דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

למי קראת קופה? ב.מ.וו סדרה 4 הוצגה רשמית

Getting your Trinity Audio player ready...



ההחלטה של ב.מ.וו לעבור מהשם סדרה 3 קופה לשם חדש סדרה 4 שמורה לחברת אודי. נתוני המכירות המרשימים וההצלחה לה זוכה אודי בשנים האחרונות הובילה את ב.מ.וו לחקות את שיטת הסדרות של אודי שהפרידה בין גרסאות קופה וקונברטיבל לגרסאות הסדאן.


ב.מ.וו סדרה 4 / צילומים: יצרן

גרסת הקופה של ב.מ.וו, הסדרה 4, נחשפה במלואה ומציגה עיצוב הרבה יותר זורם והרבה פחות אגרסיבי מה-3 קופה אותה היא החליפה. העיצוב החדש לא נובע רק מגחמות של מעצבים אלא גם מצרכים פרקטיים. הסדרה 4 נמוכה וקלה מבעבר מה שמאור לספק התנהגות כביש טובה בהרבה. והתנהגות כביש, כידוע, היא עניין אקוטי לחברה הבאווארית. המימדים גדולים במעט מהדור הקודם. בסיס הגלגלים גדל ב-5 ס"מ (281 ס"מ), האורך צמח ב-2.6 ס"מ (463.8 ס"מ), הרוחב ב-4.3 ס"מ ורק הגובה הכולל ירד ב-1.6 ס"מ (136.2 ס"מ).

רשימת ההיצע של המנועים לא תעורר הפתעות אצל אף אחד. עם השקת המכונית מוצעים שלושה מנועים, שנמכרים כולם גם בגרסת הסדאן (סדרה 3). המנוע הבסיסי הינו מנוע דיזל בנפח 2,000 סמ"ק (ב.מ.וו 420d). הדיזל מספק 184 כוחות סוס ב-4,000 סל"ד ו-38.1 קג"מ כל הדרך בין 1,750-2,750 סל"ד. צריכת הדלק מעולה עם 20.8 ק"מ לליטר באופן רשמי. למרות החיסכון הניכר בדלק עדיין תצליחו להאיץ ל-100 קמ"ש ב-7.5 שניות. המנוע הבא בהיצע הוא מנוע טורבו בנזין בנפח זהה למנוע הדיזל (הגרסה נקראת 428i). מנוע זה מספק 245 כ"ס ב-6,500 סל"ד, ו-35.7 קג"מ ברמה המשתרעת בין 1,250 סל"ד ועד 4,800 סל"ד. הביצועים בהתאם עם 5.9 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מירבית של 250 קמ"ש. צריכת הדלק עומדת על 14.9 ק"מ לליטר.



מנוע האחרון בהיצע מתייצב לפקודה בגרסת ה-435i. מנוע זה מוגש עם שישה צילינדרים ו-3,000 סמ"ק בנפח. ההספק, ממש כמו בדור הקודם של ה-3 קופה, הוא 306 כוחות סוס שמגיעים ב-6,000 סל"ד. המומנט מתייצב באופן אחיד על 40.8 קג"מ כל הדרך מ-1,200 סל"ד ועד 5,000 סל"ד היסטריים. הביצועים בהתאם עם 5.4 שניות למאה בגרסת ההנעה האחורית ו-4.9 שניות בגרסת ההנעה הכפולה. צריכת הדלק היא 13.5 ק"מ לליטר. עם דיברנו על הנעה, כל הגרסאות מצויידות בהנעה אחורית וגרסאות הבנזין יוצעו גם עם הנעה כפולה (Xdrive לפי ב.מ.וו). לסדרה 4 שתי תיבות הילוכים. התיבה הידנית תהיה בעלת 6 הילוכים בעוד האוטומטית תציע 8 הילוכים.

בסתיו 2013 יתייצבו מספר גרסאות נוספות. הבסיסית בהיצע תהיה ה-420i שתציע אותו הספק כמו בגרסת הדיזל, ה-420d. הגרסאות הנוספות יונעו באמצעות מנועי דיזל. הראשונה, ה-430d, תציע הספק של 258 כ"ס ו-57.1 קג"מ. ואם נתון הקג"מ הזה נשמע היסטרי חכו לגרסת הדיזל של ה-435d. מנוע הדיזל שלה יהיה החזק מבין כלל המנועים של הסדרה 4 (למעט ה-M4 העתידית) ויציע לא פחות מ-313 כ"ס. נתון הקג"מ מפרק ההרים יעמוד על 64.2 קג"מ פסיכיים לחלוטין. על מנת להגן על הסביבה, אחרי ההתעללות שיעבירו אותה המנועים, בכל הגרסאות ניתן יהיה למצוא מערכת "עצור וסע" וכן נתוני פליטת מזהמים נמוכים מבעבר.

לישראל צפוייה הסדרה 4 להגיע בהמשך השנה אם כי לא ברור עדיין מתי בדיוק

לדגמי ב.מ.וו בישראל – ב.מ.וו
 

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה