דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

רכב השנה של iCar לשנת 2020

Getting your Trinity Audio player ready...

תחרות רכב השנה של iCar התקיימה זו השנה השביעית ברציפות. בדומה לשנים קודמות, כדי להכריע בבחירת "רכב השנה" אנו לא מסתפקים בידע שנצבר אצלנו אלא מזמינים את כל עיתונאי הרכב בישראל להשתתף בבחירת "רכב השנה".

32 עיתונאי רכב וותיקים ומנוסים השתתפו במשאל רחב לבחירת "רכב השנה". כתבי הרכב של ידיעות אחרונות, וואלה!, ספורט 5, מעריב, The Car, קארספורום, אוטו, iCar ואתרי אינטרנט ומגזינים נוספים ענו על השאלון המקיף שהצגנו בפניהם ובחרו את המכוניות המצטיינות לשנת 2020.


הבחירה נעשתה בשני חלקים. בחלק הראשון בחרו עיתונאי הרכב את הרכבים המצטיינים מבין כלל המכוניות המשווקות בישראל, בכל אחת מ-10 קטגוריות שונות שהוגדרו. החלק השני כלל את בחירת "רכב השנה 2020", מבין כלל הרכבים החדשים שהגיעו לישראל במהלך השנה החולפת.

השנה, מטבע הדברים, ההכרזה על הזוכות בתחרות רכב השנה לא נערכה במסגרת ועידת הרכב - כך שגולשי iCar הם הראשונים שנחשפים לתוצאות המשאל.

ואלה הזוכות בתחרות רכב השנה 2020:

מכוניות קטנות: פיג'ו 208

אחרי שנתיים שבהם זכתה בתואר סיאט איביזה, שהציגה שילוב הגיוני של מימדים נדיבים, מנוע יעיל ומחיר נגיש, הפעם הסיפור שונה לגמרי. פיג'ו 208 החדשה היא מופע עיצובי וטכנולוגי מרשים, לא זול אבל בהחלט כזה שמושך המון תשומת לב. ה-208 נראית נהדר מבחוץ ומבפנים, יש לה פריטי אבזור יחודיים כמו לוח מחוונים תלת מימדי וגם גרסאות עיצוב ספורטיביות, התנהגות כביש נפלאה וגם גרסה חשמלית מלאה שמסמנת את הכיוון אליו הולך הקונצרן הצרפתי. משהו טוב קורה שם.

מקום שני: טויוטה יאריס

מקום שלישי: הונדה ג'אז

פיג'ו 208

מכוניות משפחתיות: סקודה אוקטביה

התחרות בקטגוריית המשפחתיות בין המקום הראשון לשני הוכרעה על חודו של קול. ובאמת, מדובר בשני דגמים מצוינים, שמספרים כל אחד סיפור שונה: הפוקוס מנסה לבצע קאמבק אחרי שנים קשות, מביאה לקטגוריה גרסאות מעניינות בעיצוב פנאי או באפיון ספורטיבי; האוקטביה, לעומתה, שומרת על המתכון המוכר של מימדים גדולים, תא מטען מרווח, מנועים חסכוניים ואיכות נסיעה גבוהה. בדור החדש של האוקטביה משהו נפגם ברמת הנוחות, אך מלבד זאת מדובר במשפחתית מצטיינת שהספיקה כבר להרשים בכמה מבחנים השוואתיים. מלבד רמת השימושיות הגבוהה שהיא מציעה למשפחה, היא גם מפגינה ירידה קפדנית לפרטים הקטנים, תא הנוסעים שלה איכותי ומערכות ההנעה חסכוניות ויעילות. זו מכונית שיכולה לעצור את הסחף לעבר הג'יפונים.

מקום שני: פורד פוקוס

מקום שלישי: מרצדס CLA

סקודה אוקטביה

מכוניות מנהלים: יונדאי סונטה

קטגוריית מכוניות המנהלים מתכווצת בשנים האחרונות, אבל הסונטה החדשה היא מוצר שיכול להחזיר את הלקוחות הנוטשים. מדובר במכונית עם עיצוב מרהיב שמסובבת לא מעט ראשים ברחוב, ומלבד העיצוב יש לה גם אבזור עשיר במיוחד והנעה היברידית חסכונית. המתחרה העיקרית שלה, סקודה סופרב, נכנסת בימים אלו לשנתה השישית - כך שקל להבין מדוע הסונטה הצעירה זוכה ליחס שכזה.

מקום שני: וולוו S60

מקום שלישי: ב.מ.וו סדרה 3

יונדאי סונטה 

רכבי פנאי קטנים: פיג'ו 2008

את מה שעשתה ה-208 לקטגוריית הסופר מיני, עושה ה-2008 לקטגוריית הג'יפונים. כמוה, לא מדובר ברכב הכי מרווח ושימושי בקטגוריה, אבל יש לו עיצוב יוצא דופן, איכויות גבוהות וגם מגוון של גרסאות ויחידות הנעה שיתאימו כמעט לכל צורך: מנוע טורבו-בנזין שמספק ביצועים זריזים, מנוע דיזל חסכוני וגם גרסה חשמלית מרשימה.

מקום שני: סקודה קאמיק

מקום שלישי: סוזוקי ג'ימני
 
פיג'ו 2008

רכבי פנאי קומפקטיים: סיטרואן C5 איירקרוס

סיטרואן עוברת מהפך ומחזירה לעצמה את אחד הסממנים הבולטים ביותר שלה – הנוחות. ה-C5 איירקרוס מצוידת במערך מתלים חדשני שזיכה אותה במחמאות מקיר לקיר על איכות הנסיעה הגבוהה. בנוסף, ה-C5 איירקרוס מצויד גם ביחידות הנעה חזקות וחסכוניות, מציג עיצוב מודרני ונהנה משימושיות גבוהה בזכות תא מטען גדול ושורת מושבים עם 3 כיסאות נפרדים. זו השנה השניה ברציפות שבה הוא זוכה בקטגוריה שלו, בין היתר בשל מיעוט בדגמים חדשים שהושקו בה השנה.

מקום שני: מאזדה CX-30

מקום שלישי: סובארו פורסטר

סיטרואן C5 איירקרוס

7 מקומות ישיבה: פורד אקספלורר

לקראת סוף השנה חלה התעוררות מפתיעה בפלח רכבי הפנאי הענקיים, שמגיעים מארה"ב ומציעים 7 או אפילו 8 מקומות ישיבה. האקספלורר היה הראשון שהגיע, והציב רף גבוה לדגמים שבאו אחריו - בהם סובארו איוולטיס, טויוטה היילנדר ויונדאי פליסייד. גרסת ה-ST הספורטיבית שהצטרפה לקראת סוף השנה היא מוצר כמעט יחיד מסוגו בישראל.

מקום שני: סובארו איוולטיס

מקום שלישי: סקודה קודיאק
 
פורד אקספלורר

מכוניות סאלון ופאר: פורשה טייקן

כשפורשה חשפה את רכב הפנאי הראשון שלה כולם הרימו גבה, אך ברבות השנים הוא הפך לרב המכר שלה. מאוחר יותר הגיעה לישראל מכונית הסאלון פנמרה, ואז כבר אף אחד לא הופתע. השנה פגשנו לראשונה בטייקן, מכונית ספורט-סאלון חשמלית עם ביצועים עוצרי נשימה ואיכויות דינאמיות של פורשה אמיתית, כאלו שלא מוצאים בדרך כלל ברכבים "ירוקים". המתחרים יצטרכו לעבוד קשה כדי להציג מענה הולם.

מקום שני: ב.מ.וו סדרה 8 גראן קופה

מקום שלישי: בנטלי פליינג ספור

פורשה טייקן 

רכבי פנאי יוקרתיים: מרצדס EQC

בשנה שעברה זכה בקטגוריה הזו אודי e-tron, שפרץ בסערה אל שוק הרכב הישראלי והפך עם השקתו לרכב החשמלי הנמכר ביותר בישראל, הרבה לפני רכבים חשמליים עממיים וזולים יותר. השנה כבר נמכרים כאן לא מעט רכבים חשמליים במספרים ראויים, ומרצדס EQC מגיע כבר לקטגוריה בשלה יותר. ובכל זאת, האיכויות שלו בולטות לטובה גם על רקע התחרות המאתגרת. בשנה הקרובה יגיעו ארצה עוד מספר דגמים חשמליים של מרצדס, ויצטרפו אל משפחת ה-EQ המתרחבת.

מקום שני: וולוו XC40

מקום שלישי: לנדרובר דיפנדר

מרצדס EQC

מכוניות ספורט: מרצדס A45

המכונית הזו לא יכולה להיות שונה יותר מההיא שהוצגה כמה שורות מעליה, על אף ששתיהן נושאות את סמל הכוכב בחזית. מרצדס A45 היא אולי הרכב הכי פחות פוליטיקלי קורקט שנהגנו עליו לאחרונה: היא קטנה יחסית ולא מרווחת במיוחד, רועשת, לא חסכונית ובכלל לא זולה. אבל עם כל הכבוד, כל זה לא ממש מעניין כשמדובר במכונית ספורט כל כך מהנה. יש לה ביצועים אדירים עם הספק מירבי של 421 כ"ס ותאוצה של 3.9 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש, ולא נותר לנו אלא לצטט את יתיר דוידוביץ שלנו, שסיכם כך את המבחן עליה: "היא מצליחה לגעת כמעט בכל חוש אפשרי. חוש הראיה, חוש השמיעה, המישוש והריח (בלמים ודלק). לא ניסינו ללקק אותה אבל ממש לא נשפוט את מי שינסה".

מקום שני: אודי RS6 אוואנט

מקום שלישי: קופרה אטקה
 
מרצדס A45

טנדרים ומסחריות: טויוטה היילקס

אחרי שנתיים שבהן התואר נדד לדגמים אחרים, מתיחת הפנים שעבר השנה טויוטה היילקס מחזירה לו את תואר רכב השנה בקטגוריית המסחריות. מיתוסים ואגדות שלמות נבנו סביב ההיילקס הותיק, ותפרו לו הילה של אמינות ועמידות יוצאות דופן. הדור הנוכחי של הטנדר היפני מציע, כרגיל, יכולות שטח גבוהות - אך לצידן גם אבזור עשיר, מערכת מולטימדיה תקנית ואפילו עיצוב נאה, יחסית. במסגרת העדכון נוסף לו גם מנוע גדול וחזק יותר, שמשפר סוף סוף את הביצועים. 

מקום שני: אופל קומבו

מקום שלישי: מיצובישי טרייטון

טויוטה היילקס 

רכב השנה 2020: פיג'ו 208

בשנה שעברה זכה בתואר אודי e-tron, רכב פנאי-יוקרה חשמלי, מרשים ועתידני. הוא נמכר כאן בכמויות לא רעות, אבל לכולם היה ברור שאת החדירה של המכונית החשמלית למרכז השוק יצטרכו לבצע דגמים עממיים וזולים יותר.

פיג'ו 208 היא לא מכונית זולה, אבל היא מביאה את הבשורה החשמלית במחירים נגישים בהרבה, ובעיקר מעלה את הרף בקטגוריית הסופר מיני אחרי שנים רבות. היא נהנית מעיצוב מרשים, תא נוסעים איכותי, אבזור עשיר ואיכויות דינאמיות נהדרות שמזכירות במשהו את אלו של ה-205 המיתולוגית. המחירים אולי לא יאפשרו לה להפוך ללהיט מכירות יוצא דופן, אבל איכויות המוצר הגבוהות, יחד עם הגרסה החשמלית שמסמנת את הכיוון לשנים הבאות, מבהירים מדוע בחרו בה עיתונאי הרכב כ"רכב השנה" שלהם לשנת 2020.

מקום שני: פורשה טייקן

מקום שלישי: לנדרובר דיפנדר

פיג'ו 208

רשימת העיתונאים שהשתתפו במשאל (לפי סדר א"ב):

1. אודי עציון, ידיעות אחרונות

2. אופיר דואק, The Car, ספורט 5

3. אייזיק דוידוביץ, אתר Drive Time ומגזין הרכב של עיתון הארץ

4. אייל לוי, מעריב

5. אילן פייביש, טורבו-מגזין

6. איתי שטיינברג, לשעבר מגזין אוטו

7. אלדר מנורי, Gear

8. אסף בר-שי, iCar, וואלה! News, פורבס, לשעבר מקור ראשון, דה-מרקר, מגזין הגה ועוד

9. אריאל אלסיבוני, אובר דרייב וישראל היום, לשעבר מגזין אוטו

10. אריק רוזנבלום, מוטו-מגזין

11. בועז קורפל, ספורט 5, לשעבר גלובס

12. בוריס רוזנר, אתר Gear

13. דניאל סקלי, אתר iCar, לשעבר במגזין הרכב של עיתון הארץ

14. ד”ר חנן גולן, מגזין טראק, לשעבר העורך הראשי בקבוצת מוטו תקשורת

15. טל אבן, iCar, גלגלים, ישראל היום, מגזין הבנקאות הפרטית, Epoch Times ישראל, יועץ אישי בענף רכבי היוקרה

16. יואל שוורץ, וואלה! News, מגזין אוטו, The Car, לשעבר עורך מוטוקאר ועורך אתר אוטו

17. יתיר דוידוביץ, iCar

18. כפיר כשריאן, ספורט 5, לשעבר גלובס

19. מוטי שטרן, אתר כיפה

20. מולי גומא, iCar, לשעבר אתר  Mako

21. נועם וינד, The Car, לשעבר אתר Mako ומגזין הגה

22. נועם קום, אתר אוטוקום, מנהל פורום "נוהגים הייטק"

23. נועם ריין, iCar

24. ניר בן טובים, ספורט 5, לשעבר וואלה! News

25. ענת דניאל-אלסיבוני, "מלכת הכביש", לשעבר מגזין "אוטו"

26. פבל צ’רניצקי, Carsforum, לשעבר אתר iCar ואתר  Gear

27. צביקה בורג, לאשה, לשעבר  Ynet

28. קינן כהן, וואלה! News, לשעבר Carsforum, עורך מגזין הגה, אתר Mako

29. רוני נאק, אתר "שטח", ישראל היום, ידיעות אחרונות, גלובוס, מגזין "אוטו"

30. רן אלקובי, אתר קארטיוב

31. רן סגל, iCar

32. ששי כהן, אתר Wheel

 
הצילומים בכתבה: רונן טופלברג, אסף בר-שי, רן סגל, יתיר דוידוביץ, נועם ריין

למאמר זה התפרסמו 22 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה