דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ב.מ.וו משיקה את דגמי i החשמליים

Getting your Trinity Audio player ready...


חברת דלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו לישראל, החלה היום בשיווק מותג ה-i שלה. מדובר בשתי "משפחות" דגמים - הראשונה כוללת את ה-i3 ו-i8 - עירונית חשמלית מלאה ומכונית ספורט היברידית נטענת (פלאג אין הייבריד), והשנייה כוללת גרסאות פלאג אין הייבריד של הדגמים הסטנדרטיים של החברה. מאלה האחרונים מגיעים בשלב זה הסדרה 3 וה-X5.

ב.מ.וו i3 i8

המחירים לדגמי ה-i יתחילו ב-250,000 שקל. ואילו מחיריהן של גרסאות הפלאג אין הייבריד של ה-3 וה-X5 זולים בעשרות אלפי שקלים מאלו של גרסאות הבנזין והדיזל המקבילות בהספק ובאבזור, דבר שפוגע באופן מוחשי באטרקטיביות של אלה האחרונות.
הראשונה לפתוח את החידוש היא כאמור ה-i3, מעין סופר מיני מוגבהת עם ארבעה מקומות ישיבה בלבד. שבגלל ענייני רגולציה ומיסוי (מס קניה כפול על היברידיות ביחס לחשמליות מלאות) תימכר בשלב רק בגרסה חשמלית מלאה, כלומר ללא מנוע בנזין כלל. 

ב.מ.וו i3

את החשש הכמעט מיידי מנקודת התורפה העיקרית של מכונית חשמלית - טווח נסיעה - פותרת ב.מ.וו עם סוללת ה"דור השני" של המכונית - 94 אמפר/שעה עם טווח נסיעה מוצהר של עד 300 ק"מ. בצעד הגון מאוד, החליטה דלק מוטורס "לרדת מהעץ" של נתון היצרן האופטימי, ואחרי בדיקות שערכה, מצהירה היבואנית על טווח הגיוני יותר אך עדיין מאוד מכובד של 200 ק"מ. 

למנוע החשמלי של ה-i3 הספק של 170 כ"ס ומומנט של 25.5 קג"מ. התאוצה למאה קמ"ש זריזה מאוד עם 7.3 שניות אולם המהירות הסופית קצת פחות מרשימה עם 150 קמ"ש בלבד. כאמור - מכונית שסביבת המחיה הטבעית שלה היא המטרופולין.

ב.מ.וו i3

כדי לתמרץ עוד יותר, פתחה דלק מוטורס בשיתוף פעולה עם חברת Gnrgy - ספקית עמדות הטעינה לבטר פלייס ז"ל - במסגרתו יקבלו כל הרוכשים (של ה-i3 ושל שאר הדגמים שהושקו היום) עמדת טעינה ללא תשלום וכן פריסה רחבה של עמדות טעינה בערים מרכזיות דוגמת תל אביב וחיפה. 

מחירה של ב.מ.וו i3 יתחיל ב-250,000 שקלים, והיא תוצע בשתי רמות גימור - אטלייה (Atelier) שתציע גימורים שחורים, ולופט שתציע גימור בהיר וחומרי דיפון איכותיים יותר, בהם גם פיסות עץ אקליפטוס. האבזור עשיר למדי עם חישוקי 19 אינץ', מערכות בטיחות אקטיביות בהן בקרת שיוט אדפטיבית ובלימת חירום אוטונומית, מערכת ניווט ועוד.

ב.מ.וו i3

הדגם השני הוא אחד האייקונים המודרניים הכי מדוברים של היצרנית הבווארית - ב.מ.וו i8. כאן כבר לא מדובר במכונית חשמלית טהורה אלא במכונית ספורט פלאג אין הייבריד העושה שימוש במנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר שמפיק 231 כ"ס לצד מנוע חשמלי עם הספק של 131 כ"ס. ההספק המשולב עומד על 362 כ"ס והביצועים בהתאם, עם 4.4 שניות למאה קמ"ש. לצורך השגת חלוקת משקל אופטימלית מותקנים המנועים מעל הסרנים - מנוע הבנזין מעל הסרן האחורי והחשמלי מעל הקדמי, כאשר הסוללות נמצאות במרכז השלדה על מנת לשמור על מרכז המסה נמוך ככל האפשר.

ועל אף שמחירה של ה-i3 לא-כל-כך עממי, זה של ה-i8 גבוה הרבה יותר ועומד על 780,000 שקלים - גבוה אף ממחיריהן של ה-M3 וה-M4 (שעולות 699 ו-709 אלף שקל בהתאמה). תמורת המחיר הזה מקבלים חבילת אבזור לא דלה בכלל, עם תאורת לד מלאה, לוח מחוונים דיגיטלי מלא, מערכת iDrive עם ניווט מקורי, מתלים אדפטיביים, מערכות בטיחות אקטיבית - שלמרבה ההפתעה אינן כוללות בקרת שיוט אדפטיבית - ועוד.

ב.מ.וו i8

שני הרכבים הבאים אמנם לא פורצי דרך כמו דגמי ה-i, אך לא רק שהם מעניינים לא פחות, אלא גם חשובים הרבה יותר מבחינה שיווקית ואסטרטגית. מדובר בשתיים מגרסאות ה-i Performance של ב.מ.וו - גרסאות פלאג אין הייבריד של הדגמים הרגילים.

הראשון הוא 330e, גרסת פלאג אין הייבריד לסדרה 3. כאן מערכת ההנעה מורכבת ממנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר והספק של 184 כ"ס ומנוע חשמלי עם 88 היוצרים יחד הספק משולב של 252 כ"ס - זהה להספק של ה-330i הבנזינית, ומכאן גם שמה של הגרסה הזו.

ב.מ.וו 330e

הביצועים גם הם דומים מאוד לאלו של גרסת הבנזין עם 6.1 שניות למאה קמ"ש ומהירות מרבית של 225 קמ"ש. אולם ההבדל הגדול ביותר הוא כמובן ביעילות - ה-330e יכולה לנסוע על חשמל בלבד במהירות של עד 120 קמ"ש ולטווח של כ-40 ק"מ, ולהשיג צריכת דלק משולבת של עד 50 ק"מ לליטר. מדובר כמובן בנתון מוצהר שנמדד עם סוללה מלאה ולטווח נסיעה קצר יחסית.

אבל הנקודה המעניינת ביותר ב-330e היא לא בכלל לא הביצועים ואפילו לא החסכון בדלק, אלא המחיר, שיעמוד על 290,000 שקלים - 85,000 שקלים פחות ממחירה של ה-330i Luxury עליה היא מבוססת. תמורת המחיר הנמוך יותר, תקבלו גם אבזור עשיר יותר הכולל בין היתר מערכות בטיחות אקטיבית מקיפה יותר הכוללת בקרת שיוט אדפטיבית עם מצב זחילה וניטור שטחים מתים, מקלט טלוויזיה מקורי, מסך 8.8 אינץ' למערכת המולטימדיה וגם פונקציית קירור או חימום של הרכב לפני הכניסה.

ב.מ.וו 330e

הדגם האחרון הוא ה-X5 xDrive 40e, שלמרות השם המאוד קצר, קליט וקולע, מהווה עסקה מעניינת אפילו יותר מאשר השלוש שמנינו עד כאן. מערכת ההנעה מפיקה כאן 313 כ"ס משולבים, ומצליחה להביא את ה-X5 עם השם הארוך להפליא למאה קמ"ש תוך 6.8 שניות. הטווח החשמלי והמהירות המרבית אליה ניתן להגיע בשימוש בחשמל בלבד עומדים על 31 ק"מ צנועים ו-120 קמ"ש מצויינים, וצריכת הדלק - שוב, האופטימית מאוד - עומדת על 29.5 ק"מ לליטר. 

ונעבור ל"שוס" - מחירו של ה-X5 xDrive40e. גרסת הבסיס, אקסקיוטיב, תעלה 495,000 שקלים וגרסת אקסקלוסיב הבכירה תעלה 550,000 שקלים. המשמעות היא שלא רק שהאקסקלוסיב זולה ב-100 אלף שקל מגרסת הבנזין המקבילה, אלא שמחירה של גרסת האקסקיוטיב הופך להיות המחיר הזול ביותר של הדגם, זהה למחירה של ה-25D.

ב.מ.וו X5e

גם פה מקבלים אבזור עשיר יותר מאשר בגרסאות הבנזין המקבילות. מערכת ניווט מקורית, מתלים אדפטיביים עם בולמי אוויר אחוריים, חימום וקירור תא הנוסעים מראש יכללו בגרסה הבסיסית, והבכירה תקבל בנוסף גם ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית עם בלימת חירום אוטונומית עד מהירות של 210 קמ"ש, ועוד. ואם זו לא חתיכת עסקה, אנחנו לא יודעים מה כן. 


לדגמי ב.מ.וו בישראל - ב.מ.וו

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה