דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

הכל כלול: ליסינג תפעולי ללקוחות פרטיים

Getting your Trinity Audio player ready...


שלמה סיקסט: ליסינג תפעולי גם לרכבים מיד שניה
מסלול "נטו ליס" שמציעה שלמה סיקסט הוא הדבר הכי קרוב לליסינג תפעולי שמצאנו בשוק. "המטרה היא להעניק ללקוח ראש שקט", אומר מוטי ברטון, מנכ"ל הליסינג לפרטיים של שלמה סיקסט. "כמו בארה"ב או באירופה, הלקוח משלם רק על השימוש ברכב ולא צריך להתמודד עם ירידת הערך".

שלמה מציעה עסקאות ליסינג תפעולי לרכבים חדשים וגם לרכבי משומשים. במקרה של רכב חדש, העסקה היא לשלוש שנים, וברכב משומש העסקה היא לשנתיים בלבד. מלבד תשלום המקדמה, נדרש הלקוח לשלם סכום חודשי הכולל את הביטוח, שני טיפולים ראשונים וחבילת אחזקה הכוללת 4 צמיגים, 3 סטים של מגבים ומצבר. תוספת של 100 שקל בחודש תאפשר גם לנהגים צעירים לנהוג ברכב, ותמורת 59 שקל בחודש תוותר חברת הליסינג על דרישה לתשלום השתתפות עצמית במקרה של תאונה או נזקים שיתגלו בהחזרת הרכב. בסיום העסקה יוכל הלקוח לרכוש את הרכב בהנחה של 15%.


למה לעבוד קשה? מגוון הצעות בקליק עכשיו במדור ליסינג >>>

ברכבים המשומשים העסקה היא לשנתיים, וללקוח מוצעים רכבים שעברו בין 80,000 ל-110,000 ק"מ. "מי שיבחר ברכבים פחות סחירים יוכל גם לקחת רכבים עם 50,000 ק"מ, בהתאם למלאי שיש במגרשים", אומר ברטון. בסיום התקופה הלקוח יכול לרכוש את הרכב בהנחה של 30% ממחיר המחירון.

האם הכל מושלם בעסקה שמציעה שלמה סיקסט? לא לגמרי. כל עסקאות ה"נטו ליס" מוגבלות ל-20,000 ק"מ בשנה, שהם פחות מהממוצע הארצי לרכבי ליסינג. על חריגה של 3,000 ק"מ תשלמו 1,500 שקל קנס, ואם נסעתם 30,000 שקל בשנה תידרשו להוסיף 8,500 שקל. בנוסף, התשלום הקבוע לא כולל את אגרת הרישוי והטיפולים שמעבר לשניים הראשונים, ובניגוד ללקוחות הליסינג התפעולי - כאן הלקוחות לא יזכו לשירות של איסוף הרכב לטיפול ולטסט.

שלמה סיקסט - מחירים לדוגמא:


פריים ליס: פתרון לעובדי ההיי-טק

חברת "פריים ליס", זרוע הליסינג של חברת "לוביסנקי" יבואנית פיג'ו וסיטרואן, מנסה לתת את המענה לאלו שהתרגלו לפינוק של רכב מהעבודה - אך ויתרו עליו מסיבות שונות. "לקוחות רבים ויתרו על הרכב מהעבודה מסיבות שונות", מסביר משה ראובני מנכ"ל פריים ליס. "שווי השימוש הגבוה, הנסועה הנמוכה, העובדה שיש כבר רכב ליסינג אחד בבית או מעבר לעבודה כפרילנסים - כל אלו הובילו את האנשים לחפש פתרון חלופי לרכב מהעבודה. ויש גם מיעוט קטן של לקוחות שרוצים רכב ייחודי יותר מזה שמציעות חברות הליסינג".

המסלול הבסיסי שמציעה "פריים ליס" נקרא "פרייבט ליסינג", והוא כולל בעצם ליסינג מימוני לרכב חדש - עם מקדמה של 9,000 שקל ותשלומים חודשיים בהמשך התקופה. הייחוד של המסלול הוא בליווי של הלקוח על ידי "מנהל לקוח אישי" ומוקד תמיכה הזמין 24/7. "ללקוחות שהתרגלו לרכב מהעבודה במשך שנים רבות אין את הניסיון וההבנה בטיפול באירוע ביטוחי, בתיקון רכב או בטסט. אם פעם ההורים שלנו חיו את הרכב, היום יש לא מעט אנשים שעלולים להילחץ מהתחזוקה השוטפת של הרכב", אומר ראובני.


מגוון הרכבים גדל ביחס לליסינג ממקום העבודה / צילומים: יח"צ

בנוסף לחבילה הבסיסית יכולים הלקוחות להוסיף "חבילת פרימיום" ההופכת את הליסינג הפרטי לתפעולי. החבילה כוללת ביטוח לכל נהג מגיל 21, טיפולים במוסכי היבואן ורכב חלופי וחילוץ במקרה של נזק. גם כאן החבילה מוגבלת ל-20,000 ק"מ בשנה. "בערך חצי מהלקוחות בוחרים בחבילת הפרימיום, אך גם מי שלוקח את החבילה הבסיסית יקבל מאיתנו שירות של העברת טסט - מהסיבה הפשוטה שאחת לשנה אנחנו מעוניינים לבדוק מה שלום הנכס שלנו".

בתחילת התקופה הלקוח יכול לבחור אם לשלם מחיר קבוע על החזרת הרכב- או לחלופין להעמיד אותו לבדיקת שמאי חיצוני שיעריך את מצבו וישקלל את הנזקים אם ישנם כאלו. בקרוב תשיק פריים ליס גם מסלול דומה לרכבים מיד שניה, לתקופה של שנה אחת בלבד.

פריים ליס - מחירים לדוגמא:


הרץ: ליסינג פרטי + חבילות תפעול
מסלולי הליסינג התפעולי הכוללים, כמו שמציעה שלמה סיקסט, נדירים יחסית כשמדובר בלקוחות פרטיים. הרץ, כמו חברות אחרות בשוק, מפרקת את המרכיבים השונים ומציעה ללקוחות להרכיב את המסלול בעצמם. כמו במסלולי הליסינג הפרטי, העסקה מתחילה בתשלום מקדמה בגובה של 8% - 50% ממחיר הרכב, בהתאם לבחירת הלקוח. התשלום עבור הרכב עצמו אינו צמוד, כך שהמחיר החודשי קבוע והלקוח יודע מראש את העלות. בסוף התקופה, שנמשכת 30 או 36 חודשים, הלקוח יכול לבחור אם לרכוש את הרכב (במחיר שנקבע מראש), להחזיר את הרכב לחברה או לעבור לעסקה חדשה. הדמיון ל"רכב מהעבודה", בשלב זה, הוא בכך שכל התשלומים ידועים מראש.

בנוסף לליסינג עצמו, מציעים בהרץ חבילות טיפולים וחבילת ביטוח. חבילת הטיפולים כוללת, בנוסף לטיפולים השוטפים עצמם, גם הכנה לטסט והחלפת מגבים, צמיגים ותיקונים נוספים. העלות של חבילת הטיפולים היא 99 שקל בחודש. בנוסף מציעה הרץ ביטוח דרך חברת הבית, סוכנות "מאיר - רמות".

"בליסינג ממקום העבודה לא תמיד הלקוח יכול לבחור את הרכב שהוא מעוניין בו", אומר שחר גרינהוס, מנהל תחום הליסינג הפרטי בהרץ. "בנוסף, פה הלקוח בוחר את גובה התשלום החודשי ולא מקום העבודה. התשלום החודשי בליסינג הפרטי לא יורד מתלוש השכר, כך שהלקוח יכול לבחור מועד חיוב לבקשתו במסגרת אשראי חוץ בנקאי".

"מבחינת כדאיות העסקה", מסביר גרינהוס, "אנחנו מעדיפים לתת ללקוח את האפשרות לבחור בין המוצרים המשלימים, ולא מחייבים אותו לקחת את "הכל כלול". המחיר ב"הכל כלול" לא כדאי ללקוח, ולפעמים יכול לצאת ללקוח חסכון משמעותי בכך שלא בחר בעסקת "הכל כלול".


חלק מהעסקאות כוללות גם טיפולים ותיקונים


אלבר: ניתן לרכוש את מרכיבי התפעול בנפרד
"בעבר, כשלקוחות הליסינג התפעולי ויתרו על הרכב מהצמוד בגלל שווי השימוש, חשבנו שיהיה מעבר למסלולי ליסינג תפעולי באופן פרטי אבל בינתיים זה עוד לא קורה", אומר עמית בן-דוד, סמנכ"ל השיווק והמכירות של אלבר. "אם לקוח ממש ירצה ליסינג תפעולי נוכל לבנות לו עסקה כזו, אבל אנחנו לא מעודדים את זה. זה מעיק עלי תפעולית".

אלבר, כמו חברות אחרות, מציעה ללקוחות לרכוש את מרכיבי התפעול בנפרד. הלקוח יכול לבחור אם לשלם רק עבור הרכב, להוסיף עבור ביטוח וטסט, לשלם גם עבור הטיפולים השוטפים או אפילו לבחור בשירותי שינוע של הרכב לטיפולים.

"אם נפרוס את השירותים השונים על סקאלה מ-1 ועד 6, אני חושב שרוב הלקוחות נעצרים ב-3 או 4. רוב הלקוחות לוקחים רק את הליסינג הפרטי, חלקם מבקשים שאוריד מהם את הטסט והביטוח. רק מעטים מבקשים גם טיפולים, וכמעט אף אחד לא בוחר באפשרות של שינוע הרכב - כי זה עולה לא מעט, וללקוח פרטי הטיפול פעם בשנה הוא לא טרחה גדולה. ייתכן ובעתיד השוק יהיה במקום אחר", מסכם בן-דוד.



אוויס: הליסינג התפעולי לא משתלם ללקוח הפרטי
חברת אוויס לא מציעה מסלול ייעודי ללקוחות פרטיים בליסינג תפעולי. כאשר פנינו לחברה לקבל הסבר, טענו באוויס כי הסיבה היא חוסר כדאיות כלכלית ללקוח. "בעסקת ליסינג תפעולי לחברות", נמסר לנו מאוויס, "הלקוח העסקי משלם מעבר לרכב עצמו, על ניהול צי הרכב של החברה: כיסוי ביטוחי, רישוי, רכב חילופי, שירותי דרך, טיפולים שוטפים וכו'. תשלום זה מאפשר לחברה לוותר על הפעלת מחלקת רכב גדולה, לחסוך זמן עבודה מהעובדים (שלא יצטרכו לעסוק בטיפול ברכב), לא להשקיע משאבים רבים ברכישת כלי רכב, ולא "להסתבך" עם מכירתם לאחר כמה שנים. כך שלחברה - העסקה היא כדאית".

"ללקוח פרטי תחזוקת הרכב הפרטי היא "שולית" (2-3 פעמים בשנה לכל היותר, בד"כ בימי שישי הפנויים). ולכן לא שווה לו לשלם על כך. לקוח פרטי שיהיה מוכן לשלם ולקבל שירות הדומה לשירות ליסינג תפעולי, יכול לשכור מאיתנו רכב לתקופה ארוכה. ככל שהתקופה ארוכה יותר, כך התשלום החודשי יהיה נמוך יותר".

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה