דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מכוניות קטנות עד 40,000 שקל: מה כדאי לקנות?

Getting your Trinity Audio player ready...

בשוק הרכב החדש, למרות העליה הגואה במכירות, מכונית "זולה" היא כזו שעולה 70-80 אלף שקלים. אלה המחירים, פחות או יותר, של דגמים כמו קיה פיקנטו או ניסאן מיקרה. אבל לרבים מאיתנו, במיוחד הצעירים שקונים מכוניות קטנות, התקציב הזה רחוק במיוחד; רוב הישראלים עדיין קונים מכוניות מיד שניה, במחירים נמוכים משמעותית.

בכתבה זו נסקור עבורכם מספר מכוניות מיני וסופר-מיני אוטומטיות, שאפשר לרכוש בתקציב של כ-40,000 שקל. זו לא רשימת מכולת, ואל תלכו בהכרח לפי הסדר: לכל מכונית יתרונות ומאפיינים אחרים, וכמובן חשוב להתאים את המכונית לצרכים האישיים. חלקן מציגות יתרונות בצריכת הדלק, אחרות עדיפות בביצועים ויש כאלה שמאובזרות היטב או מציעות מרווח יוצא דופן.

יש גם לא מעט אחיות כמעט זהות לרכבים המופיעים ברשימה - כך שמה שנאמר לגבי סיטרואן C1, למשל, רלוונטי גם לגבי טויוטה אייגו ופיג'ו 108.

המחירים המוצגים הם מתוך הטווח הקיים במכוניות מסוג זה בלוחות האינטרנטיים, בנתונים סבירים לשנתונים המדוברים.

מכוניות מיני


סוזוקי אלטו


מנוע: 1.0 ליטר, 67 כ"ס
תיבת הילוכים: אוטומטית, 4 הילוכים
צריכת דלק (יצרן): 19.6 ק"מ לליטר
טווח מחירים: 32,000 - 37,000 שקל לשנתונים 2013 - 2015

סוזוקי אלטו, המכונית שהמציאה מחדש את קטגורית המיני בישראל, נמכרה בכמויות יפות מאוד וכנראה שאין אחד שלא פגש בה. קטנטנה, פשוטה ויעילה - ועם תיבה אוטומטית (ולא רובוטית כמו אצל חלק ממתחרותיה). שימו לב - לאלטו 4 מושבים בלבד, רמת נוחות בינונית והחלונות האחוריים אינם נפתחים כמקובל, אלא לכדי חרך צר בלבד.

האלטו נהנית מתדמית אמינות מצויינת והמבחר בשוק גדול, כך שבהחלט לא חייבים להתפשר על הרכב הראשון שתראו.

סוזוקי אלטו
 


סיטרואן C1


מנוע: 1.0 ליטר, 69 כ"ס

תיבת הילוכים: רובוטית, 5 הילוכים

צריכת דלק (יצרן): 23.8 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 33,000 - 38,000 שקל לשנתונים 2015 - 2016

סיטרואן C1 היא דגם אחד מתוך שלישיה זהה, תוצר שיתוף הפעולה עם טויוטה (האחיות האחרות הן טויוטה אייגו ופיג'ו 108). ובכלל, מרבית המכלולים, כולל המנוע ותיבת ההילוכים הרובוטית, הינם מתוצרת טויוטה - לכל החוששים מרכישה של סיטרואן. ה-C1 גם כחדשה נמכרה במחיר נמוך משמעותית מאחותה היפנית וגם בשוק המשומשות פער המחירים נשמר, למרות שמדובר ברכבים זהים עם עיצוב חיצוני מעט שונה. תמורת סכום נמוך יחסית תוכלו לקבל מכונית שהיא אמנם פשוטה יחסית - רק 4 מושבים, ללא חלונות אמיתיים מאחור ועם תא מטען קטנטן - אך מנגד היא מציעה עיצוב מקסים, אבזור עשיר (מולטימדיה מקורית ברוב המכוניות) וגם צריכת דלק נהדרת.

סיטרואן C1


קיה פיקנטו


מנוע: 1.25 ליטר, 85 כ"ס

תיבת הילוכים: אוטומטית, 4 הילוכים

צריכת דלק (יצרן): 17.8 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 33,000 - 38,000 שקל לשנתונים 2013 - 2014

קיה פיקנטו היא מלכת הקטגוריה כבר שנים רבות ואינה מרגישה זולה או פשוטה. לעומת שתי הקודמות שהזכרנו, לפיקנטו 4 חלונות חשמליים, תחושה של מכונית מודרנית והיא אף זכתה בציון בטיחות גבוה יותר מהן, 4 כוכבים במבחן הריסוק האירופי. פרט מעניין נוסף הוא האחריות המורחבת של קיה על מכלולי המנוע והגיר - 7 שנים ללקוחות פרטיים (לא אם הרכב עבר בליסינג) מה שבהחלט יכול להוות יתרון משמעותי בשוק היד השניה. מצד שני, קחו בחשבון את צריכת הדלק הלא מצטיינת - כ-12 ק"מ לליטר בתנאים משולבים ביומיום.

קיה פיקנטו


מכוניות סופר מיני

אופל קורסה


מנוע: 1.4 ליטר, 100 כ"ס

תיבת הילוכים: אוטומטית, 4 הילוכים

צריכת דלק (יצרן): 16.3 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 30,000 - 35,000 שקל לשנתונים 2012 - 2013

אופל קורסה היא אולי המכונית הכי איכותית שאתם לא מכירים. מדובר בסופר מיני מרווחת למדי, נוחה ומוצלחת באופן כללי - שמשום מה לא זכתה להצלחה בישראל. מרגישה כמו מכונית גדולה, בגוף של רכב קטן יחסית. מצד שני, האבזור מצומצם, תא הנוסעים פשוט ואפרורי וצריכת הדלק לא מצטיינת. אבל היי, תראו את המחירים!

אופל קורסה


טויוטה יאריס


מנוע: 1.3 ליטר, 100 כ"ס

תיבת הילוכים: רובוטית, 6 הילוכים

צריכת דלק (יצרן): 19.6 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 34,000 - 39,000 שקל שנתונים 2010 - 2011

טויוטה יאריס נחשבת מזה שנים רבות לקניה הבטוחה יותר. היא נהנית מתדמית אמינות מוצקה, סחירות טובה ומנוע חסכוני, והיא גם די מרווחת ונוחה. מנגד, ליאריס היה בשנים האלו גיר רובוטי חד מצמדי שפועל בצורה לא חלקה ונוטה לטלטל את הרכב בהחלפת הילוכים. בנוסף מחיר הרכישה גבוה יחסית לרכב בן 6 שנים.

טויוטה יאריס 

יונדאי i20


מנוע: 1.4 ליטר, 100 כ"ס

תיבת הילוכים: אוטומטית, 4 הילוכים

צריכת דלק (יצרן): 16.6 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 31,000 - 36,000 שקל לשנתונים 2012 - 2013

מדובר בדור הקודם של יונדאי i20, מחליפת הגטס. ביחס לגטס המיושנת, ה-i20 מהווה שיפור משמעותי: העיצוב עגלגל ומודרני, מרווח הפנים שופר משמעותית וכך גם איכות החומרים. ובכלל, מדובר בסופר מיני מאובזרת למדי, זריזה ונעימה לנסיעה. מוניטין האמינות מוצלח גם הוא. לצד זאת, תיבת ההילוכים בעלת 4 יחסי העברה בלבד - כך שצריכת הדלק לא מצטיינת, וגם בתחומי ההנאה מהנהיגה יש כמה אופציות עדיפות. כמו למשל המכונית הבאה ברשימה.

יונדאי i20


מאזדה 2


מנוע: 1.5 ליטר, 102 כ"ס

תיבת הילוכים: אוטומטית, 4 הילוכים

צריכת דלק (יצרן): 13.6 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 29,000 - 34,000 שקל לשנתונים 2011 - 2012

מאזדה 2 הגיעה ארצה בשנת 2008 לאחר הפסקה קצרה מאז הופסק שיווק הדמיו המרובעת. למאזדה 2 עיצוב צעיר, ביצועים זריזים ויכולת דינאמית מצוינת - זו מכונית שכיף לנסוע בה. גם מוניטין האמינות שלה מצוין. מנגד, בשנתונים הללו נוחות הנסיעה נמוכה, איכות הפלסטיקה פשוטה והמרווח לנוסעים סביר בלבד. מומלץ לחפש את רמות הגימור הגבוהות שצוידו ב-6 כריות אוויר ובקרת יציבות, בניגוד לגרסאות ציי הרכב הנפוצות להן רק 2 כריות אוויר.

מאזדה 2

מיצובישי ספייס סטאר


מנוע: 1.2 ליטר, 80 כ"ס

תיבת הילוכים: רציפה

צריכת דלק (יצרן): 23.2 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 32,000 - 37,000 שקל לשנתונים 2013 - 2014

מיצובישי ספייס סטאר היא מכונית קטנה ופרקטית, שממוקמת על התפר בין קטגוריית המיני לסופר מיני. בתוך העיר היא מציעה נוחות נסיעה טובה וכושר תמרון מעולה, אם כי בכביש בין-עירוני היא מרגישה פחות יציבה ובטוחה. המנוע, בשידוך לתיבת אוטומטית רציפה, חסכוני מאוד (כ-15.5 ק"מ לליטר ב"חיים האמיתיים") וגם די זריז, אם כי רעש התיבה נוכח בתוך הרכב, במיוחד בכבישים מהירים. המרווח לנוסעים טוב, גם ליושבים מאחור. חפשו את הגרסאות שהגיעו עם מערכת מולטימדיה - יש לא מעט כאלו.

מיצובישי ספייס סטאר


סוזוקי ספלאש


מנוע: 1.25 ליטר, 94 כ"ס

תיבת הילוכים: אוטומטית, 4 הילוכים

צריכת דלק (יצרן): 17.5 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 29,000 - 34,000 שקל לשנתונים 2012 - 2013

סוזוקי ספלאש היא האחות הקטנה של הסוויפט או האחות גדולה של האלטו, וכנראה לא סתם סוזוקי החליפה את האלטו והספלאש גם יחד בסלריו החדשה. כנגזרת ממיקומה בהיררכיית הדגמים של סוזוקי, היא נהנית מיתרונות מכוניות המיני בכל מה שנוגע לאורך הקצר ולתמרון בעיר, אך נתון הגובה החריג שלה מהווה יתרון במרווח הפנים לנוסעים. מצד שני, הגובה הזה פוגע בהתנהגות הכביש, כך שלא מדובר במכונית עבור האוהבים את הנהיגה. בנוסף, הספלאש נהנית ממוניטין האמינות של סוזוקי ומביקוש עירני.

סוזוקי ספלאש


סיאט איביזה


מנוע: 1.2 ליטר טורבו, 105 כ"ס

תיבת הילוכים: רובוטית כפולת מצמדים, 7 הילוכים

צריכת דלק (יצרן): 18.8 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 31,000 - 36,000 שקל לשנתונים 2012 - 2013

סיאט איביזה, האחות הספרדיה והצעירה של סקודה פאביה ופולקסווגן פולו. ככזאת, עיצובה איננו שמרני, אלא צעיר וספורטיבי וכך גם היו מרבית הרוכשים של הרכב כחדש – צעירים או משפחות צעירות שרצו רכב פרקטי, נוח ועם אופי צעיר. הביצועים מעולים בזכות מנוע הטורבו, התהנגות הכביש טובה והאבזור לא רע - אך בתא הנוסעים החומרים מעט פשוטים, והמושב האחורי צפוף למדי. לרווקים (ולרווקים בנפשם) ישנן גרסאות 3 דלתות בעלות מראה ספורטיבי יותר. תיבת ה-DSG סבלה בעבר משמועות על תקלות כאלו ואחרות, נמליץ לכם לבדוק את הנושא לפני הרכישה.

סיאט איביזה

פורד פיאסטה


מנוע: 1.4 ליטר, 96 כ"ס

תיבת הילוכים: אוטומטית, 4 הילוכים

צריכת דלק (יצרן): 14.2 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 25,000 - 30,000 שקל לשנתונים 2011 - 2012

פורד פיאסטה היא אחותה של מאזדה 2, מהתקופה בה שני היצרנים חברו יחד. מנגד, המנועים שונים ואיכות תא הנוסעים בפיאסטה עדיפה, וכך גם רמת הנוחות. בתקציב של 40,000 שקלים, או הרבה פחות מכך, ניתן לרכוש את הפיאסטה מלפני מתיחת הפנים של 2013. אמנם, הדגם החדש זריז וחסכוני יותר, אך הוא סבל מתקלות בתיבת ההילוכים - שהובילו לתשלום פיצויים ללקוחות מצד היבואנית. הביצועים בפיאסטה עם מנוע ה-1.4 ליטרים אינם מלהיבים, אם כי התנהגות הכביש מהנה.

פורד פיאסטה

בסגנון קצת שונה...

אלפא רומיאו מיטו


מנוע: 1.4 ליטר טורבו, 135 כ"ס

תיבת הילוכים: רובוטית כפולת מצמדים, 6 הילוכים

צריכת דלק (יצרן): 18.1 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 35,000 - 40,000 שקל לשנתונים 2009-2010

אלפא רומיאו מיטו מכניסה קצת רוח ספורטיבית לרשימה, עם התנהגות כביש לא רעה, ביצועים טובים ועיצוב מושך. למיטו האוטומטית, בשבילכם מיטומטית, יש מנוע זריז עם 135 כ"ס ופוטנציאל שיפורים ניכר. אבל למרות השם והמנוע, זו לא מכונית ספורטיבית של ממש. גם איכות החומרים לא אחידה והמחסור בדלתות מאחור יכול להוות חסם עבור חלק מהרוכשים.

אלפא רומיאו מיטו


הונדה ג'אז הייבריד


מנוע: 1.3 בנזין-היברידי, 98 כ"ס

תיבת הילוכים: רציפה

צריכת דלק (יצרן): 21.5 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 35,000 - 40,000 שקל לשנתונים 2011 - 2012

הונדה ג'אז הייבריד היא הרכב הכי "ירוק" ברשימה. לחיסכון המרשים בדלק מצטרפים גם תא נוסעים פרקטי במיוחד, עם מימדים קטנים מבחוץ אך גדולים מבפנים, ויחד עם מוניטין האמינות והסחירות המוצלח של הונדה מתקבלת סופר מיני מקורית שכדאי מאוד לבדוק. בנוסף, נוחות הנסיעה טובה, היא זריזה למדי והשידוך לתיבה האוטומטית הרציפה עובד טוב. מנגד פנים הרכב מרגיש ופשוט והאבזור לא עשיר במיוחד. בתנאי יומיום היא תגיע ל-17 ק"מ לליטר פחות או יותר.

הונדה גאז הייבריד


פיאט 500


מנוע: 1.2 ליטר, 69 כ"ס

תיבת הילוכים: רובוטית, 5 הילוכים

צריכת דלק (יצרן): 20.8 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 35,000 - 40,000 שקל לשנתונים 2013 - 2014

פיאט 500, מכונית הרטרו החמודה, עדיין מסובבת ראשים. המכונית קטנטנה ומתאימה לנסיעה עירונית צפופה. עיצוב הפנים ממשיך את הקו העיצובי של החוץ, עם מד סל"ד גדול ונגיעות רטרו שיקיות בתוך תא הנוסעים. לנהג ולנוסע יש מרווח סביר ביחס לגודל, אך הנוסעים מאחור יחושו בצפיפות, מה גם שה-500 בעלת 4 מושבים בלבד. התיבה הרובוטית לא חלקה כמו תיבות אוטומטיות - החלפת ההילוכים עלולה לטלטל את הרכב, אך צריכת הדלק לא רעה בזכות התיבה. נוחות הנסיעה בכביש בין-עירוני בינונית וה-500 מרגישה עסוקה ואינה מרוסנת. אבל אחרי כל זה - קחו אותה בשילוב צבעים מעניין, עם גג בד נפתח או עם מנוע קצת יותר חזק, והחיים יחייכו אליכם.

פיאט 500

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה