דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אלפין מציגה הוט-האצ' חשמלית, בינתיים כקונספט

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • חטיבת הספורט של רנו חושפת קונספט חשמלי חדש
  • עם מראה רטרו מבחוץ ותא נוסעים קיצוני
  • ייצור סדרתי מתוכנן ל-2024

אלפין, תת המותג הספורטיבי מבית רנו, מציג דגם קונספט בשם A290 בטא - שיתבסס על רנו 5 העתידית, אך יעניק לו כמובן פרשנות ספורטיבית. מדובר בחשמלית ראשונה מתוך 3 שתציג אלפין בתקופה הקרובה, כאשר אחריה יופיע רכב פנאי ספורטיבי ומכונית קופה יעודית שתחליף את ה-A110.

המראה הוא תזכורת ברורה לגרסאות הספורט המיתולוגיות של רנו 5, עם ניפוחים מתבקשים בדפנות, כונסי אוויר גדולים בפגוש הקדמי ובכנפיים האחוריות ויחידות תאורה בסגנון דגמי הראלי של שנות ה-80. האלפין A290 תתבסס על פלטפורמת ה-CMF-B של רנו, בדומה לרנו קליאו, ותהיה זהה לה באורך (405 ס"מ), אך רחבה יותר ב-5 ס"מ (185 ס"מ) וגבוהה יותר ב-4 ס"מ (148 ס"מ). באלפין מצהירים כי העיצוב של דגם הקונספט ישאר דומה גם בגרסת היצור הסדרתי.

תא הנוסעים צפוי להשתנות כמובן. בדגם הקונספט ניתן למצוא מושב נהג במרכז הרכב, בהשראת עולמות המירוצים, ומאחוריו צמד מושבים נוספים. על גלגל ההגה ישנה תצוגת נתוני טלמטריה וכן כפתורים לשליטה במצבי הנהיגה, בעוד כפתורי התפעול הנוספים ממוקמים על התקרה. מסך מולטימדיה נעדר במפתיע, במטרה לשמור על הריכוז של הנהג. מושבי באקט עם רתמות בטיחות ובלם יד הידראולי משלימים את ההופעה הקרבית מבפנים.

באופן חריג, ה-A290 תצויד - לפחות בגרסת הקונספט - בצמד מנועים חשמליים, שניהם מותקנים על הציר הקדמי. מערכת לחלוקת מומנט אמורה לסייע בהורדת הכוח בעיקולים, ותאפשר בחירה בין מצבי ניהוג שונים למסלול רטוב עם תגובות מתונות, למסלול יבש עם אפשרות להחלקת גלגלים מוקצנת וכן מצב עוצמה מלאה שיאפשר למצות את הספק המנוע המירבי למשך 10 שניות, לטובת עקיפה. הפעלה נוספת של מצב העוצמה המלאה תתאפשר רק לאחר 10 שניות של הפוגה.

נתוני הביצועים טרם פורסמו, אך על פי הערכות תצויד ה-A290 במנוע החשמלי המוכר של רנו מגאן אי-טק, עם הספק מירבי של 218 כ"ס. סוללה בקיבולת משוערת של 50 קוט"ש צפויה לספק טווח נסיעה של כ-400 ק"מ.

בנוסף יצויד הרכב בבולמי זעזועים עם שסתומים הידראוליים ובמתלה אחורי רב-חיבורי חדש לחלוטין, שלטענת אלפין יוצרים את "האיזון הטוב ביותר שניתן להשיג בין אחיזה לנוחות". הצמיגים פותחו על ידי מישלן באופן בלעדי לאלפין, ואילו בלמי ברמבו עם קליפרים בעלי 4 בוכנות, שהגיעו ישירות מהאלפין A110, אחראיים על עצירת המרכב. באלפין מציינים כי הרכב אושר לנהיגת מירוצים על ידי ה-FFSA, הפדרציה הצרפתית לספורט מוטורי.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה