דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

REE הישראלית מציגה: 3 פלטפורמות חשמליות

Getting your Trinity Audio player ready...

חברת ההזנק הישראלית REE, שפיתחה מערכת הנעה, היגוי, מתלים ובלימה ששוכנת כולה בתוך קשת הגלגל והגלגל עצמו (REEcorner) הציגה 3 פלטפורמות מודולריות חדשות המוגדרות בשלב זה כאב-טיפוס – REEboard.

שילוב פטנט הגלגל הייחודי מאפשר גמישות מקסימלית בפיתוח רכבים חשמליים על-בסיס פלטפורמות שטוחות לגמרי. מעצם היותן שטוחות הן מאפשרות חופש עיצובי ותכנוני מקסימלי. החברה מציינת כי הפלטפורמות מתאימות בשלב זה לקטגוריית ה-e-Delivey – רכבים מסחריים-חשמליים שנהנית מביקוש גובר.

פלטפורמת P1 - הנעה

דניאל בראל, מנכ"ל ומייסד-שותף ב-REE ציין כי הפלטפורמות הן "דף חלק" עבור לקוחות החברה, עליהן יוכלו לבנות מכוניות חשמליות בהתאמה אישית ובהתאם לצרכים שונים ומגוונים – בין אם מדובר במכונית אוטונומית לגמרי או במשלוחי הק"מ האחרון, רכב עם נפח רב אך בגודל קומפקטי או רכב משלוח עם יכולת העמסה גבוהה.

באוגוסט 2020 חתמה REE על מזכר הבנות עם חברת "מהינדרה" ההודית לכינון שיתוף פעולה לטובת פיתוח וייצור ראשוני של 250,000 רכבים המיועדים לשוק המסחרי. שיתוף פעולה זה מצטרף לשיתופי פעולה אחרים של REE, וביניהם תאגיד מיצובישי, קבוצת פיאט-קרייזלר ויצרנית המשאיות היפנית הינו, מבית טויוטה.

צפייה בתוכן REE הישראלית מציגה: 3 פלטפורמות חשמליות


כאמור, במסגרת ההצגה חשפה REE שלוש פלטפורמות אשר מותאמות באופן מלא לפעולה עם מערכות סיוע לנהג או בעתיד לנסיעה אוטונומית וכן ניתן להתאים להן מערכות הנעה (REEcorner) שונות.

פלטפורמת P1 מתאימה לכלי רכב עד למשקל כולל של 1.3 טון ומיועדת לתנועה עירונית קצרה. אורכה עומד על 339.5 ס"מ, רוחבה עומד על 147.5 ס"מ והיא מסוגלת לשאת רכב בגובה מקסימלי של עד 191.5 ס"מ. כושר ההעמסה עומד על 350 ק"ג לצד נפח אפשרי של 3,900 ליטרים. למנוע הספק של 47 קילוואט (כ-63.9 כ"ס) וסוללת 20 קווט"ש מאפשרת טווח נסיעה של 220 ק"מ ומהירות מקסימלית של עד 120 קמ"ש.

פלטפורמת P1

פלטפורמת P2 מתאימה לכלי רכב עד למשקל כולל של 2.5 טון ומותאמת להובלת נוסעים או שינוע מטען. אורכה עומד על 300 ס"מ, רוחבה עומד על 170 ס"מ והיא מסוגלת לשאת רכב בגובה מירבי של 180 ס"מ. בגרסה זו ניתן להכניס עד 4 נוסעים, וליהנות מכושר העמסה של 650 ק"ג לצד נפח של 4,500 ליטרים - נתונים דומים לאלו של טנדרונים כמו סיטרואן ברלינגו, למשל. למנוע הספק של 100 קילוואט (כ-135.9 כ"ס) לגרסת הנוסעים או 120 קילוואט (כ-163.1 כ"ס) בגרסה המסחרית. סוללת 63 קווט"ש תספק טווח של עד 420 ק"מ בגרסת הנוסעים וסוללת 31 קווט"ש תספק טווח של 230 ק"מ בגרסה המסחרית.

פלטפורמת P2

פלטפורמת P4 מתאימה לרכבים במשקל כולל של 4.5 טון ומיועדת לדברי החברה כבסיס לרכבי משלוח בשווקי צפון אמריקה. לגרסת הוואן החשמלי אורך של 560 ס"מ, רוחב של 204 ס"מ וגובה מירבי של 250 ס"מ. בגרסת נהג ונוסע כושר העמסה עומד על 1,300 ק"ג לצד נפח העמסה של 15,000 ליטרים. למנוע הספק של 150 קילוואט (כ-203.9 כ"ס) וסוללת 80 קווט"ש תסתפק טווח נסיעה של 350 ק"מ ומהירות מקסימלית של עד 140 קמ"ש.

פלטפורמת P4

בנוסף לכך מתוכננות פלטפורמות נוספות, כגון P6 עם אפשרות להסעת 12 נוסעים או כגרסה מסחרית עם כושר העמסה של מעל 2.7 טון ונפח של 20,000 ליטרים ופלטפורמת P7 עם משקל כולל של עד 7 טון וכושר העמסה של 4 טון.

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה