דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

השוואת נתונים: 3, קורולה ולאנסר

Getting your Trinity Audio player ready...


קצין הרכב בחברת ההייטק בה אתם עובדים מציע לכם שלוש אפשרויות: מאזדה3, טויוטה קורולה או מיצובישי לאנסר. ההתלבטות קשה, עם מי אתם הולכים לבלות את השנים הבאות?[לחוות דעת על הרכב -  מאזדה 3 / טויוטה קורולה / מיצובישי לאנסר].


מאזדה 3 החדשה נחתה בארץ ובמקביל להגעתה כלמוביל החלה בשיווק מיצובישי לאנסר בגרסת מנוע בנפח 1.5 ליטר. יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, נכנעה ללחץ מצד הלקוחות והחלה לשווק את הקורולה החדשה גם בגרסה אוטומטית "אמיתית".


אז מה ההבדלים? ואיזו מכונית עדיפה "על הנייר"? – התשובות לפניכם:


מימדים ומשקל


המתמודדות מציגות מימדים קרובים למדי עם יתרון למיצובישי לאנסר (457 ס"מ) וטויוטה קורולה (454 ס"מ) באורך לעומת המאזדה (446 ס"מ). הרוחב לעומת זאת זהה בכולן (176 ס"מ) והגובה עומד על 147 ס"מ בשביל הקורולה וה-3 אך הלאנסר מוסיפה עוד 2 ס"מ (149 ס"מ). בסיס הגלגלים של הלאנסר וה-3 דומה ועומד על 263.5 ס"מ ו-264 ס"מ בהתאמה כשהקורולה משתרכת מאחור עם 260 ס"מ קצרים במונחים מודרניים. מה זה אומר? סביר להניח שמיצובישי לאנסר היא המרווחת בחבורה מבין השלוש, בעיקר ביחס למרווח הראש במאזדה או מרווח הברכיים בטויוטה.
ההפרש במשקל כלי הרכב זניח ועומד על 35 ק"ג בין הטויוטה הקלה למיצובישי והמאזדה הכבדות יותר.



מיצובישי לאנסר. המרווחת מכולן / צילומים: יצרן


מנועים, ביצועים וצריכת דלק


בסעיף זה הקורולה פורצת קדימה ומציגה את הנתונים המרשימים מבין השלוש: מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר המפיק 124 כ"ס ב-6,000 סל"ד ן-15.6 קג"מ ב-5,200 סל"ד. המיאוץ ל-100 קמ"ש אורך 12.1 שניות.
המאזדה והלאנסר מתחרות ביניהן על המקום השני. לכאורה נראה כי המאזדה מגיעה עם יתרון: מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר לעומת מנוע בנפח 1.5 ליטר ללאנסר אך נתוני ההספק והמומנט מספרים אחרת: המאזדה מפיקה 105 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-14.7 קג"מ ב-4,000 סל"ד בעוד שמנוע המיצובישי מפיק 109 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-14.6 קג"מ ב-4,000. נתונים כמעט זהים שלא מעניקים יתרון משמעותי לאף אחת מהן. המאזדה מאיצה ל-100 קמ"ש ב-13.1 שניות. מיצובישי לא פרסמה נתוני תאוצה ללאנסר אך סביר להניח שאלו יהיו דומים יותר למאזדה 3 מאשר לקורולה.
תיבות ההילוכים בכולן הן אוטומטיות פלנטריות (רגילות) עם 4 יחסי העברה אך למאזדה יש אפשרות "טיפטרוניק" להעברת הילוכים עצמאית ע"י הנהג, אופציה שנפקדת אצל טויוטה קורולה ומיצובישי לאנסר.


נתוני צריכת הדלק של המתמודדות דומים ועומדים על 14.3 ק"מ לליטר ללאנסר החסכונית, הקורולה צורכת מעט יותר דלק: 13.9 ק"מ לליטר וגם המאזדה מציגה נתון טוב למדי, אם כי פחות מזה של טויוטה ומיצובישי – 13 ק"מ לליטר. כל הנתונים הם נותני יצרן.



טויוטה קורולה. חזקה וחסכונית

אבזור ובטיחות


כל המתמודדות שמוצגות כאן מגיעות בגרסת הכניסה שלהן (עבור גרסאות המנוע האלו).
הלאנסר מגיעה ברמת גימור Invite עם מערכת שמע מקורית+שליטה מגלגל ההגה ומחשב דרך.
מאזדה עוד לא החלה בשיווק ה-3 ברמת הגימור המקבילה אל שתי המתמודדות וכרגע משווקת אך ורק ברמת גימור Comfort (אך ישנה גם רמת גימור נוספת למנוע ה-2.0 ליטר) המקבילה לגרסת האבזור Instyl אצל המיצובישי וה- GLi אצל הטויוטה. לא ידועים פרטים אודות רמת הגימור הבסיסית, שככל הנראה תכונה Active, אך ניתן לשער שזו תציע אבזור בטיחותי מלא, מערכת שמע מקורית ומחשב דרך לפחות.
הקורולה היא המכונית הפחות מאובזרת מבין השלוש ולמעט מחשב דרך ומערכת שמע מקורית (ללא שליטה מגלגל ההגה) היא לא מציעה שום פינוקים מיוחדים לנהג או לנוסעים.

מבחינת בטיחות הלאנסר עומדת בראש עם 7 כריות אוויר (אחת לברכי הנהג), מערכת בקרת יציבות אלקטרונית (ESP) וציון של 5 מתוך 5 כוכבים במבחן הריסוק הפומבי של EuroNCAP.
המאזדה, כאמור, תציע מפרט בטיחותי מלא הכולל 6 כריות אוויר ומערכת בקרת יציבות. מאזדה 3 החדשה טרם נבדקה במבחן הריסוק הפומבי של EuroNCAP אך במאזדה מצפים להשיג ציון מרבי של 5 מתוך 5 כוכבים.
הקורולה משתרכת מאחור בכל הקשור בבטיחות. היא מוצעת עם 4 כריות אוויר בלבד וללא בקרת יציבות אלקטרונית. עם אבזור בטיחותי מלא הקורולה השיגה ציון של 5 מתוך 5 כוכבים במבחן הריסוק של EuroNCAP. מי שיחפוץ בהשלמת האבזור הבטיחותי החסר יאלץ לרכוש את גרסת ה-GLi  היקרה יותר (126 אלף שקל לעומת 114 אלף שקל) ועליה להוסיף 5,000 שקלים נוספים (!).


מאזדה 3. תציע אבזור בטיחותי מלא, בדומה ללאנסר


תמורה למחיר


כשזה מגיע לכיס נראה כי הקורולה נושרת מהמרוץ. ההפרש בין המחיר של שלושת המתמודדות אני משמעותי אך הקורולה מאובזרת פחות וחסרה אבזור בטיחות חשוב. כמובן, ישנו מוניטין האמינות והסחירות של טויוטה אך מצד שני אין לזלזל בזה של מיצובישי ובטח שלא במוניטין של מאזדה בארצנו.
המחיר של מאזדה 3 ברמת גימור Active העתידית ינוע, ככל הנראה, באזור ה-115 אלף שקל, דומה לזה של המיצובישי והטויוטה. נראה כי המאזדה והמיצובישי יוצאות כשידן על העליונה ביחס לקורולה בגלל אבזור עדיף ובעיקר: תחום הבטיחות לא נזנח כמו אצל הקורולה.


ומה ביניהן
?
עניין של העדפה אישית.


זה המקום להזכיר שהסקירה שהובאה פה לפניכם איננה מהווה תחליף לנסיעת מבחן שכדאי לבצע ברכבים, ועדיף שאלו יהיו במקביל כדי לקבל מושג טוב
לגביי היתרונות והחסרונות של כל אחת המכוניות.


מידע נוסף


טויוטה קורולה הנוכחית הוצגה בשנת 2007 ועומדת לפני מתיחת פנים שעתידה, כך השמועה אומרת, להעלות את הספק המנוע לאזור ה-130 כ"ס.
מיצובישי לאנסר הוצגה בשנת 2008 על בסיס פלטפורמה חדשה והנהיגה את הכיוון העיצובי החדש שאליו פונה מיצובישי כיום.
מאזדה 3 החדשה אומנם הוצגה בשנת 2009 אך הבסיס משותף לזה של הדור הקודם (שהוצג בשנת 2003). הפלטפורמה, המנוע ותיבת הילוכים נלקחו ישירות מהדור הקודם אך עברו שינויים משמעותיים, בדומה למה שנעשה עם מאזדה 6 החדשה, פולקסווגן גולף דור 6 או פיג'ו 308.


גרסאות נוספות


טויוטה קורולה האוטומטית מוצעת בגרסת אבזור יקרה יותר, GLI. בנוסף מוצעת גרסה עם תיבת הילוכים אוטומטית רובוטית שעולה מעט פחות ומציעה נתון צריכת דלק עדיף במקצת. ותאמינו או לא: טויוטה קורולה מוצעת למכירה אפילו עם תיבת הילוכים ידנית(!).
ישנה גם גרסת האצ'בק שמכונה בשם אוריס.


מיצובישי לאנסר עם מנוע בנפח 1.5 ליטר מוצעת גם ברמת גימור עשירה ויקרה יותר, Instyl. מעבר לכך מוצעת גם גרסת מנוע 1.8 ליטר אליה משודכת תיבת הילוכים אוטומטית רציפה ב-3 רמות גימור.
וכן, גם פה ישנה אופציה לגרסת 5 דלתות – מיצובישי לאנסר ספורטבק.


מאזדה 3 החדשה מוצעת בארץ, נכון לרגע זה אך ורק בשתי רמות גימור: Comfort למנועי ה-1.6 ליטר ו-Sport למנועי ה-2 ליטר. כולם עם תיבות הילוכים אוטומטיות בלבד ובגרסאות סדאן או האצ'בק 5 דלתות. במהלך החודשים הקרובים עתידה להצטרף גרסת כניסה בסיסית שתכונה, ככל הנראה, Active. לא ידוע באיזו רמת אבזור היא תגיע אך ניתן לשער שזו תכלול את מלוא האבזור הבטיחותי ומחירה ינוע באזור ה-115 אלף שקל.

לדגמי מאזדה בישראל - מאזדה

לדגמי מיצובישי בישראל - מיצובישי

לדגמי טויוטה בישראל - טויוטה

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. מיטסובישי 
    או קורולה, 03-08-2009

    המאזדה פלצנית. הגזימו שם בעיצוב הספורטיבי. דווקא העיצוב המשמים של הקורולה הופך פתאום סולידי ונעים לעין. עיצוב המיצובישי טוב למעט גריל קדמי שמבקש שיפור קל ומיעוטה בכביש ייחשב לאיכות.

    סגור תגובה

חזור למעלה