דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סקודה קארוק (2.0 דיזל 4X4) - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

גרסת הדיזל הזולה של הקארוק, עם מנוע 1.6 ליטרים, הנעה קדמית והספק צנוע, זוכה עד כה להצלחה לא מבוטלת. אחרי שבחנו אותה בפני עצמה וגם העמדנו אותה למבחן השוואתי, הגיע הזמן להתייחס גם לגרסה שנמצאת בקצה השני של הסקאלה.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: סקודה קארוק


סקודה קארוק, 2.0 ליטר, טורבו-דיזל, רובוטית כפולת מצמדים, 150 כ"ס, 174,990 שקל

יתרונות

חסרונות

יחידת כוח

מרחב במושב האחורי

אבזור

מחיר רכישה

איכות חומרים והרכבה

  חסר כריזמה

סקודה קארוק

בתמורה ל-175,000 שקלים, שצומחים ל-200,000 ברמת הגימור אקסלוסיב, תוכלו לקבל את הקארוק שלכם עם מנוע דיזל חזק יותר וגם עם הנעה כפולה. כאשר השלג נערם בחרמון ומזג האוויר מזמין טיול משפחתי, זו הזדמנות מצוינת לקחת גם את הגרסה הזו למבחן. המשימה: הקצה הצפוני ביותר של מדינת ישראל.


עיצוב 

מבחוץ, הקארוק דיזל הוא אותו קארוק מוכר. הקארוק הוא רכב נאה למדי אבל אין לו מאפיינים עיצוביים מיוחדים. החרטום דומה לשאר המשפחה הצ'כית והעיצוב הכולל מהצד ומאחור מזכיר את האחות מבית סיאט, האטקה. גרסת המבחן הגיעה בצבע אפור-חימר מדליק והחישוקים הקלים היפהפיים בקוטר 18 אינץ' מוסיפים למראהו של הקארוק. אבל גם שני מוטיבים אלו לא הופכים את הקארוק לרכב מושך את העין והוא בהחלט מתאים לאנשים שלא מחפשים להתבלט. נשתדל לא לאבד אותו בתוך השלג.

סקודה קארוק

תא הנוסעים

גם מבפנים הקארוק דוגל בעיצוב סולידי. עבור מי שהתרגל לרכבי הקונצרן, התחושה היא של תא נוסעים מוכר ואיכותי. איכות החומרים וההרכבה גבוהה והנדסת האנוש טובה. הצביעה בשני גוונים ומושבי העור האיכותיים מוסיפים לתחושה יוקרתית. 

מרחב המחיה לנוסעים מקדימה טוב. מאחור, משקוף הדלת האחורית מעט נמוך בכניסה לרכב. המושב האחורי מרווח לאכלוס שני מבוגרים אך הקארוק לא צלח את מבחן 3 מושבי הבטיחות הגדולים שלנו: הם פשוט לא נכנסו ביחד. לרשותם של היושבים מאחור קיימים פתחי מיזוג לצינון האווירה (או חימום במקרה של הקור הצפוני). 

בהשוואה לגרסת הסטייל, שעולה 25 אלף שקלים פחות, מקבלים באקסלוסיב גם דלת תא מטען חשמלית, חיישני חניה קדמיים, גג שמש פנוראמי, מושבי עור עם כוונון חשמלי וזכרונות למושב הנהג ומערכת שמע משודרגת עם 10 רמקולים. בבטיחות יש גם מערכת לניטור רכב בשטח מת במראות הכוללת התרעת תנועה חוצה מאחור עם בלימה אוטונומית, סייען נסיעה בפקקים ומערכת חניה אוטומטית.

סקודה קארוק

סעיף התאורה עשיר: פרוג'קטורים של תאורת סף עם כיתוב סקודה בשתי הדלתות הקדמיות, תאורה חיצונית לרצפה במראות הצד ובדלתות יש פס תאורת אווירה כחול. התאורה ליושבים מאחור היתה יכולה להיות חזקה יותר. מערכת המולטימדיה, שכוללת מידע על הרכב והיסטוריית הטיפולים, פשוט מצוינת.

מאחורי דלת תא המטען הנפתחת באופן חשמלי, נמצא תא מטען גדול ושטוח בנפח 500 ליטרים (1609 ליטרים עם קיפול המושבים האחוריים) שכולל ווי תליה, תאי אחסון, גלגל חלופי קטן ורמקול סאב וופר במרכזו. הציוד שלנו לסופ"ש בצפון נכנס יופי.

סקודה קארוק

נוחות נסיעה

על הכביש הקארוק מרגיש קצת כמו רכב שטח ולא כמו איזו אוקטביה: יש לו תנועות גוף של רכב שטח עם מהלך מתלה ארוך. כיול המתלים שלו רך מהצפוי לאור מוצאו הגרמנו-צ'כי. הכיול הזה מאפשר לו לבודד באופן מצוין את תלאות הכביש בעיר ולספוג שיבושים משמעותיים בכביש. בניגוד למצופה וכתוצאה מאותה רכות בסיסית, מערכת המתלים מתקשה יותר בסינון מהמורות מחוץ לעיר. בידוד הרעשים טוב בעיקר בכל הקשור לרעשי כביש אבל פחות מצטיין בבידוד רעשי הרוח.

קוטר הסיבוב טוב ומסייע לתמרון בחניות, שגם מערכת החניה האוטומטית תסייע בהן. כמו כן לקארוק יש אפשרות לבחירה בין תכניות נהיגה Comfort, Standard ו-Sport. התכניות משפיעות על התנהגות ההיגוי, תיבת ההילוכים ומצב בולמי הזעזועים.

סקודה קארוק

מנוע ותיבת הילוכים

כפתור ההתנעה, כנהוג בסקודה, תופס את מקומו של חריץ המפתח המסורתי על חובק מוט ההגה. לוחצים. צליל המנוע מסגיר את היותו דיזל גם לאחר שהוא מתחמם. לא נורא. מתחת למכסה נמצא מנוע דיזל מוגדש מסדרת TDI בנפח 2.0 ליטרים. המנוע מפיק 150 כ"ס ב-3,500 סל"ד ומומנט של 34.5 קג"מ ב-1,750 סל"ד נמוכים ומשודך לתיבה כפולת מצמדים DSG עם 7 הילוכים. 

אז איך יחידת הכוח מזיזה את 1,516 ק"ג של הקארוק? טוב, תודה, אבל תלוי מתי שואלים. כאשר הקארוק צריכה להסיע את הנהג בלבד, היא מרגישה חזקה: המנוע גמיש, הכוח זמין ואפשר למשוך אותו אפילו עד 4,000 סל"ד גבוהים. כאשר העמסנו את כל המשפחה בתוספת ציוד לסופ"ש, הקארוק התאמץ יותר בסחיבת המטען בכללותו. כפי שכבר הכרנו בדגמים קודמים עם אותה תיבה, כיול תיבת ההילוכים במצב D מעט מנומנם ואם רוצים זמינות מהירה יותר לקיקדאון, בלי להגיע למדרגת הקליק בדוושת התאוצה, כדאי לעבור למצב S. בניגוד לוריאציות קודמות, התיבה עוברת להילוך השביעי גם כאשר היא במצב ספורט. ככלל במהלך המבחן התיבה התנהגה למופת, ללא שיהוקים כלשהם.

צריכת הדלק הממוצעת במהלך המבחן עמדה על 13.4 ק"מ לליטר. גרסת ה-1.6 דיזל היתה חסכונית יותר, אך כאן יש יותר כוח וגם הנעה כפולה - כך שהפער מובן.

סקודה קארוק

התנהגות כביש

התנהגות הכביש של הקארוק, בייחוד ביחס לשאר הקבוצה של רכבי הפנאי, בסדר גמור. אחיזת הכביש הבסיסית שמספקים צמיגי ברידג'סטון טורנזה מובהקים לכביש במידה 225/50R18 טובה למדי. ההיגוי קל מדי, כפי שכבר חשנו בעבר, אבל מדויק מספיק. זוויות הגלגול מעט תלולות תודות לכיול המתלים הרך. 

אבל לגרסה זו של הקארוק יש יתרון על פני הגרסאות הבסיסיות: ההנעה הכפולה הקבועה של הקארוק מתבססת על דור החמישי של מערכת האלדקס. המערכת מתבססת על מצמד אלקטרו-הידראולי שמחלק את הכוח בין הציר הקדמי והאחורי בהתאם לנדרש. ההנעה הכפולה מסייעת לקארוק להוריד את כל המומנט שלו בצורה טובה לכביש ומאפשרת משיכה חזקה מפניות. הקארוק איננו מכונת נהיגה אבל ההנעה הכפולה בהחלט משרה בטחון בפניות וביציאה מהן.

סקודה קארוק

בשטח

עם מרווח גחון מצומצם של 17.6 ס"מ, לא ממש חשבנו להפגיש את הקארוק עם שטח קשה, אבל אפילו הדרכים החלקלקות והכבישי גדושי הקרח באזורים שמסביב לחרמון היוו מבחן "שטח" מספק. אותה מערכת האלדקס שעשתה טוב להתנהגות הכביש של הקארוק, עשתה נפלאות בטיפוס הרחובות התלולים של מג'דל שמס, היכן שמכוניות פרטיות דממו. בנוסף הקארוק כולל מערכת לבקרת ירידה במדרון, שמופעלת בכפתור Off Road. מערכת ההנעה הכפולה והמערכות האלקטרוניות מוסיפות לקארוק יכולת מעבר בכבישים או שטח קל שרכב בעל הנעה קדמית בלבד היה מתקשה בו, אם לא נתקע. 

סקודה קארוק

סיכום

סקודה קארוק בגרסה שלפנינו הוא כלי רכב משכנע: הוא נאה, בנוי היטב, מאובזר מאוד, נוח ועם יחידת כוח טובה. המרחב במושב האחורי ומחיר הרכישה הגבוה עומדים לרעתו. במחירים דומים ניתן לרכוש מיצובישי אאוטלנדר 4x4 מאובזר עם 2 מושבים נוספים, סובארו פורסטר בגרסת ספורט עם הנעה כפולה ויכולות שטח עדיפות, טויוטה ראב 4 היברידי עם הנעה כפולה או פולקסווגן טיגואן עם מנוע בנזין חזק. אם מוותרים על ההנעה הכפולה, אז פיג'ו 3008 דיזל יעניק לו תחרות קשה.

סקודה קארוק

ועדיין, הקארוק הוא היחיד ברשימה הזו שמשלב בין מנוע דיזל לבין הנעה כפולה, ועושה זאת עם איכויות מצוינות גם בתחומים נוספים. אם התקציב ברשותכם וברשימת הדרישות לא כלול מרווח רב מאחור, ככל הנראה תהנו ממנו מאוד.

לדגמי סקודה בישראל - סקודה

למאמר זה התפרסמו 8 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. זה נחמד כשזה חדש 
    אחכ - בהצלחה, 25-02-2019

    מי שרוצה שקט נפשי, שיקנה סובארו פורסטר. הרכב היחידי עם מנוע אטמוספרי בלי טורבו שמתחרבן אחריי כמה שנים (וזה הרע במיעוטו, כי גם לסובארו יש את הבעיות שלה). כמעט כל הרכבים היום מתוכננים לדעוך אחריי כמה שנים, בשביל שתצטרכו לקנות רכב חדש לאחר תקופה. יש המון רכיבים אלקטרוניים, מסכים וזבל שמתקלקל ומתבלה....

    סגור תגובה

  • 2. יקר מאוד 
    יאיר, 25-02-2019

    מהדגם הזה יימכרו רכבים בודדים ונראה לי שהיה מיותר לבזבז עליו מבחן רכב

    סגור תגובה

  • 3. נחמד 
    אריאל, 26-02-2019

    אחלה מבחן. מה שכן בטבלת החסרונות והייתרונות . זה שהיא בנויה עם שלש על שלש זה לא אומר שחייבים לחפש חסרונות במידה ואין......

    סגור תגובה

  • 4. ל- 3: הפעם, בשלוש החסרונות הם אכן בול קולעים. 
    שי, 26-02-2019

    ול- 2: הרכב מצוין. ההיי-לייט של המבחן הוא הסיכום. הוא מסביר איך רכב מצוין כזה, בתמחור בעייתי, "נדרס" ע"י אלטרנטיבות טובות גם, אך זולות יותר, או כאלו שהן במחיר דומה, שגם מציעות ערך מוסף בקטע שימושי מסויים (פורסטר עם יכולת שטח, אאוטלנדר עם 7 מושבים, וכו').
    הרכב הנבחן כאן הוא אול-ראונדר טוב ביותר, ללא נקודות תורפה כמעט, אך אינו מתעלה באף תחום. במחיר הנכון, הוא היה יכול להיות בחירה מנצחת.

    סגור תגובה

  • 5. יקר מאד? 
    א, 26-02-2019

    לא הייתי אומר
    אאוטלנדר בהחלט ייתן יותר ספייס אבל לא 4X4 ודיזל במחיר הזה
    תוספת של כ20000 שח למנוע הבכיר יותר והנעה כפולה זה מעט מאד
    הפיגו הרבה יותר מרשימה אבל ניתן רק לקבלה עם דמוי 4X4
    ובנתיים ניתן לקבל גם את הקיה ספורטאז טורבו בנזין 4X4 אבל צריך לקחת בחשבון שהיא פחות חסכונית ב25% בערך וגם טיפה יותר יקרה (גם מעט יותר מפוארת

    סגור תגובה

  • 6. אמנון 
    4X4 לאירופה המושלגת ולא לנגב, 26-02-2019

    דגמים מיותרים לארץ אלא אם אתה גר בחרמון , בארץ משום מה החליטו שאלה דגמים לטיולי שטח מאתגרים. מספיק לראות את מרווח הגחון כדי להבין שהרכב פשוט מיועד לשלג ובוץ באירופה המושלגת .

    סגור תגובה

  • 7. גל 
    התמורה לא שווה את המחיר, 27-02-2019

    לדעתי זה מחיר מוגזם לרכב לא כזה גדול, מקבלים תמורה הרבה יותר גדולה מספורטאג', גם רכב גדול יותר ומאובזר יותר ומאוד אמין גם

    סגור תגובה

  • 8. ומדוע המחיר מטורף לרכב לא כזה גדול? 
    אלירן, 27-02-2019

    לדעתי אפשר לקבל תמורה הרבה יותר נאותה לגסף עם ספורטאז' דיזל, יותר אמין בביצועים והרבה יותר גדול ומאובזר.

    סגור תגובה

חזור למעלה