דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ראיון: שרון גלזר, מנהל חטיבת המכוניות הפרטיות ב"מאיר"

Getting your Trinity Audio player ready...


הרבעון הראשון של שנת 2014 היה חגיגה של ממש בענף הרכב בישראל. למעלה מ-72,000 מכוניות נמסרו בתקופה זו, עליה של 26% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד - ויש כמה יבואניות שנהנו באופן מיוחד מהצמיחה. אחת מהן היא "מאיר", שרשמה גידול של 80% במסירות של הונדה, 54% במסירות של וולוו ו-18% במסירות של יגואר.

פגשנו לשיחה את שרון גלזר, מנהל חטיבת המכוניות והאופנועים ב"מאיר", כדי לנסות ולהבין מה הניע את השוק בתקופה האחרונה - ומה התכניות של החברה לעתיד.

"מצד אחד, זה מפתיע". אומר גלזר ל-iCar. "גידול של 26% ביחס לרבעון מקביל אשתקד זה נתון משמעותי לשוק שהוא יחסית בוגר ומתנהל משנה לשונה בצורה דומה. מצד שני, אם היית מסתכל על תכניות הצמיחה של כל יבואני הרכב, היית יכול לחשוב שהשוק יצמח אפילו ב-30%. עצם זה שהצלחנו לעמוד בגידול הזה - זה אומר שנערכנו עם מלאי מספק".

וזה קרה למרות שלא השקתם אף דגם חדש בהונדה בשנה האחרונה.
"נכון. לא הבאנו שום דגם חדש לאחרונה, ולמרות זאת גדלנו בצורה יפה. גם באקורד, גם ב-CRV, גם בסיוויק האצ'בק וגם ברכבים ההיברידיים - שם יש לנו גידול משמעותי בציי הרכב. בימים אלו אנו משיקים את הסיוויק טורר. יש לנו ציפיות מהדגם הזה, ולאור הביקושים יהיו לנו קשיים באספקה אבל כבר מהקיץ יגיעו כמויות. זה ירחיב את קהל הלקוחות שלנו ויחזק את המותגים 'הונדה' ו'סיוויק'. כמו שאנחנו יודעים, השנה לא מתפלגת בצורה אחידה כך שלא בטוח שנראה את אותם מספרים - אבל בכל רבעון אנחנו מתכוונים לייצר גידול".


הונדה סיוויק. שומרת על כוחה למרות התמחור הגבוה / צילום: רונן טופלברג
יש מותגים נוספים שיצטרפו לפעילות שלכם? מותגים סיניים או יבוא מקביל?
"אין לנו משהו כזה על השולחן כרגע".

למה התמחור שלכם בהונדה גבוה מזה של המתחרים?
"הונדה הוא מותג אלטרנטיב-פרימיום. אתה רואה את זה בכך שאנחנו לא שחקנים גדולים בציי הרכב. ברוב המוצרים אנחנו יותר יקרים מטויוטה או יונדאי, גם בעולם. אנחנו ממוצבים תדמיתית יותר גבוה. אם הייתי יכול לתמחר יותר נמוך ולמכור עוד 2,000 חתיכות, הייתי עושה את זה. אבל היצרן לא מאפשר לי לעמוד במחירים של כולם. בסיוויק סדאן, באופן ספציפי, יש לי בעיה תמחורית.
"ואגב, אני לא חושב שהונדה יקרה. בנקודת הקניה היא עולה יותר, אבל אחרי 3 שנים היא מאבדת פחות מהערך שלה, כך שבסופו של דבר הונדה לא בהכרח עולה יותר. בשיקול הדעת של הצרכן הישראלי יש לזה משקל גדול".

שמירת הערך חשובה לציי הרכב. למה הם לא מסתערים על המכוניות שלכם?
"יש גידול מסוים במכירות שלנו לציי רכב, אבל ההנחות שאנחנו יכולים לתת לא מספיק גדולות. שוק הליסינג עובד בצורה מאוד סכמטית. נותנים לעובד לבחור רכב במחיר של 128,000 שקל וזהו - ולא משנה להם שבאותה עלות בסופו של דבר אפשר לקבל הונדה. איפה שאנחנו יכולים - בהיברידיות או באקורד, אנחנו חזקים בליסינג. איפה שאין לנו רכב במחיר המתאים - ב-128 אלף או בג'יפונים, אנחנו פחות נמצאים. הסיוויק טורר תלך גם לציים".


הונדה סיוויק טורר תנסה לתת מענה בתחום ציי הרכב / צילום: יצרן

יהיו להונדה מכוניות זולות יותר מ-90 אלף שקל?
"הונדה לא מייצרת מכוניות זולות. הם כרגע יושבים על פיתוח של ג'אז חדשה, וזו תהיה מכונית איכותית - אבל לא זולה. זו לא הפילוסופיה של הונדה".

ומה לגבי ג'יפון קטן?
"בחצי השני של השנה הבאה יגיע לכאן הונדה ווזל".

בתמחור האופייני של הונדה?
"אנחנו לא יודעים. עדיין".

ומה עם הדגמים האמריקאים, שהחוק כיום מאפשר להביא? למשל האודיסיי?
"אם יווצרו הזדמנויות, נביא. אנחנו נהיה בכל מקום שאפשר להעשיר את המותג. אם זה יהיה אפשרי, נעשה את זה".

ומה לגבי אקיורה?
"בניגוד ללקסוס, למשל, שנמכרת בעוד מקומות בעולם זולת ארה"ב, אקיורה נמכרת רק בשוק האמריקאי".

עד כמה הונדה יכולה להתפתח בשוק הישראלי, בהתחשב במחירים ובמיצוב?
"אנחנו לא יכולים להיות מנותקים מאסטרטגיית היצרן. לא נהיה מותג המוני, אבל בכל סגמנט שנהיה בו נרצה למכור והרבה. ברגע שיהיה לנו את מגוון הדגמים שיאפשר את זה - נוכל להיות למעלה, כי ערך המותג בישראל מאוד חזק".

מחזירים את וולוו לתמונה

ומה היעדים שלכם בוולוו?
"בשנה שעברה מסרנו 700 כלים, השנה אנחנו רוצים להגיע ל-900, ואם נגיע ל-1,000 זה בכלל יהיה מצוין. בדגמי ה-T5 שהושקו לאחרונה אנחנו חווים התפתחות בהיבט הביצועים, העיצוב, הבטיחות ואפילו בהיבט הדינאמי. מבחינה מוצרית אנחנו מרגישים מאוד בנוח, והלקוחות מבינים את זה".

מה קורה עם ה-V40? הוא כמעט ולא נמכר ביחס למתחרות.
"ההשקה בשנה שעברה היתה במחירים יקרים. הרכב עלה 183 אלף, ולא נתנו הנחות - מה שאי אפשר להגיד על המתחרות. הרכבים של המתחרים היו יותר מאובזרים - לא היה לי אפילו בלוטות'. השנה הורדנו את המחיר ל-175 אלף, הכנסנו מערכת מולטימדיה מתקדמת עם בלוטות', והיום הרכב יותר אטרקטיבי".


וולוו V40 מתקשה להתרומם / צילום: יצרן

אבל גם השנה המכירות שלו לא מתרוממות.
"המלאי החדש נכנס רק עכשיו, והרבה מהמסירות של רבעון ראשון הם תוצאה של הזמנות מנובמבר-דצמבר. יש מגמה, בייחוד בשוק הפרימיום, של איסוף הזמנות בסוף השנה ומסירות גבוהות בתחילת השנה. אנחנו מאמינים שהדגם הזה צריך להביא יותר מכירות".

היום בוולוו אתם נותנים תמורה גבוהה במחיר נמוך - בעיקר באבזור ובמנועים. זה משהו שלא קיים כמעט בשוק היוקרה. אתה חושב שזה יגרור את המתחרים?
"זה שלב שהוא חדירתי-תודעתי. אני קטן, אני לא חושב שאני משפיע על השוק. אין ספק שאם המתחרים יתחילו לאבד קצת מכירות, אז תהיה אגרסיביות מהצד השני".

איך משפיעה העובדה שוולוו שייכת לסינים?
"אין ספק שבהתחלה אנשים שואלים שאלות ויש חששות. היום אנחנו רואים את הכיוון של וולוו, שמכוונת למעלה. היצרן הסיני שם הרבה כסף על מחקר ופיתוח, טכנולוגיות, שלדות חדשות - מבלי לנטוש את הדרך והשפה של וולוו. הייצור הוא באירופה".

מבחינת תמחור זה עוזר לכם?
"ממש לא, ויכול להיות שזה גם יעלה. אין להם כוונה להיות ממוצבים מתחת למתחרות".


שרון גלזר / צילום (ובכותרת): דן לב

יגואר 2 ליטר

ואם בוולוו אתם זולים ביחס לשוק, ביגואר אתם מתחילים במחיר של 400 אלף שקל. אין דואגים לאזן בין התדמית הגבוהה לבין הצורך למכור?
"מגוון המוצרים של יגואר פונה לקהל מאוד מצומצם, ואני לא צריך להתנצל שאני מוכר יגואר במחירים של 400 ו-600 אלף שקל. בעוד כשנה יהיה את ה-XE, שזה סגמנט מתחת ל-XF - וזה יהיה רכב בדרגת מחיר נמוכה יותר. המיצוב של יגואר הוא גבוה".

כמות המכירות מאפשרת לכם להישאר במיצוב גבוה כזה?
"תגי המחיר מכוונים לפלחים לא גדולים. אני מאמין שה-XE תרחיב לנו את הקשת, וברגע שיכנס הקומפקט SUV, אנחנו נמכור גם על חשבון פלחים של רכבי יוקרה אחרים. בשנים הקרובות יהיו ליגואר מוצרים מאוד מעניינים. אלו מוצרי יוקרה במחירי יוקרה".

ואיך מוצרים מוצרי יוקרה במחירי יוקרה עם מנועי 2 ליטר?
"בקלות. חווית את הנהיגה על מנוע ה-2 ליטר ב-XJ, שזה רכב קל שעשוי מאלומיניום, היא מאוד טובה. גודל המנוע לא קובע את מידת היוקרה של הרכב. זה השילוב של יכולת המנוע להוציא ביצועים, ותחושת הוואו. זו ממלכה בפני עצמה".

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה