פורד פוקוס מתחדשת - והגיר הרובוטי חוזר

פורד פוקוס מתחדשת - והגיר הרובוטי חוזר


פורד הציגה מתיחת פנים לדור הרביעי של הפוקוס עם עדכון ליחידות ההנעה, לתיבת ההילוכים וכמובן גם לעיצוב. אלינו היא תגיע ברבעון השני של 2022



מאת: רן סגל
 
הדור הרביעי של פורד פוקוס הוצג בשנת 2018 וכעת הוא עובר רענון לקראת שנת הדגם 2022. מתיחת הפנים כוללת עדכון לעיצוב, לאבזור, לתיבת ההילוכים ולמנוע, כאשר גם גרסת ה-ST החמה זוכה לאותו רענון. מדלק מוטורס, יבואנית פורד בישראל, נמסר כי פורד פוקוס המחודשת תגיע לישראל במהלך הרבעון השני של שנת 2022.

פורד פוקוס ST ליין
 

עיצוב

השינוי העיצובי הבולט נמצא בחזית הרכב, כאשר הפוקוס מקבלת את הסבכה החדשה של המותג לצד יחידות תאורה צרות יותר עם חתימת אור חדשה. כן ישנו פגוש בעיצוב חדש הנוגע בעיקר לאיזור כונסי האוויר, בו שכנו בעבר פנסי הערפל. מאחור השינוי מזערי וכולל חתימת אור חדשה לפנסים.
 

בפנים נשמר קו העיצוב כאשר הפוקוס עברה למסך מולטימדיה גדול משמעותית שכולל בתוכו את תפעול בקרת האקלים לטובת מראה נקי יותר. 
 
גרסת ה-ST הספורטיבית מתחדשת גם היא באותו קו עיצוב ותציע חישוקים בעיצוב חדש וצביעה ירוקה.

פורד פוקוס
 

יחידות הנעה

יחידת ההנעה המוכרת של פורד פוקוס, טורבו-בנזין בנפח 1.0 ליטרים עם 3 צילינדרים, מקבלת שדרוג עם מערכת מיקרו-היברידית 48 וולט. ליחידת הנעה זו שני הספקים, 125 כ"ס ו-21.4 קג"מ ב-1,750 סל"ד (שיפור של 4.1 קג"מ) או 155 כ"ס ו-24.4 קג"מ ב-2,500 סל"ד.
 
לצד זאת בפורד חוזרים לתיבה רובוטית, כאשר התיבה האוטומטית עם 8 הילוכים מפנה את מקומה עבור תיבה כפולת מצמדים עם 7 הילוכים.
 
ההאצה ל-100 קמ"ש בגרסת ה-125 כ"ס עומדת על 10.2 שניות (ללא שינוי) או 8.4 שניות בגרסת ה-155 כ"ס. צריכת הדלקת המשולבת עומדת על כ-16.8 ק"מ לליטר או 17.4 ק"מ לליטר (בהתאמה).

פורד פוקוס ST ליין
 
לצד מנוע ה-1.0 ליטר טורבו-בנזין מיקרו-היברידי תשווק הפוקוס המחודשת גם עם מנוע זהה אך ללא תמיכה חשמלית, עם הספק של 100 כ"ס ותיבה ידנית. כמו כן יוצע מנוע דיזל בנפח 1.5 ליטר בהספק של 95 כ"ס או 120 כ"ס.
 
גרסת ה-ST החמה לא מקבלת סיוע חשמלי כלשהו ותמשיך להציע את אותו מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.3 ליטרים המספק 280 כ"ס ו-42.8 קג"מ ובשידוך לתיבה אוטומטית פלנטרית עם 7 הילוכים או ידנית עם 6 הילוכים.

פורד פוקוס ST
 

אביזרים ובטיחות

מסך המולטימדיה הוגדל דרמטית ל-13.2 אינץ' וכולל כעת יכולת לקבלת עדכונים Over the air וקישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי אלחוטיות. התפעול הקולי הורחב וכולל 15 שפות שאינן כוללת עברית כמובן. גרסת הסטיישן מקבלת רצפת תא מטען דו-שימושית עם צד אחד מצופה משטח קל לניקוי ועמיד במים ועוד כמה פיצ'רים לטובת חלוקה יעילה יותר בתא המטען.

פורד פוקוס אקטיב טורר
 
בבטיחות מקבלת הפוקוס המחודשת אופציה לתאורת פיקסל-לד למניעת סנוור שגם עוקבת פניה, התרעת תנועה חוצה בצומת כולל בלימת חירום אוטונומית (עד למהירות 30 קמ"ש) מערכת התרעת רכב בשטח מת משתדרגת עם היגוי אקטיבי למניעת תאונה במעבר נתיב ובמידה ואתם גוררים נגרר - ניתן להזין את אורכו ורוחבו של הנגרר והמערכת תתאים עצמה למצב החדש.
למאמר זה התפרסמו 6 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. חבל שהם הפסיקו את הקשר עם מאזדה  יכלו להמשיך עם גיר אוטומטי, עם צימוד מכני מעל 10 ק...

אא,14.10.2021

2. משוגע מי שקונה פורד  היתה לי פוקוס 2009 אמינה מאוד, אחרי זה החלפתי לפוק...

מימי,14.10.2021

3. Ford!  היתה לי פורד קוגה;המון תקלות; עפה אחרי שנתיים; גם ...

מישקה,14.10.2021

4. נמנע מקניית FORD ותתרחקו מגיר רובוטי (לת)  

מישקה,17.10.2021

5. לא לתיבות רובוטיות!  לא הפגינו אמינות בשום רכב, לא לטווח קצר ובטח שלא ל...

,17.10.2021

6. FORD - fix or repair daily  FORD - fix or repair daily

FORD - fix or repair daily,19.10.2021
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים