דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ג'יפ רנגלר נכשל במבחני הריסוק

Getting your Trinity Audio player ready...


ארגון הבטיחות EuroNCAP מפרסם הבוקר (ד') ציונים של סדרת מבחני ריסוק למספר דגמים, כאשר הידיעה הבולטת ביותר היא ציון של כוכב אחד בלבד לג'יפ רנגלר החדש, שרק השבוע הושק בישראל. בשנים האחרונות ניתנו ציונים נמוכים למספר דגמים, אך אלו היו בעיקר דגמים ישנים (כמו פיאט פנדה שקיבלה 0 כוכבים במבחן הנוכחי), אך זו פעם ראשונה מזה הרבה מאוד שנים שדגם חדש זוכה לציון נמוך כל כך.

צפייה בתוכן ג'יפ רנגלר נכשל במבחני הריסוק


בציוני המשנה זכה ג'יפ רנגלר בניקוד של 50% בלבד בהגנה על מבוגרים, 69% בהגנה על ילדים, 49% בהגנה על הולכי הרגל ו-32% בסעיף מערכות הבטיחות. אמנם, איגוד הבטיחות האירופי העביר ביקורת חריפה על כך שהרנגלר משווק ללא מערכות בטיחות תקניות - בעוד אצלנו המערכות זמינות כאופציה בגרסת הרוביקון (תוספת של מעל 14 אלף שקלים) ומוצעות כסטנדרט בגרסת הסהרה היקרה, אך לא בספורט הבסיסית; אך אלו ממש לא הדאגות היחידות.

על פי ממצאי המבחן, חלק ממרכיבי השלדה עלולים לקרוס בתאונה, רצפת הרכב התעוותה באופן חריג ומבנה הדשבורד מהווה סכנה לאיזור החזה. במושב האחורי החגורות מייצרות עומס רב על איזור החזה וההגנה על הצוואר לקויה. בסעיף הולכי הרגל נתגלו בעיות בהגנה על ראש הנפגע, בעוד דווקא הפגוש סיפק הגנה סבירה לגוף - אך לקוחות רנגלר רבים נוהגים להחליף את הפגוש ולהתקין כננת, מה שפוגע ברמת הבטיחות של הולכי הרגל.

עוד במבחני הריסוק, נרשם ציון של 0 כוכבים לפיאט פנדה, דגם ותיק למדי שלאחרונה הפסיק להימכר בישראל באופן סדיר. הפנדה אמנם זכתה בעבר ציון של 4 כוכבים, אך במבחן החוזר היא נכשלה עם ציונים של 45% בהגנה על מבוגרים, 16% בלבד בהגנה על ילדים, 47% בהגנה על הולכי הרגל ו-7% בסעיף מערכות הבטיחות.

מכאן אנו עוברים לסדרה של דגמים חדשים שזכו לציון המרבי של 5 כוכבים - רובם דגמים יקרים למדי. יונדאי סנטה פה החדשה השיגה את הציון המרבי עם ניקוד של 94% בהגנה על מבוגרים, 88% בהגנה על ילדים, 67% בהגנה על הולכי הרגל ו-76% בסעיף מערכות הבטיחות. עם זאת, עורכי המבחן ציינו כי בדגמים עם גג פנוראמי כריות האוויר בגג ("כריות וילון") עלולות להיקרע בזמן הפתיחה; ביונדאי כבר פתרו את הבעיה ויזמנו לקריאת תיקון את המכוניות שכבר נמכרו.

צפייה בתוכן ג'יפ רנגלר נכשל במבחני הריסוק

 

מכונית המנהלים פיג'ו 508 זכתה גם היא בציון המקסימלי, עם ניקוד של 96% בהגנה על מבוגרים, 86% בהגנה על ילדים, 71% בהגנת הולכי הרגל ו-79% בסעיף מערכות הבטיחות.

מלבד אלו, עוד 4 דגמי יוקרה התייצבו למבחנים - וזכו כולם בציון של 5 כוכבים. וולוו S60 החדשה, יחד עם גרסת הסטיישן שלה (V60), קיבלה ציונים של 96% בהגנה על מבוגרים, 84% בהגנה על ילדים, 74% בהגנה על הולכי הרגל ו-76% בסעיף מערכות הבטיחות. אודי Q3 החדשה זכתה לציונים של 95%, 86%, 76% ו-85% בהתאמה. 

יגואר i-Pace החשמלי זכה בחמשת הכוכבים עם ציונים של 91% בהגנת נוסעים מבוגרים, 81% בהגנה על ילדים, 73% בהגנה על הולכי רגל ו-81% במערכות הבטיחות. הדגם האחרון שנבחן הוא ב.מ.וו X5, שגם הוא זכה בציון מקסימלי - ורשם ניקוד של 89% בהגנה על מבוגרים, 86% בהגנה על ילדים, 75% בהגנה על הולכי הרגל ו-75% בסעיף מערכות הבטיחות. עם זאת, גם לב.מ.וו נרשמה הערה בנושא כרית האוויר: הכרית לברכי הנהג לא נפתחה כראוי בהתנגשות חזיתית ומעניקה רק שיפור קטן בהגנה לברכי הנהג. הערה דומה נרשמה בשנה שעברה גם לב.מ.וו סדרה 5.

צפייה בתוכן ג'יפ רנגלר נכשל במבחני הריסוק


למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה