דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

עשרת רכבי הפנאי החסכוניים בישראל

Getting your Trinity Audio player ready...

רכישת רכב מלווה בלבטים רבים כגון נוחות, אבזור, בטיחות ואיך לא - צריכת דלק. בעבר סקרנו כאן את רכבי הפנאי הקטנים החסכוניים ביותר ואת רכבי הפנאי הקומפקטיים החסכוניים ביותר, אך מאז הצטרפו לשוק דגמים חדשים והתחרות נפתחה מחדש. בכתבה זו נסקור את 10 רכבי הפנאי החסכוניים ביותר המשווקים בישראל בתקציב של עד 180,000 שקל עם תיבת הילוכים אוטומטית. הדירוג התבצע על פי נתוני היצרן, שגם אם אינם קרובים לנתוני האמת - הרי שהם מהווים בסיס מוצק להשוואה בין דגמים שונים. במקרים שבהם היה שוויון בנתוני היצרן, דירגנו את הדגמים על פי נתוני המבחן.

1. קיה נירו

גרסה: 1.6 ליטר, בנזין היברידי

נתוני יצרן לצריכה משולבת: 26.3 ק"מ לליטר

נתוני מבחן: 20.8 ק"מ לליטר

כדאי לדעת: לקיה נירו צמד מנועים המספקים יחד 141 כ"ס ומומנט של 27 קג"מ, ובשונה מהמקובל אצל מכוניות היברידיות - יש כאן תיבה רובוטית כפולת מצמדים. קיה נירו היא אחות ליונדאי איוניק והן מבוססות על אותה הפלטפורמה. בניגוד לטויוטה המציעה גרסאות היברידיות לדגמים רגילים, בחרו בקונצרן הקוריאני לשווק כל דגם היברידי בפני עצמו וכך להציב מועמד בכל קטגוריה, האיוניק במשפחתיות והנירו ברכבי הפנאי.

מחיר: 136,900 שקל.

קיה נירו
 

2. טויוטה C-HR

גרסה: 1.8 ליטר, בנזין היברידי

נתוני יצרן לצריכה משולבת: 26.3 ק"מ לליטר

נתוני מבחן: 17.1 ק"מ לליטר

כדאי לדעת: לטויוטה C-HR צמד מנועים המספקים יחד נתון משולב של 122 כ"ס. ה-C-HR מבוסס על פלטפורת הפריוס החדשה ומבחינת מידותיו הוא משחק בין קטגוריית הג'יפונים הקטנים לאלו הקומפקטיים, אך הדבר הבולט ביותר באשר לדגם הזה הוא העיצוב המוחצן והשונה מקו הדגמים של טויוטה.

מחיר: מ-143,900 שקל.

טויוטה CH-R

3. רנו קדג'אר

גרסה: 1.5 ליטר טורבו דיזל

נתוני יצרן לצריכה משולבת: 26.3 ק"מ לליטר

נתוני מבחן: 16 ק"מ לליטר

כדאי לדעת: רנו קדג'אר מצויד גם הוא במנוע ה-1.5 ליטר הנפוץ של קבוצת רנו, כאן עם 110 כ"ס ומומנט של 25.5 קג"מ. למרות המקום השלישי ברשימה הזו, מדובר בג'יפון הדיזל החסכוני בישראל. אגב, לרמת הגימור הבכירה ביותר של הקדג'אר, "אינטנס" צריכת דלק מוצהרת מעט פחות טובה, אם כי עדיין מצויינת, העומדת על 25.6 ק"מ לליטר.

מחיר: מ-144,990 שקל.

רנו קדגאר

4. רנו קפצ'ור

גרסה: 1.5 ליטר טורבו דיזל

נתוני יצרן לצריכה משולבת: 26.3 ק"מ לליטר

נתוני מבחן: 14.7 ק"מ לליטר

כדאי לדעת: לרנו קפצ'ור דיזל רמת גימור אחת ומנוע המספק 90 כ"ס ומומנט של 22.4 קג"מ. מדובר בגרסה מוחלשת למנוע הקיים ברנו קדג'אר, ובאופן מעניין הקפצ'ור לא מצליח להשיג צריכת דלק עדיפה למרות העובדה שיש לו פחות ביצועים ופחות משקל. ועדיין, מדובר ברכב החסכוני ביותר בתת הקטגוריה של הג'יפונים הקטנים.

מחיר: 129,990 שקל.

רנו קפצור

5. פיג'ו 3008

גרסה: 1.6 ליטר טורבו דיזל

נתוני יצרן לצריכה משולבת: 23.8 ק"מ לליטר

נתוני מבחן: 16.6 ק"מ לליטר

כדאי לדעת: לפיג'ו 3008 מנוע המספק 120 כ"ס, המשודך לתיבה אוטומטית בעלת 6 הילוכים. לפיג'ו 3008 דיזל יש גם גרסת "פרימיום" הכוללת בין השאר מערכות בטיחות מתקדמות מקוריות וצריכת דלק דומה, זאת בתוספת של 20,000 שקל. מי שרוצה לחרוג ממסגרת ה-200,000 שקלים, לקבל ביצועים טובים יותר ועדיין להישאר עם צריכת דלק סבירה - יוכל לשדרג את ה-3008 לגרסת ה-GT הביצועיסטית.

מחיר: מ-144,900 שקל.

פיגו 3008

6. דאצ'יה דאסטר

גרסה: 1.5 ליטר טורבו דיזל

נתוני יצרן לצריכה משולבת: 22.2 ק"מ לליטר

נתוני מבחן: 14.2 ק"מ לליטר

כדאי לדעת: לדאצ'יה דאסטר מנוע המספק 109 כ"ס ומומנט של 25.5 קג"מ, עם תיבה רובוטית כפולת מצמדים. לדאסטר יש גם גרסת הנעה כפולה, אך עם תיבת הילוכים ידנית בלבד. אבל גם בגרסת ההנעה הקדמית מציע הדאסטר יכולות שטח מפתיעות לטובה, ובכך הוא משיג יתרון לא מבוטל על פני המתחרים בכתבה הזו.

מחיר: מ-99,990 שקל.

דאציה דאסטר

7. סיטרואן קקטוס

גרסה: 1.2 ליטר טורבו בנזין

נתוני יצרן לצריכה משולבת: 21.7 ק"מ לליטר

נתוני מבחן: 12.5 ק"מ לליטר

כדי לדעת: לסיטרואן קקטוס מנוע המספק 110 כ"ס ומומנט של 20.9 קג"מ המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת 6 הילוכים. משקלה הקל של הקקטוס מסייע לה להשיג את נתון ההאצה ל-100 קמ"ש הטוב מבין עשרת החסכוניים - 9.7 שניות. לצד זאת, לקקטוס ישנה גם גרסה ידנית עם מנוע דיזל, שרושמת צריכת דלק פנומנאלית של 29.4 ק"מ לליטר. אם אתם חייבים תיבה אוטומטית, דעו כי החל מאמצע 2018 עתידה להגיעה הקקטוס המחודשת ולה מנוע דיזל בעל הספק של 120 כ"ס ותיבה אוטומטית.

מחיר: 104,900 שקל.

סיטרואן קקטוס
 

8. ניסאן קשקאי

גרסה: 1.6 ליטר טורבו דיזל

נתוני יצרן לצריכה משולבת: 21.3 ק"מ לליטר

נתוני מבחן: 14.1 ק"מ לליטר

כדאי לדעת: לניסאן קשקאי מנוע המספק 130 כ"ס עם תיבת הילוכים רציפה. זהו לא רק המנוע החסכוני מבין השניים שמוצעים בקשקאי, אלא גם החזק מביניהם. אבל מצד שני, אם כבר בוחרים בחסכון - שווה להציץ גם לכיוונו של רנו קדג'אר, אחיו התאום של הקשקאי שממוקם גבוה ממנו ברשימה הזו.

מחיר: מ-153,990 שקל.

ניסאן קשקאי
 

9. סוזוקי איגניס

גרסה: 1.2 ליטר בנזין

נתוני יצרן לצריכה משולבת: 20.8 ק"מ לליטר

נתוני מבחן: 16 ק"מ לליטר

כדאי לדעת: לסוזוקי איגניס מנוע אטמוספרי המספק 90 כ"ס ומומנט של 12.2 קג"מ, עם תיבת הילוכים רציפה. המשקל הנמוך מסייע לצריכת הדלק המצוינת. סוזוקי איגניס מאפשרת ליהנות מרכב פנאי קטן במחיר של רכב מיני, והיא המכונית הזולה ביותר ברשימהה זו. יש לה גם גרסה ידנית הזולה ב-11,000 שקל.

מחיר: 84,990 שקל.

סוזוקי איגניס

10. פיג'ו 2008

גרסה: 1.2 ליטר טורבו בנזין

נתוני יצרן לצריכה משולבת: 20.8 ק"מ לליטר

נתוני מבחן: 12.7 ק"מ לליטר

כדאי לדעת: לפיג'ו 2008, מאז מתיחת הפנים האחרונה, יש מנוע מוגדש המספק 110 כ"ס ומומנט של 20.9 קג"מ. המנוע הזה משודך לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת 6 הילוכים. כבכל מנוע מוגדש, רגל כבדה על דוושת הגז תגרום לירידה משמעותית בצריכת הדלק. פיג'ו 2008 שווקה עד לא מזמן גם עם מנוע 1.6 ליטר טורבו דיזל ותיבת הילוכים רובוטית חד מצמדית בעלת 6 הילוכים, גרסה שהניבה צריכת דלק מוצהרת בתנאים משולבים של 27.8 ק"מ לליטר, אך שיווקה הופסק לאחרונה, וגם כאשר נמכרה כאן - מספרי המכירות היו זניחים.

מחיר: מ-114,900 שקל.

פיגו 2008


צילומים: פבל צ'רניצקי, אסף בר-שי, הדר קמינסקי, יתיר דוידוביץ, רונן טופלברג, יצרן.

למאמר זה התפרסמו 10 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה