דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

הרכבים של 2023, חלק ה': רכבי שטח

Getting your Trinity Audio player ready...


בשנת 2020 הישראלים חזרו לשטח. הקורונה השאירה את הישראלים בישראל, בתי המלון נסגרו לפרקי זמן ממושכים ויותר ויותר משפחות גילו את שבילי הנגב והגולן, והקימו מדורות ואוהלים בחניוני הלילה השונים. הגל הזה לווה בכמה השקות של רכבי שטח מעניינים - בשנתיים האחרונות נחתו כאן פורד ברונקו ולנדרובר דיפנדר החדשים, וגם דגמים נישתיים יותר כמו ג'יפ גלדיאטור.

שנת 2023 צפויה להיות מעניינת במיוחד לחובבי השטח, עם כמות השקות נאה - הכוללת גרסאות חדשות לדגמים מוכרים לצד דגמים חדשים ומסקרנים.

לחלק הראשון בסדרה - דגמי 2023: קטנות, משפחתיות ומנהלים
לחלק השני בסדרה - דגמי 2023: רכבי פנאי
לחלק השלישי בסדרה - דגמי 2023: רכבי ספורט
לחלק הרביעי בסדרה - דגמי 2023: החשמליות מסין


אינאוס גרנדיר - רכב שטח של יצרנית חדשה לגמרי, שנולדה כפרויקט אישי של הטייקון הבריטי ג'ים רטקליף. בעל חברת הכימיקלים אינאוס הוא מעריץ מושבע של הדיפנדר המקורי, שהחליט לייצר בעצמו יורש אמיתי ומודרני לאייקון השטח הבריטי. את הבסיס מעניקה שלדת סולם אותה פיתחו לא אחרים ממהנדסי מגנה-שטייר, האחראים גם על פיתוח וייצור מרצדס G קלאס, מערך המיתלים כולל סרנים חיים מלפנים ומאחור מתוצרת קארארו (Carraro) האיטלקית, ובלב מערכת ההנעה שוכנים מנועי שישה צילינדרים בנפח 3.0 ליטר של ב.מ.וו, טורבו-בנזין עם 285 כ"ס או טורבו-דיזל עם 249 כ"ס. בשניהם תיבת שמונה הילוכים של ZF והנעה כפולה קבועה עם הילוך כוח. נעילות דיפרנציאל אחורית וקדמית הן ציוד תקני ועל הקשר לקרקע אחראים צמיגי BFGoodrich AT KO2. מרווח הגחון עומד על 26.4 ס"מ וזוויות גישה-נטישה של 36.1-35.5, נתונים צנועים במעט מג'יפ רנגלר רוביקון ופורד ברונקו בדלנדס. היבואנית תהיה UMI, שמייבאת גם את דגמי שברולט וקדילאק.
מתי בישראל: מחצית שניה.

לכתבה המלאה >>

אינאוס גרנדיר

ג'יפ רנגלר - היצע הגרסאות של רכב השטח יתרחב השנה בשני כיוונים מנוגדים: חובבי איכות הסביבה ולקוחות שסתם מעוניינים לצמצם את הביקורים בתחנות הדלק יוכלו לבחור בגרסה היברידית-נטענת בשם 4Xe. זו כוללת את מנוע הטורבו-בנזין המוכר בנפח 2.0 ליטר (272 כ"ס) שאליו הצטרפו שני מנועים חשמליים: האחד מחובר ישירות למנוע (62 כ"ס) ומשמש כמתנע-גנרטור, השני (145 כ"ס) ממוקם בין המנוע לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית. יחד מתקבל הספק של לא פחות מ-380 כ"ס, 108 כ"ס יותר מרנגלר בנזין רגיל. למרות עליית משקל של כ-240 ק"ג בגלל המערכת החשמלית, תוספת הכוח מאפשרת זינוק ל-100 קמ"ש ב-6.4 שניות, 1.2 שניות פחות מהגרסה הרגילה. מצברי 17.3 קוט"ש מאפשרים טווח נסיעה תיאורטי נקי מזיהום של 45 ק"מ.

ג'יפ רנגלר הייבריד

מי שפחות מוטרד מהזיהום ומעוניין בתוספת כוח משמעותית יותר, יוכל לבחור בגרסת ה-392. המספר הזה מייצג את נפח המנוע באינצ'ים מעוקבים, ובתרגום לעברית - 6.4 ליטרים. המנוע הענק מחזיר את תצורת ה-V8 לרכב השטח האייקוני כארבעה עשורים אחרי ה-CJ7 גודלן איגל משנות השמונים. הוא יוצע בגרסת רוביקון אקסטרים עם צמיגי שטח אגרסיביים (BF Goodrich KO2) וגדולים יותר משל הרוביקון הרגיל ("35 לעומת "33) וגם קפיצים ובולמי זעזועים שונים שמגביהים את המרכב ב-"1.5 המאפשרים הגדלת מרווח גחון (32.7 ס"מ, 5.3 ס"מ יותר) ושיפור זוויות הגישה-נטישה (40.4-47.4 מעלות לעומת 37-43.9). הוא גם יהיה המנוע החזק ביותר שאי פעם הוצע ברנגלר, עם 470 כ"ס שיספיקו כדי להאיץ את רכב השטח הכבד ל-97 קמ"ש (60 מייל-שעה) בתוך 4.5 שניות בלבד.
מתי בישראל: רבעון שני.

לכתבה המלאה >>

ג'יפ רנגלר 392

לנדרובר דיפנדר - גם כאן יצטרפו שתי גרסאות חדשות. הראשונה היא ה-130, הפעם לא כטנדר עם ארגז אלא פשוט כתצורת מרכב מוארכת לדיפנדר המוכר, עם בסיס גלגלים זהה ותוספת של 34 ס"מ לאורך הכללי, מה שיאפשר להושיב עד 8 נוסעים. לצידה תגיע גם גרסה היברידית נטענת המכונה P400e ומשלבת בין מנוע בנזין מוגדש (4 צילינדרים 2.0 ליטר, 300 כ"ס) עם מנוע חשמלי (142 כ"ס) והספק משולב של 404 כ"ס. הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 5.6 שניות, 0.5 שניות פחות מגרסת הבנזין הרגילה (P400). סוללת 19.2 קוט"ש שתאפשר לטייל בשטח ללא זיהום למרחק של 43 ק"מ. שורת מושבים שלישית תיעדר.
מתי בישראל: במהלך השנה.

לכתבה המלאה >>

לנדרובר דיפנדר

מרצדס G63 4×4² - גרסת קצה לרכב השטח האיקוני, המצויד במערכת סרנים פורטאליים ייחודית (המצויה גם במשאית השטח יונימוג), כולל מערכת תמסורת של שני גלגלי שיניים הממוקמת בסמוך לגלגל, ואליה מתחברת הצירייה בחלק העליון - בשונה מרכב רגיל בו היא מחוברת ישירות למרכז הגלגל - בעוד הגלגל עצמו מחובר לחלק התחתון. החידוש כאן הוא שילוב המערכת במתלה קדמי נפרד, לעומת סרן ב-G500 4×4² הקודם, בעוד תצורת המתלה האחורי נותרה סרן חי.

סידור כזה מאפשר קיצור יחסי העברה, הפחתת עומסים ממערכת ההנעה וגם הגדלה משמעותית של מרווח הגחון, עם 35.1 ס"מ, 11 ס"מ יותר מ-G קלאס רגיל. המנוע הוא V8 כפול מגדשים בנפח 4.0 ליטר המפיק 585 כ"ס ומחובר לתיבת תשעה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה קבועה עם הילוך כוח ושלוש נעילות דיפרנציאל (מרכזית, אחורית וקדמית).
מתי בישראל: בהזמנה מיוחדת במהלך השנה.

מרצדס G קלאס 4X4 בריבוע

סוזוקי ג'ימני - זה עדיין רחוק מלהיות רשמי והיבואנית המקומית בכלל מכחישה, אך דיווחים עקשניים שמגיעים מהעולם - ומגובים בצילומי ריגול - מבססים את ההערכות לפיהן סוזוקי תציג גרסת 5 דלתות מוארכת לג'ימני. על פי דיווחים בתקשורת העולמית, תוספת צמד דלתות מאחור דרשה הארכת מרכב בכ-20 ס"מ (385 ס"מ), בעוד בסיס הגלגלים צמח בלא פחות מ-30 ס"מ (255 ס"מ) ועשוי כך לשפר גם במידת מה את נוחות הנסיעה. מנוע ה-1.5 ליטר בנזין עשוי לקבל מערכת היברידית קלה, שתסייע לעמוד בתקני זיהום עדכניים. אופציה נוספת היא החלפת המנוע ביחידת ה-1.4 ליטר מוגדשת מה-S-קרוס, ובכך ישופרו דרמטית הביצועים. החיבור יהיה בכל מקרה לתיבת חמישה הילוכים ידנית או ארבעה הילוכים אוטומטית, ותיבת העברה עם הנעה אחורית לכביש, כפולה לשטח והילוך כוח.
מתי בישראל: ייתכן ובסוף השנה.

סוזוקי גימני

פולקסווגן אמארוק - דור שני לטנדר יגיע אלינו השנה, הפעם על בסיס פורד ריינג'ר. בהשוואה לאמרוק היוצא, החדש ארוך ב-9.5 ס"מ (535 ס"מ) עם בסיס גלגלים ארוך ב-17 ס"מ (327 ס"מ) ובכך הוא צפוי לאפשר מרחב מחיה טוב משמעותית ליושבים מאחור. כבסיס משמשת שלדת סולם חדשה וקשיחה יותר המאפשרת כושר העמסה (1,160 ק"ג) וגרירה (3.5 טון) משופרים. הוא צפוי להימכר בישראל עם מנוע טורבו דיזל V6 בנפח 3.0 ליטר, עם 250 כ"ס ותיבת 10 הילוכים אוטומטית.
מתי בישראל: רבעון שני.

לכתבה המלאה >>

פולקסווגן אמארוק

פורד ברונקו - המתחרה הישיר של הרנגלר יגיע השנה בגרסת ראפטור מוקצנת, עם מנוע V6 כפול-מגדשים בנפח 3.0 ליטר עם כ-400 כ"ס, 70 כ"ס יותר מה-V6 בנפח 2.7 ליטר. השינוי העיקרי נוגע למערך המיתלים, המיועד לאפשר נסיעת שבילים מהירה, עם תצורה דומה אבל מחוזקת הכוללת סרן חי מאחור (דנה 50 לעומת 44) ונפרד מסוג עצמות עצה כפולות מלפנים, המאפשרים גם הרחבת מפסקי הסרנים ב-6 ס"מ מלפנים ו-7 ס"מ מאחור (186 ו-187 ס"מ בהתאמה) בהשוואה לווילדטראק. הם נתמכים בולמי זעוזעים אדפטיביים פוקס "3.1 עם ניטור של עד 500 פעמים בשניה המאפשרים שינוי מידת השיכוך וההחזרה, עם מיכל חנקן חיצוני לטובת עמידות פעולה גם בתנאי חום קיצוניים.

לכתבה המלאה >>

פורד ברונקו

פורד ריינג'ר - היבואנית גם תשווק כאן לראשונה את הטנדר שחולק פלטפורמה ומכלולים נוספים עם פולקסווגן אמארוק (ע"ע) וצפוי לאתגר את רבי המכר של הקטגוריה - טויוטה היילקס ואיסוזו די מקס. בשונה מפולקסווגן פורד תשווק אותו בשלב ראשון עם מנוע דיזל 4 צילינדרים בשתי רמות הספק (170 כ"ס בגרסה עם מגדש בודד או 210 כ"ס עם מגדש כפול) בחיבור לתיבת שישה הילוכים למנוע החלש ו-10 יחסים לחזק. עוד תגיע גרסת ראפטור עם מנוע V6 בנזין כפול מגדשים בנפח 3.0 ליטר ו-288 כ"ס. גם מערך המתלים משודרג ביחס לגרסאות הרגילות מלפנים יש זרועות מתלה (עצמות עצה כפולות) עשויות אלומיניום וארוכות יותר, מאחור יש סרן חי שנתמך בקפיצי סליל לעומת עלים בגרסה הרגילה). עוד כולל המפרט בולמי זעזועים של פוקס ("2.5) וצמיגי שטח דו-שימושיים (BFGoodrich AT) גדולים מאלה של הדגם הרגיל ("33).
מתי בישראל: ברונקו ראפטור - רבעון 1, ריינג'ר - במהלך השנה.

פורד ריינג'ר
 
 

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה