בחר רכב
רכב חדש 2019
רכב משנים קודמות

קיה סיד החדשה בישראל: מ-125,000 שקל

קיה סיד החדשה בישראל: מ-125,000 שקל


הדור השלישי של קיה סיד מגיע ארצה עם מנועי טורבו-בנזין ודיזל. האבזור בסיסי אך מפרט הבטיחות מלא והמחירים ירדו לעומת הדור היוצא



מאת נועם ריין

הדור השלישי של קיה סיד נוחת בימים אלו בישראל, כמעט שנה לאחר שנחשף באירופה - ונותן את האות למבול של מכוניות משפחתיות חדשות שיגיעו לישראל בחודשים הקרובים. הסיד מגיעה ארצה זמן קצר לאחר ההשקה של יונדאי אלנטרה, וקצת לפני ההגעה של טויוטה קורולה, פורד פוקוס ומאזדה 3. בהמשך השנה צפויה להצטרף אליה גם קיה פורטה החדשה.
 
הסיד האצ'בק שומרת על מימדים דומים לאלו של קודמתה, עם 431 ס"מ לאורך ו-265 ס"מ בבסיס הגלגלים. הרוחב צמח ב-2 ס"מ ועומד על 180 ס"מ בעוד הגובה קוצץ ב-2.3 ס"מ ועומד כעת על 144.7 ס"מ. תא המטען צמח ב-15 ליטרים ונפחו עומד על 395 ליטרים - נתון מצוין עבור משפחתית האצ'בק.

קיה סיד האצב'ק

לעומת זאת, גרסת הסטיישן דווקא התארכה בכמעט 10 ס"מ ביחס לדור היוצא (460 ס"מ בסך הכל) וכמו אחותה ההאצ'בקית - נעשתה רחבה נמוכה יותר. נפח תא המטען עומד בגרסה הזו על 625 ליטרים (תוספת של כמעט 100 ליטרים).
 

קיה סיד תשווק בישראל עם המנוע המוכר של האחות יונדאי i30, אשר יהיה זמין בגרסאות ההאצ'בק והסטיישן, כאשר באחרונה תהיה גם אופציה למנוע דיזל. בגרסת הבנזין מדובר על יחידה בנפח 1.4 ליטרים עם מגדש טורבו, בעלת הספק של 140 כ"ס ומומנט של 24.7 קג"מ. הדיזל מציעה הספק של 136 כ"ס ומומנט של 32.6 קג"מ מנפח של 1.6 ליטרים, ולשתיהן תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים בעלת 7 יחסי העברה.
 
בתחום הביצועים, גרסת הבנזין מאיצה את הסיד ל-100 קמ"ש בתוך 9.2 שניות בהאצ'בק ו-9.4 שניות בסטיישן, כאשר גרסת הסטיישן-דיזל מאיצה ל-100 בתוך 10.1 שניות. גרסת הבנזין רושמת צריכה משולבת של 17.8 ק"מ לליטר בעוד הדיזל מגיעה ל-23.8 ק"מ לליטר.

קיה סיד סטיישן
 
קיה סיד תשווק בשלב הראשון ברמת אבזור אחת, בסיסית למדי - בשל הפניה הברורה לציי הרכב. זו כוללת בין היתר בקרת שיוט רגילה, מסך מולטימדיה בגודל "8 עם ממשק אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו, חיישני חניה מקוריים, מצלמת רוורס ושליטה מההגה על תיבת ההילוכים. גרסת הסטיישן מוסיפה גם בקרת אקלים מפוצלת.
 
בתחום הבטיחות מציעה קיה סיד בכל הגרסאות 6 כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית, מערכת לתיקון סטיה מנתיב, מעבר אוטומטי לאורות גבוהים והתרעת עייפות. הסיד החדשה זכתה בציון של 5 כוכבים במבחן הריסוק של איגוד EuroNCAP.

קיה סיד
 
קיה סיד 2019 - מחירים:
קיה סיד האצ'בק 1.4 בנזין - 124,900 שקלים
קיה סיד סטיישן 1.4 בנזין - 134,900 שקלים
קיה סיד סטיישן 1.6 דיזל - 138,900 שקלים
 
קיה סיד החדשה תגיע לישראל ממפעלי קיה בסלובקיה, שם מיוצר גם הספורטז'. גרסאות ה-GT החזקות, וכן גרסת הפרוסיד המעוצבת לא צפויות להגיע לישראל בעתיד הנראה לעין.

קיה סיד האצבק
 
לקראת סוף החודש תשיק קיה את מתיחת הפנים של הספורטז', ותיפרד לשלום ממנוע ה-1.6 ליטרים בנזין הפופולארי. במקומו צפויה להצטרף להיצע גרסת 1.6 ליטרים חדשה עם מנוע דיזל.
 
בשנת 2018 נמכרו בישראל 1617 יחידות של קיה סיד, לעומת  כ-2,700 יחידות בשנת 2017.
 
לדגמי קיה בישראל - קיה
 
למאמר זה התפרסמו 3 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. אחלה רכב, הפתיע אותי מאוד  נסעתי 4 שנים על אופל אסטרה, הסיד ברמה גבוהה פי כמה...

שאדי,13.01.2019

2. אחלה רכב, הפתיע אותי מאוד  נסעתי 4 שנים על אופל אסטרה, הסיד ברמה גבוהה פי כמה...

שאדי,13.01.2019

3. 125 אלףףףף ???  משוגעים לגמרי ! 125 אלף לקיה סיד ??? הבדל של חמש א...

מאיר,14.01.2019
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים