בחר רכב
רכב חדש 2019
רכב משנים קודמות

אודי RS3 (מתיחת פנים) - מבחן רכב

אודי RS3


אודי RS3 הוסיפה עוד 33 כוחות סוס לאורווה והפכה למכונית החזקה בקבוצתה, וגם למכונית שתעשה לפורשה 911 פאדיחות ברמזור. אבל עד כמה הספורטיבית הזו מהנה? יש רק דרך אחת לבדוק



כתב וצילם: יתיר דוידוביץ

אם אני אספר לכם שטויוטה יאריס התחזקה ב-9 כוחות סוס, כנראה שלא ממש תתרגשו, נכון? כנראה שגם מבחן על סקודה אוקטביה עם מנוע 1.4 ליטר במקום לגרסת ה-1.0 ליטר לא יצור ריגוש יוצא דופן. ובכל זאת, כשאודי RS3 זוכה לתוספת של 9% בכוח אנחנו מתייצבים למבחן ומעדכנים אתכם מיד. 

ככה זה כשהמשפחתית שלך, עם הכיסא של הילד מאחור והטיולון בבגאז', מוסיפה 33 כוחות סוס ל-367 שכבר היו לה.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: אודי RS3


אודי Rטורבו-בנזין, אוטומטית, 400 כ"ס,  ,2.5 ליטר ,RS3464,000  שקל
יתרונות
חסרונות
יחידת הנעה
מחיר
אחיזת כביש
תקשורת
שימושיות
  תא מטען

אודי RS3

אודי RS3 הצליחה בזמנו ללחוץ על כמה וכמה כפתורים, מעבר לכפתור הטירוף וחוסר האחריות. ועדיין, יש כפתור אחד שהגרסה הקודמת לא הצליחה להפעיל - כפתור המעורבות והתחושות בנהיגה ספורטיבית. האם מתיחת הפנים הצליחה לשפר את האספקט הכל כך חשוב הזה, או שפשוט נהנינו ממיאוץ ל-100 קמ"ש שהתקצר ב-0.2 שניות?


עיצוב   

באולם התצוגה אנחנו מגלים שהפעם נהנה מגרסת הסדאן של ה-RS3 ולא מהספורטבק. באיזשהו מקום היינו מאוד מרוצים. מעבר להנמכה מתבקשת, ספויילרים צנועים בקצוות וכמה תגי RS, היא דומה מספיק לגרסת הסדאן של ה-A3 ולכן ציפינו לשקט יחסי מצידם של מטרידים ונהגים אחרים על הכביש.

טוב, מתברר שטעינו. לא משנה אם זה בנסיעה או בעמידה, כמות תשומת הלב שמקבלת ה-RS מציבה את סלבריטאי ארצנו בצד. אנשים מזהים אותה ממרחקים. כמות הפעמים שהתבקשנו להתניע את האוטו "רק כדי לשמוע את המנוע" התחרתה רק בכמות הפעמים שהתבקשנו לפתוח את הדלת של ב.מ.וו i8.

ציפינו לקבל את "המכונית של השכן" (העשיר), איזו Sleeper Car או זאב בעור כבש. מתברר שלדידם של נהגי ישראל העירניים, העור היחיד בסיפור נמצא על המושבים וסביב ההגה. צבעו של רכב המבחן, סוג של אפור-בטון, פשוט יפהפה, והאמת היא שקשה להוריד את העיניים מהרכב. אז אם אתם מחפשים תשומת לב, כנראה שכאן תהיה לכם מספיק. אם אתם זקוקים לקצת יותר מזה, לכו על הונדה סיוויק טייפ R. או על תחפושת של טלטאביז.

אודי RS3

תא הנוסעים

הפלטפורמה של ה-A3 כבר מתיישנת. כמכונית שהוצגה כבר לפני למעלה מ-5 שנים, תא הנוסעים של ה-RS מתחיל להסגיר את גילו. הביטוי המשמעותי ביותר של זה הוא מסך המולטימדיה הקטן. איכות החומרים טובה מאוד, כמעט בכל נקודה ברכב. פה ושם יש איזשהו פלסטיק באיכות פחות גבוהה אך המכלול ראוי מספיק לשאת את סמל ארבע הטבעות.

האבזור הוא עניין די משמעותי ברכב, בטח כאשר שמים על השולחן למעלה מ-400 אלף שקל. וכאן אין ספק שהגרסה היחידה שמשתלמת היא גרסת ה-Plus. אמנם היא עולה עוד 50 אלף שקל בערך, אבל הגרסה הבסיסית ערומה למדי. אפילו בקרת שיוט אין בה, גם לא מושבים חשמליים. הגרסה המאובזרת לעומתה מגיעה עם כל טוב.

אודי RS3

בגרסה הזאת יש מערכת שמע נפלאה של B&O הזוכה לתחרות רק מהסאונד המדהים של המנוע. ציוד הבטיחות מלא וכולל בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת למניעת סטייה מנתיב ועוד ועוד.

המושבים מחבקים בעוז, כאילו אמא פולנייה יושבת איתך ברכב. באמת שלא תהיה שום בעיה גם לאנשים יותר גבוהים להתרווח מקדימה. בוחני המושב האחורי שלנו, אלו שמוכנים לעשות הכל כדי לא לשלם על רכבת ההרים בלונה פארק, התלוננו על מרווח ראש מצומצם מאחורה. לרגליים היה מרווח סביר, אבל ה-RS3 תתאים בעיקר למשפחות בהם היושבים מאחורה יהיו יותר קטנים (ועם קיבה יותר עמידה). למרות שקיבלנו את גרסת הסדאן, תא המטען לא ענק, ועגלה גדולה אולי תתקשה למצוא בה מקום. תבדקו בטרם אתם קונים את הרכב. או שפשוט תמנעו מלהשקיע את כל חצי מליון השקלים שלכם ברכב אחד...

אודי RS3

נוחות נסיעה

בשלב הזה אתם ודאי מהדקים בחוזקה את השיניים, מכינים את השרירים ומחכים למכה. הכל טוב, אתם יכולים להרפות הכל ולהירגע. אודי RS3 היא מכונית שמצליחה לספוג מהמורות, פחות או יותר. ההתגלות הזאת מגיעה אחרי רצף של פסי האטה לא צנועים בכלל. ביחס לשורשים הספורטיביים, האודי הקיצונית באמת מתמודדת עם תחלואי הכביש בצורה סבירה. בואו נקרא לזה גרמני קלאסי, חובט אך לא מתרסק.

אבל מהלך המתלה לא ארוך וכשהמהמורות מתאספות להן יחד ויוצאות לעשות לינץ' במתלים, הן פה ושם יכולות לעבור באופן מורגש לרכב. במהירויות גבוהות מפגש עם מהמורות יכול לגרום למרכב לקפץ ולזוע בחוסר נוחות.

בידוד הרעשים מצדיק את המחיר של המכונית. גם במהירות גבוהה השקט היחסי בתא הנוסעים נשמר, והמהירות היחסית ב-RS3 היא בדרך כלל גבוהה מאוד.

אודי RS3


מנוע ותיבת הילוכים

400 כוחות סוס על טון וחצי של משקל, זה היחס. 264 כוחות סוס לטון. ורק כדי שנבין את המספרים, נספר שסיאט לאון קופרה עם 290 כוחות סוס מציעה יחס של 204 כוחות סוס לטון. זה פער עצום.

ומה שקורה על הכביש הרבה יותר מופרע. בקרת השיגור מאיצה את ה-RS למאה קמ"ש ב-4.1 שניות ולא נתפלא אם בזמן שהיא מזנקת במעמקי הנגב, האדמה בתל אביב רועדת. "אחלה צבע יש לרכב", טוען אחד הבוחנים. "חבל שאף אחד על הכביש לא מצליח לראות אותו", עונה לו אחר במהלך עוד עקיפה מהירה.

התחום היעיל של המנוע הוא בכל מקום בערך. כן, יש איזה שבריר שניה עד שמגיעים לשיא המומנט (1,700 סל"ד). אבל משם, עד שיא ההספק ב-7,000 סל"דים בלתי נתפסים, המכונית פשוט נעלמת מהעין.

תיבת ההילוכים היא שותפה שקטה ומאוד רצינית בתמונה והיא יודעת בדיוק מתי להעביר הילוך ומתי למשוך אותו גבוה יותר.

אולי הנקודה החלשה היחידה של המנוע הזה (תרתי משמע) היא הצליל. כן, הרכב נשמע טוב מאוד, והאגזוזים יודעים לשווק את המנוע באופן מאוד משכנע מחוץ לרכב, אבל דווקא לנהג לא מגיע צליל מספיק עמוק ומענג.
צריכת הדלק הייתה לא רעה לאורך המבחן. בשיוט רגוע היא סיפקה כ-12 ק"מ לליטר, ותחת עומס מלא הנתון ירד לסביבות ה-5 ק"מ לליטר. 

אודי RS3


התנהגות כביש

בסוף היום מכונית ספורט טובה נמדדת בכביש המפותל. רק שם תדעו אם זה המנוע שמככב או שגם המכונית עצמה מצטיינת. בתור התחלה צריך לשים דבר אחד על השולחן: אודי RS3 היא אחת המכוניות המהירות ביותר בהן נהגתי בכביש מפותל.

כיף? השאלה כאן יותר מורכבת. כן, ה-RS3 מהנה באופן שבו היא מכווצת את מושג הזמן ומעלימה פניות. חוויית נהיגה? כאן אנחנו צריכים להיות קצת פחות חותכים.

אודי RS3

ההגה מדוייק מאוד, הוא מביא את הרכב בדיוק למקום שאליו כיוונת. יש לו גם משקל טוב יחסית, אבל הוא לא מתקשר בכלל. השלדה יותר מתקשרת ממנו, אבל לא בהרבה. האחיזה של הרכב נוגעת בשלמות. לא זכורה לי מכונית שננעלת על הכביש באופן של ה-RS3 עושה את זה. צמיגים ברוחב 255 בחזית עוזרים מאוד בהקשר הזה. כניסה מהירה מדי לסיבוב תגרום להם להתחיל לצרוח ובשלב מסויים להרחיב קו, ואל תצפו לקבל איזשהו פידבק לפני שהם מתחילים לאבד אחיזה. המתלה הקצר מחייב "לתפוס" את רגע העברת המשקל קדימה כדי לזכות באיכות פנייה ובחרטום נחוש מלפנים. במידה והצלחת לתפוס את הרגע, תקבל איכות פנייה גבוהה משמעותית. גם אז תופתעו לגלות שמידת הנכונות של החזית לשנות כיוון לא עומדת ברף של רכב כמו סיאט לאון קופרה. הסיבה היא עוד כ-100 ק"ג שהצטרפו למשקל הרכב.

מצד שני, ההנעה הכפולה הכל כך מפורסמת ויעילה של אודי, והצמיגים הרחבים, מאפשרים לצאת מהסיבוב מוקדם מאוד ועם מעט חשש שתת ההיגוי יתפתח בשלב הזה.

במילים אחרות, כנס טיפה פחות מהר אך מדוייק, ותוכל לצאת מוקדם ובשיגור של טיל לכיוון הסיבוב הבא. 400 כוחות סוס יגרמו לך להיות מהיר כמו שמעולם לא היית. או לפחות כמו שלא היית עד שתנהג ב-RS הרבה יותר חזקה.

הבלמים הפתיעו לטובה. הם התחממו ודעכו מעט, אך באופן מתקבל על הדעת ביחס לטיפול שהם קיבלו.

אודי RS3


סיכום

מתיחת הפנים של אודי RS3, שכעת מתהדרת ב-400 כ"ס, לא שינתה מהותית את האודי המופרעת. היא לא הפכה אותה למכונית יותר מתקשרת, היא לא פגעה ברמת הנוחות הסבירה ביחס לקטגוריה. היא אפילו לא שינתה משמעותית את מצב האבזור. התלונות על התקשורת נותרו בעינן, אך הן מחווירות במקרה הזה לעומת האופן שבו האודי מעבירה את עצמה מסיבוב לסיבוב, ובניגוד לדגם היוצא - נהג מיומן שיודע "לקרוא" את הרכב יצא מהנהיגה פחות מתוסכל ויותר מאושר. וגם הרבה יותר מהיר.

אז כן, מתיחת הפנים הפכה אותה למכונית עוד יותר מהירה. ה-RS היא מכונת הנהיגה המושלמת למי שרוצה לקצץ זמנים ועדיין לא קנה מטוס קונקורד. אז נכון שעל הפקק הארוך שקורא לעצמו "כבישים במרכז הארץ", אין הרבה תועלת בכל הכוח הזה. אבל היי, בימים אלו נפתח מסלול תקני בערד, ויש כבר אחד בפצאל שבבקעה. אולי מתקרב היום בו תוכלו לנצל את כל הטוב שהאודי הזאת יודעת לתת.

לדגמי אודי בישראל - אודי

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים