בחר רכב
רכב חדש 2018
רכב משנים קודמות

אופל קרוסלנד X - מבחן רכב

אופל קרוסלנד X - מבחן רכב


רכב הפנאי הקטן של אופל תוקף את הקטגוריה החמה ביותר של שוק הרכב. האם הוא יצליח איפה שאופל מוקה התקשה?



מאת נועם ריין
צילום סטילס: הדר קמינסקי
צילום ועריכת וידאו: שלו שטיינבאום

המבחן הזה היה אמור להיות פשוט מאוד לביצוע. אופל קרוסלנד X, כידוע, הוא התוצר הראשון של שיתוף הפעולה בין אופל לבין פיג'ו-סיטרואן. הקרוסלנד מבוסס על פיג'ו 2008, אותו אנחנו מכירים היטב, וכל מה שנשאר לגלות זה את מה ששינתה אופל במעבר מהג'יפון הצרפתי לזה הנושא את הסמל הגרמני.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: אופל קרוסלנד X


אופל קרוסלנד X, מנוע 1.2 ליטר טורבו-בנזין, 110 כ"ס, מ-119,900 שקל
יתרונות
חסרונות
נוחות נסיעה
עיצוב לא גי'פוני
ביצועים
תיבת הילוכים איטית
מערכות בטיחות
  רוחב המושב האחורי



אבל מחשבות לחוד ומציאות לחוד. ביום הראשון למבחן, באופן מקרי, פגשנו במספר עובדי ג'נרל מוטורס. הם קפצו על ההזדמנות להתרשם מהרכב הראשון שמייצרת אופל שלא תחת כנפי GM, אבל מהר מאוד גילו פריטים רבים מוכרים: החלונות, גלגל ההגה, פקדי המיזוג ועוד רכיבים רבים אחרים מגיעים היישר ממחסני החברה האמריקאית. ככל שהתקדם המבחן גילינו שלמרות ההערכות המוקדמות, אופל קרוסלנד X הוא ממש לא "פיג'ו 2008 עם סמל של אופל". השניים אמנם חולקים כמה וכמה מכלולים משותפים, אך מדובר בשתי מכוניות שונות, עצמאיות ונפרדות. אחרי אותו מפגש עם החבר'ה של GM, המבחן לקרוסלנד הפך להיות מעניין הרבה יותר.


עיצוב

לאופל קרוסלנד יש את מאפייני העיצוב שנדרשים כיום מרכב פנאי: פסי גגון מינימליים, חיפויים שחורים לבתי הגלגלים, חצאיות שחורות ופלסטיק מוכסף בתחתית הרכב מלפנים ומאחור, שאמור לדמות מיגון גחון. בגרסה הבכירה יש לו גם את הגג המושחר, שנראה מצוין בעיקר באיזור הקורה האחורית.

האם זה מספיק כדי לתת לו את המראה הג'יפי? לא כולם חשבו כך. היו שטענו שהוא נראה כמו גרסת סטיישן לאופל אדם, אחרים פשוט חשבו שהוא קצת נופל בין הכסאות: לא רבוע וקשוח כמו סוזוקי ויטרה או אופל מוקה, אבל גם לא סקסי כמו יונדאי קונה ופיאט 500X. לטעמנו, בכל זאת, מדובר ברכב נאה למדי. קטן ואופנתי.

אופל קרוסלנד X


תא הנוסעים

מבפנים זו אופל קלאסית, שונה ב-180 מעלות מהסגנון הייחודי של פיג'ו. יש כאן אמנם צבעים כהים, אך הם מקבלים נגיעות מרעננות בזכות המתכות המבריקות שמפוזרות בתא הנוסעים. הסגנון כאן מסודר, מוקפד, נעים לעין. איכות החומרים טובה בדרך כלל.

רשימת האבזור סבירה לגמרי בגרסת ה"אנג'וי" הבסיסית, ומעולה בגרסת ה"אינוביישן" (שגם היא לא יקרה במיוחד, ועולה פחות מגרסאות הבסיס של מתחרים רבים). האנג'וי כוללת מולטימדיה מקורית עם אנדרואיד אוטו ואפל קאר פליי, מצלמת רוורס, חיישני חניה מלפנים ומאחור, חיישני גשם ותאורה ובקרת שיוט.

האינוביישן מוסיפה למפרט גם מושבים טובים בהרבה, טעינה אלחוטית לסלולארי, גג שמש פנוראמי    ענק, בקרת אקלים מפוצלת וחישוקים גדולים יותר. בתוספת קטנה למחיר ניתן לקבל גם מסך גדול יותר ותצוגה עילית שמקרינה את נתוני המהירות על גבי השמשה.

אופל קרוסלנד X

באשר למולטימדיה, מדובר במערכת שדומה למה שכבר פגשנו פעמים רבות באופל. התמיכה בעברית חלקית - המערכת יודעת לזהות אנשי קשר, אך לא ניתן להקליד ולחפש בעברית. אין לה ניווט מובנה וגם התפעול שלה מעט מורכב, אך חיבור לממשקי הסלולאר פותר את מרבית הבעיות האלו.

בנוסף לאביזרי הנוחות, מפתיעה הקרוסלנד עם רשימה נאה של מערכות בטיחות מקוריות. יש לה בלימת חירום אוטונומית שפעילה עד למהירות של 85 קמ"ש, התרעת סטיה מנתיב (ללא תיקון), זיהוי תמרורים והתרעת עייפות. התרעות המערכת נעימות ולא מעיקות.

מושבי גרסת האינוביישן משוכללים בצורה יוצאת דופן. מלבד תמיכת צד טובה ושילוב מוצלח בין רכות לתמיכה, הם גם מציעים אפשרות להארכת בסיס המושב, כוונון חשמלי לגב התחתון ואפילו הרמה חשמלית לגובה הירכיים. תנוחת הישיבה לא גבוהה במיוחד, אבל בזכות המושבים המצוינים וההגה שיוצא המון לכיוון הנהג - מתקבלת תנוחה מעולה.

היצע תאי האחסון שמסביב לנהג לא גדול במיוחד. לפני ידית ההילוכים יש תא אחסון בגודל סביר, שגם משמש כמטען אלחוטי; יש שני מחזיקי כוסות מאחורי ידית ההילוכים, וזהו פחות או יותר. אין תא במשענת היד או תאים חכמים אחרים.

המושב האחורי מציע מרווח טוב מאוד לשני מבוגרים או לשני כסאות בטיחות. הרצפה שלו כמעט שטוחה, וניתן גם לכוונן את המושב על גבי מסילה ואפילו לשנות את זווית משענת הגב. המושב עצמו מעט נמוך וצר, כך שהוא לא יהיה נוח לשלושה, אבל צריך לזכור שמדובר עדיין בג'יפון קטן מימדים.

תא המטען של הקרוסלנד דווקא לא קטן מימדים כלל. יש לו נפח מרשים שנע בין 410 ליטרים במצב הרגיל ל-520 ליטרים כאשר מזיזים את המושבים קדימה. יש לו גם מדף לחלוקת גובה פנימית.

אופל קרוסלנד X


נוחות נסיעה

הקרוסלנד היא מכונית רכה. לא רכה כמו ה-2008 של פיג'ו, אבל לבטח רכה יותר ממרבית מתחרותיה לסגמנט. התוצאה הישירה היא ספיגת שיבושים טובה בדרך כלל, לפחות כל עוד פגמי הכביש שומרים על גודל סביר. על פסי האטה ובורות גדולים ישנה טלטלה מורגשת יותר, אך לרוב היא לא מגיעה לכדי סגירת המתלה.

אופל קרוסלנד X

גם מחוץ לעיר הנוחות נשארת טובה למדי. נעים לנסוע ברכב הזה למרחקים, והוא לא מרגיש קטן מדי, קופצני או לא יציב. למעט רכינה מורגשת בעיקולים, הנוחות נותרת טובה ברוב הזמן.

גם בידוד הרעשים טוב מאוד, ודאי שביחס לקטגוריה. למעט רעשי רוח מכיוון המראות במהירות גבוהה, אין רעשים יוצאי דופן.

אופל קרוסלנד X


מנוע ותיבת הילוכים

כאן דווקא הקרוסלנד דומה מאוד לאחיו, ה-2008. לשניהם יש מנוע טורבו-בנזין בנפח 1,200 סמ"ק, עם 3 צילינדרים, הספק של 110 כ"ס ומומנט של 20.9 קג"מ. אלו נתונים יפים מאוד לרכב בגודלו של הקרוסלנד, והביצועים אכן משביעי רצון.

בנהיגה עירונית לא מורגשות כמעט רעידות למרות שלושת הצילינדרים, והתאוצה זריזה ומיידית. גם במהירויות גבוהות יותר האופל מרגיש חזק למדי, מאיץ היטב ועוקף בקלות.

אופל קרוסלנד X

תיבת ההילוכים האוטומטית, לה 6 יחסי העברה, פועלת באופן חלק והעברות ההילוכים שלה לא מורגשות. מנגד, היא לעיתים נוטה להגיב באיטיות מסוימת וגם ההילוכים שלה ארוכים. אין לה גם מצב ספורט שישנה את האופי כפי שקיים בפיג'ו.

צריכת הדלק במהלך המבחן עמדה על כ-12.5 ק"מ לליטר. בתנאים שכללו גם מתווה עירוני מדדנו קרוב ל-11 ק"מ לליטר.

אופל קרוסלנד X


התנהגות כביש

בדור הראשון של הג'יפונים הקטנים, התנהגות הכביש היתה מנקודות החולשה הבולטות ביותר של הקטגוריה. כיום, דגמים רבים העלו את הרף. מכוניות כמו מאזדה CX3, פיג'ו 2008 ויונדאי קונה מסוגלות להעלות חיוך על פניו של הנהג, והקרוסלנד של אופל היא ללא ספק אחת מהן. יש לה הגה מהיר ושלדה מדויקת שמאפשרים לה להיכנס בחדות ובזריזות לפניות. יש לה גם אחיזת כביש מעולה, ואלמלא ההגה היה קל כל כך עוד היינו עשויים להגדיר את הקרוסלנד כג'יפון ספורטיבי. בינתיים נסתפק בלתאר אותו כרכב ש"עושה כיף".

אופל קרוסלנד X

סיכום

אופל קרוסלנד X הוא אחד הרכבים השלמים והמגובשים ביותר שיצאו בשנים האחרונות מתחת ידיה של אופל, וכנראה שהוא גם אחד הרכבים המוצלחים בקטגוריית רכבי הפנאי הקטנים. הוא נוח ונעים לנסיעה, זריז, מהנה, נוח ופרקטי. יש לו גם מערכות בטיחות מתקדמות שעדיין לא נפוצות מספיק בקטגוריה שלו, ומעל הכל מרחף תג מחיר תחרותי בהחלט. במונחים אבסולוטיים, זהו ודאי לא רכב מושלם - אבל בקטגוריית הג'יפונים הקטנים, שרוויה בפשרות כאלו ואחרות, הקרוסלנד מציע תמהיל נכון מאוד עבור הצרכן הישראלי.

לדגמי אופל בישראל -  אופל

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. יש לו יתרונות אבל הוא פשוט יקר  וזה נכון לרהים אחרים הארונה זול יותר וגם נמכר במח...

א,21.06.2018
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים