ב.מ.וו, עם 8 הילוכים, כבר זכתה בעבר לתשבחות רבות ממקלדותיהם של בוחני iCar. גם הפעם היא לא מאכזבת, ומפגינה פעולה חלקה, מהירה ורהוטה. צריכת הדלק, עם זאת, פחות מרשימה מזו של ה-3: ימי המבחן נסתיימו עם נתון של 7.8 ק"מ לליטר בנסיעות שכללו גם קטעים מאומצים, ובשיוט נינוח השגנו 12.8 קילומטרים לכל ליטר.

התנהגות כביש
היכולת הדינאמית כשהכביש מתפתל היתה מאז ומתמיד סימן ההיכר של ב.מ.וו. מכוניות חדות ומושחזות, עם הנעה אחורית כמובן, שבו את ליבם של חובבי הרכב. סדרה 3 היא בהחלט מכונית מהנה, גם אם רכה יותר מבעבר; סדרה 3 GT, שכאמור עברה ריכוך נוסף, מתרחקת צעד נוסף מהאידיאל הספורטיבי של הגרמנים. אחיזת הכביש אמנם נותרה גבוהה מאוד, וגם ההגה שומר על משקל נכון ואפילו מתקשר עם הנהג, אבל העברת המשקל מצד לצד מתבצעת באיטיות מסוימת, מה שמקהה את חדות הפניה והופך את הנסיעה לקצת יותר גמלונית. שחרור של בקרת היציבות למצב הפעולה הליברלי יאפשר מעט יותר שובבות לזנב, אך גם כאן ה-GT לא תהיה חדה ומדויקת כמו שהיינו רוצים.



סיכום
בסופו של יום, ב.מ.וו סדרה 3 GT מטפלת ברוב החסרונות של אחותה הפופולארית. היא מרווחת מאוד, מציעה תא מטען ענק ונוחות הנסיעה שלה מעולה. תוספת המחיר כאן לא גדולה - קצת יותר מ-10% - אבל למרות זאת, כנראה שהיא לא תהפוך כאן ללהיט מכירות. הלקוח הישראלי, שעבורו רכישה של ב.מ.וו מהווה עול כלכלי גדול ומקנה לו מעמד חברתי וסמל סטטוס, לא ימהר לקחת את הגרסה עם המראה המשונה. מכונית יוקרתית, ובפרט ב.מ.וו, נתפסת בארצנו ככזו שמגיעה בתצורה אחת בלבד - תצורת הסדאן. אם אין ל-GT את המראה הנכון, וגם לא את הניצוץ הדינאמי של ב.מ.וו, אז היא אולי יכולה להיות מכונית יוקרה מעולה - אבל ספק אם הלקוח ימצא בה את הגנים המשובחים של סמל הפרופלור הכחול-לבן.


לדגמי ב.מ.וו בישראל - ב.מ.וו

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה