דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

יונדאי מחדשת את ה-i20, טוסון וסנטה פה

Getting your Trinity Audio player ready...

במסיבת עיתונאים שערכה יונדאי בתל אביב הבוקר (ב') הוצגו 3 דגמים חדשים או מחודשים, וכן הוכרזו התכניות של המותג הקוריאני בישראל לשנה הקרובה. בעיקרי הדברים: מתיחות פנים ל-i20 ולטוסון, דור חדש לסנטה פה וברבעון הראשון של 2019 - גם i30N הספורטיבית, i25 חדשה ומתיחת פנים מקיפה לאלנטרה. במהלך השנה יצטרפו גם דגמים חשמליים של יונדאי איוניק ויונדאי קונה.

יונדאי i20

מתיחת הפנים לסופר מיני של יונדאי כוללת שינויים לא גדולים בעיצוב: בחזית ישנו פגוש חדש וגריל בעיצוב מעודכן, מאחור השתנו יחידות התאורה וגם בתא הנוסעים ישנם שינויים קלים.

עם זאת, ישנן בשורות חשובות בהרבה במסגרת מתיחת הפנים. מנוע ה-1.4 ליטרים המיושן הוחלף במנוע 1.0 ליטר טורבו, עם הספק של 100 כ"ס ב-4,500 סל"ד ומומנט של 17.5 קג"מ ב-1,500 סל"ד. התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 11.4 שניות וצריכת הדלק המשולבת היא 20 ק"מ לליטר על פי נתוני היצרן.

יונדאי i20

ה-i20 מקבלת גם, לראשונה, מערכות בטיחות אקטיביות. המפרט הסטנדרטי כולל מערכת בלימת חירום אוטונומית, תיקון אקטיבי לסטיה מנתיב הנסיעה, התרעת עייפות ומעבר אוטומטי לאורות גבוהים. 

גם המפרט הכללי של הרכב השתדרג, והוא יוצע בשתי רמות גימור חדשות. הגרסה הבסיסית מקבלת את השם "פרסטיז'" והיא כוללת חישוקי "15 קלים, את מערכת המולטימדיה של היבואנית המקומית (קונקטד), מצלמת רוורס, חיישני חניה אחוריים מקוריים וחיישן אורות. גרסת ה"סופרים" מוסיפה למפרט גם בקרת שיוט, קיפול מראות חשמלי, חיישן גשם, בקרת אקלים, מראה נגד סנוור וחישוקי "16. בגרסה הזו ניתן לבחור גם בגג בצבע שחור, בתוספת תשלום של 3,000 שקלים (מכונה גם גרסת "סופרים פלוס").

יונדאי i20

גילי פריינטה, מנהל חטיבת יונדאי, ציין כי מאז השקת הדור הנוכחי של ה-i20 נפגעו המכירות ביחס לדור הראשון, בשל הנחיתות ברמת המוצר. בעוד הדור הראשון היה רכב הסופר מיני הנמכר בישראל במשך 5 שנים ברצף (2010-14), הדור השני לא זכה לאותה הצלחה. לאחר מתיחת הפנים מקווים ביונדאי לתפוס את צמרת המכירות בקטגוריה ולמכור כמות של 6,000-7,000 רכבים בשנה.

יונדאי i20 - מחירים:

יונדאי i20 בגרסת Prestige תעלה 97,900 שקלים

יונדאי i20 בגרסת Supreme תעלה 104,900 שקלים

יונדאי טוסון

גם הג'יפון של יונדאי עבר מתיחת פנים, וגם במקרה הזה ישנם שינויים בעיצוב - אם כי אלו לא הבשורות העיקריות. מבחינה חיצונית זכה הטוסון לגריל קדמי חדש בעיצוב הטרפז עם "קשקשים", יחידות התאורה הוזזו כלפי מעלה וגם מאחור ישנן יחידות תאורה חדשות. מבפנים מציג הטוסון מסך מולטימדיה חדש וצף, וכן עיצוב חדש לכל הדשבורד - יחד עם הבטחה לשיפור באיכות הנסיעה ובידוד הרעשים.

מנוע ה-1.6 ליטרים האטמוספרי יצא לחלוטין מההיצע; גרסאות ה-2.0 ליטרים יתפסו את עיקר המכירות כרגיל, ובפסגת ההיצע תהיה גם גרסת הטורבו. כל הגרסאות יקבלו מעתה מפרט מרשים של מערכות בטיחות, הכולל בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטיה מנתיב, התרעת עייפות ואורות גבוהים אוטומטיים. שתי הגרסאות היקרות יצוידו גם בהתרעה על רכב בשטח מת במראות והתרעת תנועה חוצה מאחור.

יונדאי טוסון

היבואנית כלמוביל ניצלה את מתיחת הפנים ויצרה סידור חדש של היצע הגרסאות. הגרסה הבסיסית תיקרא "פריים פלוס" ותציע חישוקי "18 (במקום "16 עד כה), בקרת שיוט, מערכת מולטימדיה מקורית עם אנדרואיד אוטו ואפל קאר פליי, מצלמת רוורס, קיפול מראות חשמלי, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים מאחור וחיישני תאורה. גרסת ה"פנורמיק" מוסיפה עליה רק גג שמש פנוראמי ותאורת לד פנימית.

גרסת ה"עלית" כוללת אבזור עשיר בהרבה: היא מוסיפה לשתי אלו גם חישוקי "19, תאורת לד אחורית, חיישני חניה אחוריים מקוריים, כניסה והנעה ללא מפתח, מושבי עור וכוונון חשמלי למושב הנהג. גרסה זו תוצע עם מנוע 2.0 ליטר בנזין או 1.6 ליטר טורבו-בנזין. מערכת ה"קונקטד" של כלמוביל תוצע בתוספת תשלום של 1,600 שקלים.

יונדאי טוסון - מחירים:

יונדאי טוסון 2.0 בנזין Prime Plus יעלה 149,900 שקלים

יונדאי טוסון 2.0 בנזין Panoramic יעלה 162,900 שקלים

יונדאי טוסון 2.0 בנזין Elite יעלה 169,900 שקלים

יונדאי טוסון 1.6 טורבו Elite יעלה 182,900 שקלים

יונדאי טוסון

יונדאי סנטה פה

במקרה של רכב הפנאי הגדול מדובר בדור חדש לחלוטין. דוידי פיאמנטה, מנכ"ל כלמוביל, ציין כי עד כה השיווק התעכב בשל הקושי לקבל הקצאות רכבים. הביקוש לדגם בשוק האמריקאי יגביל ככל הנראה את המסירות בשנה הקרובה לכמות של כ-500 יחידות, מה שכנראה אפשר גם לתמחר באופן יקר יחסית.

הסנטה פה מהדור הרביעי מציג עיצוב חדשני ושונה, מזכיר במשהו את הקונה - אבל גדול בהרבה. האורך צמח ב-8 ס"מ ביחס לדור היוצא, מתוכם 6.5 ס"מ נוספו לבסיס הגלגלים. פנסי החזית צרים, כוללים בחלק העליון את תאורת ה-DRL בעוד אורות הדרך הראשיים נמצאים למטה. גם כאן ישנו מסך מולטימדיה צף.

יונדאי סנטה פה

יונדאי סנטה פה ישווק בישראל עם היצע מנועים דומה לזה של הדור היוצא, אך עם שיפורים מסוימים. מנוע הבנזין מציע הספק של 185 כ"ס מנפח של 2.4 ליטרים, בעוד הדיזל מציג הספק של 200 כ"ס מנפח של 2.2 ליטרים. בעוד גרסת הבנזין משתמשת בתיבת 6 הילוכים אוטומטית מהדגם היוצא, הדיזל מציעה תיבת 8 הילוכים חדש. הנעה כפולה תוצע כסטנדרט בבנזין או כאופציה בדיזל.

נתוני הביצועים טובים בשני המנועים: התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 10.4 שניות בבנזין או 9.3-9.4 שניות בדיזל. תצרוכת הדלק המשולבת היא 10.7 ק"מ לליטר בבנזין או 16.1-16.6 בדיזל.

היצע מערכות הבטיחות, בכל הגרסאות, כולל בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטיה מנתיב, התרעה על רכב בשטח מת במראות והתרעת תנועה חוצה מאחור, מערכת אקטיבית למניעת מעבר לנתיב לא פנוי, מערכת שמונעת פתיחת דלתות בעת מעבר של רכב סמוך ומערכת להתרעה על שכחת ילד מאחור - שבשלב זה לא יכולה לפעול בישראל מכיוון שהיא מפעילה את הצופר של הרכב. בכלמוביל מאמינים שהעניין יפתר מול הרשויות בקרוב.

יונדאי סנטה פה

מעבר לזה יוצע הסנטה פה ב-3 רמות אבזור. גרסת הפרימיום (רק עם מנוע בנזין) כוללת מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך צף, גג פנוראמי נפתח, מצלמת רוורס, בקרת אקלים עם פתחים בשורה השניה והשלישית, כניסה והנעה ללא מפתח, חיישני חניה היקפיים, בלם יד חשמלי, גלגל הגה מחומם, קיפול מראות חשמלי, מושב נהג חשמלי ומראה נגד סנוור.

גרסת הסופרים (רק עם מנוע הדיזל) כוללת בנוסף גם מושבי עור, ואילו גרסת הלוקשרי - שתהיה זמינה עם שני המנועים - מוסיפה גם תאורת לד מלפנים, כוונון חשמלי למושב הנוסע, זכרונות למושבים ולמראות, חימום ואוורור למושבים מלפנים, חימום מושבים מאחור ותא מטען חשמלי.

יונדאי סנטה פה - מחירים:

יונדאי סנטה פה 2.4 בנזין הנעה כפולה Premium יעלה 249,900 שקל

יונדאי סנטה פה 2.2 דיזל הנעה קדמית Supreme יעלה 267,900 שקל

יונדאי סנטה פה 2.4 בנזין הנעה כפולה Luxury יעלה 274,900 שקל

יונדאי סנטה פה 2.2 דיזל הנעה כפולה Luxury יעלה 294,900 שקל

הדגמים שבדרך - והווייז בתוספת תשלום

ברבעון הראשון של 2019 תשיק יונדאי את הדור החדש של ה-i25 ואת מתיחת הפנים המקיפה של האלנטרה. שתיהן צפויות לקבל מערכות בטיחות אקטיביות. בקרוב מאוד תנחת בישראל גם יונדאי i30N, הגרסה הספורטיבית של המשפחתית הקומפקטית. היא תשווק אצלנו רק בגרסה החזקה שלה - עם הספק של275 כ"ס. יחידות ראשונות כבר נצפו בנמל חיפה.

יונדאי i10 הקטנה תקבל בקרוב גרסה עם גג שמש נפתח. בהמשך השנה צפויות השקות גם של יונדאי איוניק ויונדאי קונה בגרסאות חשמליות, כאשר הקונה מציגה טווח נסיעה של 480 ק"מ.

יונדאי i30N

מערכת הקונקטד, שעד כה הוצעה לכל לקוחות יונדאי ללא תשלום נוסף, עברה השנה קשיים רבים עם ההתאמות למסכי היצרן המקוריים. בדרך כלל מחליף היבואן את כל המערכת של הרכב, אבל בדגמי הקונה וב-i30, שמגיעים עם מסך צף מקורי, פיתח היבואן מערכת שמותקנת על גבי החומרה הקיימת - מה שיצר לא מעט בעיות במהלך הדרך. כעת גם הטוסון והסנטה פה יקבלו את המסכים הצפים, מה שהוביל את כלמוביל להחלטה מעניינת - המערכת תוצע בתשלום נפרד של 1,600 שקלים, מה שגם אומר שהיא לא תהיה זמינה בציי הרכב.

לצפייה בכל דגמי יונדאי בישראל

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה