שוק הרכב הישראלי נשלט באופן כמעט בלעדי על ידי היבואנים הישירים, שאחראים כמעט לכל היצע הרכבים שקיים על כבישי ישראל. אך מדי פעם ניתן לפגוש על הכבישים גם רכבים שונים - כאלו שלא נמצאים באולמות התצוגה ולא מופיעים בקטלוגים. לפעמים אלו רכבים שמגיעים לישראל ביבוא אישי או מקביל, ולפעמים מדובר ברכבים שהביאו היבואנים עצמם, לא פעם למטרות של בדיקות ואישורי תקינה לקראת שיווק. בשנים האחרונות נוספו לרשימה הזו גם רכבים מסוג נוסף, כאלו שהגיעו ארצה באמצעות חברות טכנולוגיה שמבצעות בהן ניסויים שונים, חלקם גם על כבישים ציבוריים.
באמצעות מאגר הנתונים של משרד התחבורה ומקורות מידע נוספים, אספנו רשימה של רכבים מסקרנים שנחתו בישראל מאז תחילת 2022. שנתחיל?
אודי Q4 - יבואנית אודי אמנם השיקה את ה-Q4 כבר בחודש נובמבר האחרון והחלה לאסוף הזמנות, אך עד כה לא סיפקה ולו רכב אחד ללקוחות. במקביל, יבואנים אחרים כבר הספיקו להביא ארצה כמה עשרות של דגמי Q4, גם בגרסאות הנעה שונות מאלו שמציעה היבואנית הרשמית.
ג'יפ וואגוניר - רכב השטח האיקוני נולד בדור חדש לפני כמעט שנתיים, אך עד כה לא נחת בישראל באופן רשמי. לקוחות זריזים כבר הספיקו להביא אותו לישראל מארצות הברית, ולצידו כבר הספקנו לפגוש כאן גם את הגרנד צ'ירוקי מהדור החדש.
ג'נסיס GV60 - החשמלית היוקרתית, אחות לפלטפורמה של יונדאי איוניק 5, כבר הוצגה ללקוחות המותג במסגרת אירוע חגיגות השנה הראשונה למותג. תחילת השיווק הרשמי מתוכננת לאמצע חודש יוני.
דאצ'יה ספרינג - מי שעשויה להיות החשמלית הזולה ביותר בישראל, אם וכאשר תנחת כאן ביבוא רשמי, הגיעה כבר ליבוא המקביל. מדובר ברכב פנאי קטן עם טווח נסיעה צנוע של כ-230 קילומטרים והספק צנוע אפילו יותר של 45 כוחות סוס בלבד. למרות זאת, הצפי הוא למחיר ב-6 ספרות.
זיקר 001 - המותג החשמלי שמשתייך לקונצרן ג'ילי הסיני הופיע בישראל כבר בשנה שעברה, עם רכבים שמבוצעים בהם ניסויים עבור "מובילאיי". האם מכאן תצא בשורת הרכב האוטונומי?
טויוטה סופרה - האחות היפנית והסגורה של ב.מ.וו Z4 כבר לא תגיע לישראל ביבוא הרשמי, אך גם כאן ישנם מספר לקוחות שהביאו את הרכב ארצה. על מסלולי המירוצים בדרום הם יוכלו לפגוש בספורטיבית מעניינת לא פחות, טויוטה יאריס GR, שכבר הגיעה לישראל בשנה שעברה. אלו מצטרפים לשורה ארוכה של דגמים אמריקאיים של טויוטה שכבר שנים רבות מגיעים לישראל בערוצים עקיפים: טויוטה סיינה, אבאלון, ונזה ועוד.
יונדאי סנטה פה הייבריד - בעוד היבואנית הרשמית מוכרת את
יונדאי סנטה פה רק בגרסת הדיזל, ביבוא המקביל תוכלו למצוא אותו גם עם הנעה היברידית. מדובר ביחידת הנעה דומה לזו של האח קיה סורנטו, עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטרים והספק משולב של 226 כוחות סוס. רק בשנה הנוכחית נמכרו בישראל כבר למעלה מ-100 יחידות של הסנטה פה ההיברידי.
לינק אנד קו 01 - מותג היוקרה הסיני של קונצרן ג'ילי-וולוו הגיע לישראל עם סנוניות ראשונות בשנה שעברה, על ידי אחת מחברות הטכנולוגיה. מכונית נוספת שנחתה בישראל השנה שייכת ככל הנראה ליבואנית וולוו, שמחזיקה בזיכיון הייבוא למותג ועשויה להתחיל בשיווק בחודשים הקרובים.
ליפמוטור T03 - הסינית העירונית הזו, שמציעה טווח נסיעה של כ-300 קילומטרים, תיובא לישראל על ידי "מטרו מוטור", יבואנית דו-גלגלי ותיקה ומוכרת. המחיר צפוי להיות נמוך יחסית.
מיצובישי אקליפס קרוס PHEV - למרות שתחילת השיווק עוד נראית רחוקה כרגע, רכב ראשון של אקליפס קרוס היברידי-נטען כבר נחת בישראל. מנוע הבנזין יהיה בנפח 2.4 ליטרים וישודך לצמד מנועים חשמליים. המחיר ככל הנראה לא יהיה נמוך.
ניאו ES8 - מי שיסתובב בימים אלו בסביבת משרדי מובילאיי בהר חוצבים, יוכל לפגוש כמה עשרות (!) רכבים חשמליים מתוצרת ניאו הסינית, שהגיעו לטובת ניסויים של ענקית הטכנולוגיה. שיווק רשמי? זה כבר סיפור אחר.
סובארו BRZ - מכונית הספורט שכבר הפכה איקונית הוצגה בדור חדש ושני במספר כבר לפני שנה וחצי. המנוע התחזק והשלדה הוקשחה, אך לפחות ביבוא המקביל נראה כי המחירים גבוהים מאלו של הדור היוצא. נמתין בסבלנות להשקה אצל היבואן הרשמי.
פולקסווגן ID.4 - רכב הפנאי החשמלי הגיע לישראל בינתיים בשני מסלולים מקבילים: ביבוא המקביל הוא כבר נמכר לקהל הרחב, בעוד היבואנית הרשמית הביאה ארצה מספר רכבים לטובת בדיקות והליכי תקינה. השיווק הרשמי יחל לקראת סוף השנה.
קארמה GS-6 - מכונית הספורט-סדאן הייחודית תשווק גם היא על ידי מטרו-מוטור. מדובר בדגם ותיק יחסית, שיוצע בישראל עם הנעת פלאג אין הייבריד ובעתיד גם עם הנעה חשמלית. המחיר עשוי להתקרב למיליון שקלים.
קיה EV6 - האחות הכמעט תאומה של יונדאי איוניק 5 עדיין לא משווקת ביבוא סדיר. לטענת יבואנית קיה, היצרן יכל לספק לישראל רק 5 רכבים מדי חודש, מה שהביא את היבואנית לדחות את ההשקה עד למועד בו ניתן יהיה להבטיח אספקה משמעותית יותר. בינתיים תוכלו למצוא את הרכב בערוצי היבוא המקביל, או במחסני היבואנית, לשם הגיע הרכב לצרכי תקינה ובדיקות.
קדילאק ליריק - יצרנית היוקרה האמריקאית נמצאת בפיגור משמעותי בתחום החשמל בהשוואה למתחרותיה מאירופה, ועוד יקח הרבה זמן עד שנראה את הליריק באולמות התצוגה של היבואנית, אך במרתפי מרכז הפיתוח של ג'נרל מוטורס בהרצליה כבר מסתתרת ליריק אחת, שהגיעה ארצה לאחרונה לטובת ניסויים במערכות שונות.
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות